Spring naar bijdragen

Thema seksuele identiteit bethel


Aanbevolen berichten

Op 24 augustus werd er in de Vrije Baptisten Gemeente een dienst gehouden over bi- en homoseksualiteit. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden van deze themadienst. Neem de tijd er even voor!

Link:

link

Meer informatie over de 2 stichtingen:

link (Different)

link (Living Waters)

U moet wel Windows Media Player op uw computer hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op 31 augustus werd er in de Vrije Baptisten Gemeente een dienst gehouden over bi- en homoseksualiteit. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Neem de tijd er even voor!

Link:

U moet wel Windows Media Player op uw computer hebben.

Aha, de Vrije Baptisten Gemeente wordt mede mogelijk gemaakt door Microsoft...

Ik heb een Apple Computer... wat nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrijf tijdens het kijken even een kote handleiding:

Ik ben homo, wat nu?

Tip 1: Trouw niet met een vrouw

Tip 2: Als je dat toch doet en je komt op een gegeven moment in een crisis: sla je zelf voor den kop vanwege uw foute partnerkeuze; sla harder als je met die vrouw kinderen op de wereld heb gezet.

Tip 3: Breek je hoofd niet te veel over Adam en Eva. Er zijn nu eenmaal een man en een vrouw nodig om homootjes te baren. Je weet wel het soort baby's wat uitgroeit tot een voor jou geschikte partner. God was gewoon praktisch, want met Adam en Steve was het gauw gedaan met de pret. Het paradijs zou wel beter gedecoreerd zijn geweest, dat dan weer wel. Was de verboden vrucht toevallig een komkommer geweest dan was de zondeval wel wat sneller.... laat maar.

Tip 4: Homo seks is idd ook gay

tip 5: Zoek niet te veel achter sex: het is zo voor de hand liggend als het lijkt: het is lekker, het is gezond, het is vaak goed voor relaties en het is handig voor het maken van kindertjes. Nu is dat laatste wel wat problematisch voor homo's, maar aan een term zou je genoeg moeten hebben: overbevolking.

tip 6: als je je als homokleuter onveilig voelt in een christelijk gezin is dat niet heel onbegrijpelijk.

tip 7: geloof niet in die achterhaalde theorien over homoseksualiteit. Niet nu we weten dat homo's fysiek verschillen van hetero's. Neem de hint: het is aangeboren.

tip 8: Probeer geen heteroman te worden. Dat gaat niet lukken en dat komt vooral omdat een deel van je brein vrouwelijk is. Dat heeft trouwens meer voordelen dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Een voorbeeld van de kansloosheid van dergelijke ondernemingen is het feit dat bij het exemplaar in dit filmpje mijn gaydar nog steeds op tilt slaat.

tip 9: de regenboog, hint anyone?

tip 10: Ik heb een uur van deze ellende aan kunnen zien. conclusie: ben je lid van Bethel en homoseksueel geaard: je bent met een seconde of 10 bij de uitgang en zoek in Steves naam een vent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neem er even de tijd voor? 2 uur lang duurt dit. Na 3 minuten al afgehaakt. Wij hebben niks tegen homo's, we hebben ze lief! Voor ons zitten een man en vrouw die gaan vertellen hoe ze met hun homosexuele gevoelens zijn om gegaan.

Hallo welkom in de RK parochie. Wij hebben niks tegen baptisten, we hebben ze intens lief. Vandaag twee ex-baptisten die een lezing gaan geven hoe ze met hun gevoelens tav doop zijn omgegaan en hoe het woord van God heeft bevrijd van ketterse ideëen.

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hé MC, eenbeetje genuanceerder met punt 6 graag...als je je in sommige christelijke gezinnen als homokleuter niet veilig voelt ... etc

vooruit, je mag ook zeggen de meeste, maar daar houdt het op. ER zijn, hoe onvoorstelbaar ook, toch echt christelijke gezinnen die hun homo kind accepteren voor wat het is, zelfs een homo-sexuele relatie accepteren, maar die (net zoals ze dat met al hun andere kinderen) de grens trekken bij het hebben van meerder vriendjes tegelijkertijd en bij het hebben van sex om de sex, zonder liefde, vlinderen van de één naar de ander.

Dat zijn die christelijke gezinnen die de bkende teksten uit de bijbel lezen met een wat andere interpretatie.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neem er even de tijd voor? 2 uur lang duurt dit. Na 3 minuten al afgehaakt. Wij hebben niks tegen homo's, we hebben ze lief! Voor ons zitten een man en vrouw die gaan vertellen hoe ze met hun homosexuele gevoelens zijn om gegaan.

Hallo welkom in de RK parochie. Wij hebben niks tegen baptisten, we hebben ze intens lief. Vandaag twee ex-baptisten die een lezing gaan geven hoe ze met hun gevoelens tav doop zijn omgegaan en hoe het woord van God heeft bevrijd van ketterse ideëen.

bye.gif

als je nou eens de moeite nam om er naar te kijken, en dan ook nog zo over baptisten praten ik hoop voor je dat je naam niet je beroep is engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

als je nou eens de moeite nam om er naar te kijken, en dan ook nog zo over baptisten praten ik hoop voor je dat je naam niet je beroep is
engel.gif

Ik snap je niet, ik zeg toch dat ik de baptisten lief heb. Ik heb ze zo lief dat ik niet wil dat ze naar de hel gaan en dat ze zich bekeren, wat wil je nog meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik snap je niet, ik zeg toch dat ik de baptisten lief heb. Ik heb ze zo lief dat ik niet wil dat ze naar de hel gaan en dat ze zich bekeren, wat wil je nog meer?

je komt nog al over als of je de draak dr mee steekt.

vandaar mijn opmerking.

het slaat gewoon nergens op wat je daar zegt, vond het gewoon een zeer flauwe opmerking.

en hoezo naar de hel gaan?? wie ben jij om daar over te oordelen.

is het niet dat als je Jezus aan neemt als verlosser dat je gered bent?!

en dat al je zonden vergeven zijn, katholiek baptist of wat dan ook????

dus hoezo de baptist naar de hel??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij bedoelt denk dat het geen schande is als je babtistisch gericht bent, maar dat je er verder niets mee mag doen. Het baptisme is door de zondeval in de wereld gekomen en het is een gebroken manier van leven. Zoek hulp.

ik vind dat je best lomp over komt met deze uitspraak flower.gif

je praat als of een baptist een groot zonde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat heet een spiegel voorhouden.

tuurlijk hihi knipoog_dicht.gif

ik kerk in een baptisten gemeente maar goed dat had je vast al wel een vermoede van.

en mijn ervaringen zijn daar erg prettig van.

ik leef dicht bij de Heer en merk dagenlijks Zijn nabijheid in mijn leven.

ik heb redelijk wat vervelende dingen mee gemaakt in de afgelopen 1,5jaar en God is zo dicht aan wezig bij mij en merk echt Zijn hulp en kracht.

waarom zou dan het baptistme fout zijn dan zouden die ervaringen er toch ook niet zijn? of wel dan.

en ik zeg nu niet dat baptist het nu helemaal is hoor,

naar wat voor stroming je ook gaat ik denk dat iedereen zijn eigen ervaring daar in heeft en God leert kennen en zijn nabijheid mag ervaren.

het gaat er niet om bij wat voor stroming je hoort,

het gaat om dat je Jezus als jouw verlosser hebt aangenomen,

en dat valt onder het christen zijn en niet onder een 1 of andere stroming waar je bij hoort.

maar goed we raken een beetje off topic, sorry flower.gif

mvg bartjan en Gods zegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ongelovig en in mijn wereldbeeld is homoseksualiteit een natuurlijk en onschadelijk fenomeen. Je hoeft als homo echt niet te beesten in bed, maar net als de meesten onder ons hebben ook homo's behoefte aan intimiteit en genengenheid en de rest en niet zelden in de vorm van een langdurige relatie. Voor de meeste homo's zal de meest geschikte partner een man zijn.

Wat in dit filmpje naar voren komt is een gebroken visie op het onderwerp homoseksualiteit. Ik noem even: trouwen met een vrouw, vrijgezel blijven, proberen de hetero uit te hangen. Dat is in mijn visie in strijd met hoe het bedoeld is. Of nu ja, ik zoek er geen bedoeling achter, maar in de natuurlijke staat van de homo zal een langdurige relatie met een man in de meeste gevallen ideaal zijn. Andere manieren om het vorm te geven zie ik als gebrokenheid voor een deel dan... Je kunt ook duidelijk waarnemen. Het onderdrukken of proberen te veranderen van de geaardheid is vaak schadelijk, terwijl een langdurige relatie tussen twee mannen vaak even positief is als ieder andere "normale" relatie.

Een ongelovige vriend van me is homo, maar leeft al 30 jaar gelukkig samen met een vrouw. Ze hebben ook nog 2 kinderen. Hij is met haar getrouwd uit liefde en het is een van die koppels die tot hun dood bij elkaar zullen blijven. Liefde is soms verrassender dan je zou denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo welkom in de RK parochie. Wij hebben niks tegen baptisten, we hebben ze intens lief. Vandaag twee ex-baptisten die een lezing gaan geven hoe ze met hun gevoelens tav doop zijn omgegaan en hoe het woord van God heeft bevrijd van ketterse ideëen.

bye.gif

rofl.gif wel een leuk idee eigenlijk widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Hé MC, eenbeetje genuanceerder met punt 6 graag...als je je in
sommige
christelijke gezinnen als homokleuter niet veilig voelt ... etc

vooruit, je mag ook zeggen de meeste, maar daar houdt het op. ER zijn, hoe onvoorstelbaar ook, toch echt christelijke gezinnen die hun homo kind accepteren voor wat het is, zelfs een homo-sexuele relatie accepteren, maar die (net zoals ze dat met al hun andere kinderen) de grens trekken bij het hebben van meerder vriendjes tegelijkertijd en bij het hebben van sex om de sex, zonder liefde, vlinderen van de één naar de ander.

Dat zijn die christelijke gezinnen die de bkende teksten uit de bijbel lezen met een wat andere interpretatie.
knipoog_dicht.gif

Er zijn ook christelijke gezinnen die nergens de grens trekken, zodra hun kinderen de leeftijd hebben waarop ze zelf grenzen kunnen trekken, en die tot die tijd hun opvoeding niet richten op het er in rammen van regels, maar op het aanleren van grenstrekkend vermogen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

maar goed we raken een beetje off topic, sorry
flower.gif

Het jammere is dat je niet ziet dat het 100% ON topic is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dag mensen,

Deze dienst duurt inderdaad 2 uren. Een kerkdienst bij de Joden duurde nog veel langer. Maar van God leren, al duurt dat 10 uren of nog wel veel langer? Maar goed, ik vroeg reacties n.a.v. deze dienst. Die heb ik hier nog niet veel gezien. Graag alleen reacties n.a.v. deze dienst!

Ik zie vrijwel uitsluitend reacties n.a.v. deze dienst. Wat maakt dat jij dat niet kan zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan een aantal reacties aanhalen, maar dat ga ik niet doen. Lees nog een keer alle reacties door en ga na, wat dit van doen heeft met de dienst.

Er worden (meningen) bijvoorbeeld tips gegeven die niet gebaseerd zijn op de Bijbel, of er wordt geen Bijbel tekst aangehaald dat je b.v. wel een relatie met iemand van hetzelfde geslacht mag hebben. Dat soort dingen vraag ik niet, alleen reacties n.a.v. de dienst.


Samengevoegd:

Quote:

Tjonge als het maar over sex gaat.

? Wat wil je daarmee zeggen? Is mij niet geheel duidelijk. Het bijbel boek Hooglied gaat ook over seksualiteit. Wat is er volgens jouw op tegen om het over seks te hebben in de kerk? En zo ja, welke Bijbel argument heb je daarvoor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach zo theoretisch is de discussie die ik voer over baptisten echt niet.

Zo zijn er belijdende leden van een gereformeerde kerk die zich laten overdopen in een evangelische gemeente en daarna toch lid willen blijven van de kerk waarin zij geboren, (als kind) gedoopt en opgegroeid zijn. Naar hun eigen zeggen lieten zij zich, gegrepen door de Heilige Geest, overdopen, hoewel zij belijdend lid waren van een gereformeerde kerk. Toch willen ze nu graag aan beide gemeenschappen verbonden blijven. Bij wijze van spreken kerken ze om beurten in de gereformeerde en in de evangelische gemeenschap.

Vanzelfsprekend

Het valt mij op hoe vanzelfsprekend men het vindt zoiets te vragen, ja zelfs te eisen. Hoe gaat dat dan? Wel, de kerkenraad van de gereformeerde kerk heeft bezwaren en ontzegt deze mensen de viering van het heilig avondmaal.

Zoals MC al terecht stelde heb ik de baptisten een spiegel voor gehouden en gemerkt dat het niet zo beviel, de toonzetting, insunuaties etc.

Nou dat effect is exact hetzelfde als ik krijg bij dhr Bottenbly.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan een aantal reacties aanhalen, maar dat ga ik niet doen. Lees nog een keer alle reacties door en ga na, wat dit van doen heeft met de dienst.

Kan ik wel doen, maar mij is al duidelijk dat ze alles van doen hebben met die dienst. Mijn vraag was niet of je mij wilde vertellen dat dat niet zo is, maar waarom jij niet in staat bent dat te zien.

Quote:
Er worden (meningen) bijvoorbeeld tips gegeven die niet gebaseerd zijn op de Bijbel, of er wordt geen Bijbel tekst aangehaald dat je b.v. wel een relatie met iemand van hetzelfde geslacht mag hebben. Dat soort dingen vraag ik niet, alleen reacties n.a.v. de dienst.

Oh, we mogen alleen reageren zoals jij het wil. Misschien kan je dan een paar basisreacties geven, dan kan ieder daar naar keuze uit knippen en plakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag wel homo zijn, maar niet homo doen

God is dol op homo's zo lang ze maar geen homo zijn

Babtisten hebben de waarheid omtrend homo's te pakken daarom zijn vrijwel alle homo's babtist.

Als je het maar vaak genoeg met vrouwen doet word je vanzelf hetero.

Knip en plak maar raak!!!


Samengevoegd:

Oh en die voorganger aan het begin mag wel minderen met zijn prozac; ook emoties buiten het euforisch spectrum hebben nut voor het menselijk functioneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid