Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ken je dat gevoel? Je staat in de kroeg of een discotheek, je hebt een paar drankjes te veel op, en opeens word je versierd. Dezelfde verwachtingen (zoenen, verder geen contact meer)... Maar: ga je erop in???

Hoewel ik in principe gelijk zou zeggen dat ik er tegen ben, betrap ik mijzelf toch met enig regelmaat op gescharrel. Zonder spijt overigens... maar ook niet een voldaan gevoel.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroegah toen ik nog geen vaste relatie had en het grootste deel van mijn vrienden nog vrijgezel was ging ik ook elk weekend uit, vaak meerdere keren. En ja, dat versieren dat herken ik wel. Dat hoort er een beetje bij voor de vrijgezelle man of vrouw. Daar lijkt me niets verkeerds aan. Voor mij zelf is het nooit de insteek geweest om slechts lol voor 1 avondje te hebben, maar nu was ik ook niet zo bijzonder actief in het versieren en vermaakte ik me ook wel zonder vrouwelijk gezelschap waar iets mee te beginnen was. Ik weet wel dat enkele vrienden van mij daar wel naar opzoek waren. Als die de kans kregen dan gingen ze er ook voor, dat wat jij beschrijft en meer. Zij hebben daar geen probleem mee gehad en ik geloof de betreffende vrouwen ook niet. Voor mijzelf hoeft dat echter niet, ook niet toen ik nog 'ongelovig' was. Bij mij hield het wel op met zoenen. Overigens kunnen mannen elkaar ongelofelijk opjutten met dit soort dingen, wat ik altijd bijzonder leuk vond. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah, de mazzel als man is dat het kaf redelijk snel van het koren te scheiden is. Als een vrouw mij versierd moet het wel overduidelijk, waardoor ze vallen onder de noemer 'Te makkelijk'. Zelf vrouwen versieren krijg ik soms wel de kans toe, maar omdat dat altijd gebeurde op een plaats waar vrouwen van ondergeschikt belang waren (iemand bekend met het credo 'Gaat heen, vrouw, ik sta te heerschen'*? widegrin.gif) heb ik het nooit gedaan. En nu ik een vriendin heb doe ik het al helemaal niet of probeer juist mijn vriendin in te zetten als treitermiddel. Social Engineering, ik hou ervan widegrin.gif

*Gekuiste vrije vertaling

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okeeee, ik wil het graag wat ingewikkelder maken party.gif .

Zelfde case, maar je houdt na afloop van de avond wél contact. Je spreekt af en toe af. Leuke avonden, goede gesprekken, veel lachen. Maar... draait altijd uit op zoenen terwijl je beide niet verliefd bent op elkaar en dit ook naar elkaar hebt uitgesproken.

Foute boel? Of leuk zolang het goed gaat?

Misschien iemand ervaring hiermee?


Samengevoegd:

Okeeee, ik wil het graag wat ingewikkelder maken party.gif .

Zelfde case, maar je houdt na afloop van de avond wél contact. Je spreekt af en toe af. Leuke avonden, goede gesprekken, veel lachen. Maar... draait altijd uit op zoenen terwijl je beide niet verliefd bent op elkaar en dit ook naar elkaar hebt uitgesproken.

Foute boel? Of leuk zolang het goed gaat?

Misschien iemand ervaring hiermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, ik weet niet, ik heb altijd min of meer een afkeer van dat scharrelgedrag. Ook bij vriendinnen van me die dat wel doen. Naar mijn mening is zoenen iets wat je doet als je verkering hebt of onderweg bent naar verkering.

Wel eens een 'aanbod' gekregen van een jongen. Z'n vriendín stond nota bene naast me... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Onder de noemer met een paar biertjes op wordt je een ander mens.

Misschien moet je dan geen biertjes meer drinken? Of denk je dat het goed is om een ander mens, met minder grenzen dus, te worden? Ik wil je niet veroordelen hoor,maar je nickname is 'de gelovige' , dus dan mag ik deze vraag wel stellen vind ik. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk zou je het niet moeten doen. Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat je in de verleiding gebracht wordt. Want dat hele flirten oogcontact gedoe is ook heel erg leuk en strelend voor je ego en alles. Maar waar leidt het uiteindelijk allemaal toe...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ken je dat gevoel? Je staat in de kroeg of een discotheek, je hebt een paar drankjes te veel op, en opeens word je versierd. Dezelfde verwachtingen (zoenen, verder geen contact meer)... Maar: ga je erop in???

Hoewel ik in principe gelijk zou zeggen dat ik er tegen ben, betrap ik mijzelf toch met enig regelmaat op gescharrel. Zonder spijt overigens... maar ook niet een voldaan gevoel.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Achja, ik vind het niet echt een probleem, maar ik vnid het ook niet echt nodig. Het ligt er ook een beetje aan hoe vaak e.d. Iedere week zou ik niet doen, zo af en toe eens kan best. Ik was wel blij dat ik al een paar keer had gezoend voordat ik een vriend kreeg. Dan wist ik tenminste ook wat ik moest doen zegmaar engel.gif De enige keer dat ik echt spijt heb gehad dat ik met een jongen gezoend had met uitgaan, was toen ik behoorlijk aangeschoten was nadat het 's middags uitgegaan was met m'n vriend. Dat was, zacht gezegd, niet netjes van me. Verder ben ik eigenlijk niet zo'n feestbeest (meer), dus komt het niet echt voor in m'n leven.

De tweede situatie die je schetst vind ik niet veel anders. Het is niet heel erg ofzo, ik zou het niet kunnen, omdat ik dan dingen zou gaan verwachten van die ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben best wel verbaasd dat iedereen het hier goed vind. Nu kan ik er weinig van zeggen omdat het mij ook wel eens is overkomen maar ik doe het niet meer. Ik vind zoenen en meer te belangrijk omdat met iemand te delen die ik verder niet ken. Verder is seks zonder liefde ook zo'n stuk minder leuk.. het is het voor mij niet waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb in het verleden heel wat afgescharreld.. maar ik vind het toch niet echt wat. zoenen betekent nu ook helemaal niks meer voor me.

ik weet neit wat iker vanvmoet vinden.. ik vind hetgewoon stom. ja ik heb het ook gedaan, dat was ook stom.maarja, daar moet iedereen op zn eigen manier achter komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben best wel verbaasd dat iedereen het hier goed vind.

Nou ja, iedereen? Valt toch wel mee? smile.gif

Quote:

Er is niets mis met scharrelen totaal niet.
party.gif

Iets zegt me dat je er iets anders onder verstaat dan de rest. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou ja, iedereen? Valt toch wel mee?
smile.gif

Valt eigenlijk ook wel mee. Maar ik had verwacht dat iedereen zoiets zou zeggen als 'dat kan echt niet', want in mijn christelijke omgeving is zoiets beslist niet normaal om te doen. Seks (in de brede zin van het woord) hoort binnen een liefdesrelatie, en niet daarbuiten - ook niet als je vrijgezel bent. En wanneer je dan reacties leest als 'het is niet mijn ding' en 'vind het eigenlijk ook niet zo'n probleem' en verder vooral reacties als 'ik voel me daar te goed voor'.. dan lijkt het óók binnen de christelijke wereld algemeen geaccepteerd te zijn, en dat begrijp ik niet. En daardoor overdreef ik nogal puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid