Alex Tromp 0 Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 In de wetenschap klaagt men nogal eens dat er zo weinig over bekend is, zelfs met een prijs voor het slechtste of vreemdste onderzoek (bijvoorbeeld het druppelgedraag van een stuk steen bestuderen waar elke 10 jaar 1 druppel uitvalt) zijn ze blij vanwege de erkenning en publiciteit. Welke wetenschappers ken jij eigenlijk? Ik ga geen suggesties doen, ik ken er teveel. Graag ook het vakgebied noemen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ik ken mijn wiskundeprofs Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Kom op met die namen dan, misschien ben ik ze al wel eens tegen gekomen. De uitreiking van de L.E.J. Brouwerpostzegel (die ken je dan toch ook wel van naam?) was in ieder geval interessanter dan ik had verwacht. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn deze allemaal wetenschapper: Sander Hille Bas Edixhoven Bart de Smit Walter Kosters Vivi Rottschäfer Richard Gill weet niet zeker: Hans Finkelnberg Allen wiskundige, al is Kosters ook van informatica En de naam van mijn nieuwe modelleerdocent ben ik vergeten. En ja die Brouwer ken ik wel vaag van naam Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 8 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Gill komt me wel bekend voor. Van de week nog een standbeeld van Brouwer laten verplaatsen, zware jongen met 300 kg... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 Quote: Op vrijdag 08 februari 2008 21:05:25 schreef Alex Tromp het volgende: Welke wetenschappers ken jij eigenlijk? Ik ga geen suggesties doen, ik ken er teveel. Graag ook het vakgebied noemen Ik ken er een zooi binnen de geschiedwetenschap. Een aantal heb ik colleges van gehad, andere referaten bij gewoond en nog een zooi heb ik hun werk van gelezen. Buiten mijn (studiematige) vakgebied 'ken' ik wel een aantal mensen die zeg maar dat vak gebied overlappen en daar dus relevant voor zijn (denk aan neerlandici, archeologen, antropologen, ed.). En daarnaast ken ik wat 'populaire' figuren die of tv bekendheden zijn of populair wetenschappelijke publicaties hebben geschreven (Dekker, Hawkings, etc). En natuurlijk de klassieken uit de geschiedenis die beroemd zijn door hun ontdekkingen of vormgevingen aan de wetenschap. En verder 'ken' ik nog enkele mensen die op theologisch gebied wat hebben na gelaten of daar in bezig geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 geen 1 Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Wat is wetenschap en de juiste wetenschap,dat is de vraag,waar komt men mee vooruit,met de wetenschapper die op zijn zolderkamertje de mens echt vooruit helpt en iedereen kent hem,ook de man /vrouw die gek op goudvissen is die rondjes draaien in de vissenkom. Weten schap is relatief tevens eeuwig en feitelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Dat is een stelling waar je gerust een topic over mag opzoeken of mag openen op het forum, maar hier is de post off topic. Admod note: vanuit het openingspostperspectief posten dus asltublieft Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Wat versta je onder kennen? Bedoel je van de tv? Of als je er wel eens mee hebt gesproken? Of als je er college van hebt gehad? Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 poehee, ik heb aan twee universiteiten gestudeerd......al zou ik niet meer alle namen weten van de wetenschappers die ik ben tegengekomen. En ik heb ook al ontzettend veel gelezen. Dat ga ik echt niet allemaal opschrijven. De docenten werken allemaal in het vakgebied van de cultuurwetenschappen. In Rotterdam ben ik beziggeweest met kunsteconomie en cultureel ondernemerschap, dus daar ben ik bedrijfskundigen en economen en in de eerste paar jaar ook sociologen, historici en filosofen tegengekomen. Nu studeer ik aan de VU en nu kom ik vooral literaire wetenschappers en kunsthistorici tegen. wil je echt namen van docenten weten, dan kan je altijd nog in de studiegids kijken van de EUR en de VU, waar ik gestudeerd heb. Verder heb ik thuis nog wat boeken staan van christelijke kunsthistorici en literaire wetenschappers. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 16:28:27 schreef The Black Mathematician het volgende: Wat versta je onder kennen? Bedoel je van de tv? Of als je er wel eens mee hebt gesproken? Of als je er college van hebt gehad? Ja zoals je een BN'er kent zeg maar. 'Intiemer' of meer van dichtbij mag uiteraard ook Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 16:11:32 schreef Sacerdos het volgende: Wat is wetenschap en de juiste wetenschap,dat is de vraag,waar komt men mee vooruit,met de wetenschapper die op zijn zolderkamertje de mens echt vooruit helpt en iedereen kent hem,ook de man /vrouw die gek op goudvissen is die rondjes draaien in de vissenkom. Weten schap is relatief tevens eeuwig en feitelijk. Van het serieuze type zou ik zo snel even zeggen, werkzaam aan universiteit of onderzoeksinstituut dus Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 08 februari 2008 22:31:25 schreef Gorthaur het volgende: [...] Ik ken er een zooi binnen de geschiedwetenschap. Een aantal heb ik colleges van gehad, andere referaten bij gewoond en nog een zooi heb ik hun werk van gelezen. Buiten mijn (studiematige) vakgebied 'ken' ik wel een aantal mensen die zeg maar dat vak gebied overlappen en daar dus relevant voor zijn (denk aan neerlandici, archeologen, antropologen, ed.). En daarnaast ken ik wat 'populaire' figuren die of tv bekendheden zijn of populair wetenschappelijke publicaties hebben geschreven (Dekker, Hawkings, etc). En natuurlijk de klassieken uit de geschiedenis die beroemd zijn door hun ontdekkingen of vormgevingen aan de wetenschap. En verder 'ken' ik nog enkele mensen die op theologisch gebied wat hebben na gelaten of daar in bezig geweest. Hebben ze behalve Dekker en Hawking ook nog namen??? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:34:55 schreef Alex Tromp het volgende: Hebben ze behalve Dekker en Hawking ook nog namen??? Jazeker. Maar ik had niet zo zin om alles op te schrijven waar ik college van heb gehad, heb horen spreken of eens wat voor heb gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:34:55 schreef Alex Tromp het volgende: [...] Ja zoals je een BN'er kent zeg maar. 'Intiemer' of meer van dichtbij mag uiteraard ook [...] Enkele namen op het niveau van wel eens mee gesproken of college van gehad: Robbert Dijkgraaf (Mathematisch Fysicus) Brian Greene (Theoretisch Fysicus) Erik Verlinde (Theoretisch Fysicus) Piet Mulders (Theoretisch Fysicus) Daniel Boer (Theoretisch Fysicus) Jan de Boer (Theoretisch Fysicus) Ronald Griessen (Vaste stof Fysicus) Jan Dijkstra (Topoloog) Jan van Mill (Topoloog) Ronald Meester (Stochasticus) Op het niveau BN'er begin ik er niet aan, dat is echt een te lange lijst. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:42:38 schreef Gorthaur het volgende: [...] Jazeker. Maar ik had niet zo zin om alles op te schrijven waar ik college van heb gehad, heb horen spreken of eens wat voor heb gelezen. Das letterlijk van het topic af... Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 21:03:23 schreef The Black Mathematician het volgende: Robbert Dijkgraaf (Mathematisch Fysicus) Die ga ik volgens mij na 19 mei heel vaak tegenkomen Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Nou, dan ben ik wel nieuwsgierig waarom. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Die wordt toch president van de KNAW? Mag ik zijn bureau en GSM en dat soort dingen weer gaan verzorgen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 20:34:55 schreef Alex Tromp het volgende: [...] Ja zoals je een BN'er kent zeg maar. 'Intiemer' of meer van dichtbij mag uiteraard ook Mijn lijstje zijn wetenschappers waar ik een reeks colleges van heb gehad, anders kom ik ook wel verder. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Quote: Op zaterdag 09 februari 2008 21:08:44 schreef Alex Tromp het volgende: [...] Das letterlijk van het topic af... Hoezo? Quote: Welke wetenschappers ken jij eigenlijk? Ik ga geen suggesties doen, ik ken er teveel. Graag ook het vakgebied noemen Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 9 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 Ik was benieuwd naar de algemene kennis, het was niet de bedoeling om op te sommen wie ik beroepshalve allemaal tegenkom. Is een beetje bescheidenheid/terughoudendheid nou ook al niet meer op zijn plaats hier? Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 9 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2008 ik vind wel dat als mensen geïnteresseerd zouden zijn in de docenten waar je les van heb gehad, dat je beter een linkje van de studiegids van je faculteit kan plaatsen. Link naar bericht Deel via andere websites
degelovige 0 Geplaatst 14 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2008 Vanuit mijn studie heb ik veel te maken met Karl Popper, wmb qua methodologie van wetenschap een van de grondleggers! Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Bedoelde eigenlijk nog levende wetenschappers, Popper is al 14 jaar dood. Maar nu ik hier zo over nadenk heeft niemand zelfs Einstein genoemd. Link naar bericht Deel via andere websites
Lalagè 0 Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 mezelf en mijn collega's Misschien ben je wel geinteresseerd in 'Bessensap', een congres waar journalisten en wetenschappers elkaar ontmoeten. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Wel geinteresseerd, maar ga er niet naar toe. Werk al in een wetenschappelijk congrescentrum (niet ver van Memo overigens) en Hans van Manen kom ik ook al vaak genoeg tegen. Wat voor wetenschap doe jij? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten