Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik las dat Bush naar Europa komt en ook naar het Vaticaan gaat. Wat heeft Bush echter bij het Vaticaan te zoeken? Hij is zelf toch geen katholiek en zijn volk is grotendeels baptist.

Welke functie of bedoeling heeft trouwens die obelisk voor de Sint Pieter aangezien het van Egypitsche oorsprong is? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik las dat Bush naar Europa komt en ook naar het Vaticaan gaat. Wat heeft Bush echter bij het Vaticaan te zoeken? Hij is zelf toch geen katholiek en zijn volk is grotendeels baptist.

Het katholicisme is de grootste denominatie, ook in Amerika, bovendien was hij toch in de buurt.

Quote:
Welke functie of bedoeling heeft trouwens die obelisk voor de Sint Pieter aangezien het van Egypitsche oorsprong is?

Het is volgens de overlevering het laatste wat Petrus gezien heft, het staat er dus al teken van overwinning van het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het katholicisme is de grootste denominatie, ook in Amerika

Nee hoor, er zijn nog altijd +/- 100 miljoen minder katholieken dan protestanten in Amerika. Als ik me niet vergis dan is de meerderheid baptist (waarvan de Southern Baptist Church, waar Bush zelf lid van is de grootste is, meen ik).

Quote:
Het is volgens de overlevering het laatste wat Petrus gezien heft, het staat er dus al teken van overwinning van het Christendom.

De obelisk wordt gezien als fallussymbool. De obelisk bij de Sint Pieter staat dus voor aanbidding van de afgod Baphomet yes.gif

puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is volgens de overlevering het laatste wat Petrus gezien heft, het staat er dus al teken van overwinning van het Christendom.

Die is nieuw voor mij. Lijkt mij toch vrij stug dat een symbool van een Romeinse overwinning op de Egyptenaren plotsklaps een overwinning van het Christendom symboliseert. Overwinning waarop? En als Petrus dat als laatste heeft gezien, waar is hij gekruisigd dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee hoor, er zijn nog altijd +/- 100 miljoen minder katholieken dan protestanten in Amerika. Als ik me niet vergis dan is de meerderheid baptist (waarvan de Southern Baptist Church, waar Bush zelf lid van is de grootste is, meen ik).

Niet helemaal, hoewel er twee keer zoveel protestanten zijn die dusdanig versplinterd dat de grootste protestantse denominatie (Southern Baptist Church inderdaad)een stuk kleiner is dan de RKK aldaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Die is nieuw voor mij. Lijkt mij toch vrij stug dat een symbool van een Romeinse overwinning op de Egyptenaren plotsklaps een overwinning van het Christendom symboliseert. Overwinning waarop?

Op het heidendom.

Quote:
En als Petrus dat als laatste heeft gezien, waar is hij gekruisigd dan?

Het Circus van Nero.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid