Spring naar bijdragen

wat zegt de bijbel?


Aanbevolen berichten

Quote:

Salam,

[...]

Is Jezus (vrede zij met hem) God, omdat hij op aarde zonden kon vergeven?

We lezen in Marcus 2:

10 Doch opdat gij moogt weten, dat de Zoon des mensen
macht heeft
, om de zonden op de aarde te vergeven

De volgende vraag wat een christen hoort te stellen is het feit waar Jezus ''de macht'' vandaan heeft?

We lezen in Johannes 5:

30 Ik kan van Mijzelven niets doen
. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

31 Indien Ik van Mijzelven getuig,
Mijn getuigenis is niet waarachtig
.

We lezen in Johannes 14:

24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet;
en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet
, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

We lezen in Lukas 11:

20 Maar indien Ik
door den vinger Gods
de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.

We lezen in Johannes 3:

3 Jezus, wetende,
dat de Vader Hem alle dingen in de handen gegeven had
, en dat Hij van God uitgegaan was, en tot God heenging

We lezen in Johannes 17:

6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

Het is duidelijk dat Jezus (vzmh)
geen enkel macht
had, zonder de hulp van de enige God in de hemelen, en dat betekent dat de vergeving van zonde op aarde, maar dan ook alles wordt bepaald door Allah, de enige God.

Jezus is een profeet met als taak de boodschap te verkondigen van ''de enige God'' om de verloren volk van Israel te leiden door ''de weg'' te bewandelen, ''de woord'' van de enige God te verkondigen om van hun zonden af te komen.

en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

Dat zijn slechts een aantal van de tientallen verzen uit de Bijbel.

Mvg

en het is eveneens kristalhelder dat Jezus zei dat Hij de Eerste en de Laatste was, en dat Hij God genoemd wordt, etc.

Dus in plaats van eenzijdig te wijzen op één aspect van Jezus, zou je ook eerlijk met de bijbel om kunnen gaan en kunnen concluderen dat Jezus zowel het één, als het ander is. Maar aangezien dat niet in je straatje past, kan dat natuurlijk niet bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Salam,

Quote:
en het is
eveneens
kristalhelder...

Ik ben blij dat u mijn argumenten kristalhelder vind en dat wij het daarom met elkaar eens zijn, alleen ben ik het helaas niet met u eens over uw tweede uitspraak, dat als luidt:

Quote:
dat Jezus zei dat Hij de Eerste en de Laatste was, en dat Hij God genoemd wordt, etc.

Het staat beschreven in de Openbaring van Johannes:

10 En ik was in den geest op den dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,

11 Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azië zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.

12 En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken had; en mij omgekeerd hebbende, zag ik zeven gouden kandelaren;

13 En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel;

14 En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol, gelijk sneeuw; en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs;

15 En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.

16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.

* Het is kristalhelder dat Johannes op een heel merkwaardige manier uw God beschrijft, tijdens zijn afwezigheid van de reeele wereld.

Wees reeel, is dat de beschrijving van uw almachtige God?

* Het staat beschreven in Johannes 4:

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden.

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

Hoe duidelijk moet Jezus (vzmh) nog zijn voor u, lieve christenen.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Ik ben blij dat u mijn argumenten kristalhelder vind en dat wij het daarom met elkaar eens zijn

het "eveneens" sloeg op de bijbelteksten.

Quote:
, alleen ben ik het helaas niet met u eens over uw tweede uitspraak, dat als luidt:

[...]

Het staat beschreven in de Openbaring van Johannes:

10 En ik was in den geest op den dag des Heeren
; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,

11 Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azië zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.

12 En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken had; en mij omgekeerd hebbende,
zag ik zeven gouden kandelaren
;

13 En
in het midden
van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten
met een gouden gordel
;

14 En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol,
gelijk sneeuw
; en Zijn ogen gelijk
een vlam vuurs
;

15 En Zijn voeten waren
blinkend koper
gelijk, en
gloeiden
als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.

16 En Hij had
zeven sterren in Zijn rechterhand
; en uit Zijn mond ging
een tweesnijdend scherp zwaard
; en Zijn aangezicht was, gelijk
de zon
schijnt in haar kracht.

* Het is
kristalhelder
dat Johannes op een heel
merkwaardige
manier
uw God
beschrijft,
tijdens zijn afwezigheid van de reeele wereld
.

Wees reeel, is dat de beschrijving van uw almachtige God?

deze kolder hebben we al gehad, met jou of dialoog_zoeker, dat weet ik niet meer uit m'n hoofd.

Hoe weet jij dat dit geen beschrijving van God is?. Al de symboliek die wordt gebruikt staat voor reinheid, macht, wijsheid, kracht, heerschappij, etc. Typisch joodse symbolen die uitstekend bij God passen.

Er staat simpelweg dat Jezus zegt dat Hij de "Eerste en de Laatste" is, terwijl dat een titel is van God (Jesaja 40). Het is eveneens één van de 99 schone namen van Allah. Dat jij de beeldspraak niet begrijpt, is niet mijn probleem.

Quote:
* Het staat beschreven in Johannes 4:

19 De vrouw zeide tot Hem:
Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt
.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem,
den Vader zult aanbidden
.

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet;
wij aanbidden, wat wij weten
; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu,
wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid
; want de Vader zoekt ook dezulken,
die Hem alzo aanbidden
.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

dit gaat over de Vader. En verder, God heeft Zich wel vaker vertoond in een "niet-geest" gestalte, zoals bv. tijdens de uittocht (vuur in de braamstruik, wolk, vuurkolom) en aan Abraham als mens. Kijk verder ook in Jesaja 6 (waar JHWH beschreven wordt) en Ezechiel.

Quote:
Hoe duidelijk moet Jezus (vzmh) nog zijn voor u, lieve christenen.

hoe duidelijk? Jezus is duidelijk: Hij laat zowel zien dat Hij God is ("De Eerste en de Laatste, zelfde titel als JHWH, etc), maar ook dat Hij mens is (geen voorbeelden van nodig, die ken je zelf wel). Jezus laat ook zien dat Hij (als Woord van God) door de Vader gezonden is. Dat Jezus gekomen is om gekruisigd te worden, dat Hij kwam om zondaren vrij te kopen, dat je alleen door Hem bij de Vader kan komen, .... Al die dingen staan gewoon in de bijbel, en we hebben je dat ook al talloze malen laten zien.

En dan is doen alsof christenen niet naar Jezus luisteren, door op bepaalde selectieve teksten te wijzen, een beetje belachelijk. Je redenering is namelijk steeds (impliciet) als volgt: "kijk, Jezus zegt dat Hij profeet is (of "gezonden is") en dus kan Hij God niet zijn". Je hebt daarbij al voor jezelf ingevuld, dat God alleen maar zo kan zijn als in de Koran staat. Je vult keer op keer je eigen gedachtenwereld in in één uitspraak van Jezus, je maakt steeds het rekensommetje: "uitspraak_van_Jezus + wat_de_Koran_zegt_over_hoe_Allah_is = zo_is_Jezus".

Jij gaat er keer op keer vanuit, dat de waarheid "simpel" is, dus Jezus kan niet én mens zijn én God. God kan niet één Wezen zijn én tegelijkertijd uit drie Personen bestaan, etc. Maar dat jij nu denkt dat iets alleen waar kan zijn als het kleuterschoolniveau heeft, is volledig jouw probleem. De waarheid is vaker wel dan niet complex en ingewikkeld. In de quantummechanica heb je deeltjes die tegelijkertijd een golf zijn (duale karakter van licht, etc) en atomen die in een bepaalde toestand samenvallen en één groot atoom vormen (Bose Einstein Condensaat) en binnen de wiskunde heb je oneindigheden die met z'n drieën niet "drie oneindigheden" zijn maar nog steeds één oneindigheid. Alle drie die ingewikkelde stukjes werkelijkheid lijken verdacht veel op dingen uit de bijbel: Jezus als God en mens tegelijk, en de drie-eenheid. De wereld is niet simpel, en er is geen enkele wet of regel die zegt dat God wel eenvoudig zou moeten zijn.

Als je wilt weten wat Jezus over God, Zichzelf en over de Vader zegt en Wie Hij is, dan zul je wat de Koran zegt over God, daarbuiten moeten laten. Jezus zegt namelijk dingen over Zichzelf en over de Vader, die helemaal niet passen bij wat de Koran zegt, en ook dat hebben we je al talloze malen laten zien, en je kunt het allemaal nalezen.

Maar in plaats van dat te erkennen -- je kunt het immers zo nalezen en je zet jezelf voor gek door het te negeren -- ga je gewoon op de automatische piloot en met oogkleppen op verder. Je blijft maar citaatjes plukken waarin Jezus één van Zijn kanten (mens, profeet) belicht, en je blijft consequent negeren dat er ook citaten zijn waarin Jezus de andere kant (God, Goddelijk Woord, gekomen om te sterven voor onze zonden) belicht!

Dat is uitermate vermakelijk om te zien, maar tegelijkertijd ook heel droevig, want ik zou niets liever willen dan dat jij de waarheid in zou zien. Maar omdat je al vantevoren besloten hebt dat Jezus natuurlijk niet zo kan zijn negeer je structureel de schitterende diamant die recht voor je neus ligt, binnen handbereik cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
het "eveneens" sloeg op de bijbelteksten.

Nunc, mijn kristalhelder argumenten zijn gebaseerd op de kristalhelder bijbelteksten die ik u gaf, waar Jezus (vrede zij met hem) u leert, dat hij geen enkel macht heeft, zonder de enige God in de hemel.

Uw geeft vervolgens aan als tegenreactie:

Quote:
en het is
eveneens
kristalhelder
dat Jezus zei dat Hij de Eerste en de Laatste was, en dat Hij God genoemd wordt, etc.

Verder geeft u aan:

Quote:
deze kolder hebben we al gehad, met jou of dialoog_zoeker, dat weet ik niet meer uit m'n hoofd.

Hoe weet jij dat dit geen beschrijving van God is?
. Al de symboliek die wordt gebruikt staat voor reinheid, macht, wijsheid, kracht, heerschappij, etc. Typisch joodse symbolen die uitstekend bij God passen.

Er staat simpelweg dat Jezus zegt dat Hij de "Eerste en de Laatste" is, terwijl dat een titel is van God (Jesaja 40). Het is eveneens één van de 99 schone namen van Allah. Dat jij de beeldspraak niet begrijpt, is niet mijn probleem.

De juiste beschrijving van de enige God, is de beschrijving door Jezus (vzmh), beschreven in Johannes 4:

19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.

20 Onze vaders hebben op dezen berg aangebeden; en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden.

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet; wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

Het is verstandig om de beschrijving door Jezus (vzmh) te volgen, en niet de beschrijving van Johannes, waar hij op een zeer merkmaardig manier uw ''God'' beschrijft, tijdens zijn afwezigheid van de reeele wereld.

16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht etc.

Quote:
Jij gaat er keer op keer vanuit, dat de waarheid "simpel" is, dus Jezus kan niet én mens zijn én God. God kan niet één Wezen zijn én tegelijkertijd uit drie Personen bestaan, etc. Maar dat jij nu denkt dat iets alleen waar kan zijn als het kleuterschoolniveau heeft, is volledig jouw probleem. De waarheid is vaker wel dan niet complex en ingewikkeld. In de quantummechanica heb je deeltjes die tegelijkertijd een golf zijn (duale karakter van licht, etc) en atomen die in een bepaalde toestand samenvallen en één groot atoom vormen (Bose Einstein Condensaat) en binnen de wiskunde heb je oneindigheden die met z'n drieën niet "drie oneindigheden" zijn maar nog steeds één oneindigheid. Alle drie die ingewikkelde stukjes werkelijkheid lijken verdacht veel op dingen uit de bijbel: Jezus als God en mens tegelijk, en de drie-eenheid. De wereld is niet simpel, en er is geen enkele wet of regel die zegt dat God wel eenvoudig zou moeten zijn.

Heel merkwaardig is ook het feit dat u toegeeft dat Jezus (vzmh) niet hetzelfde macht en kennis had als de macht en kennis van de Enige God in de hemel.

U berekent ''God'' op uw rekenmachine en vervolgens zegt u dat God niet eenvoudig inelkaar zit. Het staat beschreven in 1 Korinthiers 14:

32 En de geesten der profeten zijn den profeten onderworpen.

33 Want God is geen God van verwarring, maar van vrede, gelijk in al de Gemeenten der heiligen.

34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.

35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.

De drie-eenheid heeft genoeg voor verwarring gezorgd bij mensen en uw geleerden hebben bij God's wil de drie-eenheid weggeschrapt van de RSV Bijbel, zonder een uitleg te geven waarom ze dat deden.

Quote:
Dat is uitermate vermakelijk om te zien, maar tegelijkertijd ook heel droevig, want ik zou niets liever willen dan dat jij de waarheid in zou zien. Maar omdat je al vantevoren besloten hebt dat Jezus natuurlijk niet zo kan zijn negeer je structureel de schitterende diamant die recht voor je neus ligt, binnen handbereik

Nunc, ik zou insgelijks ook niets liever willen, dan dat jij de waarheid in zou zien en ik ben bang dat u zich schuldig maakt aan ''shirk'' (de grootste zonde) volgens de Oude Testament en de Heilige Koran.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lailah,

Ik heb laatst een hele middag besteed aan het uitzoeken van Bijbelverzen om uit te leggen wie de duivels uitworpen en in Jezus naam profeteren. Daar ben jij of Dialoogzoeker nooit op ingegaan. Ik krijg sterk de indruk dat jullie gewoon oogkleppen ophebben voor een gedegen uitleg. Jullie beginnen te klinken als een gebroken plaat die steeds Lukas 2,34 in vervulling laat gaan.

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

'En Simeon zegende hen, en zeide tot Maria, Zijn moeder: Zie, Deze wordt gezet tot een val en opstanding van velen in Israël, en tot een teken, dat weersproken zal worden.(Luk 2,34)'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Ik heb laatst een hele middag besteed aan het uitzoeken van Bijbelverzen om uit te leggen wie de duivels uitworpen en in Jezus naam profeteren. Daar ben jij of Dialoogzoeker nooit op ingegaan. Ik krijg sterk de indruk dat jullie gewoon oogkleppen ophebben voor een gedegen uitleg. Jullie beginnen te klinken als een gebroken plaat die steeds Lukas 2,34 in vervulling laat gaan.

Mohamed, u bent meer een preek aan het houden dan inhoudelijk te reageren op mijn argumenten en het negen maal plaatsen van een vers uit de Bijbel is niet nodig geweest.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Mohamed, u bent meer een
preek
aan het houden dan
inhoudelijk
te reageren op mijn argumenten en het negen maal plaatsen van een vers uit de Bijbel is niet nodig geweest.

Mvg

Gelukkig maak jij je daar niet schuldig aan, getuigende deze uitermate doordachte post, waarbij de inhoud en de argumentatie toch absoluut centraal staat... flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid