Spring naar bijdragen

Voor hoelang maagd zijn?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo mensen,

Ik wil jullie mening, als medechristenen, over mijn situatie. Want ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen en ben een beetje gefrustreerd...haha...Ik ben een jongen van 24 en ben nog maagd. De reden is dat ik sinds kinds af aan de liefde van onze lieve Heer heb ontvangen en ik het allemaal volgens zijn liefde wil gaan doen, dus volgens het geschrift. Ik wilde in dit leven alleen voor één persoon gaan zodat alles speciaal zou zijn. Eerste Liefde, eerste zoen, eerste sex en ga zo maar door. Moet er wel bij zeggen dat het mij veel moeite heeft gekost (eigenlijk nog steeds) omdat ik steeds (om het zo maar te zeggen) gewild ben bij het ander geslacht. Wil niet arrogant doen ofzo..maar het blijkt allemaal uit reacties van mijn omgeving. Ben ook heel hoog opgeleid, net een medisch universitaire opleiding af en begin binnenkort aan mijn tweede (misschien is dat de reden?). Het is dus niet zo van dat ik niet kon krijgen, integendeel zelfs. Ik ben er steeds niet op ingegaan omdat ik “de ware†(ik weet dat die niet bestaat, maar ben zelfs niemand in de buurt van de “ware†tegengekomen..haha). Maar nu rest mij dus de vraag voor hoe lang dan? Ben al 24, hoe lang moet ik nog wachten?

Alvast bedankt voor jullie mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet in ieder geval zeggen dat ik er respect voor heb dat je hierin zo sterk aan je principes vast houdt. Ik heb alleen niet echt een advies voor je en kan je alleen sterkte en wijsheid toewensen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Serieus respect voor het feit dat je het zolang volhoudt, echt goed!

Wellicht een dooddoener, maar de een trouwt op z'n 18de, de ander op z'n 30e. Met andere woorden, gun het de tijd en begeef je onder de vrouwen. Dan komt het zeker goed sjoerule.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe lang je moet wachten? Zo lang het nodig is. Dat is het enige antwoord.

Het is niet zo dat ik makkelijk praten heb, ik ben ook hoogopgeleid etc. en wil me maar aan 1 meisje geven. Bovendien ben ik dan nog es 5 jaar ouder, ik begrijp goed hoe moeilijk het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, jouw principes zijn de mijne duidelijk niet, maar op zich respect dat je ze zo serieus neemt. Wat ik me wel een beetje afvraag is in hoeverre dit je zoektocht naar een relatie bepaalt, krampachtig hopen op de ware omdat je met 24 jaar opgekropte hormonen zit die er dringend eens uit moeten lijkt me misschien ook niet zo handig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook verschrikkelijk hoogopgeleid én bijzonder knap... Tsja... Over mijn maagdelijkheid zullen we het maar niet hebben.
widegrin.gif

Ik wist niet dat ze in Ede zulke vreselijke hoge opleidingen hadden joh.. of in de koeievelden van Bennekom...

En dat je daar met je volle aandacht in een jaartje doorheen fietste..

Ik heb je denk ik onderschat.. (terwijl je zo groot bent puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

24 jaar opgekropte hormonen is overdreven. Sowieso heb er als jongen pas last van na je 13e ofzo, het zijn er maximaal 11 puh2.gif

Ik vraag me af wat de topicstarter precies wil met dit onderwerp? Hij stelt een vraag waarop geen bevredigend antwoord is, ik neem aan dat ie dat weet. Wellicht toch wat onzekerheid, wil ie graag even kwijt dat ie gewild is bij de dames? En bovendien hoogopgeleid is, de hele rataplan? Is dit een soort oproep aan vrouwelijk Credible? Dat mag hoor.

Quote:
"Kurt" schreef het volgende:

Ik ben ook verschrikkelijk hoogopgeleid én bijzonder knap...

Heb je al een opleiding afgerond dan? knipoog_dicht.gif

En yeah yeah, je bent de Tom Cruise (of speciaal voor onze Vlaemsche schoone, de Johnny Depp) van het forum, dat is inmiddels bekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gianniromme:

Laat je de vrouwen die je tegenkomt eigenlijk wel toe? Ik kan hier heel erg de mist ingaan, maar ik proef een soort van afwachtende houding (wellicht omdat vrouwen toch wel op je af komen) op die 'Ware'. Maar leer je ze wel kennen? Date je wel eens? (gewoon een gezellig avondje uit enzo, daar hoeft verder niet eens wat ahter te zitten) Je weet niet of iemand de ware is als je diegene niet goed leert kennen. En tja, dan kan het soms zijn dat je flink wat tijd en energie in iemand hebt gestoken voor je er achter komt dat ze niet de ware is...

Daarnaast, zoals je zegt, een perfect iemand bestaat niet. Een perfecte relatie ook niet. Je zult moeten werken om je relatie goed te máken en te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou TS adviseren zijn eisenpakket voor "de ware" wat uit te dunnen. Uit statistiek blijkt dat je met 1 op de 100 vrouwen prima een huwelijk kunt aangaan. Het gaat voor een groot deel om goede wil, sympathie voor elkaar. Al dat "ware liefde" idee is leuk voor een tragedie van Shakespeare, maar in de praktijk is het toch een kwestie van genoegen nemen met wie op je pad komt. En als 't niks wordt, dan heb je eventjes van dat liefdesverdrietgedoe en daarna vind je misschien wél de ware (waarmee ik bedoel: degene met wie je uiteindelijk trouwt, en niet: de mystieke ideale vrouw waarvan je binnen 1 oogopslag weet "dit is haar!" en met wie elke dag weer even spannend is enzo). Ik ben getrouwd, vrijwel zeker niet met de vrouw die het allerbeste bij me past, en zij ook vrijwel zeker niet met de man die het allerbeste bij haar past. Maar het werkt, we houden van elkaar, God heeft ons bij elkaar gebracht, en dus zijn wij voor elkaar de ware.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@Dostojevski; Jij hebt wel gelijk en dat zie ikook wel in, maar zoals je zegt;"God heeft ons bij elkaar gebracht", dat is dus waarop ik wacht. En nu vraag ik aan jouw, hoe weet je dat dat het moment is? Het is een moeilijke kwestie, ik weet het. Maar toch bedankt voor jouw antwoord, ik heb er veel aan!smile.gif

@iedereen; Ook jullie bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Dostojevski; Jij hebt wel gelijk en dat zie ikook wel in, maar zoals je zegt;"God heeft ons bij elkaar gebracht", dat is dus waarop ik wacht. En nu vraag ik aan jouw, hoe weet je dat dat het moment is? Het is een moeilijke kwestie, ik weet het. Maar toch bedankt voor jouw antwoord, ik heb er veel aan!
smile.gif

@iedereen; Ook jullie bedankt!

Het is de mooiste cirkelredenering die er is: je weet dat het klopt, omdat je trouwt en die weg kiest. Tijdens je verkering heb je alle tijd om te beoordelen of je écht wel goed genoeg bij elkaar past om samen een goed leven te hebben. Als je relatie goed is, dan rust blijkbaar Gods zegen erop. Ik heb niet gewacht op een magisch teken uit de hemel of een "vaag gevoel" van dit is goed, ik heb gewoon naar de praktijk gekeken: ik hou van m'n vrouw, we wilden samen verder, dus zijn we getrouwd. Natuurlijk kan je piekeren over allerlei romantische kwesties en filosofische concepten, maar ik benader het meer praktisch: werkt het? En ik heb van die benadering tot nu toe geen spijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

'Een klein stapje' hoeft niet direct over zoenen of seks te gaan. Met iemand praten, uitgaan enzo, is ook al een klein stapje. Leren kennen moet ook gebeuren.

Precies. Zoenen of seks kan altijd nog wel. Leer eerst de persoon kennen en dan kan je altijd nog beslissen of je met hem/haar wilt zoenen en sex wilt hebben. Trouwens, bij het leren kennen van de bepaalde persoon kunnen de 2 personen zo knuffelig raken dat ze elkaar gaan zoenen. Dus het hoeft lang niet altijd 'na' het leren kennen van die persoon.

Het kussen van iemand kan een grote stap zijn, hoe gek dat voor sommigen dat ook moge klinken.

En soms doe je dat in één keer.

Van mezelf weet ik nog zo goed dat ik uit de trein stapte ( na lang gereisd te hebben van Antwerpen naar Groningen, voor eerste keer mijn intussen ex-vriendin te zien ) en eerst de kant op keek waar ze niet stond. Toen wat verder gelopen naar de andere kant en daar stond ze. Ik heb haar een kus op de wang gegeven. Ik had haar nog nooit gezien, maar ja, dat ging ineens.

Maar vaak is het ook zo dat je dat toch niet zo goed durft. Ik kan me dat wel voorstellen.

Uitgaan kan een klein stapje zijn, wat je al zegt, maar wel een goede stap. Dan ga je de andere persoon ook eens zien hoe hij zich dan gedraagt ( en dan heb ik het niet over of je veel alcoholische dranken drinkt, want daarmee maak je je - zeker bij de eerste keer - helemaal niet populair.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn vrouw leren kennen bij de studentenvereniging. Dan leer je elkaar in een groep vrienden al snel wat beter kennen. Zij leende wat CD's van me, of belde of ik zin had om naar de soos te gaan omdat ze er niet "alleen" (zonder vrienden) wilde zitten. Da's een vrij normale manier om elkaar te leren kennen. Ik kende haar al een half jaar voordat ik de spreekwoordelijke stoute schoenen aantrok en zij na een week hevig aarzelen "toehapte". Dan heb je bepaald een basis voor twijfel of je de ware voor elkaar bent: eerst een half jaar niet verliefd op elkaar zijn, dan de een wel, maar de ander moet nog een week nadenken of 't wel wat is. Het is dan weinig sprookjesachtig, en toen ik 'r voor het eerst zag gaf ik haar geen zoen maar schrok ik en klapte ik volledig dicht (zoals ik dat overigens bij alle leuke meisjes deed destijds). Na een week hebben we maar 'ns een zoen geprobeerd. knipoog_dicht.gif Maar zoenen hoeft niet. De meeste mensen hebben er wel behoefte aan, maar ik ken ook mensen die amper hand in hand wilden lopen met elkaar. Zeer bewust al het seksuele voor het huwelijk bewaarden. (Nouja, in mijn ogen is verliefdheid al seksueel, en verliefd zullen ze toch zijn geweest...)

Maar goed. Gianni, ben je überhaupt wel eens verliefd? Ik denk dat een essentieel deel van het aangaan van een relatie is, het nemen van het risico dat het fout kan gaan. Je kunt het niet regisseren en je openingspost wekt de indruk dat je dat wel wilt doen. Misschien behoor je tot de zeldzame groep waarbij het inderdaad allemaal ideaal is, maar de kans lijkt me toch groot dat je nog lang alleen zult blijven als je gaat voor niets minder dan perfectie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid