Spring naar bijdragen

MMORPG topic.


Aanbevolen berichten

De laatste paar jaar is de populariteit van MMORPG's snel gestegen. Een en ander is natuurlijk te danken aan de marketing van World of Warcraft. Wat de meeste wel bekend in de oren zal klinken.

Nu is World of Warcraft niet het eerste spel in dit genre en zal ook niet de laatste zijn. Zo is er deze (of afgelopen) maand Age of Conan uitgekomen en deze schijnt het behoorlijk goed te doen.

Kenmerkend voor de meeste MMORPG (wat staat voor Massively Multiplayer Online Role Playing Game) is dat er maandelijks betaald moet worden voor het onderhoud van de servers en het uitbreiden van de spelwereld.

In een MMORPG wordt er een wereld nagebootst (net zoals in een RPG) en kun je je daarin voortbewegen en verzeild raken in allerlei verhalen. Je komt in die wereld ook vele andere mensen tegen die ook achter hun PC zitten en zo kun je elkaar helpen of juist bestrijden.

Wat vind jij van MMORPG's in het algemeen, en speel je er zelf misschien ook een?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb een tijd Tibia gespeeld.
puh2.gif

Tibia ken ik niet. smile.gif Misschien zou je er iets meer over kunnen vertellen.

Ik ging voor het eerst een MMORPG spelen met World of Warcraft (WOW) (het idee van een MMORPG sprak me zeer aan, en er waren al pareltjes uitgekomen, maar tot die tijd zag ik erg op tegen de kosten). Ik weet nog dat ik in World of Warcraft als een dwergen paladin voor het eerst in Ironforge (hoofdstad der dwergen in het spel, en in die begin tijd het centrale punt van de Alliance, de fractie waar de dwegen bij horen) kwam en me verbaasde over de grote. Ik heb me zeker vermaakt met die game en ben met mijn paladin Thorgrem (vandaar ook de naam Thorgrem op dit forum) tot level 57 gekomen. Toen had ik het helemaal gehad met een paladin. Ik heb later nog met andere karakters geprobeerd te spelen, maar de lol was er een beetje van af.

Toen ben ik voor korte tijd overgegaan op Lord of the Rings Online (LOTRO) totdat mijn tweede computer dood ging (mijn eerste computer die ik altijd gebruik is een Mac, mijn tweede gebruik ik enkel voor spellen) en ik niet verder kon spelen. Nu heb ik die sinds enige tijd weer aan de praat en ben ik weer overnieuw begonnen in LOTRO, en ik verbaas me nog steeds over de grote van het spel en de uitgestrekte landschappen met avonturen. Voor mij is het een leuker spel, ondanks de wat zwakkere player vs player (PvP) mogelijkheden. Ik ben nu een dwarf lvl 31 hunter en het bevalt mij prima. smile.gif

Voor de duidelijkheid zowel WOW als LOTRO spelen zich af in fantasie werelden, vol met monsters, maar ook goede personen die hulp nodig hebben, middeleeuwse steden, maar ook ruïnes en steden van andere soorten zoals dwergen, elven, hobbits (LOTRO).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb wel een tijdje Runescape gespeeld
puh2.gif

Dat zal ook een bekende zijn bij de jongere users denk ik. DIt is een die populair is onder jongeren aangezien het geheel gratis is (en tevens in de browser te spelen is). In vergelijking met betaalde MMORPG's is het echter vrij beperkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tibia is heel heel heel erg oud, het bestaat sinds 1997, het speelt zich ook af in een middeleeuwse setting. De layout deed me sterk denken aan de Pokemon gameboy spelletjes als je door de wereld loopt.

800px-Tibia1.jpg

Het doel van de spellen is levellen en quests volbrengen. Ik ben gestopt omdat het me te veel tijd kostte en ik gek werd van alle Brazilianen en Polen die daar rondliepen en alleen maar 'BR?' of 'PL?' konden posten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn broertje speelt regelmatig zo'n dingen en hij vindt het erg leuk, maar ik krijg wel de indruk dat je er behoorlijk wat op bezig moet zijn voor het echt leuk wordt, of is dat gewoon een excuus van broerlief? puh2.gif

(En zelf ben ik lekker oldschool, jeej voor tabletop! widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Meer zoals Dungeons & Dragons dus.
smile.gif
Dat is wel leuk.
smile.gif

Ik vind het echt ongelooflijk boeiend om te doen. smile.gif

Fascinerend om zo'n personage op te bouwen en te laten evolueren en steeds meer achtergrond te geven, en dan ook te zien hoe hetzelfde gebeurt bij de personages van je medespelers. En dan alle verhaallijnen waar je als speler vaak maar een klein topje van ziet, en die zich steeds verder ontvouwen.

Nu, we hebben ook wel twee heel goede storytellers. We hebben ook een volledig eigen verhaal uitgebouwd dat zich afspeelt in en rond Brussel, in een iets duisterder en vreemder versie van onze huidige tijd, wat het wel makkelijk maakt om er echt in op te gaan. En er zit ondertussen ook al behoorlijk veel werk in, we hebben al een eigen wiki om alle informatie een beetje overzichtelijk te houden omdat het veel te veel is om zomaar in je achterhoofd te hebben.

En het spelen zelf is ook gewoon goed ingekleed, in de living van ons fantastische oude herenhuis, lichten uit en kaarsen op tafel, sfeervolle muziek op de achtergrond, glaasje wijn voor wie daarvan houdt, en als finishing touch... vampierentandsnoep! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n broertje speelt Runescape, vriend vooral WoW (daarnaast nog een stuk of wat andere MMORPG's, ik ben de tel kwijt hamer.gif) en wat vriendinnen zijn echt verslingerd aan Maplestory (wat volgens mij niet echt een doel heeft behalve paddestoelen neerslaan puh2.gif)

Ik heb zelf niet echt tijd om me er serieus mee bezig te houden, maar ik ken mezelf, zodra het leuk is ben ik er te veel tijd aan kwijt puh2.gif Dus begin ik maar niet. Daarnaast trekt het me nou ook niet echt absurd sterk.

Tabletops lijken me persoonlijk leuker, volgens mij heb ik dat Vampire wel eens gespeeld zien worden. D&D is ook een verslaving van vriendlief en heeft ook z'n charmante kanten smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oja! B.O.T.S. II (Battle OF The Scripts) heb ik ook gedaan, Textbased, geniaal! was toch wel op een aardig hoog level. Was een geniale websites om tussenuren op school door te komen.

Je maakt een bot die je met andere bots kan laten vechten. Je kan wapens en armour voor hem kopen en punten die je verdient kan je verdelen over een aantal eigenschappen. Erg leuk waren ook de clans waar je je bij kon aansluiten.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haris Pilton, voor al uw virtuele designerkleding

door onze redactie

AMSTERDAM - Spelers van de online game World of Warcraft die iets teveel virtueel goud op de bank hebben, kunnen nu bij Haris Pilton terecht. Deze 'socialite' fungeert sinds de nieuwste patch voor het spel als verkoopster van virtuele designerkleding en -accessoires.

Pilton is door de ontwikkelaars ingeschakeld om de huidige inflatie in de spelwereld tegen te gaan. Gamers die al lang spelen, hebben vaak enorme goudvoorraden, waardoor de waarde van de munteenheid voor hen drastisch is gedaald.

Ondermeer exclusieve tassen en juwelen kunnen bij het karakter voor bizar hoge prijzen gekocht worden. Afgezien van de Gigantique-tas (de grootste opslagmogelijkheid in het spel), hebben de accessoires echter geen functioneel doel. Echt iets voor de modebewuste WoW-speler dus...

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

VtM
worshippy.gif

ff kijken: je bent Toreador of Malkavian. Hum Malkavian uiteraard.

Ik ben Toreador, en het feit dat ik vrij zeker ben dat ik die Haris Pilton-dingen als ze mooi genoeg zijn effectief zou kopen als ik dat spel speelde bewijst weer maar eens dat die clan prima bij me past. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hye, ben een tijdje weggeweest (niet dat iemand me hier heeft gemist) maar ik ben er weer en mijn oog viel gelijk op dit topic smile.gif

Een van mijn favoriete onderwerpen namelijk,

Ik heb veel games gespeeld:

- Maplestory, vaak weer op teruggevallen na een aantal andere games maar gaat toch echt vervelen.

- Guild Wars, jammer van de lage level gap, het niet kunnen kiezen van rassen en de weinige skills die je kwijt kunt in je skill-balk.

- Flyff, hooguit 1 maandje gespeeld en daarna nooit meer.

- Archlord, even gespeeld maar het spel zelf is niet ver genoeg uitgedacht voor mij.

- World of Warcraft, (last best) ja dit is de game die toch echt de beste is uit de reeks voor mij, goede gameplay, genoeg mogelijkheden, alles wat een gamer wil zou ik zeggen.

Het enige minpuntje is dat je ervoor moet betalen maar dat zal ook wel door de kwaliteit komen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht zou de topictitel gewijzigd kunnen worden naar RPG topic (MMO dus verwijderen) dat zou het onderwerp wat breeder trekken, en dan kunnen ook de table top games besproken worden. smile.gif

En dan kunnen we hier natuurlijk ook de gister aangekondigde Diablo III game bespreken. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uiteraard...

Hoe had ik dat kunnen missen...

"Credible klerenkast" en zo

Het is wel een beetje obvious he. Compleet met clan-weakness erbij zelfs. widegrin.gif

En Thorgrem, zou fijn zijn ja, een verbreding van het topic, aangezien er blijkbaar nog mensen zijn die interesse hebben in tabletop. smile.gif Ik ken er zelf wel niet veel van hoor, hoewel mijn geek-factor wel geleidelijk aan toeneemt, ik betrap mezelf af en toe zelfs op roleplay-mopjes. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is wel een beetje obvious he. Compleet met clan-weakness erbij zelfs.
widegrin.gif

En Thorgrem, zou fijn zijn ja, een verbreding van het topic, aangezien er blijkbaar nog mensen zijn die interesse hebben in tabletop.
smile.gif
Ik ken er zelf wel niet veel van hoor, hoewel mijn geek-factor wel geleidelijk aan toeneemt, ik betrap mezelf af en toe zelfs op roleplay-mopjes.
widegrin.gif

Ik ken vooral de computergames (die best een aanrader zijn btw) Ik heb te weinig vrienden voor tabletop knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op computer kom ik qua games echt niet verder dan een of ander schattig idioot leuk spelletje dat standaard op de pc thuis stond. Je moet er cakejes in verschillende kleuren op maken en ik vind het geweldig. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid