Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Teveel lichaamsbeharing is écht not-done. Overigens, het is een fabeltje dat je onhygiënisch bent als je je lichaamshaar laat zitten. Als je gewoon overal goed wast, is er geen zak aan de hand.

Verder, áls ik borsthaar zou hebben, of rughaar (nog erger), dan zou ik scheren c.q. waxen. Ander lichaamshaar houd ik gewoon goed bij c.q. scheer ik enigszins.

Waarom het niet zou mogen, ontgaat me volledig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

ik snap niet waarom je als man er zo graag uit wilt zien als klein jongentje hoor.. Ik vind het wel cool als een man van die donkere behaarde onderarmen heeft bijv., niet omdat het nu echt zo mooi is , maar gewoon omdat het mannelijk is ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik snap niet waarom je als man er zo graag uit wilt zien als klein jongentje hoor.. Ik vind het wel cool als een man van die donkere behaarde onderarmen heeft bijv., niet omdat het nu echt zo mooi is , maar gewoon omdat het mannelijk is ..

Ik scheer mijn armen en benen toch ook niet? Ik zou eventueel borst- en rughaar (als ik dat zou hebben) verwijderen. Omdat ik het niet mooi vind en het niets met 'een klein jongetje' te maken heeft. 'Down under' ga ik selectief te werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik snap niet waarom je als man er zo graag uit wilt zien als klein jongentje hoor.. Ik vind het wel cool als een man van die donkere behaarde onderarmen heeft bijv., niet omdat het nu echt zo mooi is , maar gewoon omdat het mannelijk is ..

Ik snap ook niet waarom vrouwen er onnatuurlijk uit willen zien met make up en kale beentjes en okseltjes knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik snap ook niet waarom vrouwen er onnatuurlijk uit willen zien met make up en kale beentjes en okseltjes
knipoog_dicht.gif

Als ik heel eerlijk ben, dan snap ik dat ook niet helemaal

make up doe ik dan ook niet

oksels vind ik lelijk met haar smile.gif

maar waarom ik mijn benen doe, ik vraag het me ook weleens af en doe het ook minder dan eigenlijk zou "moeten" knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik heel eerlijk ben, dan snap ik dat ook niet helemaal

make up doe ik dan ook niet

oksels vind ik lelijk met haar
smile.gif

maar waarom ik mijn benen doe, ik vraag het me ook weleens af en doe het ook minder dan eigenlijk zou "moeten"
knipoog_dicht.gif

Omdat gladde lange vrouwenbenen mooi zijn yes.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik scheer mijn armen en benen toch ook niet? Ik zou eventueel borst- en rughaar (als ik dat zou hebben) verwijderen. Omdat ik het niet mooi vind en het niets met 'een klein jongetje' te maken heeft.

jawel, want kleine jongentjes hebben geen borsthaar. smile.gif

@Raido; vrouwen moeten er juist jonger uit zien, dan zijn ze aantrekkelijker .. dus vandaar dat ze scheren en make-uppen... bovendien is een zachte huid vrouwelijk.. maar mannen horen juist ruig, stoer en volwassen te zijn... dus daarom snap ik deze trend niet helemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik snap ook niet waarom vrouwen er onnatuurlijk uit willen zien met make up en kale beentjes en okseltjes
knipoog_dicht.gif

Staat me iets van bij dat jij ook niet zo hield van borsthaar knipoog_dicht.gif

Ennieweejs, ik vind het wel prettig voelen; geschoren benen. Een stuk gladder en zachter enzo smile.gif

Verder heb ik niet bijzondere voorkeuren, alhoewel ik té behaard niets vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien is het een rare vraag, maar zou God zich nu echt druk maken om die paar haartjes die we weghalen? Die paar puisten/onregelmatigheden die we weg laten laseren? Waardoor we misschien wel beter in ons vel zitten?

Goede punt. Zo denk ik ook.

Ik denk niet dat er veel zijn die er niet mee eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien is het een rare vraag, maar zou God zich nu echt druk maken om die paar haartjes die we weghalen? Die paar puisten/onregelmatigheden die we weg laten laseren? Waardoor we misschien wel beter in ons vel zitten?

Absoluut, ik vermoed dat het beslissend is voor ons zieleheil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Maar ja dan kun je dat van alles wel zeggen. Uiteindelijk kunnen wij niet voor God denken , wat wij niet belangrijk vinden kan Hij toch best wél belangrijk vinden? En waar stopt het dan? Iedereen doet aan plastische chirurgie om zich beter te voelen.. dus zou dat eigenlijk ook allemaal wel kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ja dan kun je dat van alles wel zeggen. Uiteindelijk kunnen wij niet voor God denken , wat wij niet belangrijk vinden kan Hij toch best wél belangrijk vinden? En waar stopt het dan? Iedereen doet aan plastische chirurgie om zich beter te voelen.. dus zou dat eigenlijk ook allemaal wel kunnen.

Ik geloof dat de dingen die God wel belangrijk vind heel duidelijk in de Bijbel staan. Zo heb je de 10 geboden, je hebt wel de zin dat je lichaam een tempel van de Heilige Geest is, maar ik zie niet in waarom scheren, make-up op doen, dus je mooi maken, slecht is voor je lichaam. Wat ik dus wil zeggen, tenzij er duidelijk in de Bijbel staat, of uit de Bijbel naar voren komt of God iets wel of niet belangrijk vind, denk ik niet dat we er ons heel druk om moeten maken.

En, als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Oke, dat vind ik wel een goede argumentatie.. smile.gif

En ik bedoelde niet te zeggen dat ik vind dat je niks aan je uiterlijk moet veranderen, maar dat ik vind dat 'God maakt zich daar heus niet druk om.' iets te makkelijk is gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet wel, dat érgens in de bijbel iets staat over het kapsel van iemand. En het kwam er op neer dat vrouwen lang haar horen te hebben en mannen kort haar.

whahaha dan ben ik fout bezig ik laat mn haar behoorlijk lang groeien hamer.gif

oke ik weet het een beetje late reactie en offtopic, excuses

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

jawel, want kleine jongentjes hebben geen borsthaar.
smile.gif

@Raido; vrouwen moeten er juist jonger uit zien, dan zijn ze aantrekkelijker .. dus vandaar dat ze scheren en make-uppen... bovendien is een zachte huid vrouwelijk.. maar mannen horen juist ruig, stoer en volwassen te zijn... dus daarom snap ik deze trend niet helemaal.

Kleine meisjes hebben ook geen okselhaar en schaamhaar en het haar op de benen is dan nog amper zichtbaar. Waarm scheren vrouwen dat dan weg? Willen ze op een kleuter lijken? Wat een non-argument.

Verder is het natuurlijk een belachelijke aanname dat vrouwen er jonger uit moeten zien en dat ze zo vrouwelijk moeten zijn, maar dat mannen ruig, stoer en volwassen moeten zijn. Als je dat doortrekt, kom je op het punt dat mannen ongeschoren, woeste, bosapen zijn. Ik vind dat zulke nonsens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
@Raido; vrouwen moeten er juist jonger uit zien, dan zijn ze aantrekkelijker .. dus vandaar dat ze scheren en make-uppen... bovendien is een zachte huid vrouwelijk.. maar mannen horen juist ruig, stoer en volwassen te zijn... dus daarom snap ik deze trend niet helemaal.

Blijkbaar omdat het niet meer hoort. In Filosofie Magazine stond een artikel over Mannelijkheid, een interview met Harvey C. Mansfield.

Van nature heeft de man gewoon een aantal kenmerken, rollen, eigenschappen. Die hooguit versterkt of verzwakt worden de sociale omgeving of cultuur. Sinds het moment dat er mensen op het zotte idee zijn gekomen dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn/gelijk zijn en dat het verschil alleen zit in de geslachtsdelen krijg je dus door de cultuur ook mannen die bijvoorbeeld 'geïntreseerd zijn in wat vrouwen denken' en veel dingen wat eigenlijk 'van nature mannelijk' is over boord zetten...

Jij denkt op een bepaalde manier over mannen.. Mannen moeten ruig, stoer en volwassen zijn.. Dat is ook wel iets wat mannen min of meer van nature zijn, het is niet voor niets zo gegroeid dat het vooral mannen waren die werkten, zwaar werk deden, het leger dienden und so weiter.

Alleen die tijden zijn wat voorbij. Ik pas overigens niet in het straatje 'stoer, volwassen en ruig'.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

whahaha dan ben ik fout bezig ik laat mn haar behoorlijk lang groeien
hamer.gif

oke ik weet het een beetje late reactie en offtopic, excuses

Ja, want de Bijbel zegt dat het een oneer voor de man is dat hij lang haar draagt. PUNT

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid