Ignatius Maria 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 16:22:42 schreef Koerok het volgende: [...]Kun je aangeven of en op welke manier deze vraag iets zinvols heeft opgeleverd? Iets dat praktisch nut heeft gehad? Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 15:06:09 schreef The Black Mathematician het volgende: Ik dacht als kleuter al "wat nou als iedereen om me heen een robot is en ik de enige echte mens?" Doet me ook wel denken aan "The truman story" Een man die in een real life soap zit waar hij zelf niets vanaf weet. De hele wereld zou maar om jóu draaien Link naar bericht Deel via andere websites
Casper 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 14:32:24 schreef anastasia het volgende: [...] Ah, maar jongen toch, alles hier is Maya, niet echt echt Ik zou te rade gaan bij de Hindu's en/of Buddhisten Als je er van uit gaat dat niets echt echt is hier dan kan het alleen echt echt zijn als niemand het gemaakt heeft. Opzich is dan alleen God echt echt. wow ik volg mezelf niet meer Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Kan iemand de brandende monnik uitleggen? (Overigens één van de krachtigste foto's die bestaat (of gesimuleerd is )) maar wat heeft het met dit topic te maken? Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Een voorbeeld dat de overtuiging dat de werkelijkheid schijn is, geen filosofische bezigheidstherapie is, maar nogal wat betekenis kan dragen voor de manier waarop je in de wereld staat. Link naar bericht Deel via andere websites
angelofGod 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Kenneth dit is een hele enge foto daar kan je veel pijn mee doen. Dus kijk daar asjeblieft mee uit. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 17:34:13 schreef Liset het volgende: [...] Doet me ook wel denken aan "The truman story" Een man die in een real life soap zit waar hij zelf niets vanaf weet. De hele wereld zou maar om jóu draaien Zo zie je maar, als kleuter had ik al scriptwriter kunnen worden Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik dacht altijd dat het geloof maar één grote grap was en dat mensen dat deden om mij in de zeik te nemen... Lijkt er wel op Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 17:51:43 schreef KennethB het volgende: Een voorbeeld dat de overtuiging dat de werkelijkheid schijn is, geen filosofische bezigheidstherapie is, maar nogal wat betekenis kan dragen voor de manier waarop je in de wereld staat. Kun je dat even voor me uitspellen? ik niet snap Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Ik vind het juist een uitstekende illustratie van de invloed van een bepaalde filosofie op het handelen in de vergankelijke wereld. Een foto van een uithongerende jaïnist zou hetzelfde doel hebben, maar is mss wat minder indrukwekkend... Link naar bericht Deel via andere websites
angelofGod 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Nee hoor Feebs. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Net zoals de man die dacht: "Hé, in feite besta ik uit een verzameling atomen met een heleboel ruimte ertussen. En die muur tegenover mij bestaat toch ook enkel uit atomen met ruimte ertussen. Dus als ik nu een beetje tussen die atomen door wring, kan ik vast wel door de muur lopen..." Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 18:28:22 schreef angelofGod het volgende: Kenneth dit is een hele enge foto daar kan je veel pijn mee doen. Dus kijk daar asjeblieft mee uit. Het is een iconische foto die onzettend veel weer geeft. Mooi is niet het goede woord uiteraard, maar ik vind het een zeer intrigerende foto. Link naar bericht Deel via andere websites
angelofGod 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 De foto is eng maar mooi gemaakt opzich. Trek er een les uit kenneth. Samengevoegd: Marinus u.p.g. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 16:22:20 schreef Feebs het volgende: Wat is eigenlijk de defenitie van bestaan? Dat andere je herinneren. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 maar dan zijn er mensen die dood zijn die bestaan en mensen die dood zijn die niet meer bestaan. Ben je dan dood of levend als je bestaat? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 bestaan/bestond, 't hangt ervanaf, nog steeds hetzelfde werkwoord. Je kan zowel levende als dooie mensen herinneren. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 19:06:37 schreef angelofGod het volgende: Marinus u.p.g. en upg betekend? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 20:33:50 schreef AndreasJ het volgende: bestaan/bestond, 't hangt ervanaf, nog steeds hetzelfde werkwoord. Je kan zowel levende als dooie mensen herinneren. maar er zijn ook dode mensen die iedereen al weer vergeten is, al was het maar door de tijd die ertussen zit. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 20:35:29 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] maar er zijn ook dode mensen die iedereen al weer vergeten is, al was het maar door de tijd die ertussen zit. Dat klopt, er zijn weinig mensen die voor altijd bestaan. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Als je dood bent blijf je in de realiteit zoals ik die beleef gewoon bestaan. Je functioneerd niet meer, maar je bestaat nog wel helemaal. Op den duur wordt je weer opgenomen door het eco-systeem (wat altijd nogal onprettig wordt ervaren, maar wat ik weer een mooie gedachte vind. Via de voedselpyramide zul je uiteindelijk wellicht weer deel uit gaan maken van een bewust wezen en voila atheistisch materialistische onsterfelijkheid. Of nog beter vlieg met een raket de zon in. Dan zult u dmv kernfusie met lichtsnelheid over het gansche heelal uit gestraald worden. Atheisme: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. Oh en uiteraard leef je ook door in je nageslacht. En ook zal je invloed op dit universum tot in der eeuwigheid blijven bestaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Jij bestaat in mijn herinneringen als iemand die in korte tijd twee keer in een post stam + t niet kan onthouden. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 20:05:54 schreef AndreasJ het volgende: [...] Dat andere je herinneren. Confabulatie; (onbewust) verzonnen voor waar aannemen. o.a. link & link Dat anderen je herrineren is dus niet echt een waterdicht systeem. Iets kan juist perfect enkel in de geesten van mensen bestaan, zonder dat er sprake is van een fysische bron. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 10 januari 2008 17:34:13 schreef Liset het volgende: [...] Doet me ook wel denken aan "The truman story" Een man die in een real life soap zit waar hij zelf niets vanaf weet. De hele wereld zou maar om jóu draaien Een effect wat eigenlijk heel veel voorkomt.. ook iets als een 'imaginair publiek' dat bij bijna alle pubers wel voorkomt is zoiets.. je af en toe gedragen alsof het voor een een groep toeschouwers is, terwijl dat absoluut niet het geval is.. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 20:46:55 schreef AndreasJ het volgende: Jij bestaat in mijn herinneringen als iemand die in korte tijd twee keer in een post stam + t niet kan onthouden. Ik ben helaas taalkundig debiel. Verder ben ik van gemiddelde intelligentie Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2008 Quote: Op donderdag 10 januari 2008 18:48:09 schreef RobertF het volgende: Net zoals de man die dacht: "Hé, in feite besta ik uit een verzameling atomen met een heleboel ruimte ertussen. En die muur tegenover mij bestaat toch ook enkel uit atomen met ruimte ertussen. Dus als ik nu een beetje tussen die atomen door wring, kan ik vast wel door de muur lopen..." Je kan niet door de muur omdat je atomen zouden botsen met de atomen van de muur, maar omdat de elektronen van de atomen in de muur de elektronen van jouw atomen afstoten. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten