Spring naar bijdragen

Mag je in het leger


Aanbevolen berichten

Waarom ik niet op alle posts inga?

Omdat ik mijn mening hier zojuist heb weergegeven.

Omdat ik niet van plan ben opalles in te gaan wat een ander zegt.

Omdat ik helemaal niet verwacht dat anderen het met mij eens zullen zijn.

Omdat ik helemaal geen nut zie in eindeloze discussies die nergens toe lei(ij)den.

Neem alleen het feit dat ik soldaten en kerk noem en dat daar een ander van maakt dat ik de RKK daarmee bedoel.

Ik zou zeggen: "Wie de schoen past trekt hem aan" Maar ga nou geen woorden in mijn mond leggen die daar niet horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Waarom ik niet op alle posts inga?

Omdat ik
mijn
mening hier zojuist heb weergegeven.

Omdat ik niet van plan ben opalles in te gaan wat een ander zegt.

Omdat ik helemaal niet verwacht dat anderen het met mij eens zullen zijn.

Omdat ik helemaal geen nut zie in eindeloze discussies die nergens toe lei(ij)den.

Neem alleen het feit dat ik soldaten en kerk noem en dat daar een ander van maakt dat ik de RKK daarmee bedoel.

Ik zou zeggen: "Wie de schoen past trekt hem aan" Maar ga nou geen woorden in mijn mond leggen die daar niet horen.

Waarom heb je überhaupt dan een account op een discussieforum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het van goed karakter getuigen dat Harry zonder enige extra aandacht zijn steentje bij heeft gedragen in het leger onder oorlogsomstandigheden. Dan heeft zijn legerpak wat prinsen vaak aanhebben op officiële gelegenheden wat meer is dan slechts goede sier maken.

Wat ik er verder van prins Harry vind, ach ja, ik ken de beste jongeman niet. Ik denk dat ik er weinig nuttigs over kan vertellen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

wie ben jij om te beslissen over dood?

ik zou alleen doden om te overleven.

dus in noodsituatie's (die ik nooit zelf zal opzoeken)

en om te voeden zal ik doden.

jij als christen gaat de beslissing opzoeken om te doden?

of ga je in het veld staan met je geweer boven je hoofd en de andere wang staan toe te keren?

ik vergeef je nobele dat je mijn land aanvalt.

ik vergeef je nobele dat je mij dood wilt omdat ik je land aanval en jouw kameraden dood omwille geloof en geld. (waar oorlog om gaat)

hahahaha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wie ben jij om te beslissen over dood?

ik zou alleen doden om te overleven.

dus in noodsituatie's (die ik nooit zelf zal opzoeken)

en om te voeden zal ik doden.

jij als christen gaat de beslissing opzoeken om te doden?

of ga je in het veld staan met je geweer boven je hoofd en de andere wang staan toe te keren?

ik vergeef je nobele dat je mijn land aanvalt.

ik vergeef je nobele dat je mij dood wilt omdat ik je land aanval en jouw kameraden dood omwille geloof en geld. (waar oorlog om gaat)

hahahaha.

voor het geval je het niet doorhad, het gaat hier over oorlog, dus over een situatie waarin een soldaat niet "het conflict opzoekt" maar gestuurd wordt om mensen te beschermen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn natuurlijk ook situaties waarin het conflict wel opgezocht wordt, maar dat men dit met zuiver motief doet. Bijvoorbeeld zoals in het volgende nieuwsbericht wat vers van de pers komt rollen:

Nederlands schip beschermt hulpgoederen Somalië

DEN HAAG - Nederland stuurt in april een marinefregat naar de Somalische wateren om VN-schepen met hulpgoederen te beschermen tegen rovers. Het kabinet heeft dat vrijdag besloten. Dat zei minister Eimert van Middelkoop (Defensie) na afloop van de ministerraad.

De voedselorganisatie van de Verenigde Naties (WFP) had Nederland onlangs verzocht een bijdrage te leveren. Sinds 2005 zijn daar zes VN-schepen aangevallen door piraten. Op basis van een VN-resolutie uit augustus 2007 hebben Franse en Deense schepen de kustwateren gecontroleerd.

Nederland neemt de fakkel eind maart voor drie maanden over. Volgens minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft de bescherming effect, want de piraterij is afgenomen. „De Somalische wateren zijn de gevaarlijkste ter wereldâ€, aldus Koenders.

Het Nederlandse schip, de Hr.Ms. Evertsen onder commando van kapitein-luitenant-ter-zee Rob Kramer, zal de hulptransporten begeleiden en verdachte schepen aanhouden. Het gaat om 170 militairen en een beveiligingsteam van het Korps Mariniers, dat aan boord kan komen. De zeerovers schenden het internationale zeerecht en vormen een bedreiging voor de ontheemden in Somalië en voor de hulpverleners.

De dieven financieren met de opbrengst waarschijnlijk hun rebellenstrijd in Somalië. Het land wordt al jaren geteisterd door geweld en dat neemt vooralsnog niet af. Het aantal ontheemden in eigen land is gestegen naar een miljoen.

De bijdrage van het Nederlandse fregat past volgens Koenders in zijn Afrika-beleid, dat zich meer richt op fragiele staten. Van Middelkoop zei het prettig te vinden dat Nederland met deze „mooie humanitaire†actie iets voor Afrika kan doen. Hij verwees naar de ervaringen van Nederland in het verleden met piraterij.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid