Spring naar bijdragen

Wat moeten we hier nu van denken?


Aanbevolen berichten

Quote:

wil je alleen dit bestand bespreken of mogen anderen ook nog bestanden toevoegen? Ik heb nl nog wel een bestand waar ik wel commentaar op wil horen

Je bent vrij om zelf ook dingen te posten waarvan je eigenlijk niet weet wat je er mee moet. smile.gif Ik ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link dit komt uit de bronnenlijst van mijn scriptie. Voor mijn scriptie over jezusfilms is dit een leuke bron, zeker omdat je deze bron tegenover een heleboel andere krantenberichten kan zetten uit het Reformatorisch Dagblad waar kritischere geluiden instaan, zeker omdat de schrijver uit de GKV komt, maar ik ben toch persoonlijk kritisch over wat dit bestand zegt. Ik vind dat Sonneveld films iets makkelijk en rooskleurig voorstelt om mensen maar te stimuleren films te kijken en te gebruiken voor evangelisatie? En bovendien zouden er echt mensen tot geloof komen door het kijken van films of in gesprek raken met christenen over het geloof? Wat vinden jullie?


Samengevoegd:

link hier kan ik ook trouwens weinig mee......volgens mij staat in dit document dat je je niet meer aan de tien geboden hoeft te houden verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een algemeen wat moeten we hier nu van denken topic.

Post hier alles waar je echt niet weet wat je er van moet denken met betrekken tot het christendom.

Ik trap af:

Zijn er mensen die dit daadwerkelijk geloven?

Ik vind de redernatie: het is niet bewezen dat licht rechtlijnig beweegt, dus het beweegt krom (wat ook niet bewezen is), dus de aarde is hol, dus onze theorie klopt wel erg, hoe noem je dat, krom (puh2.gif). Voor de rest moet ik hier een beetje om lachen. Beeldspraken in gedichten gebruiken als leidraad van een theorie. Overigens, al zou licht niet rechtlijnig bewegen, waar is laser dan op gebaseerd? En satteliet techniek? Als licht zich niet rechtlijnig zou verplaatsen dan is het wel heel toevallig dat alle berekeningen mbt sattelieten en hun signalen kloppen met de werkelijkheid.


Samengevoegd:

ohw en dan die epiloog, helemaal histyrish:

5. Epiloog

Er zijn helaas maar weinig mensen op de hoogte van het Bijbelse wereldbeeld.

Dit komt in de eerste plaats doordat er weinig publiciteit aan

wordt gegeven. Degenen die dit wereldbeeld geloven, voelen over het

algemeen weinig behoefte om er iets over te publiceren. Er bestaan

slechts enkele publicaties over.Wie dit wereldbeeld gelooft, is over het

algemeen erg voorzichtig om het naar voren te brengen, omdat vrijwel

niemand erin geïnteresseerd is.

Hoe komen ze erop widegrin.gif Niet durven vanwege geen interesse verbaasd.gif


Samengevoegd:

Wat ik trouwens ook mis: Bronvermelding! Bij een goed artikel hoort een bronvermelding waarbij duidelijk wordt gemaakt dat het gebouwd is op degelijke bronnen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus hij heeft zijn gegevens uit metingen? er is totaal geen onderbouwing. Geen wonder dat niemand interesse heeft. Als ik op het dak ga staan en zeg dat ik de kning van Europa ben, zal iemand mij dan geloven? En wat als ik nou echte documenten heb? En ook al zijn er zo weinig mensen op de hoogte dan verwacht je iig een verwijzing naar een wetenschapper die wel op de hoogte is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dus hij heeft zijn gegevens uit metingen? er is totaal geen onderbouwing. Geen wonder dat niemand interesse heeft. Als ik op het dak ga staan en zeg dat ik de kning van Europa ben, zal iemand mij dan geloven? En wat als ik nou echte documenten heb? En ook al zijn er zo weinig mensen op de hoogte dan verwacht je iig een verwijzing naar een wetenschapper die
wel
op de hoogte is.

ik vraag me af of deze mensen echt op wetenschappelijk niveau een discussie willen aangaan.....


Samengevoegd:

Quote:

dit komt uit de bronnenlijst van mijn scriptie. Voor mijn scriptie over jezusfilms is dit een leuke bron, zeker omdat je deze bron tegenover een heleboel andere krantenberichten kan zetten uit het Reformatorisch Dagblad waar kritischere geluiden instaan, zeker omdat de schrijver uit de GKV komt, maar ik ben toch persoonlijk kritisch over wat dit bestand zegt. Ik vind dat Sonneveld films iets makkelijk en rooskleurig voorstelt om mensen maar te stimuleren films te kijken en te gebruiken voor evangelisatie? En bovendien zouden er echt mensen tot geloof komen door het kijken van films of in gesprek raken met christenen over het geloof? Wat vinden jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wil je voor mij de Bijbelteksten opzoeken die daarbij horen?

Dit zijn er een stel die ik heb opgezocht:

Maar Genesis 1, het scheppingsverhaal dus. (denk bijv. aan vers 6 en 7)

genesis 7, het verhaal over Noach (denk bijv. aan de hemelse sluizen)

Jozua 10:12 en 13 (zon staat stil)

Job 9:6, 28:24 (zie afbeelding)

Psalm 14:12, 75:4, 104:5 idem.

Er zijn er verder nog een hoop meer, wel te vinden met het zoeken van trefwoorden. Tevens zijn er nog wel websites die ik meen een hele lijst teksten...

Er bestaat natuurlijk geen bijbelboek waar men even een geografische beschrijving van de aarde uiteen zet.

Maar als je kijkt naar het bestaande wereldbeeld van de volkeren uit die regio (zoals de Mesopotamiërs, waar de Joden ook een poosje verbleven hebben in de ballingschap en waar Abraham vandaan kwam) en vervolgens de bijbel er over heen legt zie je dat het prachtig overeen komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hoop het niet.

Want de wereld ziet er volgens de bijbel zo uit:

Dus een platte aarde op zuilen, met daar onder het dodenrijk en de oerzee en er boven de hemelen.

Dit zijn volgens mij zuilen op een platte aarde, en niet een platte aarde op zuilen. Wel een hemel op zuilen als ik het zo bekijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een algemeen wat moeten we hier nu van denken topic.

Post hier alles waar je echt niet weet wat je er van moet denken met betrekken tot het christendom.

Ik trap af:

Zijn er mensen die dit daadwerkelijk geloven?

het broodje aap over de missende tijd bij Jozua wordt zelfs als feit neergezet!

"In de tijd van Hizkia stond de zon niet alleen stil, maar ging zelfs een stuk de andere kant op. Bij alle berekeningen van de banen van planeten en dergelijke mist men precies 24 uur en men weet precies in welke tijd van de geschiedenis men die 24 uren mist. In de tijd van Jozua blijkt men bijna een etmaal kwijt te zijn en in de tijd van Hizkia is men de overige tijd kwijt. Men kan zelfs data opgeven, waarop men die tijd kwijt is. Gelovigen hebben dergelijke bewijzen echter niet nodig,want God zegt het in Zijn Woord en dat is de Waarheid. De zon stond stil en de maan stond stil. Dit betekent dat het heelal er ànders uitziet dan de astronomen beweren. Het zonnestelsel zit ànders in

elkaar, want zo’n zonnestelsel is niet stil"

hamer.gif

aangezien de berekeningen van de banen planeten (etc) gebaseerd zijn op hun huidige positie en het doorrekenen van hun bewegingen, kun je nooit tot de conclusie komen dat je ergens tijd mist, tenzij je ergens een archeologische opgraving doet waarbij je de historische data van bv. zonsverduisteringen (of maansverduisteringen, etc) kunt bepalen en dan kunt vergelijken met je (terug)voorspellingen.

Aangezien iedereen in de oudheid een andere kalender had, weten we niet precies wat wanneer was, omdat we niet precies weten hoe al die kalenders liepen. Het ijkpunt is nu juist onze berekeningen van wanneer bepaalde astronomische gebeurtenissen hebben plaatsgevonden, dus de kalender wordt nu juist gefixeerd door terugrekening.

en de bron van de kromme conclusie:

Job 9:8 Die alleen de hemelen uitbreidt, en treedt op de hoogten

der zee;

God breidt de hemelen uit. ?Uitbreiden? geeft aan dat het vanuit een

middelpunt gebeurt. De Heer breidt de hemelen uit vanuit Zichzelf. Dit ziet er als volgt uit: De Heer breidt de hemelen uit vanuit Zichzelf. Dit betekent meteen dat Hij centraal staat in de hemelen. God staat centraal in de schepping die zich om Hem heen bevindt.

het hele betoog lijkt mij gebaseerd op de niet gefundeerde aanname dat alles vanuit God uitbreidt. Slordig dat zoiets cruciaals niet gefundeerd wordt, maar gewoon klakkeloos aangenomen.


Samengevoegd:

Quote:

Volgens de Bijbel of volgens mensen in ± 800 tot 480 v. Chr.?

m.i. dat laatste. Het platte-aarde-met-hemelkoepel-model past bij wat de bijbel over de schepping zegt, maar je kunt het er niet uit afleiden. Idem voor sommige andere modellen (o.a. ons huidige).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn er mensen die dit daadwerkelijk geloven?

..en natuurlijk zitten dan alle astronomen in het complot.. zelfs Wubbo Ockels liegt ons dus glashard voor..

een erg apart verhaal.. maargoed, er zullen vast tig mensen zijn die het als zoete koek slikken.. hoe treurig dat ook moge zijn.. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid