Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In sommige gevallen vind ik zelfs dat iemand is vreemd gegaan, nog voordat er überhaupt maar gezoend is. Veel flirten, sms'jes sturen met verkeerde voorstellen, cadeautjes, onnodig lang en intiem knuffelen enz dat gaat al heel ver.

Maar zoenen is een absolute grens voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zal voor iedereen verschillend liggen denk ik. Ik zou het persoonlijk erger vinden als mijn partner een romantisch etentje met een ander had dan dat hij met iemand anders naar bed ging uit pure lust. Voor mij zit de relatie toch echt in de liefde en niet in de sex. En ja, de twee kunnen sowieso prima zonder elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat me nu zo te binnen schiet, is dat iemand vreemd gaat zodra zijn loyaliteit/ prioriteit niet meer bij zijn partner ligt. Of het nu de buurvrouw of een baan is die je belangrijker vindt, maakt niet zo veel uit.

Dat is een hele goeie manier om het te zeggen. En hoewel jij en ik over de details verschillen kan ik me hier complee in vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat me nu zo te binnen schiet, is dat iemand vreemd gaat zodra zijn loyaliteit/ prioriteit niet meer bij zijn partner ligt. Of het nu de buurvrouw of een baan is die je belangrijker vindt, maakt niet zo veel uit.

Dat vind ik nogal wazig. Als ik het druk heb op mijn werk en daardoor tijdelijk daar mijn prio leg dan ga ik toch niet vreemd puh2.gif

Als ik mijn vrouw helemaal zou laten vallen voor mijn werk natuurlijk wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen (christenen niet in de laatste plaats) focussen graag op seks en vergeten dan dat er 100 andere manieren zijn om je relatie minstens zo effectief om zeep te helpen. En dat die andere manieren even erg zijn als vreemdgaan, ook al voelt het "minder erg" om te verzuipen in je baan dan om met de buurvrouw te rotzooien. Ik heb dat zelf iig: ik voel me vrij schuldig als ik een andere vrouw "te" leuk of aantrekkelijk vind, maar afgelopen twee weken heb ik m'n vrouw bepaald niet goed behandeld omdat ik het retedruk had met een sollicitatie. Ik besefte dat pas toen mijn moeder afgelopen zondag in een lofzang op mijn vrouw ontbrandde, dat ze me zo vrij laat en zo veel van me accepteert, en voelde me toch ineens best lullig. Als zulke zaken structureel worden is dat dodelijk.

P.S.: er is denk ik vooral één detail waarop we van mening verschillen, en dat is hoe je duurzame relaties tussen homo's noemt. Ik denk dat het voor ons allebei geen detail is, maar aangezien we beide het nut inzien van duurzame relaties tussen homoseksuelen, is het voor deze discussie van ondergeschikt belang. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat vind ik nogal wazig. Als ik het druk heb op mijn werk en daardoor tijdelijk daar mijn prio leg dan ga ik toch niet vreemd
puh2.gif

Als ik mijn vrouw helemaal zou laten vallen voor mijn werk natuurlijk wel...

Mijn punt is dus, dat het gaat om het laten vallen van je vrouw, en dat vreemdgaan slechts één van de manieren is om dit te doen.

De discussie over vreemdgaan heeft in christelijke kringen voor mijn gevoel vaak dezelfde klank als de discussie over zoiets als "ben je getrouwd als je seks hebt gehad". Trouwen is een veel breder begrip dan alleen seks of seksualiteit; zo ook is in mijn ogen vreemdgaan een veel breder begrip dan alleen seks of seksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel als je je werk belangrijker als je vrouw ja, je snapt het wel
smile.gif

Al weet ik niet of ik vreemd gaan genoeg zou vinden om het uit te maken

Hangt af van de reden waarom. Als mijn vrouw na een avondje stappen (wat ze nooit doet, maar goed) in een opwelling vreemd zou gaan, is dat heel anders dan wanneer ze gedurende een periode op iemand verliefd wordt en van mij vervreemdt. Of van me vervreemdt doordat ze alleen aandacht heeft voor haar werk. Ik zou in dat laatste geval eerder aan uit elkaar gaan denken, dan in het eerste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er was een bekende predikant; ik dacht Billy Graham, die zei: "één keer kijken naar een andere vrouw is nog geen zonde, het gaat pas fout wanneer je voor de tweede, derde en vierde keer kijkt!"

Kijken naar een ander, met begeerlijke gevoelens, is eigenlijk al fout!

Denk je eens in: Is het ok om gericht te zijn op een andere God? Is het ok om te praten met een vreemde God? Is het ok om een beeldje in huis te hebben van een vreemde God? Het lijken maar kleine zonden maar eigenlijk leiden die automatisch naar steeds grotere zonden. God wil dat wij op Hem gefocust zijn, zoals Hij ook wil dat wij op één partner gefocust zijn. Jezus zei:"Als je oog je op het verkeerde pad brengt, ruk het uit! Je kunt beter met één oog naar de hemel dan met beide naar de gehenna."

Dus zeg nu zelf; is het ok om te zoenen met een ander?

Ben ik nu echt zo'n oude man..........??????????

Link naar bericht
Deel via andere websites

mja iemand anders aantrekkelijk vinden vind ik opzich nog geen 'vreemdgaan'.. das gewoon 'Gods schepping waarderen'.. het gaat er om wat je vervolgens met die gevoelens doet.. als je stappen onderneemt, aanrakingen zoekt en zoent etc dan zie ik dat wel als vreemdgaan maar het 'een ander mooi/leuk vinden' opzich nog niet hoor..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid