Clyppan 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Levensstroom richt Leger van de Heer op De natie veroveren met een zeker driehonderd man sterk Leger van de Heer. Dat is de opdracht die God zelf aan de Leiderdorpse evangelist Jan Zijlstra heeft verstrekt, meldt deze. De voorganger van de Levensstroom gemeente begint daarom in september een intensieve training van negen maanden met lessen als 'offensief gebed', 'de speer Gods' en 'de strategie van God'..... link ----------------------------------------------- Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Militante malloot. Edit: En wat bedoelt hij eigenlijk met offensief gebed en de speer Gods? Gaan we mensen de verdoemmenis inbidden nadat we ze verzwakt hebben door ze te spiesen met een speer? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 19:21:53 schreef PascalPas het volgende: Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak? Omdat leger van de Heer toch een krachtigere methode is om je vijanden te bedreigen en je kind soldaten te manipuleren. Een mooi pakket, samen met het bedreigen en breken van kinderen en ze onder drugs te stoppen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Misschien heeft hij hier inspiratie uit gehaald: link Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Daar linkte ik naar. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Persoonlijk ben ik er meer voor om de Tempeliers weer op te richten. Er ligt nog veel werk in het Midden Oosten... Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Aangezien er in Oeganda een weg naar vrede gevonden lijkt nu en overplaatsing naar Nederland? @Gorthaur: ja, laten we de tempel gaan herbouwen....zal het daar rustiger van worden Link naar bericht Deel via andere websites
Arusselgorn 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 19:30:01 schreef Machiavelli het volgende: Misschien heeft hij hier inspiratie uit gehaald: link Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik de topictitel zag. Link naar bericht Deel via andere websites
Anomalie 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 19:35:15 schreef Gorthaur het volgende: Persoonlijk ben ik er meer voor om de Tempeliers weer op te richten. Er ligt nog veel werk in het Midden Oosten... Uhum, voor zuiver missionaire doeleinden met de zachte hand neem ik aan?? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Daar heb je geen Tempeliers voor nodig. Nee, het christendom met het zwaard verdedigen. (Spreekwoordelijk dan, want ik zou als ik hun was wat modernere wapens gebruiken.) Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 19:30:01 schreef Machiavelli het volgende: Misschien heeft hij hier inspiratie uit gehaald: link Zo zie je maar weer wat voor associaties men kan hebben, ik dacht namelijk eerst hier aan: ... Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 23 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2008 mensen dit is gewoon charismatisch jargon. Ik vind het niet slim dat de Levensstroom hier zoveel publiciteit mee trekt en als ze er toch publiciteit mee trekken, laat ze dat dan alsjeblieft in fatsoenlijk Nederlands doen. Dan hadden ze gewoon moeten zeggen dat ze een bijbelschool voor gevorderden hebben opgericht, waar gebed en evangelisatie centraal zal staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Ja kijk... Zoals Marliesje het zegt.. dan denk ik: joepie jongens... ga je gang, goed bezig.. Maar ik vind het niet verstandig om met dat soort beeldspraak te komen, die niet echt begrepen wordt door velen. Dan schiet je je doel voorbij. Dat is hetzelfde als een ouder die bij de eerste keer dat er seksuele voorlichting moet worden gegeven aan de kroost, dat deze begint over coitus, fellatio en wat al niet meer zij... Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 22:22:12 schreef marliesje het volgende: mensen dit is gewoon charismatisch jargon. Ik vind het niet slim dat de Levensstroom hier zoveel publiciteit mee trekt en als ze er toch publiciteit mee trekken, laat ze dat dan alsjeblieft in fatsoenlijk Nederlands doen. Dan hadden ze gewoon moeten zeggen dat ze een bijbelschool voor gevorderden hebben opgericht, waar gebed en evangelisatie centraal zal staan. Kun jij mij uitleggen wat er bedoelt word met offensief bidden en de speer Gods? Want bij dat laatste denk ik al snel aan de heilige Lans link en dat lijk mij niet helemaal de bedoeling. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Ach, ik heb niet zoveel problemen met dit soort retoriek. Deze mensen zijn zeg maar net zo 'gevaarlijk' als het Leger des Heils en over het algemeen plegen die niet zoveel aanslagen. Samengevoegd: Quote: Op zondag 24 februari 2008 01:24:27 schreef Machiavelli het volgende: [...]Kun jij mij uitleggen wat er bedoelt word met offensief bidden en de speer Gods? Want bij dat laatste denk ik al snel aan de heilige Lans link en dat lijk mij niet helemaal de bedoeling. Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God. This war is with darkness and not against flesh and blood. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Nu ja, het punt is wel dat Zijlstra al een behoorlijk omstreden figuur is en om dan dergelijke militante terminologie icm. een behoorlijk tendentieuze boodschap is simpelweg vragen om kritische opmerkingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 01:27:22 schreef Eli7 het volgende: Ach, ik heb niet zoveel problemen met dit soort retoriek. Deze mensen zijn zeg maar net zo 'gevaarlijk' als het Leger des Heils en over het algemeen plegen die niet zoveel aanslagen. Samengevoegd: [...] Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God. This war is with darkness and not against flesh and blood. op zich heb je gelijk. Ik denk alleen dat vanuit evangelisch oogpunt (juist de essentie van het werk dat ze willen gaan doen) niet zo handig is om retoriek te gebruiken, waarbij je wellicht toch wel de nodige achtergrond nodig hebt om die in zijn context te kunnen plaatsen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 01:27:22 schreef Eli7 het volgende: Offensief bidden: het gebed om ieder geestelijk bolwerk neer te halen dat zich verzet tegen God. This war is with darkness and not against flesh and blood. Oké, dat eerste begrijp ik, bij dat tweede verlies je me. Waarom die holle kreten in het Engels? Is dat om de moderne jongere aan te spreken? Is dat omdat het regelrecht van Amerikanen is gekopieerd? Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Wellicht omdat ook hier de retoriek een rol speelt. In het engels is het soms krachtiger en duidelijker... Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 01:36:35 schreef Machiavelli het volgende: [...]Oké, dat eerste begrijp ik, bij dat tweede verlies je me. Waarom die holle kreten in het Engels? Is dat om de moderne jongere aan te spreken? Is dat omdat het regelrecht van Amerikanen is gekopieerd? Dat is omdat ik me die tekst alleen kan herinneren als een quote in een nummer van een Amerikaans metalbandje, anders had ik het er wel in het Nederlands neergezet. Maar met een beetje moeite moet je de tekst waar dit over gaat wel kunnen vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 01:20:16 schreef Mattijs het volgende: Ja kijk... Zoals Marliesje het zegt.. dan denk ik: joepie jongens... ga je gang, goed bezig.. Maar ik vind het niet verstandig om met dat soort beeldspraak te komen, die niet echt begrepen wordt door velen. Dan schiet je je doel voorbij. Dat is hetzelfde als een ouder die bij de eerste keer dat er seksuele voorlichting moet worden gegeven aan de kroost, dat deze begint over coitus, fellatio en wat al niet meer zij... Maar wie zijn die 'velen' in dit geval? Volgens mij de gelovigen. De taal van de kerk is zowieso onbegrijpelijk dus ik weet niet of je redenatie hier helemaal terecht is. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 23 februari 2008 19:21:53 schreef PascalPas het volgende: Levensstroom richt Leger van de Heer op Wat vinden jullie van deze liefdevolle ontwikkeling? Waarom zichzelf een 'leger' noemen? Is dit de aanpak? Als God dit duidelijk heeft gemaakt aan dhr Zijlstra wie ben ik dan om er allemaal kritische kanttekeningen bij te plaatsen? Ik geloof absoluut in een leger wat getraind moet worden om actief en offensief te leven. 9 van de 10 keer gaat een Christen nl. in de verdediging en dat zie je op Credible al. Jezus was hier op aarde om alle werken van de duivel te vernietigen en dat geldt niet minder voor ons. Over of het dé aanpak is laat ik in het midden, Ik geloof niet in 1 manier of werkwijze. Christen zijn is een leven van uitersten. Als ik voor mezelf spreek ben ik liever de hele dag in God's aanwezigheid dan dat ik mezelf aan het klaarstomen ben voor een oorlog. Maar dat is puur persoonlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 ik denk dat de tale kanaans vele dialecten kent. Als dit bericht alleen voor gelovigen bedoeld was, had wel een dialect gebruikt wat elke gelovige begrijp en had dan de juiste media gebruikt, dus de manna-vandaag ofzo en andere christelijke nieuwssites en niet het Leids Dagblad. Door het Leids Dagblad te gebruiken, vind ik dat je je als christen verplicht om naar de buitenwereld in fatsoenlijk Nederlands te praten, anders is het logisch dat men jou als freak bestempelt. Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 08:39:10 schreef marliesje het volgende: ik denk dat de tale kanaans vele dialecten kent. Als dit bericht alleen voor gelovigen bedoeld was, had wel een dialect gebruikt wat elke gelovige begrijp en had dan de juiste media gebruikt, dus de manna-vandaag ofzo en andere christelijke nieuwssites en niet het Leids Dagblad. Door het Leids Dagblad te gebruiken, vind ik dat je je als christen verplicht om naar de buitenwereld in fatsoenlijk Nederlands te praten, anders is het logisch dat men jou als freak bestempelt. Maar wie zegt dat het Leids Dagblad hier correct publiceerd. Van de interviews die ik heb gezien van dhr Zijlstra straalt integriteit en openheid van af. Ik denk dat hij best het een en ander heeft uitgelegd mbt zijn visie. Zekerheden heb je vandaag de dag niet meer met nieuwsbladen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 24 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 08:33:16 schreef Michie23 het volgende: Als God dit duidelijk heeft gemaakt aan dhr Zijlstra wie ben ik dan om er allemaal kritische kanttekeningen bij te plaatsen? Misschien iemand die de christelijke plicht heeft om te onderzoeken of die gedachten wel écht van God zijn, en niet gewoon van zichzelf? Zou Jan Zijlstra het fijn privé houden, dan moet hij het zelf weten. Met private openbaringen is niets mis zolang ze algemeen christelijk blijven. Maar als hij andere mensen erbij wil betrekken en ons wil oproepen te geloven dat zijn oproep van God is, dan zou ik dat graag eens onderzocht zien op echtheid. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 26 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2008 Quote: Op zondag 24 februari 2008 08:41:40 schreef Michie23 het volgende: [...] Maar wie zegt dat het Leids Dagblad hier correct publiceerd. Van de interviews die ik heb gezien van dhr Zijlstra straalt integriteit en openheid van af. Ik denk dat hij best het een en ander heeft uitgelegd mbt zijn visie. Zekerheden heb je vandaag de dag niet meer met nieuwsbladen. hoe bedoel je kop in het zand steken Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten