Sacerdos 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 8 september de Geboorte van de Moeder des Heren,een feestdag ,gaat u deze feestdag ook vieren en ter kerke. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Nee, ik heb nooit een geboortjekaartje mogen ontvangen. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 nee ik zie 8 september namelijk als doodgewone maandag Link naar bericht Deel via andere websites
The_Eyez 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Nope. Maareh, waarom op 8 september? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Ik zie net dat mijn toekomstige kerk die dag geen viering gepland heeft staan dus nee, ik denk niet dat ik ter kerke ga. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Quote: Op woensdag 27 augustus 2008 22:40:07 schreef The_Eyez het volgende: Nope. Maareh, waarom op 8 september? Waarschijnlijk omdat legende wil dat zij negen maanden (of daaromtrent) verwekt is. Link naar bericht Deel via andere websites
The_Eyez 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Quote: Op woensdag 27 augustus 2008 22:42:17 schreef Machiavelli het volgende: [...] Waarschijnlijk omdat legende wil dat zij negen maanden (of daaromtrent) verwekt is. Is sinterklaas d'r vader dan? Maar serieus, waarom 8 september? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 De datum van 8 september is gekozen als herinnering aan de inwijding van de kerk die gebouwd is op de plaats van het huis waar Maria geboren is. Dat gebeurde dus blijkbaar op die dag. Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 -edit- Link naar bericht Deel via andere websites
The_Eyez 0 Geplaatst 27 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2008 Quote: Op woensdag 27 augustus 2008 23:11:54 schreef RobertF het volgende: De datum van 8 september is gekozen als herinnering aan de inwijding van de kerk die gebouwd is op de plaats van het huis waar Maria geboren is. Dat gebeurde dus blijkbaar op die dag. keej Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Quote: Op woensdag 27 augustus 2008 22:42:17 schreef Machiavelli het volgende: [...] Waarschijnlijk omdat legende wil dat zij negen maanden (of daaromtrent) verwekt is. Negen maanden lang verwekt? Hadden die ouders niets beters te doen? * Dagmar heeft nog geen nieuw kerkdienstenoverzicht dus weet nog niet of ze 't gaat vieren. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Quote: Op donderdag 28 augustus 2008 07:42:58 schreef Dagmar het volgende: [...] Negen maanden lang verwekt? Hadden die ouders niets beters te doen? * Dagmar heeft nog geen nieuw kerkdienstenoverzicht dus weet nog niet of ze 't gaat vieren. Dan was het dus zeker niet Sinterklaas Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Alvast gefeliciflapsteerd Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Wat is eigenlijk het verschil tussen 'Maria Geboorte' op 8 september en de 'Onbevlekte Ontvangenis' op 8 december? Link naar bericht Deel via andere websites
Hendro 0 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 (ben niet veel hier, maar bemoei me er toch graag tegenaan ) Op 8 september viert de rooms-katholieke kerk de geboorte van Maria. Dit is al een bijzonder gebeuren, want van alle andere heiligen (met uitzondering van Johannes de Doper, van wie we de geboorte ook vieren) wordt "slechts" de sterfdag gevierd (voor Maria is dat 15 augustus): de dag waarop zij het eeuwige leven binnentreden. 9 maanden voor 8 september is 8 december: de katholieke kerk gelooft dat Maria vanaf het begin van haar aardse bestaan (dus vanaf haar conceptie, verwekking) gevrijwaard is van de zonde, dus ook van de erfzonde. Deze overtuiging baseert zij op de gedachte dat de moeder van Gods Zoon niet aan de zonde onder de zonde geleefd kan hebben ... (even kort door de bocht!) Onbevlekte Ontvangenis heeft dus neits met maagdelijkheid of seks te maken: het betekent slechts dat Maria de erfzonde niet heeft gekend vanaf het moment van haar verwekking/conceptie... Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Op 8 december was de conceptie, 9 maanden later, 8 september, werd ze geboren ..Wat hierboven staat dus Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 28 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2008 Dank u wel, beiden Eigenlijk heel logisch Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten