Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een aanval op Iran zal eerder worden uitgevoerd door Israël, aldus de BBC. De Engelse nieuwszender baseert dat op het gegeven dat de Israëlische luchtmacht de laatste weken geoefend heeft op grootschalige missies.

De Israëlische vice-premier en minister van Transport Shaul Mofaz gaf eerder deze zomer al aan dat wanneer Iran het atoomprogramma niet zou staken, dat militair ingrijpen door Israël 'onvermijdelijk zou zijn'.

bron Elsevier.nl link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet echt het nieuws gaan bijhouden nosmile.gif

Nouja voorkomen is altijd beter, hoewel ik niet weet hoeveel Iran zich aantrekt van de VN (te weinig denk ikpuh2.gif) zou een flink avondje stevig babbelen wel slim zijn.

Lijkt me.

Maar Israël... Heeft Israël niet genoeg aan de stuff in eigen land? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Binnen enkele uren dagen kunnen we een aanval verwachten op Iran/Perzie.

De stelling is dan ook.

BETER VOORKOMEN DAN GENEZEN .

ALS Iran inderdaad rond 2010 een inzetbaar kernwapen heeft

ALS de leiding van Iran inderdaad uit de eindtijd-hoek van de Islam komt

dan is een preventieve aanval misschien wel zo gezond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, en dan gaat de VN (uiteraard als mosterd na de maaltijd) weer vrede stichten en daar het land 10 jaar lang verkloten.

Ipv dat de VN nu eens wat doet (ik noem Georgie....) ipv alleen maar kletsen.

En als Iran kernwapens heeft... ach, waarom niet? De alomprezen (kuch) USA heeft ze toch ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja hoor, en dan gaat de VN (uiteraard als mosterd na de maaltijd) weer vrede stichten en daar het land 10 jaar lang verkloten.

Ipv dat de VN nu eens wat doet (ik noem Georgie....) ipv alleen maar kletsen.

En als Iran kernwapens heeft... ach, waarom niet? De alomprezen (kuch) USA heeft ze toch ook?

Ja, en als in de VS een president komt met wat al te enthousiast geloof in een naderende eindtijd, die we best een handje mogen helpen, zou ik zo iemand liever niet aan de knoppen van een kernwapen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt ook streven naar een rechtvaardige oplossing. Waarom mag de ene land wel die spul hebben en anderen niet?

Wat mij betreft heb ik liever dat geen enkel land kernwapens heeft. Maar als ze dan toch bestaan, zie ik ze het liefst in handen van landen die ik vertrouw. Engeland vertrouw ik, Frankrijk ook, Rusland ook. De VS ook redelijk. Iran niet. Sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat mij betreft heb ik liever dat geen enkel land kernwapens heeft. Maar als ze dan toch bestaan, zie ik ze het liefst in handen van landen die ik vertrouw. Engeland vertrouw ik, Frankrijk ook, Rusland ook. De VS ook redelijk. Iran niet. Sorry.

Waarom Israël dan ook niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bedoel je of ik Israël vertrouw? Ja, hoewel dat vreemd kan klinken als je weet hoe ik over Israël denk, maar ik acht Israël in de internationale politiek vrij betrouwbaar.

Ik vertrouw Israel helemaal niet!

Waarom omdat de regering goddeloos handelt tegenover zijn eigen buurlanden zo zal dan ook niet anders om gaan met hun kernwapen arsenaal.

Dat volk dat daar woont is maar bang vertrapt uitgekost uit heel de wereld en nee ik vertrouw ze echt niet met kernwapens, zie je niet hoe krankzinnig ze omgaan met hun buren?

hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vertrouw Israel helemaal niet!

Waarom omdat de regering goddeloos handelt tegenover zijn eigen buurlanden zo zal dan ook niet anders om gaan met hun kernwapen arsenaal.

Dat volk dat daar woont is maar bang vertrapt uitgekost uit heel de wereld en nee ik vertrouw ze echt niet met kernwapens, zie je niet hoe krankzinnig ze omgaan met hun buren?

hamer.gif

nee, ze gaan tamelijk voorspelbaar om met hun buren. En daar kan je vertrouwen op baseren. Of ze netjes met hun buren om gaan is iets anders. Maar jouw emotionele manier van redeneren vind ik niet direct getuigen van een rationele analyse van de situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Binnen enkele uren dagen kunnen we een aanval verwachten op Iran/Perzie.

De stelling is dan ook.

BETER VOORKOMEN DAN GENEZEN .

Ja, erg christelijke ook, weet je wat ik mep een ander het eerst, want als hij mij het eerst mept, dan moet ik hem ook nog de andere wang toekeren engel.gifpuh2.gif

Ach, en de regering bestaat dan wel uit mensen die nooit die eerste steen kunnen gooien, omdat ze zondig zijn, zoals alle mensen, maar een regering is geen mens, dus die kan wel met stenen gooien, wat mij op het idee brengt of er niet veel gefrustreerde christenen derhalve een politieke carriere kiezen, kunnen ze tenminste oordelen, dat doen ze dan niet als mens, maar als vertegenwoordiger van de regering puh2.gif

Kijk, dan vind ik die wicca regeling wel een mooie, alles wat je een ander doet, krijg je drievoudig terug....dan denk je wel even na voor je gaat meppen, of je dat nu als persoon of als land doet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, erg christelijke ook, weet je wat ik mep een ander het eerst, want als hij mij het eerst mept, dan moet ik hem ook nog de andere wang toekeren
engel.gifpuh2.gif

Ik denk dat er toch een verschil is tussen mensen onderling en het optreden van leger en politie. De politie moet ook optreden tegen mogelijk te onstane gevaren.

Quote:
Ach, en de regering bestaat dan wel uit mensen die nooit die eerste steen kunnen gooien, omdat ze zondig zijn, zoals alle mensen, maar een regering is geen mens, dus die kan wel met stenen gooien, wat mij op het idee brengt of er niet veel gefrustreerde christenen derhalve een politieke carriere kiezen, kunnen ze tenminste oordelen, dat doen ze dan niet als mens, maar als vertegenwoordiger van de regering
puh2.gif

Een christen is nooit gefrustreerd, want Jezus heeft elke frustratie gedragen.

Ook zitten christenen vaak in hooggeplaatste posities, omdat christenen behoren te heersen en omdat christenen overwinnaars zijn en als koningen regeren met Christus. Christenen zijn gewend het volk te leiden.

Quote:
Kijk, dan vind ik die wicca regeling wel een mooie, alles wat je een ander doet, krijg je drievoudig terug....dan denk je wel even na voor je gaat meppen, of je dat nu als persoon of als land doet
knipoog_dicht.gif

Een christen krijgt alles 7-voudig terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwoah, kernbommen gooien vind ik een beetje heftig. Ik ben meer prolife smile.gif

Spr. 6

30 Men veracht een dief niet, wanneer hij steelt

om zijn begeerte te bevredigen, als hij honger heeft,

31 maar betrapt zijnde, moet hij zevenvoudige vergoeding geven,

al het goed van zijn huis moet hij geven.

Deut. 28

7 De HERE zal uw vijanden, die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs één enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwoah, kernbommen gooien vind ik een beetje heftig. Ik ben meer prolife
smile.gif

Spr. 6

30 Men veracht een dief niet, wanneer hij steelt

om zijn begeerte te bevredigen, als hij honger heeft,

31 maar betrapt zijnde, moet hij zevenvoudige vergoeding geven,

al het goed van zijn huis moet hij geven.

Deut. 28

7 De HERE zal uw vijanden, die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs één enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten.

Bijbel teksten plukkerij wat al zo op disrespect voor de Heilige Schrift duid,tevens slaat het nergens op en zeer zeker niet waar het in deze draad over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet vertrouwen op God en Zijn Woord is disrespect voor de Heilige Schrift. In het NT verwijzen de schrijvers ook naar enkele teksten uit het OT. Dan heeft Paulus ook geen respect voor Gods Woord. En Jezus citeert in Matt. 4 ook 3 kleine teksten uit het OT, namelijk 'Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat.', 'Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.' en 'De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan de discussie over hoe de Bijbel gebruikt wordt ergens anders bitte.

Het staat zo triest als de mod in charge niet mee kan praten
flower.gif

Nou, geheel on topic: ik denk niet dat pacifisme nodig is. Als aan beide voorwaarden die ik noemde aantoonbaar is voldaan is het wat mij betreft bommen los.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid