Ann 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Mijn vorig topic was verwijderd Hier is dan het nieuwe songteksten topic! Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 whahoe Kinderen voor kinderen - Tim (Hij is het helemaal) Ik heb zo lang ik weet om jongens nooit gegeven Ik vond ze saai of stoer of veel te overdreven Maar laatst was ik bij Kim, ik zag haar broer, hij stond te bellen Die jongen heet dus Tim, dat is een stuk, niet te vertellen Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart De jongens uit m'n klas, ze kicken op computers Op skaten en op voetbal en op stomme scooters Maar dan de broer van Kim, die houdt van hele andere dingen Aaaaaaaahaaaa Die superkanjer Tim, die houdt van dansen en van zingen Aaaaaaaahaaaa Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart Ik ga met Tim, ik ga lekker met Tim Altijd met Tim, ik doe altijd met Tim Zij gaat met Tim, zij gaat lekker met Tim Altijd met Tim, zij doet alles met Tim Ja als ik denk aan Tim, dan zit ik urenlang te dromen Hij is zo mooi en slim, ik krijg geen hap meer door m'n keel Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 En dat schotelen ze voor aan kinderen van onder de 10? Dan toch liever een onschuldig kinderopwekkingliedje ofzo Alle Kinderen Mogen Komen Alle kinderen mogen komen Er is altijd plaats voor meer Want mijn koninkrijk staat open Kom maar binnen, roept de Heer Alle kinderen mogen komen En ook ik, ik hoor erbij Ik wil dicht bij Koning Jezus wonen In Zijn koninkrijk daar ben ik vrij Alle kinderen mogen komen Er is altijd plaats voor meer Want mijn koninkrijk staat open Kom maar binnen, roept de Heer Alle kinderen mogen komen En ook jij, jij hoort er bij Kom maar dicht bij Koning Jezus wonen In Zijn koninkrijk daar ben je vrij Als je klein bent mag je komen Er is altijd plaats voor meer Want mijn Koninkrijk staat open Kom maar binnen roept de Heer Als je klein bent mag je komen En ook jij, jij hoort erbij Kom maar dicht bij Koning Jezus wonen In Zijn koninkrijk daar ben je vrij Als je groot bent mag je komen Er is altijd plaats voor meer Want mijn Koninkrijk staat open Kom maar binnen roept de Heer Als je groot bent mag je komen En ook jij, jij hoort erbij Kom maar dicht bij Koning Jezus wonen In Zijn koninkrijk daar ben je vrij Als je …… heet mag je komen Er is altijd plaats voor meer Want mijn Koninkrijk staat open Kom maar binnen roept de Heer Als je …… heet mag je komen En ook jij, jij hoort erbij Kom maar dicht bij Koning Jezus wonen In Zijn koninkrijk daar ben je vrij Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Admod note: Posts verwijded met anti-christelijke tekst en tekst die tegen de zeden ingaat. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Zo'n prachtig nummer! Cleanced By Fire I don't know but I've been told The streets of hell are paved with gold Crazy, crazy You told me that nothing's free Except my own insanity Crazy, maybe Wake me, shake me Wake me, shake me You offer me the world and all its wealth All for myself You promised me a life eternally And drink to my health I may seem only half-glued But I can see right through you [CHORUS] Burn it up, burn it down Burn this sucker to the ground Oh yeah, oh yeah Going, going, going, gone There's a party going on Do you think I don't know who you are A fallen star When I feel my soul scream out at night I know you're not far You need a better disguise This one won't win any prize [CHORUS] Cleansed by fire, cleansed by fire I may seem only half-glued But I can see right through you What about dark What about light What about wrong What about right What about death What about sin What about the web you're trying to spin What about truth What about life What about glory What about Christ What about peace What about love What about faith in God above What about war What about hell What if I stumble What if I fell What about blood What about greed And all of these things you're offering me Yeah, what about me, little me You lose and I win You couldn't suck me in It's over, you have no power You're lost And I'm found And I'm Heaven bound Go back to where you belong To where you fell Go to hell Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Quote: Op maandag 08 oktober 2007 13:20:08 schreef Jipke het volgende: whahoe Kinderen voor kinderen - Tim (Hij is het helemaal) Ik heb zo lang ik weet om jongens nooit gegeven Ik vond ze saai of stoer of veel te overdreven Maar laatst was ik bij Kim, ik zag haar broer, hij stond te bellen Die jongen heet dus Tim, dat is een stuk, niet te vertellen Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart De jongens uit m'n klas, ze kicken op computers Op skaten en op voetbal en op stomme scooters Maar dan de broer van Kim, die houdt van hele andere dingen Aaaaaaaahaaaa Die superkanjer Tim, die houdt van dansen en van zingen Aaaaaaaahaaaa Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart Ik ga met Tim, ik ga lekker met Tim Altijd met Tim, ik doe altijd met Tim Zij gaat met Tim, zij gaat lekker met Tim Altijd met Tim, zij doet alles met Tim Ja als ik denk aan Tim, dan zit ik urenlang te dromen Hij is zo mooi en slim, ik krijg geen hap meer door m'n keel Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard 't Is echt niet meer normaal, ik ben totaal van de kaart Hij is het helemaal, hij is een wonder op aard Hij vindt mij ideaal, ik ben totaal van de kaart whihihihahaha!!! Jipke, is dit nu alleen een uiting van je verliefdheid of heb je het echt met hem? * annzie bedenkt zich dat ze zou bellen, en gaat dat nu dus maar doen Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 10 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2007 Naar aanleiding van het artikel op de frontpage over Jump5 die op bezoek ging op Graceland moest ik denken aan deze songtekst: Disgraceland I wanna tell you a story It happened long ago About a redneck boy Down from tupelo I got the slick black hair I played a rock guitar I liked to shake my hips, man Then i went too far He ate his weight in country ham, Killed on pills and woke in disgraceland Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land I had a lot of girls I had a lot of guns When they found me dead The whole world was stunned Went to the pearly gates Said, "I'm the hippest thing" And Peter said "Well son, We already got ourselves a king" He lived on southern deep-fried spam, Killed on pills and woke in disgraceland Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land He finished his short life, Sweaty and bloated and stoned (A-Hey-Hey) He ruled his domain and he died on the throne No "Yes-Men", no colonel, he went... ...all alone... (Hey, man, that looks like me down there on the floor) I heard the devil cry Real loud and clear "You were the big man, there You're just a sideman here Well, I know your face And I've heard your name Looks like heaven's loss Is gonna be my gain" (I've got plans for you, man) He ate his weight in country ham Killed on pills and woke in disgraceland Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Dis-Grace-Land Well, I woke up, right here In dis-grace-land Thank ya. Thank ya very much Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 11 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2007 Het liedje vaak gehoord, vond het "wel mooi", maar had nooit echt de tekst geluisterd. *traanmoment* Brooke fraser- Albertine I am sitting still I think of Angeline Her mother's voice over me And the bullets and the war Where it fell silent And on a thousandth hill I think of Albertine There in her eyes What i don't see with my eye oh Rwanda Now that I have seen I am responsible Faith without deeds is dead Now that I have held you In my own arms I cannot let go till you are... And I am on a plane Across a distant sea But I carry you in me In the dust on... the dust on... the dust on... the dust on.... ??? My feet Rwanda Now that I have seen I am responsible Faith without deeds is dead Now that I have held you In my own arms I cannot let go till you are... I will tell the world I will tell them where I've been I will keep my word I will tell them, Albertine Rwanda Now that I have seen I am responsible Faith without deeds is dead Now that I have held you In my own arms I cannot let go till you are... And I am on a stage A thousand eyes on me I will tell them, Albertine I will tell them, Albertine Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 13 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2007 Switchfoot - This Is Your Life Yesterday is a wrinkle on your forehead Yesterday is a promise that you’ve broken Don’t close your eyes, don’t close your eyes This is your life and today is all you’ve got now and today is all you’ll ever have Don’t close your eyes This is your life, are you who you want to be This is your life, is it everything you dreamed that it would be When the world was younger and you had everything to lose Yesterday is a kid in the corner Yesterday is dead and over This is your life, are you who you want to be This is your life, is it everything you dreamed that it would be When the world was younger and you had everything to lose Don’t close your eyes This is your life are you who you want to be This is your life, are you who you want to be This is your life, is it everything you dreamed it would be When the world was younger and you had everything to lose And you had everything to lose Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Oorspronkelijke titel: Advice, like youth, probably just wasted on the young" geschreven door Mary Schmich in The Chicago Tribune. Op muziek gezet door de Australische regiseur Baz Luhrmann onder de titel: "Sunscreen". Ik vind het een schitterende tekst. Ladies and Gentlemen of the class of ’97 Wear sunscreen If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…I will dispense this advice now. Enjoy the power and beauty of your youth; oh nevermind; you will not understand the power and beauty of your youth until they have faded. But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself and recall in a way you can’t grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked….You’re not as fat as you imagine. Don’t worry about the future; or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum. The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind; the kind that blindside you at 4pm on some idle Tuesday. Do one thing everyday that scares you Sing Don’t be reckless with other people’s hearts, don’t put up with people who are reckless with yours. Floss Don’t waste your time on jealousy; sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind…the race is long, and in the end, it’s only with yourself. Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how. Keep your old love letters, throw away your old bank statements. Stretch Don’t feel guilty if you don’t know what you want to do with your life…the most interesting people I know didn’t know at 22 what they wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds I know still don’t. Get plenty of calcium. Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone. Maybe you’ll marry, maybe you won’t, maybe you’ll have children,maybe you won’t, maybe you’ll divorce at 40, maybe you’ll dance the funky chicken on your 75th wedding anniversary…what ever you do, don’t congratulate yourself too much or berate yourself either – your choices are half chance, so are everybody else’s. Enjoy your body, use it every way you can…don’t be afraid of it, or what other people think of it, it’s the greatest instrument you’ll ever own.. Dance…even if you have nowhere to do it but in your own living room. Read the directions, even if you don’t follow them. Do NOT read beauty magazines, they will only make you feel ugly. (Brother and sister together we'll make it through Someday your spirit will take you and guide you there I know you've been hurting, and I know I've been waiting to be there for you. And I'll be there, just tell me now, whenever I can. Everybody's free.) Get to know your parents, you never know when they’ll be gone for good. Be nice to your siblings; they are the best link to your past and the people most likely to stick with you in the future. Understand that friends come and go,but for the precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle because the older you get, the more you need the people you knew when you were young. Live in New York City once, but leave before it makes you hard; live in Northern California once, but leave before it makes you soft. Travel. Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will philander, you too will get old, and when you do you’ll fantasize that when you were young prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders. Respect your elders. Don’t expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund, maybe you have a wealthy spouse; but you never know when either one might run out. Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85. Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it. Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than it’s worth. But trust me on the sunscreen… (Brother and sister together we'll make it through Someday your spirit will take you and guide you there I know you've been hurting, and I know I've been waiting to be there for you. And I'll be there, just tell me now, whenever I can. Everybody's free.) Beluisteren kan ook: link Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 22 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 "Nobody Knows" Pink Nobody knows Nobody knows but me That I sometimes cry If I could pretend that I'm asleep When my tears start to fall I peek out from behind these walls I think nobody knows Nobody knows no Nobody likes Nobody likes to lose their inner voice The one I used to hear before my life Made a choice But I think nobody knows No no Nobody knows the secret's safe with me There's nowhere else in the world that I could ever be And don't it feel like I'm all alone Who's gonna be there after the last angel has flown And I've lost my way back home I think nobody knows no I said nobody knows Nobody cares It's win or lose not how you play the game And the road to darkness has a way Of always knowing my name But I think nobody knows No no Nobody knows no the secret's safe with me There's nowhere else in the world that I could ever be And don't it feel like I'm all alone Who's gonna be there after the last angel has flown And I've lost my way back home And no Nobody knows Tomorrow I'll be there my friend I'll wake up and start all over again When everybody else is gone No Nobody knows Nobody knows the rhythem of my heart The way I do when I'm lying in the dark And the world is asleep I think nobody knows Nobody knows Nobody knows but me Me Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Deze luisterden we op kring afgelopen woensdag, ik vond hem erg mooi. In the silence Tired of telling you, you have me When I know you really don't Tired of telling you I'll follow When I know I reallly won't Cause I'd rather stand here speechless With no great words to say If my silence is more truthful And my ears can hear how to walk in your way In the silence You are speaking In the quiet I can feel the fire And it's burning, burning deeply Burning all that it is that you desire to be silent, in me Oh Jesus can you hear me? My soul is screaming out And my broken will cries teach me What your Kingdom's all about Unite my heart to fear you, To fear your holy name Adn create a life of worship In the spirit and truth of your loving ways Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Quote: Op woensdag 10 oktober 2007 12:37:59 schreef TimonK het volgende: Admod note: Posts verwijded met anti-christelijke tekst en tekst die tegen de zeden ingaat. En nu ga ik natuurlijk grenzen opzoeken: Hooglied Het Hooglied, hetwelk van Salomo is. Hij kusse mij met de kussen Zijns monds; want Uw uitnemende liefde is beter dan wijn. Uw oliën zijn goed tot reuk, Uw naam is een olie, die uitgestort wordt; daarom hebben U de maagden lief. Trek mij, wij zullen U nalopen! De Koning heeft mij gebracht in Zijn binnenkameren; wij zullen ons verheugen en in U verblijden; wij zullen Uw uitnemende liefde vermelden, meer dan den wijn; de oprechten hebben U lief. Ik ben zwart, doch liefelijk (gij dochteren van Jeruzalem!), gelijk de tenten van Kedar, gelijk de gordijnen van Salomo. Ziet mij niet aan, dat ik zwartachtig ben, omdat mij de zon heeft beschenen; de kinderen mijner moeder waren tegen mij ontstoken, zij hebben mij gezet tot een hoederin der wijngaarden. Mijn wijngaard, dien ik heb, heb ik niet gehoed. Zeg mij aan, Gij, Dien mijn ziel liefheeft, waar Gij weidt, waar Gij de kudde legert in den middag; want waarom zou ik zijn als een, die zich bedekt bij de kudden Uwer metgezellen? Indien gij het niet weet, o gij schoonste onder de vrouwen! zo ga uit op de voetstappen der schapen, en weid uw geiten bij de woningen der herderen. Mijn vriendin! Ik vergelijk u bij de paarden aan de wagens van Farao. Uw wangen zijn liefelijk in de spangen, uw hals in de parelsnoeren. Wij zullen u gouden spangen maken, met zilveren stipjes. Terwijl de Koning aan Zijn ronde tafel is, geeft mijn nardus zijn reuk. Mijn Liefste is mij een bundeltje mirre, dat tussen mijn borsten vernacht. Mijn Liefste is mij een tros van Cyprus, in de wijngaarden van En-gedi. Zie, gij zijt schoon, Mijn vriendin! Zie, gij zijt schoon; uw ogen zijn duiven ogen. Zie, gij zijt schoon, mijn Liefste, ja, liefelijk; ook groent onze bedstede. De balken onzer huizen zijn cederen, onze galerijen zijn cipressen. Ik ben een Roos van Saron, een Lelie der dalen. Gelijk een lelie onder de doornen, alzo is Mijn vriendin onder de dochteren. Als een appelboom onder de bomen des wouds, zo is mijn Liefste onder de zonen; ik heb groten lust in Zijn schaduw, en zit er onder, en Zijn vrucht is mijn gehemelte zoet. Hij voert mij in het wijnhuis, en de liefde is Zijn banier over mij. Ondersteunt gijlieden mij met de flessen, versterkt mij met de appelen, want ik ben krank van liefde. Zijn linkerhand zij onder mijn hoofd, en Zijn rechterhand omhelze mij. Ik bezweer u, gij, dochteren van Jeruzalem! die bij de reeën, of bij de hinden des velds zijt, dat gij die liefde niet opwekt, noch wakker maakt, totdat het dezelve luste! Dat is de stem mijns Liefsten, ziet Hem, Hij komt, springende op de bergen, huppelende op de heuvelen! Mijn Liefste is gelijk een ree, of een welp der herten; ziet, Hij staat achter onzen muur, kijkende uit de vensteren, blinkende uit de traliën. Mijn Liefste antwoordt, en zegt tot mij: Sta op, Mijn vriendin, Mijn schone, en kom! Want zie, de winter is voorbij, de plasregen is over, hij is overgegaan; De bloemen worden gezien in het land, de zangtijd genaakt, en de stem der tortelduif wordt gehoord in ons land. De vijgeboom brengt zijn jonge vijgjes voort, en de wijnstokken geven reuk met hun jonge druifjes. Sta op, Mijn vriendin! Mijn schone, en kom! Mijn duive, zijnde in de kloven der steenrotsen, in het verborgene ener steile plaats, toon Mij uw gedaante, doe Mij uw stem horen; want uw stem is zoet, en uw gedaante is liefelijk. Vangt gijlieden ons de vossen, de kleine vossen, die de wijngaarden verderven, want onze wijngaarden hebben jonge druifjes. Mijn Liefste is mijn, en ik ben Zijn, Die weidt onder de leliën, Totdat de dag aankomt, en de schaduwen vlieden; keer om, mijn Liefste! wordt Gij gelijk een ree, of een welp der herten, op de bergen van Bether. Ik zocht des nachts op mijn leger Hem, Dien mijn ziel liefheeft; ik zocht Hem, maar ik vond Hem niet; ik zeide: Ik zal nu opstaan, en in de stad omgaan, in de wijken en in de straten; ik zal Hem zoeken, Dien mijn ziel liefheeft; ik zocht Hem, maar ik vond Hem niet. De wachters, die in de stad omgingen, vonden mij: ik zeide: Hebt gij Dien gezien, Dien mijn ziel liefheeft? Toen ik een weinigje van hen weggegaan was, vond ik Hem, Dien mijn ziel liefheeft; ik hield Hem vast, en liet Hem niet gaan, totdat ik Hem in mijner moeders huis gebracht had, en in de binnenste kamer van degene, die mij gebaard heeft. Ik bezweer u, gij dochteren van Jeruzalem! die bij de reeën of bij de hinden des velds zijt, dat gij de liefde niet opwekt, noch wakker maakt, totdat het haar luste! Wie is zij, die daar opkomt uit de woestijn, als rookpilaren, berookt met mirre en wierook, en met allerlei poeder des kruideniers? Ziet, het bed, dat Salomo heeft, daar zijn zestig helden rondom van de helden van Israël; Die altemaal zwaarden houden, geleerd ten oorlog, elk hebbende zijn zwaard aan zijn heup, vanwege den schrik des nachts. De koning Salomo heeft zich een koets gemaakt van het hout van Libanon. De pilaren derzelve maakte hij van zilver, haar vloer van goud, haar gehemelte van purper; het binnenste was bespreid met de liefde van de dochteren van Jeruzalem. Gaat uit, en aanschouwt, gij, dochteren van Sion! den koning Salomo, met de kroon, waarmede Hem Zijn moeder kroonde op den dag Zijner bruiloft, en op den dag der vreugde Zijns harten. Zie, gij zijt schoon, Mijn vriendin! zie, gij zijt schoon; uw ogen zijn duiven ogen tussen uw vlechten; uw haar is als een kudde geiten, die het gras van den berg Gileads afscheren. Uw tanden zijn als een kudde schapen, die geschoren zijn, die uit de wasstede opkomen; die al te zamen tweelingen voortbrengen, en geen onder hen is jongeloos. Uw lippen zijn als een scharlaken snoer, en uw spraak is liefelijk; de slaap uws hoofds is als een stuk van een granaatappel tussen uw vlechten. Uw hals is als Davids toren, die gebouwd is tot ophanging van wapentuig, waar duizend rondassen aan hangen, altemaal zijnde schilden der helden. Uw twee borsten zijn gelijk twee welpen, tweelingen van een ree, die onder de leliën weiden. Totdat de dag aankomt, en de schaduwen vlieden, zal Ik gaan tot den mirreberg, en tot den wierookheuvel. Geheel zijt gij schoon, Mijn vriendin, en er is geen gebrek aan u. Bij Mij van den Libanon af, o bruid! kom bij Mij van den Libanon af; zie van den top van Amana, van den top van Senir en van Hermon, van de woningen der leeuwinnen, van de bergen der luipaarden. Gij hebt Mij het hart genomen, Mijn zuster, o bruid! gij hebt Mij het hart genomen, met een van uw ogen, met een keten van uw hals. Hoe schoon is uw uitnemende liefde, Mijn zuster, o bruid! hoeveel beter is uw uitnemende liefde dan wijn, en de reuk uwer oliën dan alle specerijen! Uw lippen, o bruid! druppen van honigzeem; honig en melk is onder uw tong, en de reuk uwer klederen is als de reuk van Libanon. Mijn zuster, o bruid! gij zijt een besloten hof, een besloten wel, een verzegelde fontein. Uw scheuten zijn een paradijs van granaatappelen, met edele vruchten, cyprus met nardus; Nardus en saffraan, kalmus en kaneel, met allerlei bomen van wierook, mirre en aloë, mitsgaders alle voornaamste specerijen. O fontein der hoven, put der levende wateren, die uit Libanon vloeien! Ontwaak, noordenwind! en kom, Gij zuidenwind! doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien. O, dat mijn Liefste tot Zijn hof kwame, en ate zijn edele vruchten! Ik ben in Mijn hof gekomen, o Mijn zuster, o bruid! Ik heb Mijn mirre geplukt met Mijn specerij; Ik heb Mijn honigraten met Mijn honig gegeten; Ik heb Mijn wijn, mitsgaders Mijn melk gedronken. Eet, vrienden! drinkt, en wordt dronken, o liefsten! Ik sliep, maar mijn hart waakte, de stem mijns Liefsten, Die klopte, was: Doe Mij open, Mijn zuster, Mijn vriendin, Mijn duive, Mijn volmaakte! want Mijn hoofd is vervuld met dauw, Mijn haarlokken met nachtdruppen. Ik heb mijn rok uitgetogen, hoe zal ik hem weder aantrekken? Ik heb mijn voeten gewassen, hoe zal ik ze weder bezoedelen? Mijn Liefste trok Zijn hand van het gat der deur; en mijn ingewand werd ontroerd om Zijnentwil. Ik stond op, om mijn Liefste open te doen; en mijn handen drupten van mirre, en mijn vingers van vloeiende mirre, op de handvaten des slots. Ik deed mijn Liefste open, maar mijn Liefste was geweken, Hij was doorgegaan; mijn ziel ging uit vanwege Zijn spreken; ik zocht Hem, maar ik vond Hem niet, ik riep Hem, doch Hij antwoordde mij niet. De wachters, die in de stad omgingen, vonden mij, zij sloegen mij, zij verwondden mij; de wachters op de muren namen mijn sluier van mij. Ik bezweer u, gij dochters van Jeruzalem! indien gij mijn Liefste vindt, wat zult gij Hem aanzeggen? Dat ik krank ben van liefde. Wat is uw Liefste meer dan een ander liefste, o gij schoonste onder de vrouwen! wat is uw Liefste meer dan een ander liefste, dat gij ons zo bezworen hebt! Mijn Liefste is blank en rood, Hij draagt de banier boven tien duizend. Zijn hoofd is van het fijnste goud, van het dichtste goud; Zijn haarlokken zijn gekruld, zwart als een raaf. Zijn ogen zijn als der duiven bij de waterstromen, met melk gewassen, staande als in kasjes der ringen. Zijn wangen zijn als een bed van specerijen, als welriekende torentjes; Zijn lippen zijn als leliën, druppende van vloeiende mirre. Zijn handen zijn als gouden ringen, gevuld met turkoois; Zijn buik is als blinkend elpenbeen, overtogen met saffieren. Zijn schenkelen zijn als marmeren pilaren, gegrond op voeten van het dichtste goud; Zijn gestalte is als de Libanon, uitverkoren als de cederen. Zijn gehemelte is enkel zoetigheid, en al wat aan Hem is, is gans begeerlijk. Zulk een is mijn Liefste; ja, zulk een is mijn Vriend, gij dochters van Jeruzalem! Waar is uw Liefste heengegaan, o gij schoonste onder de vrouwen? Waarheen heeft uw Liefste het aangezicht gewend, opdat wij Hem met u zoeken? Mijn Liefste is afgegaan in Zijn hof, tot de specerijbedden, om te weiden in de hoven, en om de leliën te verzamelen. Ik ben mijns Liefsten, en mijn Liefste is mijn, Die onder de leliën weidt. Gij zijt schoon, Mijn vriendin, gelijk Thirza, liefelijk als Jeruzalem, schrikkelijk als slagorden met banieren. Wend uw ogen van Mij af, want zij doen Mij geweld aan; uw haar is als een kudde geiten, die het gras van Gilead afscheren. Uw tanden zijn als een kudde schapen, die uit de wasstede opkomen, die al te zamen tweelingen voortbrengen, en onder dezelve is geen jongeloos. Uw wangen zijn als een stuk van een granaatappel tussen uw vlechten. Er zijn zestig koninginnen en tachtig bijwijven, en maagden zonder getal. Een enige is Mijn duive, Mijn volmaakte, de enige harer moeder, zij is de zuivere dergenen, die haar gebaard heeft; als de dochters haar zien, zo zullen zij haar welgelukzalig roemen, de koninginnen en de bijwijven; en zij zullen haar prijzen. Wie is zij, die er uitziet als de dageraad, schoon, gelijk de maan, zuiver als de zon, schrikkelijk als slagorden met banieren? Ik ben tot den notenhof afgegaan om de groene vruchten der vallei te zien; om te zien, of de wijnstok bloeide, de granaatbomen uitbotten. Eer ik het wist, zette mij mijn ziel op de wagens van mijn vrijwillig volk. Keer weder, keer weder, o Sulammith! Keer weder, keer weder, dat wij u mogen aanzien. Wat ziet gijlieden de Sulammith aan? Zij is als een rei van twee heiren. Hoe schoon zijn uw gangen in de schoenen, gij prinsendochter! de omdraaiingen uwer heupen zijn als kostelijke ketens, zijnde het werk van de handen eens kunstenaars. Uw navel is als een ronde beker, dien geen drank ontbreekt; uw buik is als een hoop tarwe, rondom bezet met leliën. Uw twee borsten zijn als twee welpen, tweelingen van een ree. Uw hals is als een elpenbenen toren, uw ogen zijn als de vijvers te Hesbon, bij de poort van Bath-rabbim; uw neus is als de toren van Libanon, die tegen Damaskus ziet. Uw hoofd op u is als Karmel, en de haarband uws hoofds als purper; de koning is als gebonden op de galerijen. Hoe schoon zijt gij, en hoe liefelijk zijt gij, o liefde, in wellusten! Deze uw lengte is te vergelijken bij een palmboom, en uw borsten bij druif trossen. Ik zeide: Ik zal op den palmboom klimmen, ik zal zijn takken grijpen; zo zullen dan uw borsten zijn als druif trossen aan den wijnstok, en de reuk van uw neus als appelen. En uw gehemelte als goede wijn, die recht tot mijn Beminde gaat, doende de lippen der slapenden spreken. Ik ben mijns Liefsten, en Zijn genegenheid is tot mij. Kom, mijn Liefste! laat ons uitgaan in het veld, laat ons vernachten op de dorpen. Laat ons vroeg ons opmaken naar de wijnbergen, laat ons zien, of de wijnstok bloeit, de jonge druifjes zich opendoen, de granaatappelbomen uitbotten; daar zal ik U mijn uitnemende liefde geven. De dudaim geven reuk, en aan onze deuren zijn allerlei edele vruchten, nieuwe en oude; o mijn Liefste! die heb ik voor U weggelegd. Och, dat Gij mij als een Broeder waart, zuigende de borsten mijner moeder! dat ik U op de straat vond, ik zou U kussen, ook zouden zij mij niet verachten. Ik zou U leiden, ik zou U brengen in mijner moeders huis, Gij zoudt mij leren; ik zou U van specerijwijn te drinken geven, en van het sap van mijn granaatappelen. Zijn linkerhand zij onder mijn hoofd, en Zijn rechterhand omhelze mij. Ik bezweer u, gij dochteren van Jeruzalem! dat gij die liefde niet opwekt, noch wakker maakt, totdat het dezelve lust! Wie is zij, die daar opklimt uit de woestijn, en liefelijk leunt op haar Liefste? Onder den appelboom heb ik u opgewekt, daar heeft u uw moeder met smart voortgebracht, daar heeft zij u met smart voortgebracht, die u gebaard heeft. Zet mij als een zegel op Uw hart, als een zegel op Uw arm; want de liefde is sterk als de dood; de ijver is hard als het graf; haar kolen zijn vurige kolen, vlammen des HEEREN. Vele wateren zouden deze liefde niet kunnen uitblussen; ja, de rivieren zouden ze niet verdrinken; al gaf iemand al het goed van zijn huis voor deze liefde, men zou hem te enenmale verachten. Wij hebben een kleine zuster, die nog geen borsten heeft; wat zullen wij onze zuster doen in dien dag, als men van haar spreken zal? Zo zij een muur is, wij zullen een paleis van zilver op haar bouwen; en zo zij een deur is, wij zullen haar rondom bezetten met cederen planken. Ik ben een muur en mijn borsten zijn als torens. Toen was ik in Zijn ogen als een, die vrede vindt. Salomo had een wijngaard, te Baäl-hamon; hij gaf dezen wijngaard aan de hoeders, een ieder bracht voor deszelfs vrucht duizend zilverlingen. Mijn wijngaard, dien ik heb, is voor mijn aangezicht; de duizend zilverlingen zijn voor u, o Salomo! maar tweehonderd zijn voor de hoeders van deszelfs vrucht. O gij bewoonster der hoven! de metgezellen merken op uw stem; doe ze Mij horen. Kom haastelijk, mijn Liefste! en wees Gij gelijk een ree, of gelijk een welp der herten op de bergen der specerijen. Link naar bericht Deel via andere websites
Elsjuh 0 Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 haha Moet je die songteksten trouwens echt per se naar het Nederlands vertalen?? Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 nee, die niet Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Casting Crowns - The altar and the door Careless, I am reckless I’m a wrong-way-travelin’-slowly-unraveling shell of a man Burnt out, I’m so numb now That the fire’s just an ember way down in the corner of my cold, cold heart Lord, this time I’ll make it right, here at the altar I lay my life Your kingdom come but my will was done, my heart is broken as I... Cry, like so many times before But my eyes are dry before I leave the floor, oh Lord I try but this time, Jesus, how can I be sure I will not lose my follow through Between the altar and the door Here at the altar, oh my world so black and white How could I ever falter What You’ve shown me to be right refrein I’m trying so hard to stop trying so hard Just let You be who You are Lord, who You are in me Jesus, I’m trying so hard to stop trying so hard Just let You be who You are Lord, who You are in me Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Within Temptation -Bittersweet If I tell you Will you listen? Will you stay? Will you be here forever? Never go away? Never thought things would change Hold me tight Please don't say again That you have to go A bitter thought I had it all But I just let it go Oh, this silence It's so violent Since your`re gone All my thoughts are with you forever Until the day we'll be back together I will be waiting for you If I had told you You would have listened You had stayed You would be here forever Never went away It would never have been the same All our time Would have been in vain Cause you had to go The sweetest thought I had it all Cause I did let you go All our moments Keep me warm When you're gone All my thoughts are with you forever Until the day we'll be back together I will be waiting for you. Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 beautiful Dee carstensen With you right here beside me, we’d have had the world between us. Had I allowed your hand to guide me, like a perfect stroke of genius. I might have noticed right beneath my very nose. As I was thrashing through the thorns, I stumbled on the rose. Oh if every angel near and far, knew how beautiful you really are. Then heaven might go right to sleep, its work complete. I do believe you can carry, twice the weight of every suffering fool. And either wisdom that you share, we wouldn’t have these tears to stroll through. I might have noticed I’d forgotten what I'd set out to win. And where I wanted to arrive is where you’ve always been. Oh if every angel near and far, knew how beautiful you really are. Then heaven might go right to sleep, its work complete. For every prize on earth I might’ve won, I’d trade them all away for just this one. Just the sight of heaven getting it right. if every angel near and far, knew how beautiful you really are. Then heaven might go right to sleep, its work complete. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 27 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2007 Quote: Op vrijdag 26 oktober 2007 10:23:15 schreef The Black Mathematician het volgende: [...] En nu ga ik natuurlijk grenzen opzoeken Nou, je hebt de grens van het slaapverwekkende in ieder geval flink overschreden Galactic Cowboys Three o'clock in the morning, voice inside my head I'm wide awake I should be sleeping, voice alive or dead Someone screaming out a warning, should I heed the call A messenger I should be knowing, voice inside my head I made it through another year Crying yet another tear Pondering the endless questions of life My undivided attention, voice returns again The pressure builds I feel the tension, voice inside my head What should I do with all you've given, discern the ring of truth I'm not the kind to be so driven, the choice is up to you I made it through another year Crying yet another tear Pondering the endless questions of life I made it through another year Crying yet another tear Pondering the things I dream in the night You know just what to say Speak to me. Three o'clock in the morning, voice inside my head A word of peace my mind is soaring, remember what He said In the silence He is calling, direction is made clear A message to my heart imploring, voice of God I hear I made it through another year Drove away another tear Pondering the endless questions of life I made it through another year Pushed away another fear Pondering the things I dream in the night Nothing's quite the same after You speak to me Speak to me. Samengevoegd: "A Martyr For My Love For You" She was sixteen and six feet tall In a crowd of teenagers comin' out of the zoo She stumbled started to slip and fall Teeter-tottered on the top of patent leather shoes I happened to catch her and said, "maybe these ruby shoes are a little cumbersome for you" Maybe for you, now But not as shaky as I must have seemed Talkin' junk through her giggle, little teenage dream And on the phone I could not compete My dumb-love fake competence was getting weak For a sec' I thought I sounded sweet But sure 'nough in a gruff, faint voice I heard myself speak [Chorus] I could stay a while But sooner or later I'll break your smile And I can tell a joke But one of these days I'm bound to choke And we could share a kiss But I feel like I can't go through with this And I bet we could build a home But I know the right thing for me to do Is to leave you alone Leave you alone, now I'm beginning to like you So you probably won't get what I'm going to do I'm walkin' away from you It probably don't make much sense to you But I'm trying to save you From all of the things that I'll probably say or do I'll probably do [Chorus] I could stay a while But sooner or later I'll break your smile And I can tell a joke But one of these days I'm bound to choke And we might share a kiss But I feel like a can't go through with this And I bet we could build a home But I know the right thing for me to do Is to leave you alone Leave you alone, now You'll probably call me a fool And say I'm doin' exactly what a coward would do And I'm beginning to like you What a shame it's a lame way to live But what can I do? I hope you appreciate what I do I'm a martyr for my love for you A martyr for my love for you, now A martyr for my love for you A martyr for my love for you Hier te beluisteren: link Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Nick & Simon - Kijk omhoog Na een lange val Klim jij weer uit het dal Kijk naar de tijd die komen zal Hoe vul jij die in Je weet het even min Je krijgt niet alles naar je zin En je hoofd vol zorgen Houd je lichaam in z’n macht Er komt altijd een morgen Ook na de langste nacht Kijk omhoog naar de zon Zoek niet naar een antwoord Laat het los hou je vast aan mij Deze weg wijst zichzelf Hij leid je naar de toekomst Deze wolk drijft snel voorbij Er word een keerpunt aan geduid Je kunt nu weer vooruit Je voelt de zon op je gezicht Het word de hoogste tijd Dat jij je zelf bevrijd Zie het in een ander licht Maar je hoofd vol zorgen Houd je lichaam in z’n macht Er komt altijd een morgen Ook na de langste nacht Kijk omhoog naar de zon Zoek niet naar een antwoord Laat het los hou je vast aan mij Kijk omhoog naar de zon Zoek niet naar een antwoord Laat het los hou je vast aan mij Deze weg wijst zichzelf Hij leidt je naar de toekomst Deze wolk drijft snel voorbij Want deze wolk drijft snel voorbij Want deze wolk drijft snel voorbij Link naar bericht Deel via andere websites
Elsjuh 0 Geplaatst 29 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2007 *kritisch: what about the love, Amy Grant* I went to see my sister. She was staying with a friend Who had turned into a preacher To save the world from sin. He said, "First deny your body, And then learn to submit. Pray to be made worthy, And tithe your ten percent." I said, "Is this all there is, Just the letter of the law?" Something's wrong. I went to see my brother On the 32nd floor Of a building down on Wall Street; You could hear the future's roar. He said, "Here we make decisions, And we trade commodities; If you tell me where there's famine, I can make you guarantees." I said, "Is this all there is, Power to the strong?" Something's wrong. Something's wrong in heaven tonight. You can almost hear them cry. Angels to the left and the right, Saying, "What about the love? What about the love? What about the love?" I went to see my neighbor. He'd been taken to a home For the weak and the discarded Who have no place to go. He said, "Here I lack for nothing; I am fed and I am clothed. But at times I miss the freedom I used to know." I said, "Is this all there is, When your usefulness is gone?" Something's wrong. Something's wrong in heaven tonight. (Something's wrong.) You can almost hear them cry. (Cry.) Angels to the left and the right, Saying, "What about the love? What about the love? What about the love?" I looked into the mirror, (Yeah.) Proud as I could be, (Yeah.) And I saw my pointing finger (Yeah.) Pointing back at me, Saying, "Who named you accuser? (Yeah.) Who gave you the scales?" (Yeah.) I hung my head in sorrow; (Yeah.) I could almost feel the nails. I said, "This is how it is To be crucified and judged Without love." Something's wrong in heaven tonight. (Something's wrong.) You can almost hear them cry. (Cry.) Angels to the left and the right, Saying, "What about the love? What about the love? What about the love of God?" Something's wrong in heaven tonight. (Something's wrong.) You can almost hear them cry. (Cry.) Angels to the left and the right, Saying, "What about the love?" What about the love? What about the love of God?" Something's wrong in heaven tonight. (Something's wrong.) You can almost hear them cry. (Cry.) Angels to the left and the right, Saying, "What about the love? What about the love? What about the love...?" Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 november 2007 Rapport Share Geplaatst 3 november 2007 "Down To The River To Pray" As I went down in the river to pray Studying about that good ol' way And who shall wear the starry crown? Good Lord show me the way! O sisters let's go down Let's go down, come on down O sisters let's go down Down in the river to pray As I went down in the river to pray Studying about that good ol' way And who shall wear the robe & crown? Good Lord show me the way O brothers let's go down Let's go down, come on down Come on brothers, let's go down Down in the river to pray As I went down in the river to pray Studying about that good ol' way And who shall wear the starry crown? Good Lord show me the way O fathers let's go down Let's go down, come on down O fathers let's go down Down in the river to pray As I went down in the river to pray Studying about that good ol' way And who shall wear the robe and crown? Good Lord show me the way O mothers let's go down Come on down, don't you wanna go down? Come on mothers, let's go down Down in the river to pray As I went down in the river to pray Studding about that good ol' way And who shall wear the starry crown? Good Lord show me the way O sinners, let's go down Let's go down, come on down O sinners, let's go down Down in the river to pray As I went down in the river to pray Studying about that good ol' way And who shall wear the robe and crown? Good Lord show me the way Samengevoegd: Psalm van een Verslaafde Koning Heroïne is mijn herder ik heb hem steeds nodig. Hij maakt mij dat ik neerlig in de goot. Hij leidt mij langs troebele wateren. Hij vernielt mijn ziel. Hij leidt mij langs de paden der verdorvenheid. Om des spuits wille. Ja, ik zal wandelen door het dal, van armoede en alle kwaad vrezen. Want Gij, Heroïne zijt met mij. Uw naald en uw capsule vertroosten, zij ontdeden de tafel van levensmiddelen. In aanwezigheid van mijn familie. Gij berooft mij van mijn verstand. Mijn beker van droefenis loopt over. Zeker, Heroïneverslaving zal mij vervolgen Al de dagen van mijn leven; en ik zal voor eeuwig wonen in het huis der verdoemden.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 4 november 2007 Rapport Share Geplaatst 4 november 2007 U2- Yahweh Take these shoes Click clacking down some dead end street Take these shoes And make them fit Take this shirt Polyester white trash made in nowhere Take this shirt And make it clean, clean Take this soul Stranded in some skin and bones Take this soul And make it sing Yahweh, Yahweh Always pain before a child is born Yahweh, Yahweh Still I'm waiting for the dawn Take these hands Teach them what to carry Take these hands Don't make a fist Take this mouth So quick to criticise Take this mouth Give it a kiss Yahweh, Yahweh Always pain before a child is born Yahweh, Yahweh Still I'm waiting for the dawn Still waiting for the dawn, the sun is coming up The sun is coming up on the ocean This love is like a drop in the ocean This love is like a drop in the ocean Yahweh, Yahweh Always pain before a child is born Yahweh, tell me now Why the dark before the dawn? Take this city A city should be shining on a hill Take this city If it be your will What no man can own, no man can take Take this heart Take this heart Take this heart And make it break Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 4 november 2007 Rapport Share Geplaatst 4 november 2007 Woven Hand - Nothing in this world Gives me a reason to doubt I want into him of my flesh I want out I have been given to follow the sun Forever round the throne Forever round the throne Listen Judgement will not be avoided by your unbelief By your lack of fear Nor by your prayers to any little idol here He owns all those cattle He owns all these hills Forever round the throne yeah Forever round the throne Forever round the throne yeah Crow eye come see Crow eye come see The Lord will not be mocked Not by you or me Power glory honour Be unto my king We will weave our hands We will weave our hands We will weave ours hand together to make ring Forever round the throne Forever round the throne Forever round the throne yeah Power glory and dominion Be unto the king We will weave our voice Weave our voice We will weave our voice together and sing Forever round the throne Forever round the throne Forever round the throne (repeat) Forever Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 4 november 2007 Rapport Share Geplaatst 4 november 2007 De Vliegende Panters - Lekker Reppe In de maatschappij staan wij op een laag treetje, wij willen veel geld maar we krijgen maar een beetje. Niet schoonmaken van een smerige WCtje en daarna gaan luchen in een vervallen bouwkeetje Geen magazijnbeambte van een fout BVtje. (weetje) Of bij het ministerie van de W, V en C'tje Of brieven rondbrengen bij de PTTtje. En als je solliciteert willen ze je CVtje. Ze vragen : Wat wil je en hoe heet je? Ik zeg : Ik ben Winston, Marvin, Quincy. Ik wil lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Want als je werkt dan zweet je (!!!) Dat lijkt mij geen goed ideetje O, neetje Lekker reppe weetje Lekker reppe Weetje Lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Lekker reppe ah ah Reppe! En na een tijdje Gooooouuud!!! Of platina CDtje En dan gaan we naar New York! Of naar L.A. 'tje Of misschien wel alletweetje Wie weetje? In ieder geval naar de U.S of A'tje (Hoeh) Met een witte sleetje, onder onze bruine reetje. Lekker reppe weetje Lekker reppe weetje Want als je werkt dan zweet je Dat lijkt mij geen goed ideetje O, neetje Lekker reppe weetje Reppe [...] En als we moe zijn, dan gaan we naar bed! Niet volledig, de rest is niet geschikt voor dit forum vrees ik. Zelf maar googlelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten