Spring naar bijdragen

Christelijke band-list :D


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vandaag erachter gekomen dat Impending Doom ook christelijk is, en dan niet van die slappe hap maar teksten die toch wel duidelijk zijn. De stijl is deathcore en ze passen in het straatje van Carnifex, Whitechapel en Suicide Silence, geheel volgens de nieuwst golf vanb death metal bands. Snoeiharde breakdowns gecombineerd met snelle blast stukken. Kwaliteit smile.gif

En hun myspace voor instant gebrul

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

1. Mach. bewijst definitief van muziek geen kaas te hebben gegeten. Immers, iemand die Leonard Cohen als 'De Meester' omschrijft, verdient straf! Het grappige is ook nog eens dat 'Hallelujah' beter is gezongen door zowel Jeff Buckley als door Rufus Wainwright. Er zijn wat betreft singer-songwriter-achtige muziek twee meesters, en daar is geen discussie over mogelijk: Bob Dylan én Johnny Cash. Daaronder komen namen als Nick Drake, Jeff Buckley, Elliott Smith en misschien - ergens in de verte - de 'has been' en 'over the top' Leonard Cohen.

2. Ik heb een hekel aan de termen 'christelijke band' en 'christelijke muziek'. Muziek is sowieso niet christelijk of antichristelijk. Maar goed, als je doelt op bands waar christenen in spelen, ik zou zeggen zoek op - overigens waardeloze - termen als 'relipop', 'relirock', 'gospelrock', weet ik veel... Ik ga me er niet aan bezondigen bands in dergelijke krappe en onwerkelijke hokjes te proppen.


Samengevoegd:

Trouwens, misschien moet ik spreken van meerdere meesters, want nu ik erover nadenken, vind ik Nick Drake toch eigenlijk ook wel bijzonder goed - ondanks het feit dat hij op 27-jarige leeftijd overleed aan een overdosis en het feit dat hij (daardoor en door zijn schuwheid, onzekerheid, e.d.) maar een zeer geringe discografie heeft. (Overigens zijn heel veel rock 'n' roll-helden op 27-jarige leeftijd overleden, ik heb nog 3,5 jaar te gaan, ongeveer.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1. Mach. bewijst definitief van muziek geen kaas te hebben gegeten. Immers, iemand die Leonard Cohen als 'De Meester' omschrijft, verdient straf! Het grappige is ook nog eens dat 'Hallelujah' beter is gezongen door zowel Jeff Buckley als door Rufus Wainwright.

Dat klopt, Leonard Cohen heeft immers een beperkt bereik, maar nummers als Chelsea Hotel No. 2, The Guests, Bird on a Wire, the stranger song, Who by fire, Everbody knows, First We Take Manhattan, A Thousand Kisses Deep en Take this Waltz zijn in de Cohen uitvoering parels.

Quote:

Er zijn wat betreft singer-songwriter-achtige muziek twee meesters, en daar is geen discussie over mogelijk: Bob Dylan én Johnny Cash.

Oh, Bob Dylan komt in de buurt of staat op eenzelfde level, maar Johnny Cash? Een goed zanger en een behoorlijke songwriter, maar komt niet in de buurt van Dylan of Cohen. De grote hoeveelheid traditionals en covers die hij zong zegt natuurlijk al wat. Terwijl Cohen ontzettend vaak gecoverd is en door mensen Tom Waits, Nick cave, Jeff Buckley en anderen als inspiratiebron en voorbeeld wordt genoemd.

Quote:

Daaronder komen namen als Nick Drake, Jeff Buckley, Elliott Smith en misschien - ergens in de verte - de 'has been' en 'over the top' Leonard Cohen.

Drake: Aardig, maar haalt het er niet bij.

Buckley: Zelfde verhaal, vreselijk getalenteerd was hij, op het gebied van songwriting, ook niet.

Elliott Smith: Hihi.

Dat je deze figuren boven Cohen plaatst zeg wat over je. Je noemt een Tom Waits niet eens. rofl.gif

Cohen een 'has been' mogelijk, maar zijn laatste album 'Dear Heather' haalde nog een drie en een halve ster (van de vijf) rating in Rolling Stone. Hij heeft slechts een slecht album uitgebracht, in tegenstelling tot Dylan die toch wat rukalbums op zijn naam heeft staan. De beschuldiging van 'over the top' is zo volslagen ridicuul dat ik mij afvraag of wij het over dezelfde artiest hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat klopt, Leonard Cohen heeft immers een beperkt bereik, maar nummers als Chelsea Hotel No. 2, The Guests, Bird on a Wire, the stranger song, Who by fire, Everbody knows, First We Take Manhattan, A Thousand Kisses Deep en Take this Waltz zijn in de Cohen uitvoering parels.

Dat klopt, ik heb ook niet ontkent dat Cohen pareltjes heeft gemaakt.

Quote:
Oh, Bob Dylan komt in de buurt of staat op eenzelfde level, maar Johnny Cash? Een goed zanger en een behoorlijke songwriter, maar komt niet in de buurt van Dylan of Cohen. De grote hoeveelheid traditionals en covers die hij zong zegt natuurlijk al wat. Terwijl Cohen ontzettend vaak gecoverd is en door mensen Tom Waits, Nick cave, Jeff Buckley en anderen als inspiratiebron en voorbeeld wordt genoemd.

Mag ik je erop wijzen dat artiesten/bands als U2, Nick Cave, Tom Waits, en vele anderen Cash zeer hoog hadden/hebben zitten en hem regelmatig als inspiratiebron noemen? Mag ik je erop wijzen dat allang voordat de wereld opgeschrikt werd door de punk, in Nashville al de eerste punker rondliep, namelijk Johnny Cash? Mag ik je erop wijzen dat Cash gezien wordt als de voorloper van de gangster hiphop, de punk, de gothic en nog een aantal stijlen? Cash heeft geen gigantisch goede stem - technisch gezien -, maar weinig zangers kunnen met zoveel emotie een nummer vertolken als hij. Hij heeft inderdaad ook veel covers gezongen - zeker op het laatste van zijn leven -, maar die covers zingt hij vaak beter dan de originele uitvoeringen. Zijn uitvoeringen van 'Hurt' (Nine Inch Nails), 'Mercy Seat' (Nick Cave) en 'Personal Jesus' (Depeche Mode) bijvoorbeeld, zijn magnifiek! Hij heeft volgens mij ook 'Bird On A Wire' van Cohen gecoverd. De 'American Recordings'-reeks is schitterend (vanaf 1994, toen de eerste in de reeks verscheen, tot de laatste... er komen er zelfs nog een of twee aan, als het goed is).

Quote:
Drake: Aardig, maar haalt het er niet bij.

Buckley: Zelfde verhaal, vreselijk getalenteerd was hij, op het gebied van songwriting, ook niet.

Drake wist vooral een gevoelige snaar te raken met een combinatie van melancholieke teksten en minimalistische begeleiding. Zijn gitaarwerk is in al zijn eenvoud geniaal. Zijn werk krijgt een bijzondere laag door de schemer die over zijn werk, leven en dood hangt.

Buckley was een getalenteerde zanger, maar een matige songwriter, daar heb je gelijk in. Hij heeft echter wel een van de meest memorabele popplaten ooit gemaakt. Je hebt gelijk dat Buckley niet boven Cohen staat - ondanks zijn uitvoering van 'Hallelujah'.

Quote:
Elliott Smith: Hihi.

Dat was misschien meer een sneer naar Cohen - die me op de een of andere manier gewoon niet enorm raakt - dan realisme. Zowel Smith als Buckley halen het niet bij Cohen, daarin heb je gelijk. Echter, Dylan en Cash weldegelijk, die staan er voor mij zonder twijfel boven.

Quote:
Dat je deze figuren boven Cohen plaatst zeg wat over je. Je noemt een Tom Waits niet eens.
rofl.gif

Tom Waits vind ik een heel ander slag songwriter, veel meer blues en veel experimenteler. (Hoewel de oude Dylan ook blues maakte en de oude Cahs country, maar toch.) Tom Waits vind ik wel geniaal. En nu je het zegt, die zou ik zeker ook boven Cohen plaatsen. ;-)

Quote:
Cohen een 'has been' mogelijk, maar zijn laatste album 'Dear Heather' haalde nog een drie en een halve ster (van de vijf) rating in Rolling Stone.

Ik weet niet de exacte score van de laatste platen van Cash, maar ik weet wel dat al zijn platen uit de 'American Recordings'-reeks bijzonder hoog gescoord hebben en zéér gewaardeerd werden en worden door fans, vreemden en muziekjournalisten.

Quote:
Hij heeft slechts een slecht album uitgebracht, in tegenstelling tot Dylan die toch wat rukalbums op zijn naam heeft staan. De beschuldiging van 'over the top' is zo volslagen ridicuul dat ik mij afvraag of wij het over dezelfde artiest hebben.

Met 'over the top' bedoelde ik in dezen dat hij over zijn hoogtepunt heen is, niet dat zijn muziek 'over the top' theatraal is of iets dergelijks.

Wat betreft Dylans rukplaten: dat is een veelgehoord verwijt, maar niet geheel terecht. Hij heeft een aantal enorm geniale platen gemaakt (ik noem o.a. 'Blood On The Tracks', 'Blonde On Blonde', 'Street Legal', 'Highway 61 Revisited'), vergeleken bij die platen vallen heel veel albums enigszins 'tegen', maar slecht of 'ruk' zijn ze zeker niet. Zelfs zijn extreem door het christelijk geloof beïnvloede platen zijn niet erg slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat Bob Dylan en Cash zich niet helemaal laten vergelijken. Wat ik gehoord heb van Cash is goed te pruimen, dat gaat ook op voor Dylan. Ze zijn beide echt enorm goede songwriters (misschien komt het ook doordat ik zo'n verzamelalbum van Dylan heb puh2.gif).

Muzikaal gezien ligt Dylan mij momenteel meer, weet niet waarom. Soms vind ik die jankstukjes op een mondharmonica echt vreselijk, soms mooi. Cash heeft dat soort dingen wat minder, naar mijn bescheiden mening, en ik zal toch wat meer Cash luisteren knipoog_dicht.gif Cash heeft alleen -in bijna totale tegenstelling tot- Dylan een zangstem en een mooie ook. (Ookal zal mijn definitie van mooi misschien wat anders zijn).. Dylan praat meer en dat is niet direct wat ik mooi vind.

Dylan is Dylan en heeft zo ook de zijnen beïnvloed, Cash is Cash en heeft met meer dan alleen zijn teksten artiesten geïnspireerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch zijn het allebei in zekere zin klassieke singer-songwriters, en daarom laten ze zich ook best vergelijken met Leonard Cohen en - bijvoorbeeld - een Nick Drake of zo. Natuurlijken maken ze allemaal heel verschillende muziek, maar daar gaat het niet om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

nog meer christelijke muziek.

Bride

Cyincal limit

Random Eyes

Deliverance

Divinefire

Deuteronomium

The Divine Romance

Freedom Call

Guardian

Haste The Day

Idle Cure

Incrave

Inhale Exhale

Kronicles

Legend

Legend seven

Living Sacrifice

Majestic vanguard

Metatrone

Miseration

Mehida

Norma Jean

Oh Sleeper

parameacium

reinxeed

RENASCENT (favoriet)

Stairway

Symphaty

Supreme Majesty

Vision Devine

X-sinner

ps: al deze bands zijn te downloaden op christiandl.com

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

de artiesten, de teksten, als je ze kan verstaan.

bijvoorbeeld, in het eerste lied van het album (Your demons-Your Angels) zingen ze op minuut 1:26 "God blessing our Souls.

Mjah, ik heb hier het tekstboekje, op die plaats staat "Ripping their flesh, tormenting their souls.

Tksten verstaan is leuk, maar ik geef de voorkeur aan tekstboekjes. En sowieso is god blessing our souls zonder context een loze kreet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid