Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contract per 7 januari niet verlengt wordt. DAt is natuurlijk wel vervelend. Ik heb er 1,5 jaar gewerkt en heb veel inzet en initiatief getoond binnen de winkel.

Ik ben er opzich best rustig onder, maar hoe meer ik erover na denk hoe vervelender het wordt. Ik moet namelijk per januari mijn eigen ziektenkostenverzekering gaan betalen. Ik krijg wel een tegemoetkoming van de belastingdienst, maar dat is niet genoeg. Omdat ik nu 18 ben hebben zijn mijn ouders ook gestopt met het geven van kleedgeld. Dus zit er een financieel probleem aan te komen.

Opzich, zal dat niet echt een ramp worden, omdat ikw eet dat als er iets is dat ik dan wel bij mijn ouders terecht kan, maar vervelend is het wel.

Naja, dit moest ik even kwijt..

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je 'tegemoetkoming scholieren' aangevraagd? Je ouders krijgen geen kinderbijslag meer omdat je 18 bent geworden, maar die instantie geeft voor scholieren wel een soort kinderbijslag maar dan met een ander naampje knipoog_dicht.gif

van de belastingdienst heb je (als ik het goed heb) recht op 430 euro per jaar. Dat is niet genoeg idd

Van de IBgroep krijg je echt waarschijnlijk rond de 95 euro (ik in elk geval wel) en dat is voor de meesten precies genoeg om de verzekering te dokken.

En tsja, een andere job vinden dus.. Maar als je een goed cv (iig lange werkervaring etc!) hebt kom je denk ik toch wel weer snel aan de bak bij een andere winkel? smile.gif

Maar ik ken je probleem.. Ben te laat met de tegemoetkoming scholieren dus ik zit de eerste 3 maanden van januari ook zonder extra geld. Nou kan mijn saldo dat nét trekken, maar dan is wel alles wat ik heb gespaard weg boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

die tegemeotkoming voor scholieren die heb ik ook aangevraagd. ik krijg daar ook zoveel van, maar dat red ik dan nog niet, dus dat is best crappy.

Ik heb nu een sollicitatiebrief gestuurd naar een concertzaal hier in Eindhoven. Ze zoeken een parttime medewerker voor in de artiesten foyer, dus dat lijkt me wel gaaf. Ben benieuwd naar de reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naast dat het erg rot is dat je nu geen werk meer hebt, zou ik niet heel bang zijn niet meer aan de bak te komen. De arbeidsmarkt is momenteel gunstig en wordt steeds gunstiger. Als je inderdaad goed je oren en ogen open houdt kan je vrij snel weer aan de bak.

Je moet er inderdaad wel wat moeite voor doen, maarja, eigenlijk geen enkele baan komt je zo aanwaaien knipoog_dicht.gif

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Maar betalen je ouders helemaal niks meer voor je of wat? Je eigen ziektekostenverzekering en je kleedgeld houdt ook op? Dat is wel een hele grote stap ineens. Ik denk dat je daar met ze over moet praten. Je ouders zijn ook eigenlijk verplicht om jou te voorzien in je levensbehoefte en studie, totdat je 21 jaar bent geworden. Het is niet voor niks dat mensen van 'minder rijke' ouders meer studiefinanciering krijgen.

art. 1:195a BW; 'ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van 21 jaar niet hebben bereikt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Naast dat het erg rot is dat je nu geen werk meer hebt, zou ik niet heel bang zijn niet meer aan de bak te komen. De arbeidsmarkt is momenteel gunstig en wordt steeds gunstiger. Als je inderdaad goed je oren en ogen open houdt kan je vrij snel weer aan de bak.

Je moet er inderdaad wel wat moeite voor doen, maarja, eigenlijk geen enkele baan komt je zo aanwaaien
knipoog_dicht.gif

Succes!

Ik heb nu drie baantjes gehad en alledrie kwamen zo onderhand aanwaaien. Ik vroeg of ze hulp nodg hadden kwam op gesprek en was aangenomen. Maar het kan niet altijd zo makkelijk gaan, lijkt me.

Maandag even informeren bij zaken bij ons in het winkelcentrum, wie weet zoeken ze mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

art. 1:195a BW; 'ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van 21 jaar niet hebben bereikt'.

Waarom lees ik dat nu pas noparty.gif

Je bent nog maar 18 jaartjes Nath, er is een enorme overvloed aan bijbaantjes, je kunt je ouders nog lief aankijken op deze leeftijd en anders wordt het gewoon een heel rijk vriendje zoeken knipoog_dicht.gif

Het lijkt nu allemaal misschien heel dramatisch, maar met je 18 jaar moet het echt mogelijk zijn om heel snel weer een leuke bijbaan te vinden. Uitzendbureau's, advertenties en vrienden zijn er niet voor niks smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

als het nodig is zullen ze me ook wel te hulp schieten, maar ik wil het zelf oplossen. Ik hou er niet van om hulp te vragen. Ondanks dat ik gewoon nog thuis woon enzo. Wil ik zoveel mogelijk zelfstandigheid hebben.

Oke dat is je eigen keuze.. Alleen realiseer je wel dat je nu jong bent en je je hele leven nog kunt werken en zelfstandig kunt zijn. In principe is het hele kinderbijslag en studiefinancierings-systeem bedoeld om kinderen en jongeren te laten leven zonder zich druk te moeten maken om rondkomen zodat ze zich kunnen concentreren op de studie en bijvoorbeeld bestuurs-taken. Maar ja tegenwoordig werkt iedereen en heel veel, maar hoe meer je te besteden hebt hoe meer je gaat besteden .. Maar goed, succes met het vinden van een baantje. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contract per 7 januari niet verlengt wordt. DAt is natuurlijk wel vervelend. Ik heb er 1,5 jaar gewerkt en heb veel inzet en initiatief getoond binnen de winkel.

Best kans dat je ontslag vooral te maken heeft met dat je te duur bent geworden voor ze. Ik weet niet hoe het in jou geval zit, maar ik hoor het wel vaker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Kan ook te maken hebben met het feit dat ze na een aantal tijdelijke contracten (geloof 3) je verplicht een vast contract moeten geven. Heb je niet gevraagd waarom? Want als dat de reden is dan kun je ook aanbieden om 2 maand weg te gaan en dan weer terug te komen, en dan begin je weer met een nieuwe reeks tijdelijke contracten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom lees ik dat nu pas
noparty.gif

Je bent nog maar 18 jaartjes Nath, er is een enorme overvloed aan bijbaantjes, je kunt je ouders nog lief aankijken op deze leeftijd en anders wordt het gewoon een heel rijk vriendje zoeken
knipoog_dicht.gif

Het lijkt nu allemaal misschien heel dramatisch, maar met je 18 jaar moet het echt mogelijk zijn om heel snel weer een leuke bijbaan te vinden. Uitzendbureau's, advertenties en vrienden zijn er niet voor niks
smile.gif

Helemaal mee eens....tja wel rot voor je dat je eruit moet, maar het barst van het werk.

link

Ga ervoor!!!Je kan maar beter uit de uitkering bliven want daar schiet je helemaal nix mee op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weten je ouders dat wanneer je thuiswoont je sowieso nog thuiswonende verzekering hebt? tot je 27ste mag dat geloof ik, wat inhoudt dat je veel minder aan ziektekosten betaald. (ik dacht dat het 86 euro per maand was)

En gewoon solliciteren, mensen die laten zien dat ze willen werken worden vaak zat aangenomen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weten je ouders dat wanneer je thuiswoont je sowieso nog thuiswonende verzekering hebt? tot je 27ste mag dat geloof ik, wat inhoudt dat je veel minder aan ziektekosten betaald. (ik dacht dat het 86 euro per maand was)

En gewoon solliciteren, mensen die laten zien dat ze willen werken worden vaak zat aangenomen
flower.gif

Dat was volgens mij vroeger zo, maar ik woon thuis en betaal gewoon de volle mep voor de ziektekosten. Mis ik iets verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat was volgens mij vroeger zo, maar ik woon thuis en betaal gewoon de volle mep voor de ziektekosten. Mis ik iets
verbaasd.gif

Quote:

Ja, ik betaal namelijk niet de volle mep voor mn ziektekosten.

Balen! Ook iets om achteraan te gaan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb nu een geweldige regeling met mn ouders :D

mijn zorgtoeslag moet ik aan hun betalen en mn tegemoetkoming voor scholieren mag ik zelf houden. (werk, of geen werk.) smile.gif

Dat scheelt in ieder geval wel in de zorgen :D


Samengevoegd:

Quote:

Weten je ouders dat wanneer je thuiswoont je sowieso nog thuiswonende verzekering hebt? tot je 27ste mag dat geloof ik, wat inhoudt dat je veel minder aan ziektekosten betaald. (ik dacht dat het 86 euro per maand was)

En gewoon solliciteren, mensen die laten zien dat ze willen werken worden vaak zat aangenomen
flower.gif

mijn zorgverzekering zit dik over de honderd :s Maar dat probleem is nu dus gelukkig opgelost smile.gif

En natuurlijk zoek ik gewoon naar werk. Ookal voldoe ik misschien niet aan alle kwaliteiten die ze in iemand zoeken, ik stuur ze gewoon een brief/mail(wat ze het liefst hebben).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik voel me nu echt een oor aangenaaid..

We hadden zojuist een soort afscheidsfeestje van mij. Dus warenw e met ons team gaan bowlen. Maar er was ook een andere jongen bij. Dus ik vroeg aan hem of hij nu in ons filiaal stond. Het antwoord was dus ja. Dus ik ff checken bij een collega'tje van me, of hij weekendhulp was. En ook daarop was het antwoord ja. En ik meost weg, odmat ik niet door de weeks werkte. En hij staat er nu ook als weekendhulp.

Een flinke domper op de erg gezellige avond. :s

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Hoe dan ook altijd gelijk een rechtzaak beginnen en op ramkoers gaan met werkgevers hoef je geen meelij te hebben.

Mits dat je zeker weet dat je je werk altijd goed gedaan hebt ,want daar gaat het om dan kan je de zaak altijd winnen ,in ieder geval haal er zoveel mogelijk geld uit.

Doet het ook goed als referentie voor later! Gaat je nieuwe werkgever informeren en krijgt hij dat te horen, slim hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid