Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben met een paar Rozenkruizer in gesprek geweest, die helemaal gek waren van Kabbalah, alleen gingen ze in mijn ogen nogal te ver door te zeggen dat lucifer( light bearer)=Jezus is, dat Jezus en satan gelijkwaardig zijn en uit hetzelfde komen, het goed is om middels rituelen engelen, demonen en egyptische goden op te roepen. Wat denken jullie over Kabbalah? Je reinste onzin of niet? En dat het Vaticaan satanisme praktiseert in:

\"Bomarzo(VT) north of Rome, you'll find a place called the 'Park of Monsters' which was built by Pier Francis Orsini, a Pope. In it you'll find a gigantic face with a mouth built into a mountain. Inside the mouth you'll find Satanic ritual chambers, and a sacrficial table made from ONE piece of marble. Why would a Pope build something like that\" (iemand die naar Italie gaat dit jaar?smile.gif

Ook zouden sommige kardinalen in werkelijkheid islamitsch zijn en zouden de Jesuiten middels evocaties entiteiten oproepen...

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof het ook niet alleen heb ik te weinig verstand van zaken dus ik hoopte eigenlijk dat de meer belezen mensen hier onder ons hun visie zouden kunnen geven op het Joodse Kabbalah, waarom het wel waar is of juist niet..? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Bomarzo(VT) north of Rome, you'll find a place called the 'Park of Monsters' which was built by Pier Francis Orsini, a Pope. In it you'll find a gigantic face with a mouth built into a mountain. Inside the mouth you'll find Satanic ritual chambers, and a sacrficial table made from ONE piece of marble. Why would a Pope build something like that\" (iemand die naar Italie gaat dit jaar?
smile.gif

Mackie, ik heb niet altijd evenveel tijd om op je vragentopics in te gaan (al is het natuurlijk goed om ze te stellen uiteraard).

Ik ben even op zoek gegaan naar dat park, en het blijkt dat Pietro Orsini geen paus was, maar een Italiaanse edelman, die dit bouwde ter nagedachtenis van z'n vrouw. De 'mond van de hel' blijkt daarnaast vooral een verbeelding te zijn van Dante's Inferno:

klik

Zo te zien is er niet eens ruimte voor rituele ruimtes knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar nu is het jammer dat je Dante noemt aangezien hij ook Rozenkruizer was...en of er ruimte is weet je niet, want je kunt niet naar binnen kijken. In ieder geval ben ik al blij dat Pietro Orsini geen paus was...

gr. mackie

ps. oja ook zeiden ze dat de huidige paus in het geheim homofiel was en dat hij een "record" had van predofilie, maar dat dit in de doofpot was gestopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rozenkruisers waren voor zover ik weet nogal tegen de paus. En heeft een een protestantse inslag.

Als Rozenkruisers een protestantse inslag hebben, dan hebben de Vrijmetselaars een katholieke?

Volgens mij kun je dit soort dingen niet eens scharen onder een vorm van christendom, en is het bijna schandalig om het te vergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als Rozenkruisers een protestantse inslag hebben, dan hebben de Vrijmetselaars een katholieke?

Volgens mij kun je dit soort dingen niet eens scharen onder een vorm van christendom, en is het bijna schandalig om het te vergelijken.

Ik heb het van Wikipedia. Dus wellicht wordt het tijd een artikel daar aan te passen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik begreep (And correct me if I'm wrong!!) is dat Kabbalah ernaar streeft om alles in balans te krijgen. En als alles dan in balans is komt de Messias.

Lijkt mij dat dat een zinloos streven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vreemde draad het kan niet gek genoeg de roos en kruis de getallen van de getalwetenschap der joden,en de weerbarstige bisschop Milingo wordt zelfs ten tonele gebracht.Tevens mensen en een instituut in een kwaad daglicht stellen met onzin die Bassie en Adriaan nog geen eens geloven. mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vreemde draad het kan niet gek genoeg de roos en kruis de getallen van de getalwetenschap der joden,en de weerbarstige bisschop Milingo wordt zelfs ten tonele gebracht.Tevens mensen en een insttuut in een kwaad daglicht stellen met onzin die Bassie en Adriaan nog geen eens geloven.
mondhouden.gif

Niet leuk hé!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb het van Wikipedia. Dus wellicht wordt het tijd een artikel daar aan te passen?

Anti-katholiek zijn is geen synoniem voor protestants.

Aan de ene kant heeft de Confessio een sterk protestantse inslag. De paus wordt aangevallen en het bijbellezen wordt als voorwaarde voor de toegang tot het genootschap gesteld.

Als dat een definitie van protestantisme is ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel protestanten zo niet de meesten zijn gewoon anti Katholiek,en kramen de grootste onzin uit over Katholieken,daarbij zijn de meensten ook nog nooit in een Katholieke Kerk geweest.

En de Kabbalah daar kan alleen een joodse getalwetenschapper iets over zeggen,en die zijn hier op dit forum niet aanwezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ sacerdos, waarom weet jij zeker dat het onzin is wat Milingo zei? Hij heeft er waarschijnlijk tig keer beter zicht op dan jij. Dus waar haal jij je, bijna "orakelse", kennis vandaan? Aub nu wel een keer een reactie, het is een forum geen monoloog....

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Anti-katholiek zijn is geen synoniem voor protestants.

Aan de ene kant heeft de Confessio een sterk protestantse inslag. De paus wordt aangevallen en het bijbellezen wordt als voorwaarde voor de toegang tot het genootschap gesteld.

Als dat een definitie van protestantisme is ...

Het spijt me zeer, van enige kwade bedoeling was geen sprake. Maar bij het vluchtig scannen van de tekst heb ik het er zo uitgehaald. Wat de schrijver van dat stukje in gedachten had weet ik verder ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, ik ben met een paar Rozenkruizer in gesprek geweest, die helemaal gek waren van Kabbalah, alleen gingen ze in mijn ogen nogal te ver door te zeggen dat lucifer( light bearer)=Jezus is, dat Jezus en satan gelijkwaardig zijn en uit hetzelfde komen, het goed is om middels rituelen engelen, demonen en egyptische goden op te roepen. Wat denken jullie over Kabbalah? Je reinste onzin of niet? En dat het Vaticaan satanisme praktiseert in:

\"Bomarzo(VT) north of Rome, you'll find a place called the 'Park of Monsters' which was built by Pier Francis Orsini, a Pope. In it you'll find a gigantic face with a mouth built into a mountain. Inside the mouth you'll find Satanic ritual chambers, and a sacrficial table made from ONE piece of marble. Why would a Pope build something like that\" (iemand die naar Italie gaat dit jaar?
smile.gif

Ook zouden sommige kardinalen in werkelijkheid islamitsch zijn en zouden de Jesuiten middels evocaties entiteiten oproepen...

gr. mackie

Lucifer geeft de KJV waar andere vertalingen 'morgenster' (jes 14,12) geven en Jezus noemt Zichzelf in openbaring 'de blinkene morgenster' (op 22,16), ze hebben mi daarom gelijk dat jezus Lucifer is, maar Lucifer is niet satan.


Samengevoegd:

Quote:

sacerdos heeft wel gelijk met het feit dat kabalah joodse mystieke getalswetenschap is.

De president van Israel staat er sowieso achter, want hij ontving Madonna recentelijk in zijn huis te Jeruzalem, om het joodse nieuwjaar te vieren. Ze was in het land om congressen te houden inzake de kabbalah.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De president van Israel staat er sowieso achter, want hij ontving Madonna recentelijk in zijn huis te Jeruzalem, om het joodse nieuwjaar te vieren. Ze was in het land om congressen te houden inzake de kabbalah.

Dat lijkt me een nogal voorbarige conclusie. Hoe vaak ontvangen leiders wel niet mensen in alle vriendelijkheid waar ze het toch mee oneens zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat lijkt me een nogal voorbarige conclusie. Hoe vaak ontvangen leiders wel niet mensen in alle vriendelijkheid waar ze het toch mee oneens zijn?

Ja op basis van eerdergenoemde informatie is dat misschien ook wel wat zo. Nu moet je weten dat Rosj Hasjana, het joods nieuwjaar een traditioneel gebeuren is. Men eet zoete dingen en stukjes honing en appel waarbij men elkaar een zoet jaar wenst. Denk je dat mensen met conflicterende belangen elkaar een zoet nieuwjaar wensen of uberhaupt over de vloer willen hebben bij een intiem feest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid