Sacerdos 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Je hebt mensen die met blauw aangelopen gezicht aan het hardlopen zijn, en zeggen dat dat gezond is. Je hebt mensen die in de sauna het exstra warm maken en haast een flauwte nabij zijn en zeggen dat dat goed is voor de bloedsomloop. Marathon lopen is vragen om grote lichamelijke moeilijkheden. enz enz enz. De stelling is dan ook overdreven sporten niet goed. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Tja, dat overdreven sporten niet goed is lijkt mij duidelijk. Dat blijkt namelijk wel uit het woordje overdreven. Link naar bericht Deel via andere websites
Arusselgorn 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Lijkt me niet zo'n uitdagende stelling. Sporten kan best gezond zijn, maar dat topsport dat allerminst is, is volgens mij ondertussen wel bewezen. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Ook leuk om te weten: sporten kan je lichamelijk en geestelijk afhankelijk maken als je het overdrijft. Zie je vaak bij hardlopers. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Ik ren een paar keer per week een rondje op de Uithof in Utrecht, exact 3,13 km.. vind het wel genoeg, maargoed, als ik even alles op alles zet voor een lange tijd dan kan ik best 'kapot' zijn na afloop; gelukkig is 'aannemelijk gemaakt' dat je op die manier de kans op depressies aanzienlijk kan verkleinen. Maargoed, als ik mensen zie die ipv 3 km, 43 km rennen en zichbaar pijn hebben.. sja, in hoeverre je lichaam daar tevreden mee is.. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:15:58 schreef PascalPas het volgende: gelukkig is 'aannemelijk gemaakt' dat je op die manier de kans op depressies aanzienlijk kan verkleinen. dat klopt: ik ga in de winter vaak kilometers met de honden lopen om mijn winterdip in de hand te houden. Wel geen hardlopen, maar beweging helpt tegen depressie. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Sowieso het gevoel dat je iets nuttigs hebt gedaan, gezond bezig bent geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Hoe wil je nou aan topsporters en competitie komen zonder overdreven sportgedrag? Bedoel, niet iedereen die geen topsporter is, is gelijk een recreant. Kijk naar de opleidingen van eredivisieclubs, de espoirs bij het wielrennen etc. En los daarvan, als je verder wilt komen in je sport op welk niveau dan ook zul je gewoon diep moeten gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Is een Tour de France gezond te noemen? (ongeacht het gebruik van doping) Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Nee, absoluut niet. Het UCI profseizoen is echt superzwaar, een van de hoofdredenen om met doping te beginnen was ooit om uberhaupt nog prestaties te kunnen leveren met zulke belasting Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Het meedoen aan de Tour de France kan in sommige opzichten (bij sommige renners) vergeleken worden met een drugsverslaving (moeten doorgaan, moeten presteren, lichamelijke schade, psychische schade) en toen hebben zo veel mensen 'respect' voor al die rijwielkunstenaars. Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenV 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 17:35:50 schreef Sacerdos het volgende: Je hebt mensen die in de sauna het exstra warm maken en haast een flauwte nabij zijn en zeggen dat dat goed is voor de bloedsomloop. Quote: De stelling is dan ook overdreven sporten niet goed. Even off-topic, maar ik kan niet wachten op het wereldkampioenschap sauna. Het zal spannend worden hoe Frankrijk het gaat doen dit jaar, na de zege van 4 jaar terug. Link naar bericht Deel via andere websites
Arusselgorn 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:33:12 schreef Alex Tromp het volgende: Hoe wil je nou aan topsporters en competitie komen zonder overdreven sportgedrag? Bedoel, niet iedereen die geen topsporter is, is gelijk een recreant. Kijk naar de opleidingen van eredivisieclubs, de espoirs bij het wielrennen etc. En los daarvan, als je verder wilt komen in je sport op welk niveau dan ook zul je gewoon diep moeten gaan. Voetbal is geen topsport. De fysieke belasting is in ieder geval te verwaarlozen als je het vergelijkt met atleten. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Je hebt atleten en honkballers, maar zelfs dan heb je nog met 162 wedstrijden in het reguliere seizoen een grotere belasting Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 sporten, hmm.. niet mijn ding, zeker intensief sporten niet lopen of fiesten okeej, maar echt intensief sporten. Fitnessen liep bij mij al uit op kaakspieren trainen Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 10 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2008 D Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2008 Sja, ik weet niet hoor, die pijn is het wel waard denk ik. Dat het ongezond is maakt me dan wat minder uit . Ik had het met m'n vorige paard, als ik dan uit het derde onderdeel kwam (de cross country) en het was een pittige wedstrijd, dan was ik ook vaak de flauwte nabij (overigens hoef je bij mij niet zo veel te doen om me flauw te laten vallen ) en deden veel spieren pijn. Maar als je dan het erepodium op kon, is het die pijn toch wel dubbel en dwars waard. Nu was ik niet echt topsporter, eerder subtop, maar dan nog Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 10 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2008 Pijn is fijn, bloed is goed en jeuk is leuk Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 10 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2008 Pijn is zwakte dat wegvloeit uit je lichaam. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2008 Je vergeet zwart is gaar... Ik zie mijn drummen als sport, de snelheid waarmee ik wil spelen is het gaafst, zeker overdreven, maar zo gaaf! Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 13 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2008 Quote: Op zondag 10 februari 2008 16:52:49 schreef AndreasJ het volgende: Je vergeet zwart is gaar... [afbeelding] Ik zie mijn drummen als sport, de snelheid waarmee ik wil spelen is het gaafst, zeker overdreven, maar zo gaaf! Met die bordje krijgsgevangenenvoedsel komt men de overdreven sportdag niet door,zoniet eerder zal men vetrdwijnen in het huis der zieken waar geneesheren vechten om het leven weer gezsond te maken van de vermeende overdreven sport man/vrouw. Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 13 mei 2008 12:40:34 schreef Sacerdos het volgende: [...] Met die bordje krijgsgevangenenvoedsel komt men de overdreven sportdag niet door,zoniet eerder zal men vetrdwijnen in het huis der zieken waar geneesheren vechten om het leven weer gezond te maken van de vermeende overdreven sport man/vrouw. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten