Spring naar bijdragen

Het leger van de Heer.


Aanbevolen berichten

Levensstroom richt Leger van de Heer op

De natie veroveren met een zeker driehonderd man sterk Leger van de Heer. Dat is de opdracht die God zelf aan de Leiderdorpse evangelist Jan Zijlstra heeft verstrekt, meldt deze. De voorganger van de Levensstroom gemeente begint daarom in september een intensieve training van negen maanden met lessen als 'offensief gebed', 'de speer Gods' en 'de strategie van God'.....

link

-----------------------------------------------

Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak?

Omdat leger van de Heer toch een krachtigere methode is om je vijanden te bedreigen en je kind soldaten te manipuleren. Een mooi pakket, samen met het bedreigen en breken van kinderen en ze onder drugs te stoppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mensen dit is gewoon charismatisch jargon. Ik vind het niet slim dat de Levensstroom hier zoveel publiciteit mee trekt en als ze er toch publiciteit mee trekken, laat ze dat dan alsjeblieft in fatsoenlijk Nederlands doen. Dan hadden ze gewoon moeten zeggen dat ze een bijbelschool voor gevorderden hebben opgericht, waar gebed en evangelisatie centraal zal staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja kijk... Zoals Marliesje het zegt.. dan denk ik: joepie jongens... ga je gang, goed bezig..

Maar ik vind het niet verstandig om met dat soort beeldspraak te komen, die niet echt begrepen wordt door velen.

Dan schiet je je doel voorbij.

Dat is hetzelfde als een ouder die bij de eerste keer dat er seksuele voorlichting moet worden gegeven aan de kroost, dat deze begint over coitus, fellatio en wat al niet meer zij... puh2.gifhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mensen dit is gewoon charismatisch jargon. Ik vind het niet slim dat de Levensstroom hier zoveel publiciteit mee trekt en als ze er toch publiciteit mee trekken, laat ze dat dan alsjeblieft in fatsoenlijk Nederlands doen. Dan hadden ze gewoon moeten zeggen dat ze een bijbelschool voor gevorderden hebben opgericht, waar gebed en evangelisatie centraal zal staan.

Kun jij mij uitleggen wat er bedoelt word met offensief bidden en de speer Gods? Want bij dat laatste denk ik al snel aan de heilige Lans link en dat lijk mij niet helemaal de bedoeling. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, ik heb niet zoveel problemen met dit soort retoriek. Deze mensen zijn zeg maar net zo 'gevaarlijk' als het Leger des Heils en over het algemeen plegen die niet zoveel aanslagen. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]Kun jij mij uitleggen wat er bedoelt word met offensief bidden en de speer Gods? Want bij dat laatste denk ik al snel aan de heilige Lans
en dat lijk mij niet helemaal de bedoeling.
smile.gif

Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God. knipoog_dicht.gif This war is with darkness and not against flesh and blood. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, ik heb niet zoveel problemen met dit soort retoriek. Deze mensen zijn zeg maar net zo 'gevaarlijk' als het Leger des Heils en over het algemeen plegen die niet zoveel aanslagen.
knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

[...]

Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God.
knipoog_dicht.gif
This war is with darkness and not against flesh and blood.
smile.gif

op zich heb je gelijk.

Ik denk alleen dat vanuit evangelisch oogpunt (juist de essentie van het werk dat ze willen gaan doen) niet zo handig is om retoriek te gebruiken, waarbij je wellicht toch wel de nodige achtergrond nodig hebt om die in zijn context te kunnen plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God.
knipoog_dicht.gif
This war is with darkness and not against flesh and blood.
smile.gif

Oké, dat eerste begrijp ik, bij dat tweede verlies je me. Waarom die holle kreten in het Engels? Is dat om de moderne jongere aan te spreken? Is dat omdat het regelrecht van Amerikanen is gekopieerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Oké, dat eerste begrijp ik, bij dat tweede verlies je me. Waarom die holle kreten in het Engels? Is dat om de moderne jongere aan te spreken? Is dat omdat het regelrecht van Amerikanen is gekopieerd?

Dat is omdat ik me die tekst alleen kan herinneren als een quote in een nummer van een Amerikaans metalbandje, anders had ik het er wel in het Nederlands neergezet. knipoog_dicht.gif Maar met een beetje moeite moet je de tekst waar dit over gaat wel kunnen vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja kijk... Zoals Marliesje het zegt.. dan denk ik: joepie jongens... ga je gang, goed bezig..

Maar ik vind het niet verstandig om met dat soort beeldspraak te komen, die niet echt begrepen wordt door velen.

Dan schiet je je doel voorbij.

Dat is hetzelfde als een ouder die bij de eerste keer dat er seksuele voorlichting moet worden gegeven aan de kroost, dat deze begint over coitus, fellatio en wat al niet meer zij...
puh2.gifhamer.gif

Maar wie zijn die 'velen' in dit geval? Volgens mij de gelovigen. De taal van de kerk is zowieso onbegrijpelijk dus ik weet niet of je redenatie hier helemaal terecht is.


Samengevoegd:

Quote:

Levensstroom richt Leger van de Heer op

Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak?

Als God dit duidelijk heeft gemaakt aan dhr Zijlstra wie ben ik dan om er allemaal kritische kanttekeningen bij te plaatsen? Ik geloof absoluut in een leger wat getraind moet worden om actief en offensief te leven. 9 van de 10 keer gaat een Christen nl. in de verdediging en dat zie je op Credible al. Jezus was hier op aarde om alle werken van de duivel te vernietigen en dat geldt niet minder voor ons. Over of het dé aanpak is laat ik in het midden, Ik geloof niet in 1 manier of werkwijze. Christen zijn is een leven van uitersten. Als ik voor mezelf spreek ben ik liever de hele dag in God's aanwezigheid dan dat ik mezelf aan het klaarstomen ben voor een oorlog. Maar dat is puur persoonlijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat de tale kanaans vele dialecten kent. Als dit bericht alleen voor gelovigen bedoeld was, had wel een dialect gebruikt wat elke gelovige begrijp en had dan de juiste media gebruikt, dus de manna-vandaag ofzo en andere christelijke nieuwssites en niet het Leids Dagblad. Door het Leids Dagblad te gebruiken, vind ik dat je je als christen verplicht om naar de buitenwereld in fatsoenlijk Nederlands te praten, anders is het logisch dat men jou als freak bestempelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat de tale kanaans vele dialecten kent. Als dit bericht alleen voor gelovigen bedoeld was, had wel een dialect gebruikt wat elke gelovige begrijp en had dan de juiste media gebruikt, dus de manna-vandaag ofzo en andere christelijke nieuwssites en niet het Leids Dagblad. Door het Leids Dagblad te gebruiken, vind ik dat je je als christen verplicht om naar de buitenwereld in fatsoenlijk Nederlands te praten, anders is het logisch dat men jou als freak bestempelt.

Maar wie zegt dat het Leids Dagblad hier correct publiceerd. Van de interviews die ik heb gezien van dhr Zijlstra straalt integriteit en openheid van af. Ik denk dat hij best het een en ander heeft uitgelegd mbt zijn visie. Zekerheden heb je vandaag de dag niet meer met nieuwsbladen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als God dit duidelijk heeft gemaakt aan dhr Zijlstra wie ben ik dan om er allemaal kritische kanttekeningen bij te plaatsen?

Misschien iemand die de christelijke plicht heeft om te onderzoeken of die gedachten wel écht van God zijn, en niet gewoon van zichzelf? Zou Jan Zijlstra het fijn privé houden, dan moet hij het zelf weten. Met private openbaringen is niets mis zolang ze algemeen christelijk blijven. Maar als hij andere mensen erbij wil betrekken en ons wil oproepen te geloven dat zijn oproep van God is, dan zou ik dat graag eens onderzocht zien op echtheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar wie zegt dat het Leids Dagblad hier correct publiceerd. Van de interviews die ik heb gezien van dhr Zijlstra straalt integriteit en openheid van af. Ik denk dat hij best het een en ander heeft uitgelegd mbt zijn visie. Zekerheden heb je vandaag de dag niet meer met nieuwsbladen.

hoe bedoel je kop in het zand steken hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid