Mr. Emilio 0 Geplaatst 6 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 Ach wat... Had dan nog iig Dylan genoemd. Ook een has been, maar Cohen zou nog niet eens zijn veters mogen strikken (noch die van Hank Williams). Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 6 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 Quote: Op zondag 06 januari 2008 22:26:24 schreef Mr. Emilio het volgende: Ach wat... Had dan nog iig Dillan genoemd. Ook een has been , maar Cohen zou nog niet eens zijn veters mogen strikken. Dylan kan niet tegen Cohen op. Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 6 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 Tourniquet is ook goed, metal band met soms wat klassieke invloeden. En super qua tekst. link Link naar bericht Deel via andere websites
das fritsel 0 Geplaatst 7 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2008 jayson sherlock (ex) drummer van mortification, horde, paramaecium ect...) vind die drummer de beste drummer van het universum... njah, ik vind ze zelf niet echt bijzonder, maar door jayson wel een beetje cool... Link naar bericht Deel via andere websites
Aron_ 0 Geplaatst 7 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2008 Holy eyes Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2008 Vandaag erachter gekomen dat Impending Doom ook christelijk is, en dan niet van die slappe hap maar teksten die toch wel duidelijk zijn. De stijl is deathcore en ze passen in het straatje van Carnifex, Whitechapel en Suicide Silence, geheel volgens de nieuwst golf vanb death metal bands. Snoeiharde breakdowns gecombineerd met snelle blast stukken. Kwaliteit En hun myspace voor instant gebrul Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 29 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2008 nouw mijn eerste post hier laat ik hem maar gelijk nuteg maake dan Thousand foot krutch. volgens mij nog niet eerder genoemt maar is zeker het bekijken waard. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 29 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2008 Venetian Snares; is dat christelijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 29 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2008 Quote: Op zaterdag 29 maart 2008 19:27:55 schreef Machiavelli het volgende: Venetian Snares; is dat christelijk? Nee, maar wel geniaal. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 7 april 2008 Rapport Share Geplaatst 7 april 2008 Ik ben mijn leven aan het beteren.. Ik ga wat minder tijd besteden aan black metal.. en wat meer aan death, aangezien ik het toch wel een vet genre vind Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 7 april 2008 Rapport Share Geplaatst 7 april 2008 Wikipedia is ook overal goed voor : link Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 1. Mach. bewijst definitief van muziek geen kaas te hebben gegeten. Immers, iemand die Leonard Cohen als 'De Meester' omschrijft, verdient straf! Het grappige is ook nog eens dat 'Hallelujah' beter is gezongen door zowel Jeff Buckley als door Rufus Wainwright. Er zijn wat betreft singer-songwriter-achtige muziek twee meesters, en daar is geen discussie over mogelijk: Bob Dylan én Johnny Cash. Daaronder komen namen als Nick Drake, Jeff Buckley, Elliott Smith en misschien - ergens in de verte - de 'has been' en 'over the top' Leonard Cohen. 2. Ik heb een hekel aan de termen 'christelijke band' en 'christelijke muziek'. Muziek is sowieso niet christelijk of antichristelijk. Maar goed, als je doelt op bands waar christenen in spelen, ik zou zeggen zoek op - overigens waardeloze - termen als 'relipop', 'relirock', 'gospelrock', weet ik veel... Ik ga me er niet aan bezondigen bands in dergelijke krappe en onwerkelijke hokjes te proppen. Samengevoegd: Trouwens, misschien moet ik spreken van meerdere meesters, want nu ik erover nadenken, vind ik Nick Drake toch eigenlijk ook wel bijzonder goed - ondanks het feit dat hij op 27-jarige leeftijd overleed aan een overdosis en het feit dat hij (daardoor en door zijn schuwheid, onzekerheid, e.d.) maar een zeer geringe discografie heeft. (Overigens zijn heel veel rock 'n' roll-helden op 27-jarige leeftijd overleden, ik heb nog 3,5 jaar te gaan, ongeveer.) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Quote: Op dinsdag 08 april 2008 10:45:44 schreef Kurt het volgende: 1. Mach. bewijst definitief van muziek geen kaas te hebben gegeten. Immers, iemand die Leonard Cohen als 'De Meester' omschrijft, verdient straf! Het grappige is ook nog eens dat 'Hallelujah' beter is gezongen door zowel Jeff Buckley als door Rufus Wainwright. Dat klopt, Leonard Cohen heeft immers een beperkt bereik, maar nummers als Chelsea Hotel No. 2, The Guests, Bird on a Wire, the stranger song, Who by fire, Everbody knows, First We Take Manhattan, A Thousand Kisses Deep en Take this Waltz zijn in de Cohen uitvoering parels. Quote: Op dinsdag 08 april 2008 10:45:44 schreef Kurt het volgende: Er zijn wat betreft singer-songwriter-achtige muziek twee meesters, en daar is geen discussie over mogelijk: Bob Dylan én Johnny Cash. Oh, Bob Dylan komt in de buurt of staat op eenzelfde level, maar Johnny Cash? Een goed zanger en een behoorlijke songwriter, maar komt niet in de buurt van Dylan of Cohen. De grote hoeveelheid traditionals en covers die hij zong zegt natuurlijk al wat. Terwijl Cohen ontzettend vaak gecoverd is en door mensen Tom Waits, Nick cave, Jeff Buckley en anderen als inspiratiebron en voorbeeld wordt genoemd. Quote: Op dinsdag 08 april 2008 10:45:44 schreef Kurt het volgende: Daaronder komen namen als Nick Drake, Jeff Buckley, Elliott Smith en misschien - ergens in de verte - de 'has been' en 'over the top' Leonard Cohen. Drake: Aardig, maar haalt het er niet bij. Buckley: Zelfde verhaal, vreselijk getalenteerd was hij, op het gebied van songwriting, ook niet. Elliott Smith: Hihi. Dat je deze figuren boven Cohen plaatst zeg wat over je. Je noemt een Tom Waits niet eens. Cohen een 'has been' mogelijk, maar zijn laatste album 'Dear Heather' haalde nog een drie en een halve ster (van de vijf) rating in Rolling Stone. Hij heeft slechts een slecht album uitgebracht, in tegenstelling tot Dylan die toch wat rukalbums op zijn naam heeft staan. De beschuldiging van 'over the top' is zo volslagen ridicuul dat ik mij afvraag of wij het over dezelfde artiest hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Quote: Op dinsdag 08 april 2008 11:03:46 schreef Machiavelli het volgende: Dat klopt, Leonard Cohen heeft immers een beperkt bereik, maar nummers als Chelsea Hotel No. 2, The Guests, Bird on a Wire, the stranger song, Who by fire, Everbody knows, First We Take Manhattan, A Thousand Kisses Deep en Take this Waltz zijn in de Cohen uitvoering parels. Dat klopt, ik heb ook niet ontkent dat Cohen pareltjes heeft gemaakt. Quote: Oh, Bob Dylan komt in de buurt of staat op eenzelfde level, maar Johnny Cash? Een goed zanger en een behoorlijke songwriter, maar komt niet in de buurt van Dylan of Cohen. De grote hoeveelheid traditionals en covers die hij zong zegt natuurlijk al wat. Terwijl Cohen ontzettend vaak gecoverd is en door mensen Tom Waits, Nick cave, Jeff Buckley en anderen als inspiratiebron en voorbeeld wordt genoemd. Mag ik je erop wijzen dat artiesten/bands als U2, Nick Cave, Tom Waits, en vele anderen Cash zeer hoog hadden/hebben zitten en hem regelmatig als inspiratiebron noemen? Mag ik je erop wijzen dat allang voordat de wereld opgeschrikt werd door de punk, in Nashville al de eerste punker rondliep, namelijk Johnny Cash? Mag ik je erop wijzen dat Cash gezien wordt als de voorloper van de gangster hiphop, de punk, de gothic en nog een aantal stijlen? Cash heeft geen gigantisch goede stem - technisch gezien -, maar weinig zangers kunnen met zoveel emotie een nummer vertolken als hij. Hij heeft inderdaad ook veel covers gezongen - zeker op het laatste van zijn leven -, maar die covers zingt hij vaak beter dan de originele uitvoeringen. Zijn uitvoeringen van 'Hurt' (Nine Inch Nails), 'Mercy Seat' (Nick Cave) en 'Personal Jesus' (Depeche Mode) bijvoorbeeld, zijn magnifiek! Hij heeft volgens mij ook 'Bird On A Wire' van Cohen gecoverd. De 'American Recordings'-reeks is schitterend (vanaf 1994, toen de eerste in de reeks verscheen, tot de laatste... er komen er zelfs nog een of twee aan, als het goed is). Quote: Drake: Aardig, maar haalt het er niet bij. Buckley: Zelfde verhaal, vreselijk getalenteerd was hij, op het gebied van songwriting, ook niet. Drake wist vooral een gevoelige snaar te raken met een combinatie van melancholieke teksten en minimalistische begeleiding. Zijn gitaarwerk is in al zijn eenvoud geniaal. Zijn werk krijgt een bijzondere laag door de schemer die over zijn werk, leven en dood hangt. Buckley was een getalenteerde zanger, maar een matige songwriter, daar heb je gelijk in. Hij heeft echter wel een van de meest memorabele popplaten ooit gemaakt. Je hebt gelijk dat Buckley niet boven Cohen staat - ondanks zijn uitvoering van 'Hallelujah'. Quote: Elliott Smith: Hihi. Dat was misschien meer een sneer naar Cohen - die me op de een of andere manier gewoon niet enorm raakt - dan realisme. Zowel Smith als Buckley halen het niet bij Cohen, daarin heb je gelijk. Echter, Dylan en Cash weldegelijk, die staan er voor mij zonder twijfel boven. Quote: Dat je deze figuren boven Cohen plaatst zeg wat over je. Je noemt een Tom Waits niet eens. Tom Waits vind ik een heel ander slag songwriter, veel meer blues en veel experimenteler. (Hoewel de oude Dylan ook blues maakte en de oude Cahs country, maar toch.) Tom Waits vind ik wel geniaal. En nu je het zegt, die zou ik zeker ook boven Cohen plaatsen. Quote: Cohen een 'has been' mogelijk, maar zijn laatste album 'Dear Heather' haalde nog een drie en een halve ster (van de vijf) rating in Rolling Stone. Ik weet niet de exacte score van de laatste platen van Cash, maar ik weet wel dat al zijn platen uit de 'American Recordings'-reeks bijzonder hoog gescoord hebben en zéér gewaardeerd werden en worden door fans, vreemden en muziekjournalisten. Quote: Hij heeft slechts een slecht album uitgebracht, in tegenstelling tot Dylan die toch wat rukalbums op zijn naam heeft staan. De beschuldiging van 'over the top' is zo volslagen ridicuul dat ik mij afvraag of wij het over dezelfde artiest hebben. Met 'over the top' bedoelde ik in dezen dat hij over zijn hoogtepunt heen is, niet dat zijn muziek 'over the top' theatraal is of iets dergelijks. Wat betreft Dylans rukplaten: dat is een veelgehoord verwijt, maar niet geheel terecht. Hij heeft een aantal enorm geniale platen gemaakt (ik noem o.a. 'Blood On The Tracks', 'Blonde On Blonde', 'Street Legal', 'Highway 61 Revisited'), vergeleken bij die platen vallen heel veel albums enigszins 'tegen', maar slecht of 'ruk' zijn ze zeker niet. Zelfs zijn extreem door het christelijk geloof beïnvloede platen zijn niet erg slecht. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ik denk dat Bob Dylan en Cash zich niet helemaal laten vergelijken. Wat ik gehoord heb van Cash is goed te pruimen, dat gaat ook op voor Dylan. Ze zijn beide echt enorm goede songwriters (misschien komt het ook doordat ik zo'n verzamelalbum van Dylan heb ). Muzikaal gezien ligt Dylan mij momenteel meer, weet niet waarom. Soms vind ik die jankstukjes op een mondharmonica echt vreselijk, soms mooi. Cash heeft dat soort dingen wat minder, naar mijn bescheiden mening, en ik zal toch wat meer Cash luisteren Cash heeft alleen -in bijna totale tegenstelling tot- Dylan een zangstem en een mooie ook. (Ookal zal mijn definitie van mooi misschien wat anders zijn).. Dylan praat meer en dat is niet direct wat ik mooi vind. Dylan is Dylan en heeft zo ook de zijnen beïnvloed, Cash is Cash en heeft met meer dan alleen zijn teksten artiesten geïnspireerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Toch zijn het allebei in zekere zin klassieke singer-songwriters, en daarom laten ze zich ook best vergelijken met Leonard Cohen en - bijvoorbeeld - een Nick Drake of zo. Natuurlijken maken ze allemaal heel verschillende muziek, maar daar gaat het niet om. Link naar bericht Deel via andere websites
arnie777 0 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 nog meer christelijke muziek. Bride Cyincal limit Random Eyes Deliverance Divinefire Deuteronomium The Divine Romance Freedom Call Guardian Haste The Day Idle Cure Incrave Inhale Exhale Kronicles Legend Legend seven Living Sacrifice Majestic vanguard Metatrone Miseration Mehida Norma Jean Oh Sleeper parameacium reinxeed RENASCENT (favoriet) Stairway Symphaty Supreme Majesty Vision Devine X-sinner ps: al deze bands zijn te downloaden op christiandl.com Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 7 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2008 Wat is er christelijk aan Miseration dan? Link naar bericht Deel via andere websites
arnie777 0 Geplaatst 14 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2008 de artiesten, de teksten, als je ze kan verstaan. bijvoorbeeld, in het eerste lied van het album (Your demons-Your Angels) zingen ze op minuut 1:26 "God blessing our Souls. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2008 Al zegt dat natuurlijk niet alles (dat van die teksten). Zo heeft Manowar Silent Night gezongen en bevat één der nummers de tekst: Glory, glory, hallelujah Glory, glory, hallelujah Glory, glory, hallelujah This truth is marching on Link naar bericht Deel via andere websites
arnie777 0 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 oke, teksten zeggen niet alles, maar hebben toch vaak wel een boodschap er achter. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Quote: Op woensdag 14 mei 2008 17:16:01 schreef arnie777 het volgende: de artiesten, de teksten, als je ze kan verstaan. bijvoorbeeld, in het eerste lied van het album (Your demons-Your Angels) zingen ze op minuut 1:26 "God blessing our Souls. Mjah, ik heb hier het tekstboekje, op die plaats staat "Ripping their flesh, tormenting their souls. Tksten verstaan is leuk, maar ik geef de voorkeur aan tekstboekjes. En sowieso is god blessing our souls zonder context een loze kreet... Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Woven Hand is ook best oke. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Behalve dat meneer Edwards een homofobe christenfanaticus is... Maar de muziek van zowel 16HP als Woven Hand... Schitterend. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Quote: Op donderdag 15 mei 2008 16:07:06 schreef Kurt het volgende: Behalve dat meneer Edwards een homofobe christenfanaticus is... Dat interesseert me dan weer wat minder. Quote: Op donderdag 15 mei 2008 16:07:06 schreef Kurt het volgende: Maar de muziek van zowel 16HP als Woven Hand... Schitterend. Precies. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten