Spring naar bijdragen

wat zegt de bijbel?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@keesjan

Dus jij bent tevreden met oppervlakkige interpretaties?

Doet me trouwens aan denken, het is ook een absurd idee, dat hele christendom, dat maakt het juist zo geloofwaardig. Je mag het fabeltje noemen, in de bijbel wordt het christendom in zijn primitieve vorm al een dwaasheid voor de wereld genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom , de bijbel zoals ik die zie , en de boodschap die ik eruithaal, wordt ondersteund door de boodschap die ervoor was en de boodschap zoals die erna was... en dat maakt de boodschap die ik in de bijbel zie waarlijk, maar waar het christendom haar ideeen op baseerd is nergens terug te vinden.... behalve in het christendom natuurlijk... sekte?

VRIENDELIJKE GROET

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

begrijp jij het zelf wel dan?

Ehm ja, maar goed, wij Christenen hebben dan ook nooit de filosofie de deur uit gegooid, zoals Islamieten dat wél gedaan hebben. (Avicenna, Averroës anyone?). Wellicht ligt het daar aan?

Quote:
ik weet de uitleg, maar die is toch om te lachen, vind je niet??

Ik moest hierbij meteen denken aan de boertje dat geconfronteerd werd met de maanlanding en de reporter vierkant uitlachte: "En da geleufde gij?" flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat erom , de bijbel zoals ik die zie , en de boodschap die ik eruithaal, ...

Aha, daar komt de aap uit de mouw. Zoals JIJ het ziet en wat JIJ eruit haalt... in de 21e eeuw beantwoord de bijbel van 2000 jaar geleden niet aan je vragen. Dan kan je natuurlijk ook vragen of je wel goed leest en begrijpt wat je leest. (Knippen en plakken is natuurlijk makkelijker, dan hoef je zelf niet te denken...) flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aha, daar komt de aap uit de mouw. Zoals JIJ het ziet en wat JIJ eruit haalt... in de 21e eeuw beantwoord de bijbel van 2000 jaar geleden niet aan je vragen. Dan kan je natuurlijk ook vragen of je wel goed leest en begrijpt wat je leest. (Knippen en plakken is natuurlijk makkelijker, dan hoef je zelf niet te denken...)
flower.gif

Het gaat om een boodschap die ik in de bijbel lees en eruit haal en die ondersteund wordt door vooorgaande profeten en de profeet daarna.. en zo ben ik natuurlijk niet de enige die deze boodschap ziet.. waarom denk je dat veel christenen afgestappt zijn van het christendom... Ach ja, niet iedereen volgt op wat hem opgedragen wordt..

vriendelijke groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat om een boodschap die ik in de bijbel lees en eruit haal en die ondersteund wordt door vooorgaande profeten en de profeet daarna.. en zo ben ik natuurlijk niet de enige die deze boodschap ziet.. waarom denk je dat veel christenen afgestappt zijn van het christendom... Ach ja, niet iedereen volgt op wat hem opgedragen wordt..

Waarom denk je dat het christendom de grootste godsdienst ter wereld is? Ach ja, niet iedereen onderwerpt zich aan een valse profeet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat erom , de bijbel zoals ik die zie , en de boodschap die ik eruithaal, wordt ondersteund door de boodschap die ervoor was en de boodschap zoals die erna was... en dat maakt de boodschap die ik in de bijbel zie waarlijk, maar waar het christendom haar ideeen op baseerd is nergens terug te vinden.... behalve in het christendom natuurlijk... sekte?

VRIENDELIJKE GROET

Die boodschap die het christendom interpreteert is de boodschap die niet blijkt uit de regels in het boek, maar de principes waarop die regels in het boek zijn gebaseerd, hier komt Geestelijk geïnspireerd en de herkenning daarvan om de hoek kijken. Je maakt nu dezelfde fout als een hoop christenen, je leest het wel, maar veel meer dan lezen doe je ook niet. Niet flauw bedoeld naar jou toe, maar een bijbeltekst heeft een aantal niveaus. Je hebt de letters en daarboven op nog een aantal niveaus, denk in de richting van filosofie, context vanuit de cultuur en eerdere theologie. Ik wil het gewoon duidelijk maken dat jij in mijn ogen te letterlijk leest en die hogere niveaus gewoonweg negeert. Voorbeeld?

Quote:

[...]

Dat Achad is toch (ook) een meervoudsvorm? (klop, klepel enzo
knipoog_dicht.gif
)

Hier heb ik je nog niet op zien reageren terwijl dit ook wel een duidelijk tegenargument is.

Dat wil ik gewoon even noemen omdat ik geloof dat dat mijn verantwoordelijk is en ik het eeuwig zonde vind als jij later kan zeggen dat niemand het ooit tegen je gezegd heeft. smile.gif

En de vriendelijke groeten terug uiteraard :koffie knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom denk je dat het christendom de grootste godsdienst ter wereld is? Ach ja, niet iedereen onderwerpt zich aan een valse profeet...

christendom grootste geloof van de wereld? kan zijn, weet ik eerlijk gezegd niet, wat ik wel weet is dat dat niet al te lang gaat duren, want het aantal atheisten groeid hard en het christendom verliest steeds meer aanhang, en te recht... want het rammeld en het geloof is gebasseerd op vermoedens.. en wijkt ook nog eens af van de leer van jezus(vzmh)... Maar goed ik ga slapen want zoals ik zei jullie volgen ook maar vermoedens en kunnen mij niks bij brengen..

vriendelijke groet en slaap lekker

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

christendom grootste geloof van de wereld? kan zijn, weet ik eerlijk gezegd niet, wat ik wel weet is dat dat niet al te lang gaat duren, want het aantal atheisten groeid hard en het christendom verliest steeds meer aanhang, en te recht... want het rammeld en het geloof is gebasseerd op vermoedens.. en wijkt ook nog eens af van de leer van jezus(vzmh)... Maar goed ik ga slapen want zoals ik zei jullie volgen ook maar vermoedens en kunnen mij niks bij brengen..

vriendelijke groet en slaap lekker

Welterusten. Moge de drie-enige God en de Moeder van Jezus Christus, Maria over je waken en je tot inzicht brengen. Bij jou rammelt het, bij 2 miljard christenen niet. En die groeien nog steeds... slaap lekker! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ andrea's ik reageerde er niet op omdat dat onzin was, maar kennelijk geloof jij wel in sprookjes.. haha, denk je dat ik niet weet wat ik zeg.. slaap zacht

vriendelijke groet

Dat is een stelling waarvan jij dan iedereen van mag overtuigen dat hij onzin is, wat mij betreft. Geen tegenspraak is namelijk helemaal geen discussie. Ik zie vanzelf wel een uitleg waarom een van de sterkere argumenten tegen jouw openingspost volgens jou onzin is.

En een goeie nacht toegewenst, ik zie het antwoord vanzelf wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Knip en plak werk? kan zijn, maar doet dat er wat toe? Ik bedoel het gaat om een geloof die jij heilig aanhangd en waar jij van overtuigd bent, toch? waarom maak je je dan druk om een tekst die ik in een eerdere topic heb geplaatst en waar jij nodig even over moet vertellen dat het geknipt en geplakt is? heb ik beweerd dat het mijn tekst was?

plagiaat is een moderne "uitvinding". Het is in deze moderne tijd afspraak dat je het er even bij vermeldt als je iemand anders overgenomen hebt, ipv (door dat niet te zeggen) te suggereren dat het je eigen tekst is. Het zou fijn zijn als jij je daar ook aan hield.

Quote:
en daarbij, waarom doe je geirriteerd als jou geloof niet op twijfel is gebaseerd? je kan toch even de weerlegging van die tekst neerzetten , en klaar. waarom moeilijk doen om niks?

heb je het nu over moslims die geirriteerd reageren als iemand een leuk tekeningetje maakt? Of begrijp ik je verkeerd? knipoog_dicht.gif

Quote:
Waarom dat gedraai om de feiten?

welk gedraai? Het gedraai dat steeds nodig is als we weer eens op het onderwerp "drie-eenheid" komen, om de simpele reden dat Mohammed die verkeert beschrijft in de koran.

Quote:
Zoals ik al zei, ik geloof niet wat jij zegt of een ander,
maar ik geloof bepaalde woorden uit de bijbel.. waar ik dan tot de conclusie moet komen
dat jezus een waarlijk profeet is, en nooit heeft geclaimd aanbeden te worden en een god te zijn!!

vriendelijke groet

je bedoelt dat als je uit de bijbel alles weglaat wat in tegenspraak is met de koran, je dan tot de conclsuie komt dat Jezus een waarlijk profeet is die helemaal nooit geclaimd heeft aanbeden te worden en een god te zijn. Sterk onderzoek hoor, ben je al uitgenodigd voor de Nobel-prijs flower.gif

Hoog tijd dat ik de koran ook eens op die manier moet gaan lezen, ben benieuwd wat voor interessante ontdekkingen er dan uit mijn koran-"onderzoek" komen. Met in het achterhoofd de gedachte dat ik bepaalde (lees: de meeste) woorden uit de koran niet geloof én dat ik weet dat Jezus God (Jehovah) is, kan ik een heel eind komen. Immers: overal waar staat dat Allah de wereld schiep, weet ik dat dat eigenlijk Jezus was smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
welk gedraai? Het gedraai dat steeds nodig is als we weer eens op het onderwerp "drie-eenheid" komen, om de simpele reden
dat Mohammed die verkeert beschrijft in de koran
.

Nunc, het werkelijke gedraai is het feit dat de drie-eenheid later toegevoegd is in de Bijbel, dat wil zeggen fabricage.

Het zijn niet de moslims die het claimen, noch de joden, maar uw eigen christelijke geleerden van de grootste primaat.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar uw eigen christelijke geleerden van
de grootste primaat
.

En deze geleerden zijn allen evolutionistisch charismatischen? (De mens kwam voort uit een aap en uit god, ergo god is een aap, ergo de aanduiding "Grootste Primaat". Ofwel verduidelijk het eea?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Nunc, het werkelijke gedraai is het feit dat de drie-eenheid later toegevoegd is in de Bijbel, dat wil zeggen fabricage.

Het woord drie-eenheid is nooit toegevoegd aan de bijbel. Hoe kom je erbij? De triniteit is wel uit de bijbel te halen. Dat is al vele malen beantwoord door Nunc. Overigens staat de Heilige geest ook gewoon in de koran:

"Wij hebben aan Moesa het boek gegeven en Wij hebben na hem de gezanten laten navolgen en Wij hebben 'Isa, de zoon van Marjam de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest." (de koe 2:87)

"Toen God zei: "O 'Isa, zoon van Marjam, denk aan Mijn genade aan jou en jouw moeder toen Ik jou sterkte met de heilige geest..." (de tafel 5:110)

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid