Spring naar bijdragen

Welke wetenschappers ken jij?


Aanbevolen berichten

In de wetenschap klaagt men nogal eens dat er zo weinig over bekend is, zelfs met een prijs voor het slechtste of vreemdste onderzoek (bijvoorbeeld het druppelgedraag van een stuk steen bestuderen waar elke 10 jaar 1 druppel uitvalt) zijn ze blij vanwege de erkenning en publiciteit.

Welke wetenschappers ken jij eigenlijk? Ik ga geen suggesties doen, ik ken er teveel. Graag ook het vakgebied noemen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn deze allemaal wetenschapper:

Sander Hille

Bas Edixhoven

Bart de Smit

Walter Kosters

Vivi Rottschäfer

Richard Gill

weet niet zeker:

Hans Finkelnberg

Allen wiskundige, al is Kosters ook van informatica

En de naam van mijn nieuwe modelleerdocent ben ik vergeten. bloos.gif

En ja die Brouwer ken ik wel vaag van naam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Welke wetenschappers ken jij eigenlijk? Ik ga geen suggesties doen, ik ken er teveel. Graag ook het vakgebied noemen

Ik ken er een zooi binnen de geschiedwetenschap. Een aantal heb ik colleges van gehad, andere referaten bij gewoond en nog een zooi heb ik hun werk van gelezen.

Buiten mijn (studiematige) vakgebied 'ken' ik wel een aantal mensen die zeg maar dat vak gebied overlappen en daar dus relevant voor zijn (denk aan neerlandici, archeologen, antropologen, ed.).

En daarnaast ken ik wat 'populaire' figuren die of tv bekendheden zijn of populair wetenschappelijke publicaties hebben geschreven (Dekker, Hawkings, etc).

En natuurlijk de klassieken uit de geschiedenis die beroemd zijn door hun ontdekkingen of vormgevingen aan de wetenschap.

En verder 'ken' ik nog enkele mensen die op theologisch gebied wat hebben na gelaten of daar in bezig geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is wetenschap en de juiste wetenschap,dat is de vraag,waar komt men mee vooruit,met de wetenschapper die op zijn zolderkamertje de mens echt vooruit helpt en iedereen kent hem,ook de man /vrouw die gek op goudvissen is die rondjes draaien in de vissenkom.

Weten schap is relatief tevens eeuwig en feitelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

poehee, ik heb aan twee universiteiten gestudeerd......al zou ik niet meer alle namen weten van de wetenschappers die ik ben tegengekomen. En ik heb ook al ontzettend veel gelezen. Dat ga ik echt niet allemaal opschrijven.

De docenten werken allemaal in het vakgebied van de cultuurwetenschappen. In Rotterdam ben ik beziggeweest met kunsteconomie en cultureel ondernemerschap, dus daar ben ik bedrijfskundigen en economen en in de eerste paar jaar ook sociologen, historici en filosofen tegengekomen.

Nu studeer ik aan de VU en nu kom ik vooral literaire wetenschappers en kunsthistorici tegen.

wil je echt namen van docenten weten, dan kan je altijd nog in de studiegids kijken van de EUR en de VU, waar ik gestudeerd heb.

Verder heb ik thuis nog wat boeken staan van christelijke kunsthistorici en literaire wetenschappers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat versta je onder kennen? Bedoel je van de tv? Of als je er wel eens mee hebt gesproken? Of als je er college van hebt gehad?

Ja zoals je een BN'er kent zeg maar. 'Intiemer' of meer van dichtbij mag uiteraard ook


Samengevoegd:

Quote:

Wat is wetenschap en de juiste wetenschap,dat is de vraag,waar komt men mee vooruit,met de wetenschapper die op zijn zolderkamertje de mens echt vooruit helpt en iedereen kent hem,ook de man /vrouw die gek op goudvissen is die rondjes draaien in de vissenkom.

Weten schap is relatief tevens eeuwig en feitelijk.

Van het serieuze type zou ik zo snel even zeggen, werkzaam aan universiteit of onderzoeksinstituut dus


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik ken er een zooi binnen de geschiedwetenschap. Een aantal heb ik colleges van gehad, andere referaten bij gewoond en nog een zooi heb ik hun werk van gelezen.

Buiten mijn (studiematige) vakgebied 'ken' ik wel een aantal mensen die zeg maar dat vak gebied overlappen en daar dus relevant voor zijn (denk aan neerlandici, archeologen, antropologen, ed.).

En daarnaast ken ik wat 'populaire' figuren die of tv bekendheden zijn of populair wetenschappelijke publicaties hebben geschreven (Dekker, Hawkings, etc).

En natuurlijk de klassieken uit de geschiedenis die beroemd zijn door hun ontdekkingen of vormgevingen aan de wetenschap.

En verder 'ken' ik nog enkele mensen die op theologisch gebied wat hebben na gelaten of daar in bezig geweest.

Hebben ze behalve Dekker en Hawking ook nog namen???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja zoals je een BN'er kent zeg maar. 'Intiemer' of meer van dichtbij mag uiteraard ook

[...]

Enkele namen op het niveau van wel eens mee gesproken of college van gehad:

Robbert Dijkgraaf (Mathematisch Fysicus)

Brian Greene (Theoretisch Fysicus)

Erik Verlinde (Theoretisch Fysicus)

Piet Mulders (Theoretisch Fysicus)

Daniel Boer (Theoretisch Fysicus)

Jan de Boer (Theoretisch Fysicus)

Ronald Griessen (Vaste stof Fysicus)

Jan Dijkstra (Topoloog)

Jan van Mill (Topoloog)

Ronald Meester (Stochasticus)

Op het niveau BN'er begin ik er niet aan, dat is echt een te lange lijst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jazeker. Maar ik had niet zo zin om alles op te schrijven waar ik college van heb gehad, heb horen spreken of eens wat voor heb gelezen.

Das letterlijk van het topic af...


Samengevoegd:

Quote:

Robbert Dijkgraaf (Mathematisch Fysicus)

Die ga ik volgens mij na 19 mei heel vaak tegenkomen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid