Spring naar bijdragen

Vakantie Bijbel ...


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Het vorige topic is dicht, dus bij dezen een nieuwe knipoog_dicht.gif

in de afgelopen maanden zag ik af en toe opmerkingen over de zogeheten vakantiebijbelfeesten/ -weken/ -scholen. Verspreid door heel Nederland zijn er vele kerken die, bijv. in een samenwerkingsverband, in de vakanties voor de basisscholen een vakantiebijbelfeest/week/school organiseren. Het concept is simpel, maar doeltreffend. Liedjes zingen, bijbel verhaal, verwerking, toneel en gewoon veel gezelligheid en liefde zijn de onderdelen die bijna overal wel in het programma zitten.

Deze herfstvakantie is er bij ons in de kerk vakantiebijbelfeest (zie ook link puh2.gif). Ik zal voor de mensen die het echt niet kennen even grof de indeling van zo'n morgen geven.

9.50 deuren open, kids naar binnen

10.00 in de groepjes het 'opvangwerkje' maken, kids inschrijven etc.

10.10 naar de zaal, liedjes zingen (elly en rikkert, kidspraise, Opwekking voor Kids, Jan Visser, etc). De dagleider praat het aan elkaar. Jarigen word voor gezongen etc. Bij ons is de rond 10.30 ofzo collecte en gaan de kleuters naar een andere zaal waar het kleuter verhaal verteld word. De oudste groepen (basisschool groep 3-8) blijven in de grote zaal en horen daar het verhaal.

10.45 naar de kleine zalen terug voor het de verwerking. Dit is in een van de 3 'hoeken'; een doe&ontdek-hoek, een crea-hoek en een expressie-hoek. Elke dag doen kleuters/onderbouw/middenbouw een eigen hoek zodat ze na 3 dagen alle 3 de hoeken hebben gehad. Groep 7 en 8 heeft een eigen programma.

11.30 terug naar de grote zaal. Terugblik op de hele dag, vertellen hoevel geld er voor het adoptie kindje (ons collecte doel) is opgehaald, uiteraard weer veel zingen .

12.00 helaas is 't weer afgelopen, morgen een nieuwe dag!

Op de 3e dag is er bij ons ook een tassenwedstrijd; de kids krijgen een linnen tas waarin ze hun het vakanteibijbelfeest boek met de verhalen en spelletjes en andere dingen in kunnen stoppen.

Hebben jullie ook zo'n feest in de kerk? In welke vakantie? Ben je er toen je klein was zelf naar toegeweest? En ben je nu medewerker?

Ik vind het zelf echt hardstikke leuk om te doen. Toen wij 15 jaar geleden naar Utrecht verhuisden hebben mijn ouders gelijk meegedaan aan het VBF om zo de gemeente te leren kennen en ze zijn d'r blijven plakken. Vanaf dat ik 3 ben heb ik in de groepjes meegedaan en heb zelf dus bijna 20 keer als kind in een groepje gezeten. Nu ben ik medewerker; sowieso heb ik een heel aantal keer bij de marktkraam gestaan (de zaterdag voor het VBF is er in het winkelcentrum naast de kerk een marktkraam waar we ballonnen uitdelen en kinderen sminken om zo bekendheid te geven.). Ook heb ik als groepsleiding meegedaan maar sinds 2004 zit ik in de muziekgroep en afgelopen twee jaar en dit jaar doe ik de zangleiding, nu met muziek-coördinatie er bij. Met mijn vader als dagleiding is dat echt wel leuk om te doen. Eerst was het in de voorjaars- en herfstvakantie, maar nu helaas nog maar 1 keer. Maar dat is dan wel een superleuk feest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben dit jarenlang wel gehad in de kerk, de vakantie bijbel club.

En ongeveer op dezelfde manier als jij hierboven ook beschrijft joelle! puh2.gif

Ik kan me nog heel goed herrineren dat ik zelf als klein meisje daar in de vakantie naar toe ging. Het werd toen 2 keer per jaar gegeven (herfst en voorjaarsvakantie). Toen ik zelf niet meer mocht puh2.gif ben ik zelf gaan helpen.

Langzaam werd het wel steeds minder, ging van 3 ochtenden (en een heel spectakel er daarnaast nog omheen) naar 2 (die ook minder specatulair werden aangekondigd aan de kinderen).

En deze vakantie werd er dus ook aangekondigd dat het niet door kon gaan vanwege te weinig vrijwilligers. Erg jammer!

Helemaal omdat ik met de kinderen van mijn werk meestal gaan en hun het helemaal geweldig vinden!

Maar ja, nu maar heel hard hopen dat de voorjaarsvakantie wel doorgaat ! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Nieuwegein is er ook een vakantie bijbelclub in een caravan geweest, die stond bij winkelcentrum hoogzandveld yes.gif

Als ik goed heb is het en landelijke formule die ooit ergens begonnen is en sindsdien door heel Nederland gaat. Echt grappig.

Iemand nog leuke dingen die je een keer MOET hebben gedaan op een VBF/VBS/VBW? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Nieuwegein is er ook een vakantie bijbelclub in een caravan geweest, die stond bij winkelcentrum hoogzandveld
yes.gif

Precies ja, daar heb ik in gezeten widegrin.gif

Quote:
Iemand nog leuke dingen die je een keer MOET hebben gedaan op een VBF/VBS/VBW?
smile.gif

Elly en Rickert kinderliedjes komen laten zingen widegrin.gif

(dit is bij ons heel veel jaar geleden gebeurd tijdens de VBCknipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Het was echt supertof dit jaar!
big-smile.gif
Filmpje die een kleine indruk geeft van het tienerprogramma (groep 7 & 8) is op youtube te vinden;
Echt super leuk!
big-smile.gif

Het ziet er leuk uit. Een leuk fimpje wat een kleine indruk geeft hoe zoiets gaat.

Als ik dan nog 1 klein tipje mag geven; gebruik volgend jaar/volgende keer geen landbouwplastic meer en al helemaal niet met kerstlampjes ertegenaan (warmte) dit ivm brandveiligheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Hebben jullie ook zo'n feest in de kerk? In welke vakantie? Ben je er toen je klein was zelf naar toegeweest? En ben je nu medewerker?

De laatste week van de zomervakantie is het bij ons Jeugdweek. Vier dagen feest. Ma t/m wo 8:30 - 12:15 uur en op donderdag van 8:30 - 15:30 uur. Voor de oudere jeugd (vanaf 13 jaar) is er 's avonds de Jeugdweek.

Zie hier voor de website. Op dit moment werk ik nu zelf mee aan de Jeugdweek.

Voor wie (doelgroep) is de VBW er bij jullie? Vooral om de kerkelijke jeugd te vermaken tijdens de vakantie? Of juist voor iedereen? Heeft het tot doel om te evangeliseren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid