Spring naar bijdragen

Toeleven naar Pinksteren.


Aanbevolen berichten

Eerst nog de Hemelvaart des Heren dan is het wachten geblazen tot de Heilige Geest over ons komt, en vieren wij de verjaardag van de zichtbare Kerk op aarde.Met de Hemelvaart des Heren wordt de Paaskaars gedooft(Hij is weg)als het dan Pinksteren en we vieren het Hoogfeest van Pinksteren krijgen we ook weer als aansporing een zendings opdracht,allen tot het Christendom brengen.

Wat doen de forum leden daaraan de zendingsopdracht ten uitvoer brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja dat is een goeie,

ik zelf ben pas geleden gedoopt en merk zelf heel erg dat ik graag iedereen wil vertellen van God.

ik draag vaak tshirts met afbeeldingen of teksten wat met t geloof te maken heeft zodat men dat ziet en er eventueel een gesprek uit voort komt.

ik ga heel af en toe nog wel eens naar een tekno feest en dan draag ik die shirts ook en ben al geregeld aangesproken.

en ik moet zeggen dat ik het echt prettig vind om aangesproken te worden daarover zodat we er een gesprek over kunnen aanknopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hele leven is "zending". De manier waarop ik leef, de meningen die ik heb, hoe ik in mijn gezin ben.

Ik draag geen "boodschappen" op mijn t-shirtjes maar laat wel duidelijk blijken waar ik voor sta.

De opdracht met pinksteren maakt mij weer even bewust van hoe ik mij gedraag en hoe ik ook laat blijken dat ik bij Jezus hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerst nog de Hemelvaart des Heren dan is het wachten geblazen tot de Heilige Geest over ons komt, en vieren wij de verjaardag van de zichtbare Kerk op aarde.Met de Hemelvaart des Heren wordt de Paaskaars gedooft(Hij is weg)als het dan Pinksteren en we vieren het Hoogfeest van Pinksteren krijgen we ook weer als aansporing een zendings opdrachtvan Heilige Geest,allen tot het Christendom brengen.

Wat doen de forum leden daaraan de zendingsopdracht ten uitvoer brengen.

Waren er dan ook heidenen betrokken bij de de uitstorting van Heilige Geest, op het Joodse Pinksterfeest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over de heidenen werd even later nog de heilige Geest uitgestort.

Even later? Dat duurde zeker nog 10 a 15 jaar (Hand.10.45-48) Bovendien werd er pas in Handelingen 14.27 een deur des geloofs voor de heidenen geopend. En die deur werd door niemand anders dan door Paulus geopend.

De Kerk uit de heidenen kan dus nooit met Pinksteren begonnen zijn!Paulus ging niet verder dan het stichten van kleine, plaatselijke gemeenten, die hij gewoon heidengemeenten noemde (Romeinen 16.4b)

Op zichzelf schijnt dit niet zo belangrijk te zijn, maar dat was het wel degelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je vergeet voor het gemak de heidense hoofdman over honderd die later nog door Petrus wordt ontboden?

Nee, dat vergeet ik niet voor mijn gemak, Raido. Op een dergelijke wijze ga ik niet met de bijbel om. Natuurlijk kwamen er in de Handelingentijd, toen de Abrahamitische zegeningen voor de volkeren nog golden, heidenen tot geloof. Zij werden zelfs ge-ent op de stam van de olijfboom Israel. Maar na de afsluiting van de Handelingentijd, verdwenen die Abrahamitische zegeningen voor de volkeren, omdat Israel het liet afweten. Maar intussen werd het Heil naar de heidenen zelf gezonden (hand.28.28), zodat er geen bemiddelend volk Israel meer nodig was. En dat evangelie verkondigde Paulus onder Joden en heidenen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid