Janneke 0 Geplaatst 12 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2004 Mja.. ik had ook wel (weer) een knipoog vandaag.. 'k Zat met een paar vrienden bij de computers op school en een beetje over m'n vakantie te vertellen enzo.. en ze begrepen niet waarom ik een keuze maakte die ik gemaakt heb. Dus ik ze dat helemaal uitleggen. En net toen ik op het punt stond om te gaan huilen kwam er heel veel warmte in me.. en kon ik precies zeggen wat ik wilde zeggen en ze zaten me echt met open mond aan te kijken dat ik dat soort dingen (waarom ik geloofde, waarom ik die keuze had gemaakt enz. enz.) gewoon zo zat te vertellen terwijl het toch best gevoelig lag. En het was zo mooi (Diejaan, gefeliciteerd!!) Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 12 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 mei 2004 dank je Gaaf dat je zo je verhaal kon vertellen... Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 14 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2004 Knipoog: Een uurtje eerder naar huis van mijn wer.... enne het zonnetje Enne op mijn msn van die mensen die me zitten te pesten Link naar bericht Deel via andere websites
djemBH 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 Heb vandaag tijdens de wekelijkse vergadering waar ik werk (en ook woon ) verteld over dat ik voortaan ook "nee" ga zeggen. Heb namelijk drie jaar een tropische ziekte in mijn lichaam gehad (lees: wormen die mijn blaas kapot maakten ) en ben daar nogal moe van geworden, heb vaak niet meer de energie van vroeger en mijn gezondheid is nogal zwak geworden. Goed, de knipoog: Vanavond vroeg een medewerkster of ik met haar een voedselpakket (20 kilo of zo) bij een familie in de favela wilde brengen... Nou, ik kon natuurlijk weer geen "nee" zeggen dus ik sjouwen. Kwamen we bij de poort van ons gebouw, stond daar een jongen om het pakket op te halen en naar die familie te brengen!!! Thank you Jesus! Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 Van de week in Lecco (bij Milaan) een mooie knipoog: We liepen vanaf de mooie boulevard langs het Como-meer terug naar de busjes en we hadden het over het Italiaans en dat ik daar helemaal niks van begreep. Lopen we langs een kledingcontainer met daarop het woord 'caritas' en gaan ze me vragen of ik daar wat van kan maken. Daarbij zei een van de jongens: "Ubi caritas et amor" En die zin is de eerst zin van een van de liedjes in Taizé die me erg hadden geraakt. Hij had het vast niet zo bedoeld, ik vermoed dat het gewoon een standaardzin in het Latijn is, maar ik dacht meteen even terug aan de rust die ik daar vond. En dat na aanleiding van een kledingcontainer Link naar bericht Deel via andere websites
Marieke 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 Daar waar liefde is en vrede, daar is God bij ons... He Erna, fijn dat er nu nog iemand is die mijn Taize-gekte begrijpt! Na gisteravond iets heel ergs te hebben meegemaakt doet het me goed om vanavond lekker met relaxt weer en een goed boek en een lekkere bak ijs op de bank te zitten en gewoon helemaal niks meer te moeten... Tis misschien niet precies een knipoog maar wel een heerlijk gevoel Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 Volgens mij mag je het best als een knipoog zien, God geeft je dat moment van rust dat je nu zo hard nodig hebt! Geniet ervan! Link naar bericht Deel via andere websites
Yet Paling 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 TAIZE-RULEZZZZ das egt geweldig... Heb daar zoveel mooie dingen meegemaakt... Wat een sfeer hangt daar, nie normaal. Naja hier kan je wel uren over doorpraten, hier moet je gewoon heen.... GRTZ lampJE Link naar bericht Deel via andere websites
Marieke 0 Geplaatst 15 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2004 hee nog meer Taize mensen wat gaaf!!!! Daar krijg je wel honderd knipogen per dag he lampje??? Maar probeer dat idd maar s uit te leggen aan iemand die er nog nooit geweest is! Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 16 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2004 Knipoog: Het SUPER heerlijke weer van vandaag en de komende dagen (hoop ik) Link naar bericht Deel via andere websites
salt4Christ 0 Geplaatst 16 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2004 Als goed weer een knipoog is, steek God dan zijn tong uit met slecht weer? Link naar bericht Deel via andere websites
Pieterke 0 Geplaatst 16 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2004 Echt heerlijk weer hiero! Heerlijk Opwekkingsnummer op de achtergrond. Zodadelijk lekker buiten zitten en de dag is weer een feest! Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 18 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2004 Knipoog van eventjes terug: Op moederdag was ik niet thuis maar in de kerk bij John van Riesen... en toen zongen ze een lied dat mijn mams vroeger voor me zong als ik ging slapen... was wel heel bijzonder Link naar bericht Deel via andere websites
flowergirlie 0 Geplaatst 18 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2004 heej mensjes, ik heb dat altijd als ik naar de hemel kijk en de sterren zie...soms staat er nog maar 1 ster aan de hemel en dan heb ik vaak zoiets van : wauw...dit moet een knipoog van God zijn en dan meteen melden aan iedereen(als er christenen bij me zitten dan) en zeggen : kijk,kijk...een knipoog van God! coewl hé Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 19 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2004 Inderdaad super cool! Ik vind natuur altijd een mooie knipoog! Zoals het strand, bergen, beekjes enz... Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 20 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 JIPPIE!Ik word tante Link naar bericht Deel via andere websites
JohnM 0 Geplaatst 20 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 GEFELICITEERD Link naar bericht Deel via andere websites
Marieke 0 Geplaatst 20 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 Een knipoog van God kan je zien als een mooi moment waar je van geniet en je je dus heel gelukkig voelt en dankbaar naar God. Ik zelf zie een knipoog van God ook als een moment waardoor je aan het denken wordt gezet. Iets wat gebeurd/gezegd wordt wat misschien niet helemaal zomaar is en misschien wel een seintje van God waardoor je aan het denken wordt gezet. Een voorbeeld: Mijn vader heb ik de afgelopen jaren weinig 'echt' gesproken, dus weinig echt goeie gesprekken mee gehad. Ik dacht dat hij de laaste jaren dus ook niet veel van mijn ontwikkeling mee heeft gekregen en vooral mijn ontwikkeling in mijn geloof niet. Tot dat hij afgelopen weekend bij mij was voor een serieus gesprek (zie topic hertrouwen) en het dus ook over geloof ging: Hij zei tegen mij: Marieke, als je 100 jaar eerder was geboren zou je het klooster in zijn gegaan en een geweldige non geworden! Nu staat het klooster te ver van de maatschappij om je er echt thuis in te voelen. Maar zoals jij met God bezig bent in heel je leven, denk ik dat jij een weg gaat vinden om op een andere manier je leven te wijden aan God. Nou werkelijk waar, mijn mond viel open! In eerste instantie had ik zoiets van: Ik in een klooster??? Ik ben nou al een hele week daarover aan het nadenken en hij heeft gelijk! Maar wat, o wat, is die weg??? Als ik dat nou eens wist.... Maar het feit dat juist mijn vader op dat moment die opmerking plaatst en mij vervolgens aan het denken zet, vind ik absoluut ook een knipoog van God! Het feit dat je soms dingen niet weet in het geloof en door het drukke dagelijkse leven de tijd niet neemt om daarover na te denken en door hele kleine dingetjes je weer met je neus op de feiten wordt gedrukt... Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 20 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 Dat is idd een mooie knipoog Marieke - maar een knipoog met een vervolg denk ik Vandaag had ik ook een knipoog: er was vandaag een communieviering bij ons in de Kerk (waarbij de kinderen van groep 4 voor de eerste keer deel mogen nemen aan de eucharistie (zie het stromingen topic voor meer uitleg hierover)). Ik -als 'misdienaar' (ben weg, maar vanaf deze maand weer extreem actief...)- mocht meegaan de kinderen van school halen, en hen met de schutterij/harmonie voorop, naar de kerk te brengen. Het was zo leuk, liep net voor de kinderen, en heb me vaak omgedraaid en met zo'n grapjes/opmerkingen zoals: willen jullie me alweer inhalen? Moet ik soms op de foto of jullie? wist ik die kinderen wel te lokken. Het laatste gedeelte van de tocht (zo'n 10min. lopen, valt dus mee hoor) hebben we liedjes gezongen...de kinderen deden wat ik zei, en waren rustig...echt een goede knipoog van God! Weer een bevestiging dat mijn taak, iets met de kinderen is... Dank U Heer! Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 20 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 Wat een mooi verhaal, Marieke. Leuk om te zien dat God je door zulke dingen zo aan het denken kan zetten. Link naar bericht Deel via andere websites
sulphurnova 0 Geplaatst 20 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2004 hallo iedereen, hier een knipoogje van sulphurnova, hardwir3d en steve! fijne hemelvaart toegewenst! Admod note: Van dit soort plaatjes in een serieus topic zijn we niet gediend. Je krijgt hiervoor berisping nummer 4. Dat betekent dus een ban. Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 21 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2004 Een knipoog... eigenlijk de hele dag Het was een bijzondere dag Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 21 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2004 Vertel.... Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 21 mei 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2004 Hmmmm, nou als eerste was het natuurlijk leuk om te horen dat mijn oudste zus zwanger was/ is en daarnaast was ik 's avonds naar de bios en heb ik een hele leuke avond gehad... Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 21 mei 2004 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2004 Voor de zeer mooie dag van gisteren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten