Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

hey, rustig mensen! zing allemaal ff mee:

Wat kon seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot?

Er is leven, er is leven na de dood!

Goeie! knipoog_dicht.gif

Quote:
Denk maar niet dat je met zo een zielig excuus kan afkomen op de Dag Der Oordeels als God voor je staat

Beste Nifaly, niet alle mensen hebben dezelfde overtuiging en het getuigt van liefdevolle vriendelijkheid als je hen in hun waarde laat. Natuurlijk kun je proberen mensen op je eigen manier 'verlichting' of 'heil' te brengen, maar niet alle manieren zijn even productief. Iemands redenen ergens niet in te geloven een 'zielig excuus' noemen is daar een voorbeeld van smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zion13vind dat hij geen schuld treft omdat hij zichzelf niet heeft gemaakt?????? is dat geen zielig excuus? Als gelovige is het mijn plicht om hem in te lichten dat dit niet zal pakken op De Dag Der Oordeels.

Het belangrijkste van al is nog wel dat hij respectloos tov onze Heer praat..

En trouwens ,narcistische tirannen??? e?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zion13vind dat hij geen schuld treft omdat hij zichzelf niet heeft gemaakt?????? is dat geen zielig excuus? Als gelovige is het mijn plicht om hem in te lichten dat dit niet zal pakken op De Dag Der Oordeels.

Het belangrijkste van al is nog wel dat hij respectloos tov onze Heer praat..

En trouwens ,narcistische tirannen??? e?

Dat is een goed beargumenteerde mening, niks om je over op te winden of zileig te vinden, zo gaat dat in discussies. Niet zo licht ontvlambaar reageren, daar schiedt niemand wat mee op. Rationele argumenten verdienen rationele weerleggingen. Men leert van fouten, mits deze fouten tegen het licht van de waarheid worden gelegd, niet als je er met de botte bijl bruut in boort.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zion13vind dat hij geen schuld treft omdat hij zichzelf niet heeft gemaakt?????? is dat geen zielig excuus? Als gelovige is het mijn plicht om hem in te lichten dat dit niet zal pakken op De Dag Der Oordeels.

Het belangrijkste van al is nog wel dat hij respectloos tov onze Heer praat..

En trouwens ,narcistische tirannen??? e?

Ik ben het in dit geval eens met Andreas. Ik kan het niet goed genoeg benadrukken dat je ook dient te beseffen dat je in een discussie hebt te maken met mensen die niet geloven in jouw waarheid en zelfs als je die als algemene waarheid beschouwd, is het goed daar zelf eens over te relativeren. Neem je geloof (in ieder geval in een discussie) niet al te vanzelfsprekend aan. Dat geldt voor iedereen hier. Dan kom je tot houding waarin je ook niet meer gespannen hoeft te reageren wanneer iemand respectloos praat over degene die jij als Schepper ziet, noch voor jezelf los hoeft te laten dat hij dat wel degelijk is. De Almachtige laat zich niet bespotten, waarom zou jij je daar dan druk om maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Na de dood is het hel of Hemel op grond van de Heilige Schrift meer niet.

De mens komt niet in een hemel tenzij hij volmaakt is. Van de oud testamentische gelovigen wordt zelfs gezegd, dat zij het beloofde (het hemels Vaderland) niet verkregen hebben, opdat zij niet zonder ons tot de volmaaktheid zouden komen. Wij zijn dus dezelfden als de oud testamentische gestorvenen!De hel-hemel theorie klopt van geen kanten! Tot het uiterste doordacht, lijkt het nergens op!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad. De 'tijd' die voor God geldt is een hele andere tijdshantering die wij hier op de aarde gebruiken.

Aan de andere kant is God dé Alwetende. Die heeft opzettelijk het heelal (zonne- en maanstelstel) voor ons in dienst gesteld (in dezelfde baan in een soort 'loop') om daarmee een tijdsberekening te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op de keper beschouwd, Henk, is er geen
na
de dood, want wie gelooft, dat Gods Geest in hem woont
heeft
eeuwig leven!

Er zijn tenminste nog mensen die wel direct begrijpen wat er geschreven wordt:

Quote:

Als er leven na de dood is, dan is er geen dood.

Want de dood is niets anders dan een slapen en aan de andere kant weer ontwaken. Of bestaat slapen ook niet, beste Piet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Nifaly: Waar haal je je informatie dan vandaan als het niet van de Bijbel komt?

En ik zie mezelf niet als ondankbaar, hoor. Ik ben een zeer tevreden persoon, maar zie niet in waarom ik daar de christelijke God voor zou moeten danken.

Quote:
"Nifaly" schreef het volgende:

Maar ik stel me dan wel de vraag waarom ongelovigen op een Christelijke site komen? Is het dan om christenen te doen proberen te dwalen ofzo ?

Om te leren. Ik geloof niet meer, maar weet niet alles. Ik nuanceer graag, en dan hoop ik hier rationele argumenten te krijgen die mij kunnen aanwijzen waar ik fout zit. Gelukkig zijn er mensen op Credible die dat kunnen (en/of kunnen leren). Zoals al gezegd moet je je overtuiging niet als logisch zien, want als 't logisch was zouden er niet zoveel verschillen in overtuigingen zijn.

Ik heb trouwens nog geen reden gehoord om te geloven in een hiernamaals. M.i. is het gewoon afgelopen zodra je hersendood bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 24 april 2008 00:05:44 schreef HenkG het volgende:

Quote:
Er zijn tenminste nog mensen die wel direct begrijpen wat er geschreven wordt:

Want de dood is niets anders dan een slapen en aan de andere kant weer ontwaken. Of bestaat slapen ook niet, beste Piet
knipoog_dicht.gif

Dat had je gedacht! Wélk ogen doe je dan weer open? Ga je niet heel, héél nonchalant om met de bijbelse noties over leven en dood? Onze persoonlijkheid is absoluut eenmalig en keert nooit weer! Er bestaat nu eenmaal geen terugkeer van hetzelfde. We zouden ons nooit en te nimmer kunnen identificeren als dezelfde persoonlijkheden, die wij waren vóórdat wij stierven

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid