Spring naar bijdragen

Hoe ver kan je gaan bij een vriendschap?


Aanbevolen berichten

Mij kunnen roddels eigenlijk niet zoveel schelen. In mijn studentenvereniging knuffel ik wel eens met mannelijke vrienden. Misschien denken anderen daarom dat ik homo ben, maar dat is hun probleem, ik lig er niet wakker van. Ik heb ook wel eens een tarotlegging gedaan voor een vriendin, waarbij we geen pottenkijkers wilden, dus we hadden een leeg kamertje opgezocht. Dan weet je ook dat er roddels komen die nog verder gaan dan "daar bloeit iets", maar ik kan er eigenlijk wel om lachen.

Als jij om roddels niet kunt lachen, dan moet je het niet doen. Als mensen je aanspreken om roddels en je vertelt ze de waarheid en ze geloven je niet, dan zijn dat soort mensen het niet waard om mee om te gaan. Zo zie ik het tenminste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het aan mij persoonlijk vraagt moet een vriend van het andere geslacht wel een hele goeie vriendin zijn, ik knuffel namelijk niet met alles en iedereen, meestal moet je ze bij mij verdienen. Maar ik ben een afwijking, in tegenstelling tot de rest van de wereld beschouw ik een knuffel als redelijk intiem en niet voor jan en allemaal beschikbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eensbig-smile.gif Wees er alleen wel zeker van dat je het in het juiste gezelschap doetwidegrin.gif

* annzie denkt terug aan een cursus, waarbij ze voor ze naar huis ging vroeg wie er een knuffel wilde, en vervolgens allemaal rare blikken kreeg toegeworpen.

Maar ik denk dat dat probleem niet echt speelt in dit geval.

En als je bang bent voor roddels, is het denk ik beter om het niet te doen, want die kunnen wel ontstaan dan. Al ben ik er zo één die denkt: stik maar, ik wil knuffelenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, dan ben ik weer gerust gesteld, ik had inderdaad hetzelfde probleem. Mensen die me erop aanspraken, ik heb ze gwn de waarheid gezegd en het kan me niet veel schelen of ze het geloven of niet. Ik wil gewoon niet overdrijven...Snap je, maar ik ben blij met de reacties, thnx!


Samengevoegd:

Quote:

Als je het aan mij persoonlijk vraagt moet een vriend van het andere geslacht wel een hele goeie vriendin zijn, ik knuffel namelijk niet met alles en iedereen, meestal moet je ze bij mij verdienen. Maar ik ben een afwijking, in tegenstelling tot de rest van de wereld beschouw ik een knuffel als redelijk intiem en niet voor jan en allemaal beschikbaar.

Ik knuffel niet met Jan en alleman, enkel met een goede vriend knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knuffelen doet mensen echt goed en daar hoeft niet meer achter te zitten, dan goede vriendschap :D.

En ja, ik knuffel met mijn man en met vrienden, maar ik knuffel alleen mensen, waar ik een goed gevoel bij heb party.gif

Knuffelen is goed en is goed voor de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He bah, knuffelen.. niet te veel hoor nooo.gif

Knuffelen met m'n toekomstige ex is leuk, maar m'n hele vriendengroep knuffelen zie ik niet direct zitten.

Maar andere mensen vinden het fijn om elkaar te plukken, huggen en op andere manieren aan elkaar te zitten. Als je het doet uit vriendschap, wat is er dan mis met wat lichamelijk contact als je het allebei graag wilt? Vooral doorgaan yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik knuffel vrij veel, stond ook wel bekend als de knuffel-evangelo, zoals NienkeJ het eens prachtig omschreef.

Nu ik verkering heb, worden de knuffels, met name met mensen van het andere geslacht wel korter en iets minder stevig. Verschil moet er natuurlijk wel wezen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik irriteer me mateloos aan mensen die het nodig vinden om alles en iedereen te knuffelen. Ik bewaar dat voor speciale momenten en speciale mensen, anders zijn knuffels en aanrakingen op zich niks bijzonders meer. Ik knuffel al helemaal geen mensen van het andere geslacht.

Dat het knuffelgedrag van een 'knuffel-evangelo' nu hij een relatie heeft, veranderd sterkt mij in mijn mening. smile.gif Je moet het speciaal houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat slaat ook nergens op. Ik geloof dat je er van uit mag gaan dat het overgrote deel van de leden van dit forum geen seks voor het huwlijk heeft.

Knuffelen doe ik met vrienden en mensen die ik graag mag. Gewoon, een knuffel. Bij mijn vriend zijn de knuffels intiemer, het voelt anders, is anders.

Bepaalde mensen krijgen altijd een knuffel van mij als ik ze zie. M'n beste vriendin en bepaalde kenissen en familieleden. Ik hou gewoon van knuffelen, betekend niet dat knuffelen met je p[artner daarom minder leuk/speciaal word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar je gaat toch ook niet iedereen zoenen omdat voor de speciaalheid in relaties (huwelijk) er altijd nog seks is?

Ik had het er over dat kusjes voor een wat diepere relatie gaat dan 'just friends'. Ik had het niet over dat je je vrienden maar gewoon onder moet zoenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid