Spring naar bijdragen

Engelen en Demonen


Een Engel kan net zoals een demoon (gevallen engel in mij wonen  

  1. 1. Een Engel kan net zoals een demoon (gevallen engel in mij wonen

    • Oke dat is iets om over na te denken
      15
    • echt niet
      13
    • Ja
      2
    • Verder gaat het wel goed met je?
      8


Aanbevolen berichten

Quote:

neem gewoon Gods Woord!
smile.gif
lees en geloof alleen!

*schud zijn hoofd*

Dus jij pakt de Bijbel (wat jij Gods Woord noemt), geloofd en voila alles wat in de Bijbel staat is meneer Aalt 100% duidelijk. Geef ons dan even uitsluitsel voor allerlei dingen waar wij hier op Credible over praten. Wel zo handig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

neem gewoon Gods Woord!
smile.gif
lees en geloof alleen!

Ik probeer je te begrijpen, maar dat maak je me nit makkelik door het bij een opzich zinvol statement te laten.

Het zou zeer welkom zijn als je deze mening ook zou kunnen onderbouwen met een paar voorbeelden en/of bijbelteksten. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

engelen hebben maar 1taak en dat is God gehoorzamen, ze kunnen alleen God gehoorzamen zo zijn ze geschapen door de Allerhoogste.

Ze kunnen uit zichzelf niet beslissen ,alleen gehoorzamen.

De Duivel, Iblies daarintegen probeert iedereeen het slechte in te fluisteren , hij en zijn gezanten kunnen mensen bezitten.

Ook Geesten zijn geschapen door Hem, zij hebben de keuze te geloven of niet te geloven, ook zij kunnnen een mens bezitten.

engelen zijn gemaakt uit licht

de mens is gemaakt uit aarde

de duivel is gemaakt uit vuur

de geesten zijn gemaakt uit het rook van het vuur

en God weet het het beste

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet in God, niet in demonen en niet in engelen en iets wat niet bestaat kan niet in mij wonen smile.gif. Of je moet engelen als een personificatie van het goede zien en demonen als een personificatie van het kwade. Als metaforen zijn ze bruikbaar, verder niet smile.gif.

Mijn moeder zei vroeger vaak dat ze de duivel in mij zag zitten als ik boos was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

engelen hebben maar 1taak en dat is God gehoorzamen, ze kunnen alleen God gehoorzamen zo zijn ze geschapen door de Allerhoogste.

Ze kunnen uit zichzelf niet beslissen ,alleen gehoorzamen.

De Duivel, Iblies daarintegen probeert iedereeen het slechte in te fluisteren , hij en zijn gezanten kunnen mensen bezitten.

Maar volgens mij spreek je nu jezelf lichtelijk tegen. De duivel/lucifer is een gevallen engel. Hoe kan een engel afglijden als hij slechts God kan gehoorzamen. Dan moet het dus een opdracht van God geweest zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucifer de Engel des Lichts de Hoofdengel is de vorst der duisternis geworden de satan uitgerekend hij de diabolos.Zo is elk wezen een autonoom wezen die zelf kan beslissen;Lucifer naam dus een verkeerde beslissing en het kwaad was daar,en het is een realiteit,hen die wijken van het kwaad en het niet aanroepen en niet bijvoorbeeld aan glaasje draaien doen(daar mee maak je een opening voor het kewaad in geest en lichaam) zullen niets te duchten hebben ,zijn staan in en ondere de bescherming van de Verrezen Heer en Zijn Engelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid