Jyoti 0 Geplaatst 15 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 01:04:11 schreef Machiavelli het volgende: [...] Precies, dat is nooit leuk geweest. Alfred Jodocus Kwak trouwens wel. Een tijdje terug zowel de originele LP van Herman van Veen beluisterd als de eerste serie gekeken. Geweldig! Ja, dat was leuker! Vooral het liedje eigenlijk, de serie was ook leuk maar het liedje nog meer. En zo zijn we zelfs meteen terug on topic. Ik heb laatst toevallig de Hebreeuwse versie gehoord, heel aanstekelijk om een of andere reden, en het voelt zowaar examenverantwoord aan, op een vreemde, slecht-excuusachtige manier: link Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 15 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2008 Al jaren luisteren wij naar stilte,geen nostalgie maar realiteit. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 15 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 01:13:09 schreef Sacerdos het volgende: Al jaren luisteren wij naar stilte,geen nostalgie maar realiteit. Onzin, praktisch nergens is het volkomen stil. Mogelijk ben je al jaren doof? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op zondag 15 juni 2008 23:22:47 schreef Luxuria het volgende: ja dat vind ik nu ook, ik merk het ook bij tekenfilmpjes.. vroegâh was alles veel gemoedelijker en rustiger.. nu zijn het allemaal van die hypertekenfilmpjes met keiharde irritante stemmetjes. Vergelijk dit; en link the Powerpuff girls is voor mij ook nostalgie, goede daar kunnen we het over hebben maar dat is ook al minstens tien jaar oud. Link naar bericht Deel via andere websites
denbacker 0 Geplaatst 16 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Ik heb juist nog even get ready geluisterd. Een beetje voor mijn tijd, maar toen ik jong was luisterde ik het nog vaak, vooral dat liedje van mijn liefde voor jou is diep zo diep. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op zondag 15 juni 2008 23:57:00 schreef Pius_XII het volgende: Dit vond ik zo geweldig toen ik 3 was ofzo. link Mag ik een opmerking over Drenthe maken? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Ik kwam oude Elly en Rikkert's tegen en niet alles van vroeger is goed Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Nostalgie? Ik zeg Dennis Bergkamp, Dát is nostalgie! Ik zeg EK1988, dát is nostalgie! edit: Nostalgie is best een raar woord als je het meerdere keren achter elkaar gebruikt... Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Even geen voetbal hier zeg! *muziektopic* Die oude gabbermuziek is nu best wel nostalgisch om terug te horen. Het is nog steeds herrie, maar ik waan me meteen weer op het schoolplein in groep 7 Er staan trouwens op Youtube veel filmpjes met tekenfilm intro's. Ik luister die van de Snorkels, Boelie en Boes heel vaak, it takes me back! Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Doet me ineens denken aan koninginnenacht in Gouda met 2 brothers on the 4th floor Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Nu ik er nog eens over nadenk zijn mijn meest nostalgische liedjes eigenlijk degene die mijn ouders voor ons zongen. Bij papa waren dat eerder leuke onzinliedjes, bij mama meer lieve liedjes, als ze ons 's ochtends kwam wekken zong ze bijvoorbeeld zo'n soort wakker-word-liedjes, echt fijn. (Ok, misschien heeft ze dat ooit eens een paar dagen gedaan toen ik ziek was ofzo, en kwam ze ons alle andere dagen gewoon wekken met een slaperige grom, zou ook kunnen, maar door die handige herinneringsfilter heb ik alleszins het idee dat ze dat elke ochtend kwam doen. ) Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Dikketje Dap en Mijn tante en mijn oom die wonen in een eikeboom.... Dat waren nog eens liedjes De spin sebastiaan etc. etc. De leidse sleuteltjes link En aangezien dit een christelijk forum is wil ik jullie deze niet onthouden: De kippetjes van de koning Oh, de kippetjes van de koning zijn zo akelig koket Altijd ringetjes aan hun tenen en een strik op hun korset Altijd belletjes in hun oren en een onderjurk van kant Altijd dribbelen voor de spiegel altijd even elegant Altijd eten ze komkommersla en wormen met azijn Dat is enkel en uitsluitend en alleen, uitsluitend en alleen maar voor de lijn! En dan hebben ze zulke mooie roze lakens in hun bed Oh, de kippetjes van de koning zijn zo wuft en zo koket Oh de kippetjes van de koning zijn zo weinig serieus Altijd poetsen zij hun veren altijd poeieren zij hun neus Kijk ze dansen met hun zevenen de hollekie-pollekie-dans Met een hollekie-pollekie-buiging, op z'n hollekie-pollekie Frans Oh wat maken zij een bonje in het koninklijk kippenhok Alles ruikt naar oodeklonje en ze willen nooit op stok Als er één een eitje legt, dan wordt het dadelijk een kneus Oh de kippetjes van de koning zijn zo weinig serieus Maar het hoen van de koster staat apart, boem-boem En dat hoen is altijd in het zwart, boem-boem En ze heeft het altijd over boetedoen, oh wat somber, oh, wat somber is dat hoen Zusters zegt zij, jullie leven te mondain, Jullie horen braaf en nederig te zijn Alle kippen staan dan met het hoofd gebogen, alle kippen hebben tranen in de ogen Maar wanneer dat hoen dan eindelijk vertrekt, boem-boem Dan onmiddellijk en dadelijk en direct Gaan de kippetjes van de koning weer genoeglijk aan de zwier en ze drinken kippetjes cola en ze drinken kippetjesbier En ze dansen met hun zevenen de hollekie-pollekie dans Met een hollekie-pollekie-buiging op z'n hollekie-pollekie-Frans Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op zondag 15 juni 2008 23:57:00 schreef Pius_XII het volgende: Dit vond ik zo geweldig toen ik 3 was ofzo. link Nee toch? * Karin komt niet meer bij. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 13:22:23 schreef anastasia het volgende: De kippetjes van de koning Oh, de kippetjes van de koning zijn zo akelig koket Altijd ringetjes aan hun tenen en een strik op hun korset Altijd belletjes in hun oren en een onderjurk van kant Altijd dribbelen voor de spiegel altijd even elegant Altijd eten ze komkommersla en wormen met azijn Dat is enkel en uitsluitend en alleen, uitsluitend en alleen maar voor de lijn! En dan hebben ze zulke mooie roze lakens in hun bed Oh, de kippetjes van de koning zijn zo wuft en zo koket Oh de kippetjes van de koning zijn zo weinig serieus Altijd poetsen zij hun veren altijd poeieren zij hun neus Kijk ze dansen met hun zevenen de hollekie-pollekie-dans Met een hollekie-pollekie-buiging, op z'n hollekie-pollekie Frans Oh wat maken zij een bonje in het koninklijk kippenhok Alles ruikt naar oodeklonje en ze willen nooit op stok Als er één een eitje legt, dan wordt het dadelijk een kneus Oh de kippetjes van de koning zijn zo weinig serieus Maar het hoen van de koster staat apart, boem-boem En dat hoen is altijd in het zwart, boem-boem En ze heeft het altijd over boetedoen, oh wat somber, oh, wat somber is dat hoen Zusters zegt zij, jullie leven te mondain, Jullie horen braaf en nederig te zijn Alle kippen staan dan met het hoofd gebogen, alle kippen hebben tranen in de ogen Maar wanneer dat hoen dan eindelijk vertrekt, boem-boem Dan onmiddellijk en dadelijk en direct Gaan de kippetjes van de koning weer genoeglijk aan de zwier en ze drinken kippetjes cola en ze drinken kippetjesbier En ze dansen met hun zevenen de hollekie-pollekie dans Met een hollekie-pollekie-buiging op z'n hollekie-pollekie-Frans Dat vond ik zo'n ontzettend leuk liedje Link naar bericht Deel via andere websites
denbacker 0 Geplaatst 16 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Dit vind ik echt zo'n prachtig nostalgie liedje link Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op zondag 15 juni 2008 23:57:00 schreef Pius_XII het volgende: Dit vond ik zo geweldig toen ik 3 was ofzo. link Lol, die wordt hier nog steeds gezongen, maar dan met 'Twente' ipv Drenthe Voor mij is VOF de Kunst trouwens dé ultieme muzieknostalgie, samen met liedjes van Bassie en Aadriaan en intro's van goede kinderprogramma's (Fox Kids, Telekids en Cartoon Network waren voor ons verboden terrein, wij keken Kindernet, Ketnet en die Duitse kinderzender waar ik de naam van kwijt ben ) En oja, Herman van Veen in z'n algemeen En Peter en de wolf, de hoorspelversie. Klassieke muziek-opvoeding voor kinderen Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Peter en de wolf! Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 18:15:34 schreef Verity het volgende: [...] Lol, die wordt hier nog steeds gezongen, maar dan met 'Twente' ipv Drenthe Voor mij is VOF de Kunst trouwens dé ultieme muzieknostalgie, samen met liedjes van Bassie en Aadriaan en intro's van goede kinderprogramma's (Fox Kids, Telekids en Cartoon Network waren voor ons verboden terrein, wij keken Kindernet, Ketnet en die Duitse kinderzender waar ik de naam van kwijt ben ) En oja, Herman van Veen in z'n algemeen En Peter en de wolf, de hoorspelversie. Klassieke muziek-opvoeding voor kinderen Okee, het is officieel.. Ik ben muzikaal niet opgevoed. Ik wist wel dat ik wat dingetjes niet luisterde die leeftijdsgenootjes wel luisterde, maar dat het zó erg was Herman van Veen ken ik wel (Anne, duh ) maar VOF de kunst heb ik nooit geluisterd, en Peter en de Wolf ken ik alleen van het sprookjesboek.. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Als ik m'n klasgenoten vraag naar Peter en de Wolf en VOF de kunst kijken ze me ook raar aan hoor Link naar bericht Deel via andere websites
denbacker 0 Geplaatst 16 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 20:29:02 schreef Verity het volgende: Als ik m'n klasgenoten vraag naar Peter en de Wolf en VOF de kunst kijken ze me ook raar aan hoor zelfde geld bij mij Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 * Raido kijkt jullie raar aan. Samengevoegd: Dit is nostalgie: link Feike Astma link Sander van Marion link Harm Hoeve Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 20:49:18 schreef denbacker het volgende: [...] zelfde geld bij mij Oh? Ik ging er eigenlijk altijd zo'n beetje van uit dat dat universeel gekend was, ik was helemaal niet zo'n tv-kind dus als ik het al ken betekent dat meestal dat elk kind van mijn leeftijd het veel beter kent. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Quote: Op maandag 16 juni 2008 20:29:02 schreef Verity het volgende: Als ik m'n klasgenoten vraag naar Peter en de Wolf en VOF de kunst kijken ze me ook raar aan hoor 1 kopje koffie? Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 17 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2008 Bijvoorbeeld. Tijdens playbackshows die we met de kinderen in de straat hielden (en dat waren er toendertijd nogal wat) in de achtertuin van waar ik toen woonde dansten we daar op Allemaal kindjes in de leeftijd van 'kan net lopen' tot 5, geschminkt en verkleed aan het dansen op VOF de Kunst En het beste: Het staat op tape Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 17 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2008 VOF de kunst!! En Bassie en Adriaan natuurlijk "Hallo vriendjes, en vriendinnetjes, We komen er weer aan Hallo vriendjes en vriendinnetjes Het zijn Bassie! en Adriaan! *pom pom*" Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten