Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

(nou ja, getuigenisje hoor knipoog_dicht.gif )

Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt; ik ga verhuizen. smile.gif

Het achterliggende verhaal: Mijn familie, dat wil zeggen mijn broertje en m'n zusje, zijn in de loop van een half jaar tijd eigenlijk allemaal in de buurt van m'n ouders gaan wonen. Echt ongeveer binnen twee straten afstand. Op zich was dat eigenlijk niet eens zo'n voorspelbaar iets. We zijn wel close, maar vroeger hadden we het rond de eettafel er altijd over dat m'n ouders een wereldreis gingen maken als wij de deur uit waren, en dat wij zo'n beetje naar alle uithoeken van het land zouden vertrekken. Ik was altijd degene die het prima naar de zin had op de plek waar ik nu zit. Ik heb nu één broertje in Leeuwarden wonen, maar de rest woont allemaal dicht bijelkaar nu, en je weet natuurlijk nooit wat er gaat gebeuren, maar zowel m'n broertje als m'n zusje hebben toch wel dusdanig in die huizen geinvesteerd dat het er niet naar uit ziet dat ze snel zullen vertrekken.

Dus het idee om daar nu ook in de buurt te gaan wonen speelde al enige tijd in m'n hoofd. Mijn stiefmoeder heeft een tijdlang 'gemantelzorgt' (is dat een woord?) voor haar ouders, en ergens hoop ik dat ik voor m'n ouders ook een rol van belang kan spelen als ze ouder worden. Hetzelfde geldt voor m'n broers en zus en aanhang. Op zich is dat niet zo 'natuurlijk' als het lijkt. Het is niet zo dat ik nu een asociaal ben, maar toch wel redelijk op mezelf. Dat heeft zo z'n voorgeschiedenis. Maar naarmate je ouder wordt en ontdekt hoe koud en kil de wereld is, hoe meer je het belang gaat inzien van zaken die je altijd dacht gewoon en vanzelfsprekend te vinden. Familie? Die is er gewoon... Maar zo gewoon is dat niet.

Hetzelfde geldt voor vriendschappen;

Joh. 15:12-13 Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb. Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Nu wil ik niet beweren dat ik al zover ben, nog langer niet zelfs, maar dit soort teksten, juist dit soort teksten, en dingen die je meemaakt, zetten je óók aan het denken...

Ik heb vandaag m'n hartsvriendin gebeld, en we hebben een heel gesprek gehad, over dat we elkaar toch misten, en zo weinig zagen, zo'n 1 á 2 keer in de week, en hoe dat vroeger anders was. Nou ja, heel gesprek dus, ook erg fijn, en dat we elkaar op een bepaalde manier toch mistten. Ik weet het, op zich woont ze niet héél ver, maar je wipt toch minder makkelijk even binnen. Dat wilden we allebei weer terug. Zij had ook ongeveer dezelfde overwegingen als ik, daar kon ze zich erg in vinden. Toen heb ik de knoop definitief doorgehakt. We waren er allebei erg gelukkig mee. smile.gif

Praktisch gezien zal het niet zo'n probleem zijn, ik heb nog zo'n inactiebe inschrijving bij de woningstichting, en op zich ook voldoende geld.

Ik heb er zin in. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

rofl.gif
Ik dacht dat je het halve land nu moest doorkruisen. Maar je blijft dus zo ver weg wonen (van de bewoonde wereld
knipoog_dicht.gif
)

widegrin.gif Geef mij de bush-bush maar. puh2.gif

Quote:

Hmmmm, je bezorgt me een slecht gevoel, ik ga in januari veruizen, het huis uit op kamers, drie straten bij mijn ouders vandaan
widegrin.gif

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar de andere kant van de "stad"? Ik dacht dat we het hier over Leeuwarden hadden? puh2.gif

Als je op een kwartiertje tot 20 min fietsen woont (veel meer zal het niet zijn), ligt het alleen aan jezelf als je een vriend(in) 1x per week ziet en zou willen dat er vaker een rendez-vous plaatsvindt. Verhuizen vind ik dan ehh, een wat minder voor hand liggende oplossing. Dat je later voor je ouders wil gaan zorgen is lovenswaardig, maar dan heeft het nu nog weinig zin om daar te gaan wonen lijkt me, of heb je al een vast contract ergens, een baan die je aan wilt houden? En wil je echt al een huis gaan kopen, of een flatje gaan huren oid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid