Spring naar bijdragen

Overdreven sportgedrag.


Aanbevolen berichten

Je hebt mensen die met blauw aangelopen gezicht aan het hardlopen zijn, en zeggen dat dat gezond is.

Je hebt mensen die in de sauna het exstra warm maken en haast een flauwte nabij zijn

en zeggen dat dat goed is voor de bloedsomloop.

Marathon lopen is vragen om grote lichamelijke moeilijkheden.

enz enz enz.

De stelling is dan ook overdreven sporten niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ren een paar keer per week een rondje op de Uithof in Utrecht, exact 3,13 km.. vind het wel genoeg, maargoed, als ik even alles op alles zet voor een lange tijd dan kan ik best 'kapot' zijn na afloop; gelukkig is 'aannemelijk gemaakt' dat je op die manier de kans op depressies aanzienlijk kan verkleinen.

Maargoed, als ik mensen zie die ipv 3 km, 43 km rennen en zichbaar pijn hebben.. sja, in hoeverre je lichaam daar tevreden mee is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

gelukkig is 'aannemelijk gemaakt' dat je op die manier de kans op depressies aanzienlijk kan verkleinen.

dat klopt: ik ga in de winter vaak kilometers met de honden lopen om mijn winterdip in de hand te houden. Wel geen hardlopen, maar beweging helpt tegen depressie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe wil je nou aan topsporters en competitie komen zonder overdreven sportgedrag? Bedoel, niet iedereen die geen topsporter is, is gelijk een recreant. Kijk naar de opleidingen van eredivisieclubs, de espoirs bij het wielrennen etc. En los daarvan, als je verder wilt komen in je sport op welk niveau dan ook zul je gewoon diep moeten gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je hebt mensen die in de sauna het exstra warm maken en haast een flauwte nabij zijn

en zeggen dat dat goed is voor de bloedsomloop.

Quote:
De stelling is dan ook overdreven sporten niet goed.

Even off-topic, maar ik kan niet wachten op het wereldkampioenschap sauna. Het zal spannend worden hoe Frankrijk het gaat doen dit jaar, na de zege van 4 jaar terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe wil je nou aan topsporters en competitie komen zonder overdreven sportgedrag? Bedoel, niet iedereen die geen topsporter is, is gelijk een recreant. Kijk naar de opleidingen van eredivisieclubs, de espoirs bij het wielrennen etc. En los daarvan, als je verder wilt komen in je sport op welk niveau dan ook zul je gewoon diep moeten gaan.

Voetbal is geen topsport. clown.gif De fysieke belasting is in ieder geval te verwaarlozen als je het vergelijkt met atleten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sja, ik weet niet hoor, die pijn is het wel waard denk ik. Dat het ongezond is maakt me dan wat minder uit mondhouden.gif. Ik had het met m'n vorige paard, als ik dan uit het derde onderdeel kwam (de cross country) en het was een pittige wedstrijd, dan was ik ook vaak de flauwte nabij (overigens hoef je bij mij niet zo veel te doen om me flauw te laten vallen knipoog_dicht.gif ) en deden veel spieren pijn. Maar als je dan het erepodium op kon, is het die pijn toch wel dubbel en dwars waard. Nu was ik niet echt topsporter, eerder subtop, maar dan nog knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Quote:

Je vergeet zwart is gaar...

Ik zie mijn drummen als sport, de snelheid waarmee ik wil spelen is het gaafst, zeker overdreven, maar zo gaaf!

Met die bordje krijgsgevangenenvoedsel komt men de overdreven sportdag niet door,zoniet eerder zal men vetrdwijnen in het huis der zieken waar geneesheren vechten om het leven weer gezsond te maken van de vermeende overdreven sport man/vrouw. hamer.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Met die bordje krijgsgevangenenvoedsel komt men de overdreven sportdag niet door,zoniet eerder zal men vetrdwijnen in het huis der zieken waar geneesheren vechten om het leven weer gezond te maken van de vermeende overdreven sport man/vrouw.
hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid