Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal dit vond ik op het internet. Een christelijke stroming die zegt dat alleen het nageslacht van Abraham gered kan worden dus alleen joden. En dat Jezus van Je-Zeus afstamt, wat zoon van Zeus betekent. Het is een wat lange tekst, maar het is volgens mij wel boeiend om te lezen...

link

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal dit vond ik op het internet. Een christelijke stroming die zegt dat alleen het nageslacht van Abraham gered kan worden dus alleen joden. En dat Jezus van Je-Zeus afstamt, wat zoon van Zeus betekent. Het is een wat lange tekst, maar het is volgens mij wel boeiend om te lezen...

gr. mackie

En de christenen omdat ze volgens de Bijbel door het geloof ook Abrahams zaad zijn knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach ja, volgens mij is dit gewoon een al bestaande (of reed al weer verdwenen ketterij) in een nieuw jasje. Misschien dat iemand de juiste groep erbij kan vinden zodat we dit beestje ook een naam kunnen geven.

Ik weet wel een naam; Heidenen. Kan mij niet voorstellen dat een Christen met dit soort onzin aankomt tenminste. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal dit vond ik op het internet. Een christelijke stroming die zegt dat alleen het nageslacht van Abraham gered kan worden dus alleen joden. En dat Jezus van Je-Zeus afstamt, wat zoon van Zeus betekent. Het is een wat lange tekst, maar het is volgens mij wel boeiend om te lezen...

gr. mackie

Zit er idd dik in!

Zo denk ik dat Thorbecke eigenlijk de zoon van de god Thor was en dat de apostel Petrus in werkelijkheid de zoon was van drs. P. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zit er idd dik in!

Zo denk ik dat Thorbecke eigenlijk de zoon van de god Thor was en dat de apostel Petrus in werkelijkheid de zoon was van drs. P.
yes.gif

Met de kleine toevoeging dat Thor slechts een afkorting is van Thorgrem en dat ik dus eigenlijk buiten de tijd leef. Weliswaar enkel op internet, want ik besta niet in het echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het document ageert volgens mij juist tegen die Israëlvisie (zie laatste pagina's). En behandeld daartoe verschillende opvattingen van deze beweging, waarvan ik tot nu toe geen idee had dat ze bestond. Lees het document door en je zult zien hoeveel misselijkmakende onzin er blijkbaar wel niet kan worden gelooft door zulke groeperingen. Je zult een partij racisme in de letterlijke betekenis van het woord tegenkomen waar de honden geen brood van lusten.

Er bestaan ook groepen die nog verder gaan en zeggen dat de zwarten geen mensen zijn, maar door de duivel bezeten dieren die geen zielen hebben. Zij hebben samen met de andere dieren de Vloed in Noachs ark overleefd. Hun absolute vijandigheid tegen de blanke mensen van God, en vooral tegen de zendelingen die hen geestelijke zorg trachten te geven, wordt aan hun dierlijke en duivelse karakter toegeschreven dat niet veranderd kan worden. (pagina 3)

Geloofsopvattingen belachelijk maken, dat doe ik niet, maar sommige opvattingen maken het me best wel moeilijk om me daaraan te blijven houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid