Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hee Sweet, out of curiosity:

Ben je zelf christelijk ook?

en zo ja: ga je dan ook naar een kerk waar leeftijdsgenoten zitten?

En zo niet:

Dan maakt het me nog nieuwsgieriger waarom je juist naar christelijke mensen op zoek bent.

Vind ik interessant en boeiend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hee Sweet, out of curiosity:

Ben je zelf christelijk ook?

en zo ja: ga je dan ook naar een kerk waar leeftijdsgenoten zitten?

En zo niet:

Dan maakt het me nog nieuwsgieriger waarom je juist naar christelijke mensen op zoek bent.

Vind ik interessant en boeiend...

Ik ben zelf christelijk ja, ben katholiek opgevoed en ga meestal 1 x in de maand heen. Soms naar een evangelische gemeente maar vind het lastig om met ze in contact te komen.


Samengevoegd:

Quote:

Tevens uit curiousity:

[...]

Over welke omgeving hebben we het dan?
smile.gif

Ergens in gelderland..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ergens in gelderland..

Kan je iets specifieker zijn? smile.gif Ik woon ook in Gelderland en woon ook in één van de meest ongelovige buurten denk ik zo... Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, heb ook niet aan iedereen gevraagd of ze in Jezus als hun verlosser geloven, maar dat terzijde puh2.gif

Waar woon je zo'n beetje in Gelderland? smile.gif (aangezien Gelderland de grootste provincie van Nederland is knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kan je iets specifieker zijn?
smile.gif
Ik woon ook in Gelderland en woon ook in één van de meest ongelovige buurten denk ik zo... Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, heb ook niet aan iedereen gevraagd of ze in Jezus als hun verlosser geloven, maar dat terzijde
puh2.gif

Waar woon je zo'n beetje in Gelderland?
smile.gif
(aangezien Gelderland de grootste provincie van Nederland is
knipoog_dicht.gif
)

Hey Liset,

Ik kom uit apeldoornknipoog_dicht.gif wel een grote stad opzich maar denk dat er niet veel mensen wonen die ook christelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De TS vraagt niet om een kerk, maar advies om christelijke vrienden te maken. Ze geeft aan al naar een kerk te gaan, en ik denk niet dat mensen laten kerkhoppen zo'n goed idee is.

@sweet19: Je zou kunnen kijken of er een christelijke jongerenvereniging in Apeldoorn of omgeving is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TS vraagt om een mogelijkheid om vrienden te maken en zegt af en toe naar een kerk te gaan. Vandaar dat ik een jonge en sociale kerk adviseerde in Apeldoorn (plaatsnaam stond er idd niet bij). En juist in een sociale omgeving als een kerk gaat dat denk ik wat makkelijker dan thuis achter je computer flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Sweet19,

Gezien je katholieke achtergrond zou je eens op deze pagina kunnen kijken: link

Op deze site kun je op het kaartje klikken om te kijken of er een jongerengroep bij jou in de buur is (ze zullen er wel niet allemaal opstaan). Tevens zou je eens bij de plaatselijke parochie kunnen kijken wat er zoal voor jongeren gedaan wordt. Op deze manier zou je in contact kunnen komen met jongeren van jouw leeftijd. Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hey Liset,

Ik kom uit apeldoorn
knipoog_dicht.gif
wel een grote stad opzich maar denk dat er niet veel mensen wonen die ook christelijk zijn.

Jewel hoor. Er zijn daar ook kerken, een theologische universiteit en christelijke basis en middelbare scholen, waaronder zelfs de Jacobus Fruytier (reformatorisch, mij iets te 'zwaar', maar je kunt ze niet naam-christelijk verwijten puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hey Liset,

Ik kom uit apeldoorn
knipoog_dicht.gif
wel een grote stad opzich maar denk dat er niet veel mensen wonen die ook christelijk zijn.

Oh, das nog een endje weg knipoog_dicht.gif Ik kom zelf uit Arnhem namelijk smile.gif

Ik weet uit ervaring dat het vervelend is om je geloof niet met anderen te kunnen delen. Maar er zijn al heel wat mensen die hier aan hebben gegeven dat er toch behoorlijk wat te vinden is in Apeldoorn! Ik wens je heel veel succes en Gods zegen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De site van de katholieke kerken in Apeldoorn is te vinden op: link

Zo te zien een zevental kerken, ik neem aan dat er dus best wel wat christenen zijn in Apeldoorn. Ik vraag me eigenlijk ook wel af waarom mensen vaak denken dat er in hun plaats vast niet zoveel christenen zullen zijn. Zijn christenen dan zo'n apart slag volk dat je ze op straat gelijk herkend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooral het feit dat je ze níet op straat herkend denk ik.

Zo kwam ik er in Rome pas achter dat een bijna-klasgenote (ook 5Gym maar andere klas, gym is een hechte groep) ook actief katholiek is. Dat ruik je niet zegmaar puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vooral het feit dat je ze níet op straat herkend denk ik.

Zo kwam ik er in Rome pas achter dat een bijna-klasgenote (ook 5Gym maar andere klas, gym is een hechte groep) ook actief katholiek is. Dat ruik je niet zegmaar
puh2.gif

Ze rook niet naar weirook en heiligheid op de maandag ochtend? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

rofl.gif

Jij wel dan?
widegrin.gif
Oldenzaal wierookt niet zo veel. En wat moet ik me voorstellen bij de geur van heiligheid? (aangezien de heiligen dood zijn, ontbinding?
mondhouden.gif
)

Bij mij in de parochiekerk wordt er ook zelden wierook gebruikt ivm het moderne gebouw en en dan met name het (in verhouding tot oude kerkgebouwen) lage plafond. En we hebben geen graven onder de kerk zodat die geur niet verbloemt hoeft te worden.

De geur van heiligheid is natuurlijk wierook, maar ik zette het een beetje dubbel neer dus. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

die kerk waarvan glenn een link gaf is trouwens wel erg leuk hoor.. ik ga er zo vaak mogelijk heen, en bij die kerk maak je wel snel genoeg vrienden..maar ik weet niet of het ook leuk is als je katoholiek gewend bent.. en er wonen trouwens genoeg christenen in apeldoorn hoorpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid