Spring naar bijdragen

meer christenen bekeren tot islam


Aanbevolen berichten

Steeds meer christenen bekeren tot de Islam. Eigenlijk vreemd, want juist in het westen wordt de Islam enorm bekritiseerd.

RTL-Aktuell: 4000 Deutsche konvertieren zum ISLAM jedes jahr

TV Report - French Lady Found Respect and Freedom in ISLAM

US_TV Angela is one of 20000 New Muslims Annually in USA

Wat zou de reden hiervoor zijn denken jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Steeds meer christenen bekeren tot de Islam. Eigenlijk vreemd, want juist in het westen wordt de Islam enorm bekritiseerd.

Wat zou de reden hiervoor zijn denken jullie?

Verwarring, teleurstelling, zwarte identiteit (je kent het wel Jezus en God is van de blanken, het hoort bij je Afrikaanse voorouders, blablabla), angst om zonder religie te leven, toch ergens bij willen horen, duidelijke richtlijnen (de zgn 5 zuilen), onnadenkendheid,omwille van een huwelijk met een moslimpartner. Ik ben vast nog wel wat vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Steeds meer christenen bekeren tot de Islam. Eigenlijk vreemd, want juist in het westen wordt de Islam enorm bekritiseerd.

Een paar correcties; de bekeringen waar het over gaat zijn vooral vanuit atheistisch/ietsistische hoek. Daarnaast kent het Christendom als geheel veel meer bekeerlingen dan het Mohamedanisme, die het van geboortecijfers moet hebben. Ook is het zo dat geloofsafval door de Mohamedanen afgestraft wordt met uitsluiting of de doodstraf, zodat je het ware aantal afvalligen natuurlijk nooit te weten komt.

Dat gezegt hebbende, ik kan ook met anekdotische nieuwsberichten smijten. widegrin.gif

Alleen al in Afrika verlaten dagelijks 16000 mensen de Islam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet zo flauw Thorgrem. Ik zal een poging wagen: in NL zijn er ongeveer 10.000 moslimbekeerlingen zonder islamitische achtergrond. Lijkt veel, maar op een bevolking van 15.500.000 is dat een minieme fractie van een procent. Niks aan de hand dus, gewoon een paar afgedwaalde schapen van de humanitaire seculiere kudde. (ja ik beschouw christenen ook als overwegend humanitair seculier)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Verwarring, teleurstelling, zwarte identiteit (je kent het wel Jezus en God is van de blanken, het hoort bij je Afrikaanse voorouders, blablabla), angst om zonder religie te leven, toch ergens bij willen horen, duidelijke richtlijnen (de zgn 5 zuilen), onnadenkendheid,omwille van een huwelijk met een moslimpartner. Ik ben vast nog wel wat vergeten.

die zwarte indentiteit snap ik niet helemaal, ik denk dat Nederlandse moslims niet echt een zwarte indentiteit of Afrikaanse voorouders hebben hoor verbaasd.gif

en onnadenkend..? ik heb echt jaaaaaren moeten nadenken eerlijk gezegd

En een Islamitische vriendje voor wie ik me zou moeten bekeren heb ik niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tuurlijk PIUS, maar in het echt zijn het wel degelijk meestal christenen. Geloof me een atheist is wel de laatste die moslim wordt. Dag dag.

ik denk ook dat het vaak Christenen zijn die overgaan tot de Islaam, een Christen geloofd al in God en de stap naar de Islaam is dan niet zo heel groot.

En ik las tijdje geleden dit in de krant:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tuurlijk PIUS, maar in het echt zijn het wel degelijk meestal christenen. Geloof me een atheist is wel de laatste die moslim wordt. Dag dag.

Een bewuste atheist waarschijnlijk niet, net zomin als iemand die bewust christelijk is dat doet. Als het om 'atheisten' gaat zullen het voornamelijk jongeren zijn die zonder religie zijn opgevoed, van linkse signatuur zijn en 'wat' missen in hun leven. Bij 'christenen' zal het vaak gaan om mensen die christelijk zijn opgevoed, het christendom niet logisch of aanvaardvaar vinden. Bij beiden zal het om mensen gaan die veel met moslims optrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tuurlijk PIUS, maar in het echt zijn het wel degelijk meestal christenen. Geloof me een atheist is wel de laatste die moslim wordt. Dag dag.

Mjah, het zijn vaak de types die nogal zoekende zijn, die geen vastomlijnd geloof van welk soort ook hebben. Let ook op m'n taalgebruik he? engel.gif Ik zei atheisten/ietsisten, niet seculier-humanisten. knipoog_dicht.gif

Nog meer moois, het regent bekeerlingen vanaaf: puh2.gif

2 miljoen etnische Mohemadanen bekeren zich tot het Christendom in Rusland

Allerlei hoge omes onder Mohamedanen bekeren zich massaal tot het Christendom

50000 Iraniërs bekeren zich vanuit het Mohamedanisme tot het Christendom

100000 Maleisiërs doen hetzelfde

35000 Turken sluiten zich er ook bij aan

Tel daar nog eens enkele miljoenen bij en het totaalplaatje wordt duidelijk, maar had geen zin om meer bijelkaar te zoeken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dit is inderdaad geen hoogstaand topic .. alleen maar links over hoeveel bekeerlingen er nu zijn .. who cares .. ik laat mijn keuze niet afhangen van hoeveel mensen voor religie A of religie B kiezen .. Wie wel dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat zou de reden hiervoor zijn denken jullie?

4.000 van de 82.438.000 Duitsers is een whopping 0,0049%

20.000 van de 303.605.000 Amerikanen is een whopping 0,0066%

En die laatste URL? Dat komt natuurlijk omdat het M.O. bestaat uit pauperlanden, dat zijn economische gelukszoekers en enclavestichters.

Ik denk dat 0,0049% van de Nederlanders zich ook jaarlijks tot Jomanda bekeert, of gaat denken dat ze Napoleon zijn.

Uw punt is dus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Kinders, kinders!! widegrin.gif Maar nu serieus: ok, dialoog_zoeker komt niet met de sterkste onderbouwing, maar de manier waarop hier direct de islam weer op allerlei manieren fel belaagd wordt vind ik niet door de beugel kunnen. Alles wat offtopic is heb ik verwijderd.

Als dialoog_zoeker of een van de andere moslims met structurele percentages kan komen, of een zinnige vergelijking tussen islam en christendom qua groei, zijn ze van harte uitgenodigd. Zo niet, dan gaat hier een slotje op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een bewuste atheist waarschijnlijk niet,

Dat weet ik wel zeker. De Islam is het laatste clubje waar een atheist zich bij zou aansluiten.

Quote:
net zomin als iemand die bewust christelijk is dat doet.

Dat artikel van de link hierboven zegt iets anders. Als mensen toch al geloven, is een stap naar een ander geloof niet zo groot. De stap van rationeel atheisme naar de irrationele intolerante Islam is de grootste die je maar kunt maken. Veel gelovigen stappen maar over als ze een islamitische partner krijgen. Een atheist zou zoiets nooit doen. Die blijft verre van elke religie, al heeft hij 40 partners met hetzelfde geloof. Of een gelovig meisje dat verlieft wordt op een Turk, dan gaat ze ook maar ineens achter Mohammed aanhobbelen. Inderdaad, bewijs na bewijs dat de Islam de enige ware religie is.

Atheisten zijn wars van dat soort gedrag.

Quote:
" Als het om 'atheisten' gaat zullen het voornamelijk jongeren zijn die zonder religie zijn opgevoed, van linkse signatuur zijn en 'wat' missen in hun leven.

Dan ben je toch geen atheist? Een atheist 'mist' niets in zijn leven en gaat niet op zoek naar een god. Ik zou dit soort mensen eerder 'agnost' noemen.

Quote:
Bij 'christenen' zal het vaak gaan om mensen die christelijk zijn opgevoed, het christendom niet logisch of aanvaardvaar vinden. Bij beiden zal het om mensen gaan die veel met moslims optrekken.

Het artikeltje meldt dat veel mensen vallen voor de 'eenvoud' van de Islam. Of nou ja... 'veel mensen'... 'Enkele tientallen per jaar' widegrin.gif

* 53% in dit land is lid van een Christelijke kerk

link

* Nederland heeft 16.406.502 inwoners (01/2008)

link

* Dus 8,7 miljoen christenen

'Enkele tientallen', laten we daar dan maar '50' voor invullen, om de Zaarah toch een hoog getal kado te geven.

* 50 van 8,7 miljoen is 0,000575%

Zijn moslims nou zo snel tevreden, of hebben ze op school niet zo goed opgelet tijdens rekenlessen? Schermen met een percentage van 0,00575%, ik zou er ook TROTS op zijn, Zaarah.

Edit ThomasM: onnodig lompe generalisering weggehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat weet ik wel zeker. De Islam is het laatste clubje waar een atheist zich bij zou aansluiten.

Er was een reden dat ik atheist tussen haakjes had gezet.smile.gif

Quote:

[...]Dat artikel van de link hierboven zegt iets anders.

Dat zegt het niet. Er is een verschil tussen mensen die bewust voor het christendom hebben gemaakt en mensen met een christelijke achtergrond. smile.gifNet zoals er een verschil is tussen mensen met een atheistische achtergrond en atheisten.

Quote:

Als mensen toch al geloven, is een stap naar een ander geloof niet zo groot.

Als ze niet zo'n vastomlijnd geloof hebben wellicht, als ze dat wel hebben is de overstap wel degelijk heel groot.

Quote:

Veel gelovigen stappen maar over als ze een islamitische partner krijgen.

Volgens mij defineer je gelovigen hier vrij ruim. Zoals al gesteld, dat soort gelovigen heeft vaak voor de overstap naar de Islam geen scherp omschreven Godsbeeld, beperkte kennis van het christendom en kan nauwelijks als een 'serieuze' christen worden beschouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij zegt het echt gewoon helemaal niets over het waarheidsgehalte van beide religies. Hoeveel christenen bekeren zich wel niet tot het secularisme?

Nou bekeren.... Een seculiere stellingsname is een logische politieke stellingsname voor mensen die voor vrijheid van godsdienst zijn. Bepaalde levensbeschouwelijke varianten moet je geen politieke macht geven, want dan krijg je russische en iranese toestanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gaan we nu een wedstrijdje doen welk geloof de meeste aanhangers heeft?

als een geloof meer aanhangers heeft, zegt dat niks over de religie zelf.. het hoeft dan echt geen betere religie te zijn

Ik had laatst iets grappigs meegemaakt, ik zat in de bus en tegenover mij zat een wat ouder vrouwtje die de hele tijd tegen mij aan het kletsen was over van alles en nog wat, toen had ze het opeens over het geloof en dat ze Christelijk was enzo..toen zei ik dat ik moslim was, toen zei ze.. oh ja ik dacht al zoiets,je ziet er niet echt Nederlands uit, ben je Turks ?, toen zei ik nee ik ben gewoon Nederlandse ik ben moslim geworden..toen was ze stil en zat me de hele tijd onderzoekend aan te staren(ik werd er helemaal nerveus van) , volgens mij vond ze mij maar een raar geval, of ze geloofde mij niet widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad. Dit vind ik weer één van de zoveel onzinnige discussies die de laatste tijd hier gevoerd wordt.

Of er nou meer of minder mensen christenen of moslim worden, zegt dat voor mij niks over het geloof.

Het geloof is een 'gevoel' wat iemand heeft waarin hij/zij denkt dat hij/zij daardoor in zowel deze leven als in het hiernamaals gelukkiger zal zijn. Het geloof is 'a way of life'. Zo ervaart iedereen zijn/haar geloof op een andere (eigen unieke) manier.

Net als bijv. de evolutietheorie: Het kan/mag niet zo zijn dat het aantal mensen die daarin geloven gebonden is aan het waarheidsgehalte van de evolutietheorie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid