Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb al zo lang de behoefte om dit een keer te zeggen:

Nee, zwart is praktisch gezien onmogelijk. smile.gif

Dit natuurlijk los van het feit dat ik er zelf ook wel van houd om kleren te dragen die toch best wel zwart mogen lijken, maar het in werkelijkheid natuurlijk niet zijn! Want zwart kan natuurlijk gewoon niet. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan heeft hij/zij/het een knappe blunder gemaakt, jij denkt niet verder dan je neus lang is, omdat hij/zij/het jou dat heeft wijgemaakt, want zwart is namelijk geen kleur...

Ik weet ook wel dat zwart geen kleur is, maar alle kleuren bij elkaar. Wat een onzinnige uitspraak om te zeggen dat ik niet verder denk dan mijn neus lang is (die trouwens aardig groot is) doordat ik al zo vaak over (zwarte)kleding gediscuseerd heb ben ik daar gewoon nuchter over gaan denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind zwarte kleding mooi! Dan vooral boven een spijkerbroek ofzo. Het staat neutraal en zakelijk, en ik hou wel van casual. Daarbij zie je er viezigheid niet zo snel op en zweetplekken vallen ook minder snel op knipoog_dicht.gif Enige jammere is dat het zo snel grijs wordt in de was boosrood.gif

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een Waere Christen bent, en een recht besef van je grote schuld bij God hebt, kun je niets anders dan in het zwart gekleed gaan. Dichtte de psalmdichter niet in de achtendertigste psalm:       

''k Ben, door Uwe wet te schenden,

Krom van lenden,

Vol van druk, benauwd van hart.

Zeer gebogen en verslagen,

Moe van klagen,

Ga ik al den dag in 't zwart.'

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet ook wel dat zwart geen kleur is, maar alle kleuren bij elkaar. Wat een onzinnige uitspraak om te zeggen dat ik niet verder denk dan mijn neus lang is (die trouwens aardig groot is) doordat ik al zo vaak over (zwarte)kleding gediscuseerd heb ben ik daar gewoon nuchter over gaan denken.

Ach, ik had mijn pillen niet ingenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

we moeten dat soort teksen letterlijk nemen, dus zwarte kleren zijn duidelijk uit den bozen...
:o

Ik loop bijna altijd in het zwart. Zwart is niet van de boze. Ik vind zwart mooi. Ik loop ook graag in gothic jurken/rokken/truitjes enzo. Ik vind het gewoon mooi. Omdat het zwart is is het niet slecht. Mijn vader (geen gothic of zo) loopt ook in zwarte truien , maar dat is dus echt iemand die naar mensen toestapt om het evangelie te vertellen. Niet echt boos dus knipoog_dicht.gif.

Nou naar mijn mening kan je het gewoon dragen hoor knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe ga je dan om met die bijbeltekst waar staat dat je 'daags in witte kleedren moet gaan?'

Ik denk dat God het belangrijker vind hoe je je gedraagt dan hoe je erbij loopt. Niemand loopt elke dag in het wit. Want dan is paars, blauw, geel en dat soort kleuren ook meteen fout. Terwijl daar dan niet moeilijk over gedaan word. Als mensen graag in zwart laat ze lekker. Ik vind dat zwart erg mooi kan vallen. Maar misschien moet je ook kijken hoe het zwart is. Bij gothic kan het hekserig staan maar ook mooi. Ik vind dat zwart gewoon kan. En ik loop ook vaak in het zwart en soms ook gewoon in een andere kleur. En ik ken eigenlijk niemand die elke dag of zelfs vaak in het wit loopt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid