Spring naar bijdragen

Jezus Zoon of God of beide?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 582
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Juist Dialoogzoeker, iemand die zich onderwerpt aan de wil van God bekend dat Hij de Vader is!

Nee Mohamed, iemand die zich onderwerpt aan de wil van God bekend dat hij moslim is!

Een moslim is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God.

Wikipedia: link

Quote:
Jij beweert dat de tekst voor zich spreekt,
maar het enige dat in de tekst staat is
:

- Jezus ziet een vijgenboom

- Jezus gaat kijken of Hij er iets aan kan vinden

- Jezus vindt er niet aan (behalve bladeren)

- de reden: "de tijd voor vijgen is er nog niet".

In Marcus 11:12 staat ook nog duidelijk:

"En de volgende dag, toen zij van Betanië kwamen, werd Hij hongerig.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

@La ila ha ila allah

Fijn dat je je ook weer eens laat zien en dan toevalligerwijs net op een moment dat een van je broeders zich weer eens in de nesten lijkt te werken in de discussie...

Maar als je geen idee hebt waar het om gaat, dan is het beter je buiten de discussie te houden boosrood.gif

Want zowel waar het gaat om je opmerking op wat Mohamed schreef als je aanvulling op de tekstsamenvatting van Nunc, laat je zien niet echt begrepen te hebben wat ze bedoelen te zeggen. Misschien is het handiger om dan gewoon te vragen wat ze precies bedoelen alvorens meteen te doen voorkomen alsof ze onwaarheid spreken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh 14,11       

Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelf.

Wanneer je de symboliek niet begrijpt van de vijgeboom, dan snap je tevens de betekenis van de olijfboom niet.

Bovendien zal geen christen je serieus nemen tot je een verklaring hebt voor deze symboliek, want door te zeggen dat Jezus het niet wist, bekeer je alleen maar mensen zoals Nifaly.

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Nee Mohamed, iemand die zich onderwerpt aan de wil van God bekend dat hij
moslim
is!

Een moslim is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God.

Wikipedia:

[...]

In Marcus 11:12 staat ook nog duidelijk:

"En de volgende dag, toen zij van Betanië kwamen,
werd Hij hongerig
.

Mvg

In de praktijk betekent het des te vaker onderwerping aan de mening van de Imam, want ik heb nog nooit een Moslim horen zeggen 'ik vraag het na aan Allah'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Magdi Allam
party.gif

Magdi Allam bezorgd over ‘Italiaanse’ bedreigingen

geplaatst: zaterdag, 21 juni 2008, 22.14 uur

De Italiaanse journalist en bekeerling Magdi Allam maakt zich grote zorgen over de vermoedelijk Italiaanse oorsprong van doodsbedreigingen aan zijn adres. De voormalige moslim reageerde daarmee op dreigementen op een website die met Al-Qaida gelieerd zou zijn. Hij meent uit de gebruikte formuleringen op te kunnen maken dat de schrijvers Italianen zijn of moslims die langere tijd in Italië leven.

Magdi Allam, adjunct-hoofdredacteur van Corriere della Sera, heeft veel kritiek op de islam. In zijn boek ‘Lang leve Israël’, schrijft hij onder meer dat geweld en conflict altijd eigen zijn geweest aan de islam.

Zijn bekering tot het katholicisme leverde boze reacties op van islamitische geestelijken en wetenschappers in Italië en het Midden-Oosten.

Recent stonden op een website ernstige bedreigingen aan het adres van zowel Allam als premier Silvio Berlusconi. “Ze zijn ter dood veroordeeld… net zoals Falconeâ€, aldus een bedreiging die zinspeelde op de bekende maffiarechter die in 1992 bij een bomaanslag om het leven kwam.

“Ik vind het zeer verontrustend dat er internetsites zijn vol met al-Qaeda-achtige gedachten in de Italiaanse taal, die het terrorisme van Bin Laden steunenâ€, aldus Allam in een interview met Adnkronos International.

Volgens hem betekent dit dat Italië “een hogere en meer gevorderde fase heeft bereikt van het islamitisch terrorisme, radicalisme en extremismeâ€. Die situatie valt te vergelijken met gebeurtenissen in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en België. Hij is bezorgd over het “gebrek aan bewustzijn over de ernst van deze ontwikkelingenâ€, wat “zeer gevaarlijk is voor de nationale veiligheid en stabiliteit.â€

Allam vindt dat Italië zeer alert moet zijn omdat de extremisten Italiaanse burgers zijn “die onze buren kunnen worden†die gemakkelijk onopgemerkt blijven totdat een “tragisch ongeval ons dwingt onze ogen te openenâ€. (KN/CNA)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Joh 14,11

Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelf.

Mohamed, in dezelfde Johannes 14 staat de antwoord op vers 11:

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.

Quote:
Wanneer je de symboliek niet begrijpt van de vijgeboom, dan snap je tevens de betekenis van de olijfboom niet.

Bovendien zal geen christen je serieus nemen tot je een verklaring hebt voor deze symboliek, want door te zeggen dat Jezus het niet wist, bekeer je alleen maar mensen zoals Nifaly.

Wanneer je de context niet begrijpt van Johannes 11 zal geen moslim jou serieus nemen en zeker niet als jij mensen zelf niet serieus neemt en zuster Niftaly beledigt! Verklaar dat maar smile.gif

Quote:
In de praktijk betekent het des te vaker onderwerping aan de mening van de Imam, want ik heb nog nooit een Moslim horen zeggen 'ik vraag het na aan Allah'.

Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen 'ik onderwerp mijn wil aan de mening van een imam'. Blijkbaar praat je je kennis voorbij vriend smile.gif

Quote:
Fijn dat je je ook weer eens laat zien en dan toevalligerwijs net op een moment dat een van je broeders zich weer eens in de nesten lijkt te werken in de discussie...

Toevalligerwijs bestaat niet, het is de wil Allah (swt), de Enige God.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wist u dat bij de vijgenboom ,eerst de 'vrucht beginselen' verschijnen en daarna de bladeren?

ja, maar ik denk dat de aanwijzingen veel en veel sterker zijn voor een symbolische lading in Jezus' handeling.


Samengevoegd:

Quote:

(..)

In Marcus 11:12 staat ook nog duidelijk:

"En de volgende dag, toen zij van Betanië kwamen,
werd Hij hongerig
.

Mvg

toen Jezus de vrouw bij de waterput om water vroeg, vroeg Hij eerst ook gewoon om echt drinkwater. Dat zette het gesprek in gang, en daarna kwam Jezus niet meer op het echte drinkwater terug. Ik zie er geen enkel probleem mee dat Jezus zijn eigen honger als aanleiding gebruikte om een symbolische handeling uit te voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, in dezelfde Johannes 14 staat de antwoord op vers 11:

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben,
en gij in Mij, en Ik in u
.

[...]

Wanneer je de context niet begrijpt van Johannes 11 zal geen moslim jou serieus nemen en zeker niet als jij mensen zelf niet serieus neemt en zuster Niftaly beledigt! Verklaar dat maar
smile.gif

Ok, ik had Nifaly niet moeten beledigen, maar ik blijf er bij dat zij te weinig over het christendom, weet om haar keuze weloverwogen te hebben kunnen maken.

Quote:

Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen 'ik onderwerp mijn wil aan de mening van een imam'. Blijkbaar praat je je kennis voorbij vriend
smile.gif

[...]

Toevalligerwijs bestaat niet, het is de wil Allah (swt), de Enige God.

Die laatste quote heb je mij sowieso niet horen zeggen, want dat heb ik niet geschreven knipoog_dicht.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een flut filmpje zeg. Alleen omdat de interpretatie van de makers van die film allah gebruiken, stel jij dat Jezus zelf dit heeft gezegd. Je was er niet eens bij. Het enige bewijs van hoe Jezus goed noemde staat in de Bijbel.

Eli, Eli, lema sabachtani?

Ten eerste Jezus (vzmh) sprak Aramees. Ten tweede het bewijs dat jij aanhaalt, houdt niet tot stand, want we lezen in Marcus 15:34 dat hij Eloï, Eloï zei:

Aan het einde daarvan, in het negende uur, riep Jezus met luide stem: ‘Eloï, Eloï, lema sabachtani?’, wat in onze taal betekent: ‘Mijn God, mijn God, waarom hebt u mij verlaten?’

Zei Hij Eloï, Eloï of Eli, Eli verbaasd.gifverbaasd.gifverbaasd.gif

Quote:
En wat ik mij nog eigenlijk afvraag is of jij gelooft dat bijbel waar jij zo ontzettend veel uit quote van God is.

Het standpunt van de moslims over de Bijbel kun je Hier lezen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De joden wisten niet eens zeker of Jezus God nu deelgenoten toekende of niet, opmerkelijk dat de Koran dat bevestigt.

Mat 26,63
      

Doch Jezus zweeg stil. En de hogepriester, antwoordende, zeide tot Hem: Ik bezweer U bij de levende God, dat Gij ons zegt, of Gij zijt de Christus, de Zoon van God?

@Mohammed, waar bevestigt de koran wat je hierboven vertelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het standpunt van de moslims over de Bijbel kun je
lezen

Zou je dat standpunt eens in je eigen woorden kort willen samenvatten voor degenen die moeite hebben met het uitzoeken van websites? (Niet alleen daarom, maar ook puur uit interesse naar jouw eigen redenatie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van mening date er in de Bijbel heel veel mooie dingen staan. Dat vele mensen positief zijn gemotiveerd door de Bijbel. Dat vele mensen door het lezen van de Bijbel betere personen zijn geworden. Ondanks dit, geloof ik dat de Bijbel in tegenstelling tot de Koran NIET het woord van God is, en dat het een menselijk boek is. Dit hoef ik hier niet te bewijzen, want zowel christelijke als niet christelijke geleerden hadden uitgebreid hierover geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja, maar ik denk dat de aanwijzingen veel en veel sterker zijn voor een symbolische lading in Jezus' handeling.

Of tegengesteld:

Jezus wist niet dat de boom geen fruit had tot hij bij de boom kwam en niets dan bladeren vond.

Toen Jezus de bladeren van een afstand zag, hoopte hij fruit op de boom te vinden.

Marcus vertelt ons dat het geen seizoen voor vijgen was.

Jezus (vzmh) wist niet dat het geen seizoen voor vijgen was. Als hij dit wist, had hij van de boom geen fruit verwacht en vervloekt.

Het hele verhaal begon toen Jezus (vzmh) hongerig werd.

Wat dacht je van het feit dat Jezus (vzmh) niet wist wanneer het uur zou aanbreken? Een goddelijke Jezus (vzmh) zou dit toch geweten hebben.

Marcus 13:32 Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben van mening date er in de Bijbel heel veel mooie dingen staan. Dat vele mensen positief zijn gemotiveerd door de Bijbel. Dat vele mensen door het lezen van de Bijbel betere personen zijn geworden. Ondanks dit, geloof ik dat de Bijbel in tegenstelling tot de Koran NIET het woord van God is, en dat het een menselijk boek is. Dit hoef ik hier niet te bewijzen, want zowel christelijke als niet christelijke geleerden hadden uitgebreid hierover geschreven.

Als je je kop diep genoeg in het zand steekt en de joodse geschiedenis negeert, dan kun je daar mogelijk in geloven, want zodra de feiten je bekend zijn, zul je echt die stelling moeten verwerpen.

Begrijp je soms niet dat de joden slechts in het eerste deel van de Bijbel geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Of tegengesteld:
Jezus wist niet dat de boom geen fruit had tot hij bij de boom kwam en niets dan bladeren vond.

Toen Jezus de bladeren van een afstand zag, hoopte hij fruit op de boom te vinden.

Marcus vertelt ons dat het geen seizoen voor vijgen was.

Jezus (vzmh) wist niet dat het geen seizoen voor vijgen was. Als hij dit wist, had hij van de boom geen fruit verwacht en vervloekt.

Het hele verhaal begon toen Jezus (vzmh)
hongerig
werd.

Elke persoon in een samenleving die van het land leeft en ouder is dan peuterleeftijd, weet wanneer er vruchten aan bomen groeien.

Dat is ongeveer net zo triviaal als weten in welk seizoen er sneeuw kan vallen in Nederland. Zeggen dat Jezus dat kennelijk niet wist, is hem een IQ van een peuter toeschrijven. Ik ben niet van plan dat te doen, maar jij doet dat kennelijk met alle liefde.

Zoals al uitgelegd, Jezus begint tegen de vrouw bij de waterput ook over echt drinkwater, om dan ineens de symbolische kant op te gaan. Ik ontken niet dat Jezus honger had, maar wel dat Hij als enige niet-peuter niet wist wanneer er vruchten aan bomen groeien, omdat dat een idiote stellingname is. Het meest plausibele is dus, dat Jezus het patroon volgt wat Hij ook bij de samaritaanse vrouw bij de waterput volgde: een concreet fysiek iets (honger, dorst) is voor Hem aanleiding om een dieper gesprek of een diepere handeling uit te voeren.

Quote:
Wat dacht je van het feit dat Jezus (vzmh) niet wist wanneer het uur zou aanbreken? Een goddelijke Jezus (vzmh) zou dit toch geweten hebben.

Marcus 13:32
Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet,
ook de Zoon niet
, alleen de Vader.

Jezus wist dat inderdaad niet, toen Hij op aarde rondliep. Jezus was dan ook geïncarneerd in mensenvorm en Zijn onkunde op dat punt kan dus best daarmee te maken hebben. Als je de drie-eenheid niet begrijpt, moet je ook niet proberen met spitsvondigheden karikaturen te bestrijden.

Een andere optie is, dat de drie personen binnen het éne goddelijke wezen elk hun eigen kennis hebben.

Maar op zich hoef ik helemaal niet te bewijzen dat Jezus "God" is. Het is al voldoende voor mij om te laten zien dat Jezus niet zomaar alleen een gewoon mens is, en als Jezus zegt dat de engelen in de hemel en zelfs Jezus iets niet weten, dan laat dat al zien dat Jezus boven de engelen staat en meer dan een simpel mens is. Net zo goed als het overduidelijk is dat Jezus zegt dat Hij dood zal gaan, dat Hij gekruisigd wordt, dat Hij weer op zal staan en dat Hij zijn leven geeft als losprijs en dat zijn bloed ter vergeving van zonden vergoten wordt. Allemaal woorden direct uit Jezus' mond. Wie Jezus dan precies is, is een lastige theologische discussie, maar wie Jezus "ongeveer" is, is vrij duidelijk:

- staat boven de engelen

- is gekruisigd, doodgegaan en weer opgestaan

- stief voor vergeving van zonden

- geloof in Hem bepaalt je behoud/eeuwig leven

Wil je zo vriendelijk zijn om even aan te geven welke van deze punten je gelooft? Je kunt ze allemaal teruglezen. Het zijn Jezus' woorden namelijk en ze zijn allemaal in strijd met je dierbare koran.

Dus wees een keer eerlijk en houdt op met het Jezus-zegt-in-jullie-bijbel-zus-of-zo-en-dat-is-precies-wat-in -de-koran-staat-spelletje. Het enige wat je er namelijk mee aantoont, is dat je oneerlijk bent. Want veel van wat Jezus in de bijbel staat lijnrecht tegenover wat er over Jezus staat in de koran. Iedere keer dat je je dus verlaagt tot dat spelletje, wordt je ongeloofwaardiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb ik joden genoemd
verbaasd.gif

Ja nee, dat niet, maar hoe zit dat dan verder met moslims, want ik had tot nu toe begrepen dat moslims ook in de profeten geloven. En al de profeten, op Mohammed na, zijn van joodse afkomst. Wat ik me nu afvraag is of moslims dan op dezelfde manier als Joden en christenen in de profeten, zoals Mozes bijvoorbeeld, geloven. Dus dat moslims ook geloven dat Mozes van God de 10 geboden ontvangen heeft en dat alle Joden met God een verbond hebben gesloten? (zoals in Exodus 20 t/m 24 beschreven staat)

En geloven moslims bijvoorbeeld dat de mensen zich aan de wetten moeten houden of hoeft dat niet van God? De God zoals jij die kent, gaat die oordelen of vergeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja nee, dat niet,

Wat bedoel je ja nee? ik heb mijn reactie op jou vraag geen joden genoemd.

Quote:
maar hoe zit dat dan verder met moslims, want ik had tot nu toe begrepen dat moslims ook in de profeten geloven.

Dat klopt!

Quote:
En al de profeten, op Mohammed na, zijn van joodse afkomst.

Dat is niet waar. Joden stammen af van Jacobs vierde zoon Juda. Voor hem bestond het woord 'Jood' niet dus. Met andere woorden, Noah, Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob en zijn kinderen waren geen Joden.

2:140 Of zeggen jullie (Joden en Christenen): "Voorwaar, Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en zijn kinderen waren Joden of Christenen"? Zeg: "Weten jullie beter of Allah? En wie is onrechtvaardiger dan hij die een getuigenis van Allah, die hij bezit, verbergt"? En Allah is niet onachtzaam omtrent wat jullie doen.

Quote:
Wat ik me nu afvraag is of moslims dan op dezelfde manier als Joden en christenen in de profeten, zoals Mozes bijvoorbeeld, geloven. Dus dat moslims ook geloven dat Mozes van God de 10 geboden ontvangen heeft

Ja dat geloven we (zie de Koran 7:140 over de 10 geboden). Allah (Verheven is Hij) zegt het volgende tegen de joden:

2:87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, heeft u laatdunkend gedragen, sommigen hunner heeft u verloochend en anderen gedood.

Quote:
en dat alle Joden met God een verbond hebben gesloten? (zoals in Exodus 20 t/m 24 beschreven staat)

Ja. Allah herrinnert ze ook dit verbond in de Koran:

2:40. "O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult u vrezen. 41. En gelooft in hetgeen Ik heb geopenbaard, vervullende datgene, wat u reeds bezit en weest niet de eersten, die het verwerpen; verruilt evenmin mijn tekenen voor geringe prijs en zoekt bescherming in Mij alleen.

Quote:
En geloven moslims bijvoorbeeld dat de mensen zich aan de wetten moeten houden of hoeft dat niet van God?

Ja. De mensen dienen zich aan de wetten van God te houden. Dit lees je zowel in de Bijbels als in de Koran.

Quote:
De God zoals jij die kent, gaat die oordelen of vergeven?

Wij geloven dat wij alles wat wij doen en spreken rekenschap zullen geven op de dag des oordeels Koran 50:18: “Hij uit geen woord of er is een bewaker bij hem, die altijd klaar staat.â€

Jezus (vrede zij met hem) geloofde dit ook, hij waarschuwde de mensen met de volgende woorden: "Maar Ik zeg u: Van elk ijdel woord,dat de mensen zullen spreken,zullen zij rekenschap geven op de dag des oordeels, want naar uw woorden zult gij gerechtvaardigd worden, en naar uw woorden zult gij veroordeeld worden." (Matthéüs 12:36-37)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, wat je over de Joden zegt daar zit wat in. Niet alle profeten waren afstammeling van Abraham, Isaak, Jacob, Juda. Maar dan zou ik toch wel zeggen dat al de profeten tot het beloofde land behoorden. En nee, misschien waren ze dan ook niet allemaal Israëlisch, maar je ziet wel een duidelijke familie-lijn die in de bijbelse verhalen begonnen is, want de belofte van het land was pas bij Abraham gemaakt in de familie-lijn. Maar goed, ik kan tot nu toe nog altijd begrijpen dat je een aanhanger van de Islam bent en ik heb tot nu toe ook nog altijd goed kunnen praten met moslims.

Wat ik echter niet begrijp is dat je aan de hand van de Koran beweert dat Jezus niet God is. Je zegt dat de mensen zich aan de wetten dienen te houden. Ik neem aan dat je de 10 geboden bedoelt. Zelfs in de Koran zou God ons nog aan het oude verbond herinnerd hebben. En dan komen we nu tot een heel belangrijk punt, namelijk: Hoe kan God ons nu vergeven? En hoe zullen wij mensen tot zaligheid kunnen komen? Als Jezus nu God is, kan ik die 2 vragen met eenvoud beantwoorden. Maar als Jezus niet God is, dan hebben wij met zijn allen (zowel moslims als christenen) toch een heel groot probleem, want we hebben ons niet aan zijn wetten gehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zij die beweren dat God menselijk bestaan aannam en als Godmens ging leven, dienen op te merken dat de bijbel er niet eens op zinspeelt dat Jezus zich als zodanig bezag. Veeleer wordt er consequent in aangetoond dat Jezus altijd ondergeschikt was aan zijn Vader. Tijdens zijn verblijf op aarde heeft Jezus nooit beweerd meer dan de Zoon van God te zijn. Bovendien zei Christus: „De Vader is groter dan ik.†— Johannes 14:28.

Paulus maakte een onderscheid tussen Jehovah en Jezus door te zeggen: „In werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en wij voor hem; en er is één Heer, Jezus Christus, door bemiddeling van wie alle dingen zijn en wij door bemiddeling van hem†(1 Korinthiërs 8:6). Paulus zei ook: „Gij . . . behoort Christus toe; Christus op zijn beurt behoort God toe†(1 Korinthiërs 3:23). Ja, zoals christenen hun Meester, Jezus Christus, toebehoren, zo behoort hij zíjn Hoofd, Jehovah God, toe.

In ditzelfde verband schreef Paulus dat „het hoofd van iedere man de Christus is; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus†(1 Korinthiërs 11:3). Deze verhouding tussen God en Christus zal blijven bestaan, want na Jezus’ duizendjarige regering ’zal hij het koninkrijk aan zijn God en Vader overdragen’ en „zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereenâ€. — 1 Korinthiërs 15:24, 28; Openbaring 20:6.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zij die beweren dat God menselijk bestaan aannam en als Godmens ging leven, dienen op te merken dat de bijbel er niet eens op zinspeelt dat Jezus zich als zodanig bezag. Veeleer wordt er consequent in aangetoond dat Jezus altijd ondergeschikt was aan zijn Vader. Tijdens zijn verblijf op aarde heeft Jezus nooit beweerd meer dan de Zoon van God te zijn. Bovendien zei Christus: „De Vader is groter dan ik.†— Johannes 14:28.

Paulus maakte een onderscheid tussen Jehovah en Jezus door te zeggen: „In werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en wij voor hem; en er is één Heer, Jezus Christus, door bemiddeling van wie alle dingen zijn en wij door bemiddeling van hem†(1 Korinthiërs 8:6). Paulus zei ook: „Gij . . . behoort Christus toe; Christus op zijn beurt behoort God toe†(1 Korinthiërs 3:23). Ja, zoals christenen hun Meester, Jezus Christus, toebehoren, zo behoort hij zíjn Hoofd, Jehovah God, toe.

In ditzelfde verband schreef Paulus dat „het hoofd van iedere man de Christus is; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus†(1 Korinthiërs 11:3). Deze verhouding tussen God en Christus zal blijven bestaan, want na Jezus’ duizendjarige regering ’zal hij het koninkrijk aan zijn God en Vader overdragen’ en „zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereenâ€. — 1 Korinthiërs 15:24, 28; Openbaring 20:6.

Kijk, en dit is nu lasteren. Jij gelooft iets anders dan dan wij, moet jij weten. Maar als jij mijn geloof foutief beschrijft, terwijl het je hier al 'tig keren is uitgelegd, dan staat dat voor mij gelijk aan leugens verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In ditzelfde verband schreef Paulus dat „het hoofd van iedere man de Christus is; de man is op zijn beurt het hoofd van de vrouw en God het hoofd van de Christus†(1 Korinthiërs 11:3). Deze verhouding tussen God en Christus zal blijven bestaan, want na Jezus’ duizendjarige regering ’zal hij het koninkrijk aan zijn God en Vader overdragen’ en „zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan Degene die alle dingen aan hem onderwierp, opdat God alles zij voor iedereenâ€. — 1 Korinthiërs 15:24, 28; Openbaring 20:6.

De profeet Daniel biedt in deze uitsluitsel, hij heeft het ook over de Mensen Zoon en leert ons het duizendjarige rijk anders op te vatten dan men het jou heeft geleerd.

Dan 7,14       

En Hem werd gegeven heerschappij, en eer, en het Koninkrijk, dat Hem alle volken, natiën en tongen eren zouden; Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet vergaan zal, en Zijn Koninkrijk zal niet verdorven worden.


Samengevoegd:

2 Sam 22,47       

De Heere leeft, en geloofd zij mijn Rotssteen; en verhoogd zij God, de Rotssteen van mijn heil!

'Gij hebt U verhoogd tot een Hoofd boven alles.'(1 Kron 29,11)

Ps 46,11       

Laat af, en weet, dat Ik God ben; Ik zal verhoogd worden onder de heidenen, Ik zal verhoogd worden op de aarde.

Vergelijk de bovenstaande verzen eens met de volgende:

Mat 23,12       

En wie zichzelf verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelf zal vernederen, die zal verhoogd worden.

Joh 8,28       

Jezus dan zeide tot hen: Wanneer gij de Zoon des mensen zult verhoogd hebben, dan zult gij verstaan, dat Ik Die ben, en dat Ik van Mijzelf niets doe; maar deze dingen spreek Ik, gelijk Mijn Vader Mij geleerd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al heb ik wel het idee dat dat woordje 'verhogen' in de psalm en in het Johannes evangelie iets anders betekent dan het woordje 'verhogen' in het Matheus evangelie, 2 Samuel en 1 Kronieken. Volgens mij wordt er in de Psalm en in Johannes de kruisiging bedoeld en in het Matheus evangelie, 2 Samuel en 1 Kronieken wordt er (zelf)verheerlijking of groot (gedrag) mee bedoeld. Maar ook dan nog vind ik dat je deze verzen goed hebt aangehaald en zegt het wel iets over de grootheid van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik echter niet begrijp is dat je aan de hand van de Koran beweert dat Jezus niet God is.

Je bedoelt waarschijnlijk aan de hand van de Bijbel. Heb jij het post van Aimé gelezen? Daar staan nog meer verzen uit je Bijbel, die duidelijk aantonen dat Jezus (vzmh) niet God is.

Quote:
Je zegt dat de mensen zich aan de wetten dienen te houden. Ik neem aan dat je de 10 geboden bedoelt. Zelfs in de Koran zou God ons nog aan het oude verbond herinnerd hebben.

Houdt jij je aan de 10 geboden???

Quote:
En dan komen we nu tot een heel belangrijk punt, namelijk: Hoe kan God ons nu vergeven?En hoe zullen wij mensen tot zaligheid kunnen komen?

Wat de Koran hierover zegt kun je hier lezen/luisteren. Maar heb jij jezelf afgevraagd waarom profeet Jezus (vzmh) soms de hele nacht in aanbidding besteedde??? Als je dit goed overnadenkt, zul je hopelijk begrijpen hoe de relatie tussen God en zijn schepselen moet zijn.

Matteüs 14:23 Toen hij hen weggestuurd had, ging hij de berg op om er in afzondering te bidden. De nacht viel, en hij was daar helemaal alleen.

Marcus 1:35 Vroeg in de ochtend, toen het nog helemaal donker was, stond hij op, ging naar buiten en liep naar een eenzame plek om daar te bidden.

Quote:
Als Jezus nu God is, kan ik die 2 vragen met eenvoud beantwoorden. Maar als Jezus niet God is, dan hebben wij met zijn allen (zowel moslims als christenen) toch een heel groot probleem, want we hebben ons niet aan zijn wetten gehouden.

Wat is het probleem die wij met zijn allen hebben???

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid