Spring naar bijdragen

Voor hoelang maagd zijn?


Aanbevolen berichten

Quote:

Maar ligt dat dan niet aan je definitie van liefde en verliefdheid? Of aan de mate van verliefdheid? Als je je geliefde intens mist als hij er niet is, is dat een kenmerk bijvoorbeeld.

kdenk idd dat mensen daar van mening over verschillen..

sommige mensen denken al verliefd te zijn zodra ze iemand tegenkomen die ze wel leuk/yummie/interessant vinden..

voor mij ligt de lat gewoon wat hoger wil ik t zelf 'verliefdheid' noemen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Jude" schreef het volgende:

kdenk idd dat mensen daar van mening over verschillen..

sommige mensen denken al verliefd te zijn zodra ze iemand tegenkomen die ze wel leuk/yummie/interessant vinden..

voor mij ligt de lat gewoon wat hoger wil ik t zelf 'verliefdheid' noemen..

Daar denk ik hetzelfde over. Sowieso ben ik pas 1x verliefd geweest. Tien jaar geleden, op een verkeerd meisje (prachtmeid om te zien overigens), dat liep allemaal een beetje dramatisch af.

Als je ECHT verliefd bent, ben je de controle een beetje kwijt, ik moet wel zeker weten dat daar geen misbruik van wordt gemaakt voor ik er aan begin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

@Gianniromme

zelfde verhaal hier hoor, ben ook 23 en wil mij ook maar niet lukken die ene te vinden
boosrood.gif

nu heb ik zoiets van 'nu heb ik al zolang gewacht, dan kan ik wel iets langer wachten' maargoed vaak ben ik dat ook echt moe hoor als je iedereen om je heen lekker gelukkig ziet zijn!

Dat laatste is echt maar schijn, maar ik ken die gedachte wel. Er leven zoveel personen in de situatie als jou. Echt naar een vriend/vriendin blijven zoeken is niet goed. Ik zeg niet dat hij/zij toch wel komt, maar als je te veel gehamerd bent op het zoeken van een geliefde, dan kan je er zelfs een groot issue van maken en kan het lastig 'tegen' je gaan werken.

Er kan dan een bepaalde 'druk' op je komen te liggen, waardoor je er bij sommige situaties helemaal niet meer bij bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja ik maak er misschien meer van dan andere maar voor mij is dat belangrijk dat dit goed gaat in mijn leven! waarom weet ik niet ik denk omdat ik vaak het gevoel heb dat dit mij gelukkig zal maken, wat ik nu niet echt bepaald helemaal ben (zie mijn topig over geluk terugvinden).

Ja, ik het stukje gelezen in je beginpost van 'geluk terugvinden'.

Je bedoelt dat je snel een vaste vriendin wil, waarmee je ook ( liefst ) snel zou willen trouwen? Dus dat je als het ware het 'fantastische geluk' ( wat je eerst dus had ) dan weer hebt en dat je ( doordat je getrouwd bent, een voorbeeld natuurlijk ) dat dan ziet als het begin van dat 'fantastische geluk', zodat het niet meer over gaat.

Dus laat maar zeggen een soort van basis van dat geluk, zodat het je feitelijk niet meer kan ontgaan de eerstkomende tijd. En het liefst natuurlijk dat dat voor altijd duurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nouja snel trouwen hoeft voor mij niet persé hoor smile.gif maargoed gewoon iemand om samen mee te zijn! leuke dingen doen smile.gif

maargoed het mag nu nog niet zo zijn helaas, en dat is soms best frustrerend. tijdje geleden leek het eindelijk super goed te gaan maar ben ik enorm bezeken hamer.gif en dat helpt ook NIET natuurlijk boosrood.gif integendeel zelfs ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben 1 keer echt verliefd geweest maar diegene was op een ander en dat was toch een beetje 'traumatisch'. Sindsdien ben ik nooit meer verliefd geweest.

Verliefdheid is een kriebel die over kan gaan. Liefde blijft.

Vandaar die hoge echtscheidingscijfers yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid