snuffie 0 Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Quote: Op zaterdag 05 januari 2008 20:04:25 schreef KarinW het volgende: Als je in plaats van Papa Vader had gezegd, had ik het een erg mooi gedicht gevonden . Je gebruikt namelijk vrij plechtige en beeldende woorden (vooral in de laatste strofe, maar ook het dansen in de wind, hoge golven in een diepe zee) en daar doet een plat 'papa' dan een beetje aan af vind ik. hmm.. ik weet niet helemaal of ik t met je eens ben.. denk er nog eens over (wel leuk dat je t zegt ) dankjulliewel allemaal voor de reacties trouwens, ben er gewoon n beetje beduusd van.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Hoe weet ik het zeker zegt gevoel iets over verstand of juist andersom ik weet niets te zeggen over speculaties of juist daarom moet ik niet denken maar me laten leiden door iets wat zegt want door grote twijfel kan ik niet volgen en geef ik niet mijn leven aan datgene wat mij zekerheid geeft Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Schitterend... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
T.G.W 0 Geplaatst 19 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2008 Moest ik maken op school gaat over dromen. Mijn droom is een droom Vol blijdschap maar ook pijn Mijn droom is een droom Vol vrijheid maar ook klein. Mijn droom is mijn leven dromend onder een boom Mijn droom is mijn leven alleen dan in een droom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 19 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2008 je laatste zin rockt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
T.G.W 0 Geplaatst 19 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2008 dank u wel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 20 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 deurtje dicht kastje op slot zoals was en lekker is muurtje ervoor erover, eronder veilig en warm lekker, alleen... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
T.G.W 0 Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 een versje voor Zoe (zie ook gebeds topic God kwijt) God is er voor jou Ga maar weg maar hij gaat mee God laat jou niet los Maar jij God wel God blijft bij jou daar is niets aan te doen Jij zal God verlaten maar jij komt terug Want zo groot is de kracht van de liefde van God Hij laat jou niet alleen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Quote: Op zondag 20 januari 2008 23:12:05 schreef T.G.W het volgende: een versje voor Zoe (zie ook gebeds topic God kwijt) wauw... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 - Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Sing songs of the sunrisi into the night the stars as your timepiece will make it allright make friends with the darkness and talk to the moon and when the light lifts you can let out a tune I've been to the mountains, climbed trough the sky shouldered their whiteness, watched treir gold fly shared in their treasures, shook out their might spoke softly of wonders, cowboy's delight sing songs of the sunrise into the night a song of the mountains, cowboy's delight the stars as your timepiece will make it allright sing sons of the mountains, cowboy's delight Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Quote: Op dinsdag 22 januari 2008 13:28:53 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Credible een stukje internet een veilige haven een plek om te leren en te kletsen om je hart te luchten en andere te steunen een plaats waar het altijd gezellig is al zijn de meningen niet altijd hetzelfde waar je toch op een of andere manier om elkaar geeft Nice. Nominatie voor het crediblevolkslied! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 dankjewel dan moeten er alleen nog wel een paar coupletten bij, misschien schrijf ik die nog eens Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Quote: Op dinsdag 22 januari 2008 16:16:02 schreef gewoon Paultje het volgende: Sing songs of the sunrisi into the night the stars as your timepiece will make it allright make friends with the darkness and talk to the moon and when the light lifts you can let out a tune I've been to the mountains, climbed trough the sky shouldered their whiteness, watched treir gold fly shared in their treasures, shook out their might spoke softly of wonders, cowboy's delight sing songs of the sunrise into the night a song of the mountains, cowboy's delight the stars as your timepiece will make it allright sing sons of the mountains, cowboy's delight John Denver toch? Een songtekst, geen gedicht Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Quote: Op dinsdag 22 januari 2008 16:36:37 schreef KarinW het volgende: [...] John Denver toch? Een songtekst, geen gedicht Klopt, maar ik vind hem als gedicht minstens net zo mooi. Een andere van John Denver: The Peace Poem(wel een gedicht!) There's a name for war and killing There's a name for giving in When you know another answer For me the name is sin But there's still time to turn around And make all hatred cease And give another name to living And we could call it PEACE. And peace would be the road we walk Each step of the way And peace would be the way we work And peace the way we play And in all we see that's different And in all the things we know Peace would be the way we look And peace the way we grow There's a name for seperation There's a name for first and last When it's all of us or nothing For me the name is past But there still is time to turn around And make all hatred cease And give a name to all the future And we could call it PEACE And if peace is what we pray for And peace is what we give Then peace will be the way we are And peace the way we live Yes there still is time to turn around And make all hatred cease Let's give another name to living And we can call it PEACE Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
shiria 0 Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 een mooier geschenk dan onschuldig schuld dragen en schuld onschuldig maken uit liefde kan ik niet verzinnen en niet genoeg danken daarom dank ik u mijn Heer iedere dag keer op keer amen Kom maar bij mij Het is goed Kom maar bij mij Met al je pijn en moeite En ik zal je rust geven Kom maar Wees niet bang Je lijkt zo sterk, maar… Kom maar En ik geef je kracht Want ik ben met je Kom maar bij mij Kom maar Zet je masker af En huil maar uit Bij de trooster De enige die echt troosten kan Omdat ik telkens anders ben Onbetrouwbaar en onbegrijpelijk Omdat ik niet in staat ben om deze relatie Altijd als nummer 1 te zien Omdat ik je heb bedrogen En vergeten Was dat niet genoeg? Was dat niet het sein om te zeggen Oké, nu is het genoeg En om weg te gaan Naar je veilige, hemelse thuis En je leven rustig verder te leven Nee, jij bleef trouw En voelde mijn pijn van elke misstap En je sluit me in je armen Vol liefde Als je ik je weer roep Zonder een verwijtend woord Omdat ik je parel ben Als gisteren de zon onderging Zal dat morgen dan niet zo zijn? En als de maan daarna opkomt Samen met de nacht En haar sterren Zal dat morgen dan niet zo zijn? Ik heb ooit gezegd dat ik van je hou Waarom twijfel je dan Denkend dat het voorbij is? Ga met me mee in de nacht En zie de sterren Die elke keer weer schijnen Omdat ze dat één keer gedaan hebben Come on my love Do not be afraid Come on my love Just be brave Be strong, have courage Like I said Come my love Before sun turnes red Let me lead you With my voice You just hear me And rejoice een paar gedichtjes uit mijn collectie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 2 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Het is net een oude radio draaien aan de knopjes en dan zachtjes heel voorzichtig tot dat de ruis weg is en je precies op de goeie frequentie zit. Draai je te hard, of te zacht dan heb je ruis en hoor je dingen niet goed. staat hij te hard dan hoor je jezelf niet staat hij te zacht dan hoor je de ander niet. Zitten wij wel op dezelfde frequentie? Ik denk het niet.... by me Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 4 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2008 Je hoeft het niet te zeggen want de stilte zegt genoeg je hoeft niet meer te praten want alles is wel goed maar vind je zelf niet even dat dit wel vreemd is zo verwarrende stiltes en afstand zonder gemis ofzo? Eigenlijk doet het me zeer en wil ik dichterbij Maar ik wil je ook schoppen uitschelden en weglopen dan weer terug gaan en goed maken zoals vrienden horen te kunnen doen me Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 4 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2008 ik baal... dat ik het niet snap maar ook niet goed weet hoe het moet of wat er mag en dan baal ik nog meer en dan word ik verdrietig want het hoort niet of misschien wel maar als het niet hoort hoe dan wel en dan ik nog meer verdrietig en dan raak ik in de war want ik hoor het te weten en niet te zeggen of juist wel te zeggen en niet te weten en dan baal ik weer ...steeds meer me Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 eenzaamheid diep in mij strijden hand in hand de twijfel met het weten 't onthouden met 't vergeten de liefde met de haat het goede met het kwaad en achter deze eigen strijd ligt... de eenzaamheid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 hij keek naar haar hoe ze met haar sjaal speelde hoe ze haar schoenen aandeed de twinkeling in haar ogen die zovelen heeft verrast velen zijn bedrogen door valse tranen, door bombast ze wil hem verslinden gebruiken als een dier de dood ligt in haar ogen haar slachtoffers in een ravijn verdrukt en aangeslagen onverdoofbare pijn paar vlammen en het is over Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Elsjuh 0 Geplaatst 11 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2008 Momentopname Een jonge man liep langs een café met gele ruiten Voelde zich tweederangs De duisternis probeerde hem te omsluiten Het maakte hem bang Hij hoorde geluid vanuit het café Gepraat, gelach en gezang Echter, hij liep door naar zee Zag de eerste golven naderen, was niet bang Niets van plan ook Nooit depressief, nooit ongelukkig Zag een vogel, die achter een vis aan dook Een hond, nukkig Niet luisterend naar zijn baas Een visser, jagend op vis Verving zijn aas En de man, dacht hoe het is Om voor het eerst een moment stil te staan een moment en plots, onbeheerst Liet hij zich helemaal gaan Een schreeuw om liefde Een schreeuw om haat Een schreeuw voor emotie, die de lucht doorkliefde Zonder enige behoefte of gevoel voor kwaad Hij uitte zich zoals hij nog nooit eerder had gedaan En besloot daarna om naar zijn huis, zijn thuis, te gaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Josminator 0 Geplaatst 11 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2008 Gedicht dat me al jaren fascineert op de wc deur van mijn tante Mien Achterlangs De meeste treinen rijden achterlangs het leven. Je ziet een schuurtje met een fiets ertegenaan. Een kleine jongen is nog op, hij mag nog even. Je ziet een keukendeur een eindje openstaan. Als je maar niet door deze trein werd voortgedreven, zou je daar zonder meer naar binnen kunnen gaan. Zodra de schemer was gedaald, was je niet langer meer verdwaald. En je ontmoette daar niet eens verbaasde blikken. Je zou toch komen? Iedereen had het vermoed. Ze zouden even haast onmerkbaar naar je knikken, want wie verwacht is wordt maar nauwelijks begroet. Je zou je zomaar aan hun tafel kunnen schikken en alle dingen waren plotseling weer goed. Zodra de schemer was gedaald, was je niet langer meer verdwaald. Je hoefde daar geen druppel alcohol te drinken, want grenadine zou smaken als cognac. Je zag het haardvuur achter micaruitjes blinken, er kwam een merel zitten zingen op het dak. En die paar mensen die je nooit hebt kunnen missen, kwamen daar binnen met een lach op hun gezicht. Je zou je voortaan nooit meer in de weg vergissen, je deed het boek van alle droevenissen dicht. Maar ach, de trein is doorgegaan en kilometers daarvandaan. Samengevoegd: Voor een dag van morgen Wanneer ik morgen doodga, vertel dan aan de bomen hoeveel ik van je hield. Vertel het aan de wind, die in de bomen klimt of uit de takken valt, hoeveel ik van je hield. Vertel het aan een kind, dat jong genoeg is om het te begrijpen. Vertel het aan een dier, misschien alleen door het aan te kijken. Vertel het aan de huizen van steen, vertel het aan de stad, hoe lief ik je had. Maar zeg het aan geen mens. Ze zouden je niet geloven. Ze zouden niet willen geloven dat alleen maar een man alleen maar een vrouw dat een mens een mens zo liefhad als ik jou. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 11 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2008 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten