Sacerdos 0 Geplaatst 14 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2008 Het weer wat we de afgelopen dagen hebben is bij uitstek wandelweer langs het water. Mooie plekken om langs het water te lopen,zijn er fotos plaatse in deze draad. De kust van Hoek van Holland Naardermeer. Kralingse plas. Bergse plassen. Zevenhuisze plas. Cadzand. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 14 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2008 pssst hoe vaak moet ik om de kralingse plas lopen????? Verder denk ik dat er wel mooiere waterpartijen zijn dan de kralingse plas. De Kralingse plas is en blijft een afgegraven veenontginning, die niet dicht mocht van de rijke mensen die allemaal hun buitenverblijven aan de kralingse plas hadden, wat nu nog terug te zien is aan de straatnamen aan de zuidzijde van de kralingse plas. * marliesje gaat misschien wel een keertje naar de Viersprong op het eiland van Dordrecht komt Sacerdos toevallig uit de omgeving van Rotterdam Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 14 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2008 Als je zo'n goed christen als ik ben loop je over water, stelletje amateurs... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 14 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 februari 2008 Quote: Op donderdag 14 februari 2008 22:26:05 schreef marliesje het volgende: pssst hoe vaak moet ik om de kralingse plas lopen????? Verder denk ik dat er wel mooiere waterpartijen zijn dan de kralingse plas. De Kralingse plas is en blijft een afgegraven veenontginning, die niet dicht mocht van de rijke mensen die allemaal hun buitenverblijven aan de kralingse plas hadden, wat nu nog terug te zien is aan de straatnamen aan de zuidzijde van de kralingse plas. * marliesje gaat misschien wel een keertje naar de Viersprong op het eiland van Dordrecht komt Sacerdos toevallig uit de omgeving van Rotterdam Je hebt altijd mooier en nog mooier,maar de Kralingseplas is er maar een van en uniek en het is er goed toeven; tja en het Tobameer is ook mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Strandwandelingen<3 Ben mijn dag vandaag begonnen met een strandwandeling van een krap uurtje. Heerlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Lucht is blauw de zon doet zijn werk,dan wordt de dagelijkse wandeling weer gemaakt is stilte er zal weer een mooie waterkant opgezocht worden,om mediterend in beweging te zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Oh, als ik mensen over dagelijkse strandwandelingen hoor... Dan word ik een klein beetje jaloers.. Aan de andere kant, hoewel water nou niet een usp van het mooie twente is, ben ik nog altijd verliefd op het twentsche landschap, waar je ook heeeeel erg mooie wandelingen kunt maken over de essen etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Er ligt tussen Dinkel en Regge een land Ons schone en nijvere Twente Het land van de arbeid het land der natuur Het steeds onvolprezene Twente Daar golft op de essen het goudgele graan Doet 't snelvlietend beekje het molenrad gaan Daar ligt er de heide in 't paarsrode kleed Dat is ons zo dierbare Twente (2x) Waar Twickel zijn torens uit't eikenloof heft De Lutte zijn heuvels doet blinken De paasvuren branden alom in't rond En 't landvolk de kersthoorn laat klinken Daar stroomt onze Dinkel zo heerlijk door 't land Door bossen en velden, langs't Losserse zand Daar rust er ons oog van der heuvelentop Op 't heerlijke landschap ons Twente (2x) De rookwolk, die stijgt aan de horizon op Die wijst on de nijvere steden Met mensen arbeidzaam en degelijk, bewoond De zetels van 't krachtige heden Daarbuiten in boerschap op heide en veld Daar wordt nog de sage en 't sprookje verteld Daar rust de Tubanter in't heuvelig graf 't Verleden naast 't heden van Twente (2x) En voert ons het lot ook uit Twente soms weg Wij blijven het immer gedenken Geen andere landstreek hoe schoon ze ook zij Kan 't zelfde als Twente ons schenken Wij drukken elkaar in de vreemde de hand Gedenkend ons klein, maar zo dierbare land En moge ons hart in de vreemde ook staan Ons hart blijft toch altijd in Twente (2x) Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Om dit meer heb ik heen gelanglaufd... Plaats: Whistler. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Wow, dat ziet er ook erg mooi uit! Ik wandel graag langs het kanaal achter m'n huis, en langs de IJssel Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Quote: Op vrijdag 15 februari 2008 12:07:35 schreef Raido het volgende: Er ligt tussen Dinkel en Regge een land Ons schone en nijvere Twente Het land van de arbeid het land der natuur Het steeds onvolprezene Twente Daar golft op de essen het goudgele graan Doet 't snelvlietend beekje het molenrad gaan Daar ligt er de heide in 't paarsrode kleed Dat is ons zo dierbare Twente (2x) Waar Twickel zijn torens uit't eikenloof heft De Lutte zijn heuvels doet blinken De paasvuren branden alom in't rond En 't landvolk de kersthoorn laat klinken Daar stroomt onze Dinkel zo heerlijk door 't land Door bossen en velden, langs't Losserse zand Daar rust er ons oog van der heuvelentop Op 't heerlijke landschap ons Twente (2x) De rookwolk, die stijgt aan de horizon op Die wijst on de nijvere steden Met mensen arbeidzaam en degelijk, bewoond De zetels van 't krachtige heden Daarbuiten in boerschap op heide en veld Daar wordt nog de sage en 't sprookje verteld Daar rust de Tubanter in't heuvelig graf 't Verleden naast 't heden van Twente (2x) En voert ons het lot ook uit Twente soms weg Wij blijven het immer gedenken Geen andere landstreek hoe schoon ze ook zij Kan 't zelfde als Twente ons schenken Wij drukken elkaar in de vreemde de hand Gedenkend ons klein, maar zo dierbare land En moge ons hart in de vreemde ook staan Ons hart blijft toch altijd in Twente (2x) Ja, maar die twee stroompjes staan toch in geen verhouding met dingen als noordzee, friese meren, etc. etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Weerribben? Regge - Vecht (bij ommen), venen, meertjes, en glooiend landschap.. Oh, en als wij Tukkers daar (Bij zee) zouden wonen ben je daar in no-time aan gewend. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Quote: Op vrijdag 15 februari 2008 12:11:02 schreef NienkeJ het volgende: Wow, dat ziet er ook erg mooi uit! Ik voelde me toen ook wel erg verwend hoor! Machtige Creator met indrukwekkende creaties Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Ja, heerlijk! Ik hou ook van langs het water lopen! Het klotsen vind ik zo´n heerlijk geluid!! Mijn opa en omi wonen in Den Helder en da´s heerlijk langs de zee lopen als we er zijn. Verder loop ik graag een rondje rond De Grindput / Recreatieplas Middelwaard (naam in de volksmond / officiële naam). Dat ziet er zo uit: In het park hebben we ook veel watertjes. Half december zag het er zo uit: Daarnaast fiets ik elke dag 5 kilometer langs De Doorslag, een gekanaliseerde rivier tussen het A'dam-Rijn kanaal en Oudewater. Vervolgens moet ik ook het A'dam-Rijn kanaal over fietsen, maar dat vind ik meestal wat minder omdat die brug zo hoog is.. Maar goed.. De Doorslag met mist ziet er zo uit: Opzich wel een mooi stukkie omdat er ook een oud landhuis staat enzo. Maar ik heb toch liever de grindput, een stuk langs de Lek banjeren of de zee (ik hou echt heel veel van de zee!!!!) Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Quote: Op vrijdag 15 februari 2008 12:17:11 schreef Raido het volgende: Weerribben? Regge - Vecht (bij ommen), venen, meertjes, en glooiend landschap.. Oh, en als wij Tukkers daar (Bij zee) zouden wonen ben je daar in no-time aan gewend. De weerribben is natuurlijk geen Twente he... Maar je hebt gelijk, het is ook gewenning... En... Twente blijft mooi... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Lopen lang het Marsdiep in Den Helder,dan bij Landsend een biertje drinken uit Twente..............daarna weer snel terug naar de bewoonde wereld. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Quote: Op vrijdag 15 februari 2008 12:43:58 schreef Sacerdos het volgende: Lopen lang het Marsdiep in Den Helder,dan bij Landsend een biertje drinken uit Twente..............daarna weer snel terug naar de bewoonde wereld. Hm.. ik ga toch voor 'n broodje gezond (enorm brood gezond) met een flinke kop thee bij Landsend. Heerlijk na een dagje door de Helderse Binnenstad sjokken over de zomerbraderie. En dan over de dijk naar Nogal Wiedus fietsen.. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 *jaloers* ik wil ook! maarja.. drenthe en strandwandelingen is nou niet bepaald een goede combinatie ik zal het maar met de bossen moeten doen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Quote: Op donderdag 14 februari 2008 22:01:17 schreef Sacerdos het volgende: De kust van Hoek van Holland Ga dan een stukje verder en neem dan de kust van 's-Gravenzande, Monster of ter Heijde, als je de goed kant op loopt of het niet al te helder is zie je al die kranen niet en de duinen zijn bij 's-Gravenzande minstens even mooi als op de Hoek, het weer meestal hetzelfde Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten