Spring naar bijdragen

Boeken over Bijbel en christendom


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Jezus gaf de Rabbi's onderwijs in de Tempel..

[...]

Dus welzeerzeker heeft Jezus de Christus zich verdiept in de geschriften en wat de toemalige theologen daarvan geschreven hadden.

Paulus heeft op de 'Theologische School' gezeten.. [...]

En ja, Paulus kende de filosofen van zijn tijd. Hij refereerd zelfs aan Plato, sprak op het Oxford-meets-Harvard-meets-Tweede Kamer-meets-Lagerhuis van die wereld. [...]

Daarbij, volgens mij lezen orthodoxe joden nooit de Tenach (Thorah en de Profeten is namelijk niet het gehele OT, je vergeet dat namelijk de Chetoeviem) zonder de Talmoed
knipoog_dicht.gif

Raido,

Klopt idd en is mij bekend. Maar wat ik duidelijk wil maken is het verschil. Wat ik vaak bemerk is dat veel mensen de bijbel niet kennen, maar op zoek gaan naar bewijzen in theologische (e.d.) boeken om maar het woord te kunnen of willen gaan geloven.

Maar goed, je commentaar was perfect en het is erg belangrijk om te weten in welke kronkels mensen denken om deze weer recht te praten..

Sjaloom,

GertJan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar goed, je commentaar was perfect en het is erg belangrijk om te weten in welke kronkels mensen denken om deze weer recht te praten..

Ik begrijp je zin niet helemaal.

Bedoel je dat Raido de kronkels van het denken van mensen recht probeert te praten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Kyran: 'Geloven in een God die niet bestaat' wil ik ook nog lezen. Ik zag eerst niet in hoe het een interessant verhaal zou kunnen worden, maar op een ander forum zette iemand de grote lijn vh boek uiteen en nu lijkt het me juist wel interessant. Wat vind jij ervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor als je het christendom wilt begrijpen lijkt me het iig een aanrader om wat te lezen van theologen uit orthodoxe hoek.

Ratzinger is zeker een aanrader.

Maar als je meer een overzichtswerk van de theologie zoekt raad ik Alister McGrath aan 'christelijke theologie'. Dat boek is ondermeer op de vrije universiteit Amsterdam als studieboek wbt theologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor als je het christendom wilt begrijpen lijkt me het iig een aanrader om wat te lezen van theologen uit orthodoxe hoek.

Ratzinger is zeker een aanrader.

Maar als je meer een overzichtswerk van de theologie zoekt raad ik Alister McGrath aan 'christelijke theologie'. Dat boek is ondermeer op de vrije universiteit Amsterdam als studieboek wbt theologie.

Zat zelf ook al aan Ratzinger te denken idd knipoog_dicht.gif.

Bedankt, ik zal er eens over nadenken smile.gif. Morgen eerst eens dat boek van de atheïstische dominee halen en 'De reis van je hoofd naar je hart' van Leo Fijen smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als je meer een overzichtswerk van de theologie zoekt raad ik Alister McGrath aan 'christelijke theologie'. Dat boek is ondermeer op de vrije universiteit Amsterdam als studieboek wbt theologie.

Ook op de Universiteit van Tilburg als ik het juist heb. Gewoon omdat het inderdaad erg goed is. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zat zelf ook al aan Ratzinger te denken idd
knipoog_dicht.gif
.

Bedankt, ik zal er eens over nadenken
smile.gif
. Morgen eerst eens dat boek van de atheïstische dominee halen en 'De reis van je hoofd naar je hart' van Leo Fijen
smile.gif
.

Als je God wil zien moet je zoeken in de boeken van gelovigen.. Niet in die van hypocriete 'predikanten'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je God wil zien moet je zoeken in de boeken van gelovigen.. Niet in die van hypocriete 'predikanten'.

Wat geeft jou het recht te zeggen dat hij hypocriet is? Lees eerst zijn boek eens voor je oordeelt...

Iets met een balk en een splinter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid