Spring naar bijdragen

Levenslang is levenslang.


Aanbevolen berichten

De afgelopen week kwamen er weer stemmen uit de samenleving dat levenslang opgesloten net zo goed de doodstraf is dan de doodstraf.

Nu is het in Nederland zo levenslang is levenslang.

Wat vinden de Credible leden.

1--- Levenslangs moet na verloop van tijd om gezet worden in voorwaardelijke vrijheid.

2--- Er moet een maxistraf zijn van 25 jaar en dan vrij.

3--- Neen levenslang is levenslang en nooit meer vrij.

Na onder zoek is gebleken dat de meerderheid in Nederland vindt levenslang is levenslange opsluiting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze vers geeft te denken over het hele systeem:

Op 13,10       

Indien iemand in de gevangenis; leidt, die gaat zelf in de gevangenis, indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als aannemelijk is dat de dader altijd een gevaar voor anderen zal blijven (rehabilitatie of medische ingrepen helpen bijvoorbeeld niet) dient hij vast te blijven zitten.

Niet uit vergelding of straf; maar simpelweg om de samenleving veilig te stellen.

Daar hebben we TBS voor. Gevangenis is vergelding & straf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Daar hebben we TBS voor. Gevangenis is vergelding & straf.

Het gaat niet om de huidige situatie, maar om wat ik vond (en wat ik vind is dat er van het strafrecht in veel gevallen niets klopt).

Tevens is TBS voor hen waarbij er 'kans op verbetering is', dus niet voor de situatie die ik schetste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het idee dat iemand levenslang in de gevangenis zit zonder de hoop ooit nog vrij te zijn... ik vind het een verschrikking.

Dat is ook de bedoeling vermoedelijk. Maar in de beschaafde wereld is het niet voor niets een zeldzame straf. Maar weinig landen kennen echt levenslang. Binnen Europa is levenslang alleen echt, echt, echt, levenslang in Estland en Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Deze vers geeft te denken over het hele systeem:

Op 13,10
      

Indien iemand in de gevangenis; leidt, die gaat zelf in de gevangenis, indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

Beste Mohamed.

Het uit zn verband rukken van teksten heeft weinig zin m.b.t. de Bijbel.

Openbaring 13 spreekt over de vervolging van de volgelingen van Jezus Christus (de Messias) door de Anti-Christ ('het Beest')

Quote:
13

1 Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen. 2 Het beest dat ik zag leek op een panter, met poten als van een beer en een bek als de muil van een leeuw. De draak droeg zijn kracht en heerschappij en gezag aan het beest over. 3 Een van de koppen van het beest zag eruit alsof hij geslacht was; het was een dodelijke verwonding, maar de wond genas. Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan. 4 Iedereen aanbad de draak, omdat hij het beest gezag had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze, met de woorden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 5 Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat tweeënveertig maanden lang. 6 Het opende zijn bek en lasterde God, zijn naam en zijn woning en hen die in de hemel wonen. 7 Het mocht de strijd met de heiligen aanbinden en hen overwinnen. Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8 Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Lees dan ook bovenstaand stuk wat vooraf gaat aan de door jouw gequote passage.

On topic:

Ik ben van mening dat mensen die met voorbedachte rade een moord o.i.d. hebben gepleegd levenslange opsluiting dienen te krijgen, met een minimum van zeker 30 jaar, waarbij idd per geval bekeken moet worden of vrijlating nadien mogelijk is. Als christen zeg ik: vergeven moet kunnen, maar de wetten van een land zijn bepalend in veel gevallen: wie zn gat verbrand, moet op de blaren zitten. Dus .. pleeg je een moord .. dan moet je idd zitten!! Dood met dood vergelden vind ik niet kunnen. Puur omdat je dan ook een moord pleegt. Indien iemand 100% een gevaar is, dan echt levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid