Piebe 84 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 13:29:10 schreef Dubito het volgende: Toevallig had ik het hier net deze week over met iemand. Ik zelf heb er dit beeld bij: [afbeelding] C staat voor Christendom De zwarte stippen zijn kwade, lelijke dingen, de gele stippen zijn mooie, goede dingen. Als ik in het midden sta en alleen naar het Christendom kijk, dan zie ik goede dingen en ook een paar lelijke dingen. Als ik rondkijk, de hele wereld door, dan zie ik veel kwade dingen, maar daartussenin ook mooie dingen. Ik heb ervaren dat het voor mij belangrijk is om die mooie gele stippen te zoeken, waar ze ook zijn. Ik kom veel lelijks tegen en soms is het moeilijk om dat te negeren of te zorgen dat het geen invloed heeft op mij. Maar door mijn rug er helemaal naar toe te keren, dat is voor mij persoonlijk een te hoge prijs. Dan zou ik namelijk ook al dat moois niet vinden. Het verschil met iemand als Eulogia is dat hij alle gele stippen in het C partje ziet en alle zwarte in het andere deel. In dat licht gezien vind ik zijn gedrag heel begrijpelijk. Ieder zijn meug. Een christen kan ook in het midden gaan staan en ziet dan hetzelfde als jij. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Tijdens het schrijven van dit stukje was ik me goed bewust van het feit dat je een heleboel andere varianten van dit plaatje kunt maken, met een groter C deel, of met andere tweaks. zie het als een heel persoonlijk voor mij geldend plaatje en niet als een beschrijving van 'zo is het' Het C gedeelte is voor mij nu klein, daarmee wil ik niet stellen dat een objectief feit is. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Prima Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 13:46:38 schreef Piebe het volgende: [...] Een christen kan ook in het midden gaan staan en ziet dan hetzelfde als jij. Dat kan, maar ik denk dat een christen toch meer op zoek gaat naar de gele stippen binnen de C dan naar de gele stippen erbuiten. En sowieso zal geel en zwart niet voor iedereen hetzelfde zijn. De een noemt Harry Potter een zwarte stip omdat het occult is De ander noemt Harry Potter een zwarte stip omdat het hij het domme fantasie van lage kwaliteit vindt (maar niet omdat het onchristelijk zou zijn) De volgende noemt Harry Potter een gele stip omdat er juist een christelijke boodschap in zit. En weer iemand noemt Harry Potter een gele stip omdat het geweldig spannende verhalen zijn. Wie heeft er gelijk? Iedereen? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Ja, iedereen heeft gelijk. Elke christen doet wat de Heilige Geest zegt dat de gelovige moet doen. Elke daad doet een christen uit geloof, ingegeven door God, en niet uit eigen overweging. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Ik vind het wel een mooi beeld, dat plaatje van Dubito. En ja, voor Eulógia bestaat er dus ook een duivel. Een idee waar je veel mee kunt verklaren (waarom er zoveel ellende en onrecht is bv.) maar waar ik weinig mee heb. Ik heb ooit wel geloofd in God, maar de duivel altijd gezien als iets waar sinds het begin van de 20e eeuw niet meer in wordt geloofd. Om het dan toch als iets reeëls te zien, ja dat kan, maar kost mij wel moeite. Het is net zoiets voor mij als erin geloven dat feeën of toverheksen bestaan. Een heel-ver-van-mijn-bed-show. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Zal ik ook eens een lijstje maken. Nieuwe Bijbel Vertaling (extended edition) Vertaling NBG '51, met drie formulieren New International Version Concordantie op het Oude en Nieuwe Testament (NBG-variant) De Bijbel gaat open - Mary Batchelor Christelijke Theologie, een introductie - Alister McGrath Wanneer Jezus Terugkomt - David Pawson De Tora - Ariël en D'vorah Berkowitz De Christus van God - Willem Ouweneel Een Publieke Zaak, Theologie Tussen Geloof en Wetenschap - Gijsbert van den Brink Oriëntatie in de Westerse Filosofie - Gijsbert van den Brink Fundering voor de Metafysica van de Zeden - Immanuël Kant Kopstukken Filosofie, Kierkegaard - Patrick Gardiner Vrijheid en Angst - Arne Gron (met zo'n streepje door de 'o') Vrijheid en Disposities - Guus Labooy De God van de Filosofen en de God van Pascal - Theo de Boer Oorlog en Vrede - Tolstoj Gloed - Sandor Marai De Opstandigen - Sandor Marai Het Lam - Peter de Vries (nee, niet die Nederlander ) Wederkomst - Paul Krüger Knielen op een Bed Violen - Jan Siebelink Spijkerschrift - Kader Abdollah Verlovingstijd - Maarten 't Hart Het Negende Uur - Pieter Nouwen De Laatste Wagon - B. Nijenhuis De Idioot - Dostojevski De Uitverkorene - Chaïm Potok Het Proces - Kafka Brave New World - Huxley Nooit meer slapen - W.F. Hermans Erik, of het Klein Insectenboek - Godfried Bomans De Vier Maaltijden - Meir Shalev Een Nieuwer Testament - Hella Haasse Privaatrechtelijke Aspecten van Onroerend Goed - A.A. van Velten Huwelijksgoederen- en Erfrecht, deel 1 - Luijten Zwaartepunten van het Vermogensrecht - Brahn/Reehuis Schets van het Nederlandse Arbeidsrecht - Asser-Vonk Recht, Orde en Vrijheid - Maris/Jacobs Hoofdzaken Belastingrecht - Hennuin Relatievermogensrecht Geschetst - (teveel auteurs) Van Vereniging en Stichting, Coöperatie en Onderlinge Waarborgmaatschappij - Dijk/Van de Ploeg Inleiding Personenvennootschappen - (teveel auteurs) Familierecht Geschetst - (teveel auteurs) Beginselen van de Democratische Rechtstaat - Kummeling Monografieën BW, Gemeenschap - Mourik Hoofdzaken NV en BV - Mendel/Oostwonder Inleiding Handelsrecht - Van Huizen Omgevingsrecht - Boeve/Groothuijse/Van 't Lam Het Nederlands Strafprocesrecht - Corstens Idealia en Realia rond de Omgang met Productiedieren - De Vries/Hol Textbook on International Human Rights - Rhona Smit Studieboek Materieel Strafrecht - Kelk Bestuur en Dwangsom - Van Buuren/Jurgens/Michiels Prota, vermogensrechtelijke leerstukken aan de hand van Romeinsrechtelijke teksten - Lokin Een Onderzoek Voorbereiden - Oost/Markenhof En nog een hele zooi readers, jurisprudentiebundels en wetbundels Onversneden Christendom - Lewis De Navolging van Christus - Kempis Geheel voor Hem - Oswald Chambers De Strijd om je Hart - Curtis/Eldridge Jezus als Heer in een Plat Land - Stefan Paas De Zesde Kanteling - Willem Ouweneel De Ark in de Branding - Willem Ouweneel (gratis af te halen ) Waarom ik Jezus Volg - Adrian Plass (2x) Het Gewijde Dagboek van Adrian Plass - Adrian Plass Het Teweede Gwijde Dagboek van Adrian Plass - Adrian Plass Het Gewijde Tourdagboek van Adrian Plass - Adrian Plass (te leen) Valstrik van de duivel - John Bevere De Stem in de Woestijn - Van Valen De Christenreis naar de Eeuwigheid - John Bunyan Jeruzalem, Stad van de Grote Koning - Ouweneel Het Geheim van de Godin - Marloes van der Welle Uit je Dak voor Jezus! - Andy Hawthorne Is dit echt van U, Heer? - Loren Cunningham De Eindcrisis der Volken in Armageddon - Johannes de Heer (schreef ook andere dingen dan liedjes ) Een leven vol Wonderen - George Muller Een kwestie van Leven - Nicky Gumbel Een levend Offer - Watchman Nee Dochter van God - Mariana Joël-Saija Out of the Comfort Zone - George Verwer The Thinker - Roger Carswell The Great Commission - Rose Dowsett Jesus Says Go - Robin Wells The Pursuit of Holiness - Jerry Bridges Cross-Cultural Servanthood - Duane Elmer The Chronicles of Narnia - Lewis Daniël, de Man die Morgen Zag - Thom Lemmons Malacandra - Lewis De Hugenoten uit de Vivarais - Ouweneel Ezechiëls Schaduw - David Long Nephilim - Marzulli Uit Naam van al de Mijnen - David Gray Donald Duck Pocket 164, Goud Maakt Gelukkig 75 Jaar de Oosterse Keuken Thuis Macht en Overtuiging, debat over de fundering van de Christenunie - Huttinga/Spijker Erken mij - Esther Verhoef Idealist of Realist, 11e lustrumbundel van Sola Scriptura, dispuut der C.S.F.R. Heb ik toch meer boeken dan ik dacht... Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 12:47:32 schreef Dubito het volgende: Ik kom sinds enige maanden 2 keer in de week langs een recyclewinkel die ook een goede hoeveelheid 2de hands boeken heeft. En regelmatig nieuwe aanvoer. Dit is echt vreselijk verleidelijk, ik koop er elke week wel een paar, en de stapel 'nog-niet-gelezen' groeit en groeit. Maar het is gewoon te goedkoop. Voorbeelden: Het verdriet van België , Hugo Claus, 2,50 Alle verhalen , Maarten 't Hart (900+ blz) 5,- De Silmarillion, JRR Tolkien 2,- (Had ik al, maar was in omgebruikte staat, kan ik niet laten liggen voor 2,-) om weg te geven. thrillers van Dick Francis, 1,- per stuk Het dagboek van Bridget Jones, 1,50 (0 eenheden alcohol (zg, maar niks in huis) 3458 cal. (geen brood meer,) aantal keren op credible geklikt, 4 (g) aantal vriendjes 0 (g, want ben hetero) Sahara, Michael Palin (mooi groot foto-reisboek over Noord-Afrika) 5,- Wilde Zwanen, 3 dochters van China, Jung Chang, 1,75 Veel van de boeken die daar liggen zijn bestsellers van een tijdje geleden, 10 jaar of 20 jaar. Ze komen vaak uit boekenkasten van overleden familieleden. Met zulke prijzen koop ik gewoon een aantal en sommige lees ik, sommige begin ik in, maar leg ik weer weg of geef ik weer weg, en sommige liggen dus ook wel stof te verzamelen. Er staat ook vaak in: "Voor Diederik, voor de fijne zaterdagen, van Ans en Henk" of een lelijk stempel met naam en adres van de vorige eigenaar. Eentje had een kassabon van de Edah uit 1991 als bladwijzer (leuk om te zien wat een fles cola toen kostte) en 1 keer een liefdesbrief, maar die is in het Duits. Wat leuk! Die prijzen zijn al geweldig (ik ben ook echt zo iemand die niet de slegte in kan gaan zonder met minstens vijf boeken buiten te komen), maar dan van die oude opdrachten en bladwijzers erin enzo, dat vind ik helemaal leuk! Of ben ik nu vreemd? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 11:32:54 schreef Piebe het volgende: Ben je zo goed in Frans dat je een Franse Bijbel kan lezen? Dit vergat ik nog te beantwoorden. Ik ben niet bijzonder goed in Frans, maar het gaat net goed genoeg om het te kunnen lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 14:45:50 schreef Iriacynthe het volgende: maar dan van die oude opdrachten en bladwijzers erin enzo, dat vind ik helemaal leuk! Of ben ik nu vreemd? Nee hoor, niet vreemd. Dat zou ik ook hartstikke leuk vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 14:45:50 schreef Iriacynthe het volgende: [...] Wat leuk! Die prijzen zijn al geweldig (ik ben ook echt zo iemand die niet de slegte in kan gaan zonder met minstens vijf boeken buiten te komen), maar dan van die oude opdrachten en bladwijzers erin enzo, dat vind ik helemaal leuk! Of ben ik nu vreemd? Nee hoor, helemaal niet vreemd. En de prijzen zijn echt te gek, bij de slegte kost alles x3. Maar de keus is hier natuurlijk vrij beperkt. En er staat relatief vaak De Omnibussen van Konsalik tussen (die hebben een eigen plank en ik denk niet dat er ooit een gekocht wordt) Maar ik koop gewoon alles wat ik kwaliteit en te goedkoop vind, ook als ik er zelf niks aan vind, dan is het voor iemand anders. (Of ik denk in mijn achterhoofd, dit vind ik over tien jaar misschien wel leuk, later als ik groot ben ) Link naar bericht Deel via andere websites
-JmB- 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Het Gewijde Tourdagboek van Adrian Plass Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Zou er voor Adrian Plass Mart Smeets staan dan was het me wel duidelijk... Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 15:19:14 schreef [JmB] het volgende: Het Gewijde Tourdagboek van Adrian Plass Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Zou er voor Adrian Plass Mart Smeets staan dan was het me wel duidelijk... Ben je bekend met Adrian Plass? Zijn 'dagboeken' zijn eigenlijk meer een soort van satire op het hele christelijke gebeuren. Het tourdagboek is dan de versie die het op tournee gaan van christelijke sprekers op de hak neemt. Zeer vermakelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Een snel lijstje van de boeken die ik op mijn slaapkamer heb liggen. Verre van compleet aangezien ik ook nog een hoop boeken in de woonkamer en bij mijn moeder heb liggen (en dan heb ik het nog niet eens over alle mogelijke studieboeken en readers die ik enkel als kopie in mappen heb zitten), maar het geeft toch enigszins een beeld van wat ik zoal lees. Trouwens, ik ben lui en geef gewoon de titel en auteur/redacteur zoals ik ze van hier op de rug van het boek zie staan, bij een hoop boeken staat de redacteur echter aan de binnenkant of in idioot kleine lettertjes dus die staat er hier niet bij. Details over specifieke boeken mag je natuurlijk altijd vragen. -India (fotoboek) -Elmar reishandboek India -National Geographic reisgids India -The essential guide to Bollywood -India: leven, mythen en kunst -Studieverblijf India 2007 (reisgids samengesteld uit papers van de studenten die meegingen) -India: betoverende verscheidenheid - Winand Callewaert -Quick and easy way to learn Hindi -Bhargava's concise English dictionary (Hindi-Engels) -Hindi vertaling van de Bhagavad Gita -Jezus als goeroe - Jan Peter Schouten -de wetenschap der zelfrealisatie (Hare Krishna-spul, net als de twee volgende) -tijdeloze eenvoud -heengaan en terugkomen -Boeddhisme in alle eenvoud - Steve Hagen -Buddhism (fotoboek) -inleiding tot het Boeddhisme (collegereader) -duistere sekten en zwarte kunst -the Satanic Bible - LaVey -sekten in Amerika -astrologie -heksen en witte magie -de sjamaan -mythologie van de wereld -Islam (fotoboek) -moskeeën (fotoboek) -grote rituelen in de wereldgodsdiensten -world religions: eastern traditions - Oxtoby (editor) -world religions: western traditions - Oxtoby (editor) -het tijdperk van de wereldreligies - Staf Hellemans -the God delusion - Dawkins -de wetenschappen (handboek college wetenschapsfilosofie) -Caleidoscoop: leerboek godsdienst ASO -leerplan RK-godsdienst voor het SO Vlaanderen -documents of Vatican II -geloofsboek -codex iurus canonici -ultiem geluk - Vincent Brümmer -met de stille glans van Gods geest (Lambert Leijssen) -van madonna tot Madonna: in de ban van beelden, idolen en afgoden -de laatste zusters van Vlaanderen? - Demyttenaere -mannen van God - Demyttenaere -de blinde hoek (over priester-arbeiders) -majoor Bosshardt -Marthe Robin: le voyage immobile -liefde kent geen grenzen (over moeder Theresa) -Vreemdeling in het paradijs - Henri Nouwen -het visioen van Teilhard de Chardin -missie: einde of begin? -de zondag in de postmoderne cultuur -toekomst voor verhalen en rituelen? - Kevers (ed.) -inleiding tot de studie van het Oude Testament - Hans Ausloos -de Bijbel: een (g)oude(n) gids - Ausloos & Lemmelijn -de Bijbel en andere heilige boeken: verhalen om van te leven? - De Tavernier (ed.) -Bijbels Hebreeuws - Nederlands woordenboek -Grammatica van het Bijbels Hebreeuws -Hulpboek bij de grammatica van het Bijbels Hebreeuws -Biblia Hebraica -De Bijbel (Willibrord '95) -De Bijbel (NBV) -de mooiste bijbelverhalen - Nico ter Linden -het Nieuwe Testament leren lezen - Frans van Segbroek -Keulers NT (7-delige commentaar op het nieuwe testament) -synopsis van de eerste 3 evangeliën - Denaux en Vervenne Pfffff, dat is nog maar één rek, ik heb er nog een tweede staan hier maar dat doe ik later wel eens, ben het nu even beu. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Ok, rek twee (want alles is beter dan aan mijn lesvoorbereidingen werken ). Even ter informatie, mijn boekverdeling ziet er ongeveer zo uit: rek 1 = alles min of meer theologie-, godsdienstwetenschap- en India-related, losjes gerangschikt op onderwerp maar het is ook wel een beetje willekeurig eigenlijk, ik ben niet goed in non-fictie rangschikken. Rek 2 is enerzijds andere non-fictie (met een deel idiote vrouwenboeken over mode en make-up enzo, stiekem hou ik wel van zo'n dingen ), eveneens losjes op onderwerp gerangschikt, en anderzijds romans (maar ook waargebeurde reisverhalen enzo, heel duidelijk is mijn ordening niet), alfabetisch op schrijver. Vroeger had ik een veel duidelijker classificatiesysteem maar toen ging ik op kamers en had ik te weinig plaats waardoor mijn verzameling boeken nogal verspreid ligt, en dat heeft de duidelijkheid geen deugd gedaan. Maar goed, rek 2 dus: -alternatieve therapieën -streetstyle (foto's + info over jeugd-subculturen doorheen de 20ste eeuw) -dreads (fotoboek) -make-up make-overs -stijlgids voor ieder figuur - Trinny & Susannah -what your clothes say about you - Trinny & Susannah -verander je look, verander je leven - Trinny & Susannah -shabby shopping -tekenen -anatomie voor de kunstenaar -meesters der schilderkunst: Jeroen Bosch -mds: Cézanne -mds: Leonardo da Vinci -mds: Degas -mds: Douanier Rousseau -mds: Van Eyck -Piratenencyclopedie - Arne Zuidhoek -Insjallah, mevrouw - A. Struyff & L. Blancquaert -undercover in klein-Marokko - Hind Fraihi -van mensen en steden - J. Claes -het nieuwe zwartboek wereldmerken - Werner & Weiss -Nederlands 5 (oud handboek Nederlands van de middelbare school, heb het gehouden omdat er leuke stukken middelnederlands instaan) -in memoriam mijzelf - Slauerhoff (dichtbundel) -de tachtigers (dichtbundel) -classic Victorian & Edwardian ghost stories -einde van een dienstreis - H. Böll -de man met de messen - Böll -Erik - Bomans -Momo - H. Bouazza -Jane Eyre - Charlotte Bronte -Alice in Wonderland - L. Caroll -l'Alchimiste - Paulo Coelho -ziek van verliefdheid - L. Darcy (ja, ik heb een doktersromannetje, maar het was een cadeau van een vriendin, echt waar!!!) -koninkrijk in de wolken - Britta Das -de 120 dagen van Sodom - de Sade -de brief voor de koning - Tonke Dragt -Momo en de tijdspaarders - Ende -De wereld van Sofie - Gaarder -de perfecte Boeddha - Greenwald -stranger in a strange land - Heinlein -the past trough tomorrow - Heinlein -les misérables - Victor Hugo -Rhinocéros - Ionesco -het proces - Kafka -Leela.exe - Hari Kunzru -het woord voor wereld is woud - LeGuin -het leven van Pi - Yann Martel -holy cow - Sarah McDonald -het seksuele leven van Catherine M - Catherine Millet -een zeer treurige prins - Mulders & Lesage (biografie van Jotie t'Hooft) -allerzielen - Nooteboom -the Gormenghast trilogy - Mervyn Peake -het staat in de sterren - Suzanne Power -the Silmarillion - Tolkien -burka & blahniks - Ebru Umar -Mittamorfose - Mitta van der Maat -mango's aan boord - Ann Vanderhoof -de kleine Johannes - Frederik van Eeden -twenty thousand leagues under the sea - Verne -around the world in 80 days - Verne -Mrs. Dalloway - Virginia Woolf -kind van Tibet - Soname Yangchen Ziezo, dat waren dan alle boeken die ik op mijn slaapkamer heb staan. Ik gok dat dat ongeveer de helft is van de boeken die ik heb. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 15:02:47 schreef EulogÃa het volgende: [...]Dit vergat ik nog te beantwoorden. Ik ben niet bijzonder goed in Frans, maar het gaat net goed genoeg om het te kunnen lezen. Dat vind ik bijzonder goed, maar ik spreek dan ook geen woord Frans. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 14:08:27 schreef Dubito het volgende: [...] Dat kan, maar ik denk dat een christen toch meer op zoek gaat naar de gele stippen binnen de C dan naar de gele stippen erbuiten. En sowieso zal geel en zwart niet voor iedereen hetzelfde zijn. De een noemt Harry Potter een zwarte stip omdat het occult is De ander noemt Harry Potter een zwarte stip omdat het hij het domme fantasie van lage kwaliteit vindt (maar niet omdat het onchristelijk zou zijn) De volgende noemt Harry Potter een gele stip omdat er juist een christelijke boodschap in zit. En weer iemand noemt Harry Potter een gele stip omdat het geweldig spannende verhalen zijn. Wie heeft er gelijk? Iedereen? Iemand die Harry Potter leest is zelf een zwarte stip? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Boekenkast I Blois & van der spek, een kennismaking met de oude wereld Herodotus, the history Hans van Wees, Greek warfare Julius Caesar, oorlog in Gallië Holland, Rubicon Meijer, de oudheid is nog niet voorbij Gibbon, the decline and fall othe roman empire Bejczy,een kennismaking met de middeleeuwse wereld LeGoff, de intellectuelen in de middeleeuwen Jansen, Geschiedenis van de middeleeuwen Duby, het jaar duizend Duby, edelvrouwen in de twaalfde eeuw Duby, ridder, vrouw en priester: de middeleeuwse oorsprong van het moderne huwelijk Duby, Bernard van Clairvaux en de cisterciënzerkunst Duby, de kathedralenbouwers: portret van de middeleeuwse maatschappij 980-1420 Duby, De drie orden: het zelfbeeld van de feodale maatschappij 1025-1225 Ganshof, Feudalism Barber, the knight and chivalry Pleij, dromen van cocagne Brandt, kruisvaarders naar Jeruzalem De boer ea. Delta I, Nederlands verleden in vogelvlucht, de middeleeuwen: 300-1500 Huizinga, herfsttij der middeleeuwen Burke, The Itallian renaissance Aalders, de komst van de toga Blom ea., De geschiedenis van de Nederlanden Palmer, a history of the modern World Morgan (red.), the Oxford illustrated history of Britain Bernard Lewis, Het middenoosten: 2000 jaar culturele en politieke geschiedenis McManners, The Oxford history of Christianity Schryver, Historiografie: vijfentwintig eeuwen geschiedschrijving van West-Europa Lorenz, de constructie van het verleden: een inleiding in de theorie van de geschiedenis Burke, what is cultural history Knopp, complot tegen Hitler Halliday, Engeland: a concise history Cruis o’brien, Ireland: a concise history Propagandist, an outline of American history Rudgley, het stenen tijdperk Bekaert, landschap van kerken: 10 eeuwen bouwen in Vlaanderen Bijbel: NBV Bijbel: NBG51 X2 Bijbel: grootnieuwsbijbel Keulers, Synopsis Augustinus, belijdenissen McGrath, 2000 jaar Christendom: een introductie McGrath, christelijke theologie: een introductie McGrath, toekomst voor het christelijk geloof: invloed en betekenis van het evangelicalisme C.S. Lewis, het probleem van het lijden C.S. Lewis, onversneden christendom C.S. Lewis, de afschaffing van de mens C.S. Lewis, brieven uit de hel C.S. Lewis, de grote scheiding NBG, wegwijs in de bijbel Plass, let niet op achteruitvliegende eenden: ontmoeting met Jezus in het Marcus evangelie Armstrong, development of catholic doctrine Hamilton, een zaak om voor te leven Sörensen, door de kracht van zijn Woord Dante, de goddelijke komedie De heilige qor’aan Nye, religion: the basics Snorri Sturluson, Edda Homeros, Ilias en Odyssea Machiavelli, de heerser Nietzsche, de vrolijke wetenschap Erasmus, lof der zotheid Woudenberg, filosofie van taal en tekst Van der Loo & van Reijen, paradoxen van modernisering Ritzer, The mcdonaldization of society Van Deth & Vis, regeren in Nederland: het politieke en bestuurlijke bestel in vergelijkend perspectief Marx, het kapitaal Darwin, the origin of species Hawking, het heelal Kohnstamm, kleine ontwikkelingspsychologie deel II: de adolecentie Wilschut ea., Geschiedenisdidactiek, handboek voor de docent Wetering, hoe schrijf ik geschiedenis? De Buck ea., zoeken en schrijven: handleiding bij het maken van een historisch werkstuk Solzjenitsyn, De goelag archipel Koetsveld, het ontstaan, de beginselen en de geschiedenis van onze politieke partijen (boek van voor WOII ) het journaal van Albert Tasman Bernard Gui, handboek voor de inquisiteur Mak en Stipriaan, ooggetuigen van de wereldgeschiedenis Mak, ooggetuigen van de vaderlandse geschiedenis Hellemans ea., ooggetuigen van de middeleeuwen Willians, dagen die we wereld veranderen Mak, de brug Mak, in Europa Martin, de katharen En dan nog een stel onderwijskunde en verouderde ICT en bedrijfskunde boeken die ik liever had willen verkopen maar niet meer lukte. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 17:16:16 schreef Piebe het volgende: [...] Iemand die Harry Potter leest is zelf een zwarte stip? Ik ben meer een kameleon, ik lees alles van Kader Abdolah tot Joost Zwagerman. En ja ik heb ook alle HP's gelezen, in beide talen vrees ik. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 19:10:45 schreef Dubito het volgende: [...] Ik ben meer een kameleon, ik lees alles van Kader A bdolah tot Joost Z wagerman. En ja ik heb ook alle HP's gelezen, in beide talen vrees ik. Ik merk trouwens dat er hier nog nooit iemand een lijstje heeft gepost waarmee ik niet minstens 1 boek gemeen heb. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 19:10:45 schreef Dubito het volgende: [...] Ik ben meer een kameleon, ik lees alles van Kader A bdolah tot Joost Z wagerman. En ja ik heb ook alle HP's gelezen, in beide talen vrees ik. Ik ben stiekem gek op Harry Potter. Maar ok, ik lees dan ook zo veel dubieuze dingen dat dit er ook nog wel bij kan. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Mijn boeken: Ehh.. Ff kijken Edit: Oh ja! Het Boek Bijbel - Statenvertaling De weg van God C.S. Lewis - Hemelze Zaken Onzichtbare liefde IT Service Management Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 17:15:03 schreef Piebe het volgende: Dat vind ik bijzonder goed, maar ik spreek dan ook geen woord Frans. Alles valt te leren. En jij zal vast kwaliteiten hebben waarin je mij overtreft Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Boekenkast II (en meteen mijn laatste ) Tolkien, The Hobbit Tolkien, The lord of the rings Tolkien, The Silmarillion Tolkien, de silmarillion Tolkien, The unfinished tales Tolkien, The children of Hurin Tolkien, Tales from the perilous realm Tolkien, Roverandom Pearce, Tolkien: mens en mythe Lewis, Kronieken van Narnia: het betoverde land achter de klerenkast Lewis, Kronieken van Narnia: prins Caspian Lewis, Kronieken van Narnia: de reis van het drakenschip Lewis, Kronieken van Narnia: de zilveren stoel Lewis, Kronieken van Narnia: het paard en de jongen Lewis, Kronieken van Narnia: het neefje van de tovenaar Lewis, Kronieken van Narnia: het laatste gevecht Lewis, Malacandra Lewis, Perelandra Herbert, Duin Herbert, Duin messias Herbert, kinderen van Duin Herbert, Godkeizer op Duin Herbert, ketters van Duin Herbert, Duin Kapittel B. Herbert & Anderson, voorspel tot Duin: huis Atreides B. Herbert & Anderson, jagers van Duin B. Herbert & Anderson, zandwormen van Duin Peake, Gormenghast: dl.I, de bestemming Scott, Traxas Scott, Traxas in de arena Scott, Traxas en de krijgersmonniken Scott, Death and Thraxas Scott, Thraxas and the sorcerers Scott, Thraxas and the dance of the death Scott, Thraxas at war Scott, Thraxas under siege Williams, Anderland I: stad van gouden schaduw Brooks, het zwaard van Shannara Thomas Malory, De morte D’Arthur Heinlein, stranger in a strange land Shakespeare, the complete works of… Shakespeare, Hamlet Eco, De naam van de roos Toonder, met uw welnemen Rivers, de krijger Arthur Conan Doyle, the complete avonturen van Sherlock Holmes deel I Luceno, Starwars, de dreiging van de sith Dillard, Star Trek Insurrection Meyers, ruiters op wolken Abdelkader Benali, de soefi Möring, een lange weg Maarten ’T Hart, het woeden der gehele wereld Minco, de val Paaltjes, snikken en grimlachjes Bordewijk, bint Lampo, de komst van Joachim Stiller De Loo, de tweeling En dan nog enkelestrips, waaronder alle reguliere delen van Astrix, w00t! En verder nog een zooi kinderboeken in een lade. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Quote: Op vrijdag 05 februari 2010 19:13:12 schreef Morphogenesis het volgende: IT Service Management Die heb ik gelukkig weten te verkopen via marktplaats Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 5 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2010 Dat jullie de puf hebben om alles te noteren... toen ik een pagina of tien terug mijn lijst maakte, heb ik alleen maar ieder tiende boek genoteerd. Anders ben ik tegen de vijfhonderd titels aan het invoeren, denk ik. Edit: zo uit het hoofd toch redelijk goed gegokt. Volgens deze post van mij stond in 2008 de teller op 58*10=580 boeken, dat zullen er nu dus zo'n 620 zijn, schat ik. Ga ik niet allemaal intypen. @Morpho: is jouw collectie echt zo klein in omvang? Dan weet je wat letters zijn omdat ze op je computerscherm verschijnen, zeker? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten