Lizzy! 0 Geplaatst 28 november 2007 Rapport Share Geplaatst 28 november 2007 Iemand wordt uit je leven gegrepen Er is verdriet en grote rouw God, Uw wil wordt niet begrepen Is dit nu Uw Godd'lijke trouw? Hij, in de bloei van zn leven wordt weggerukt, zo onverwacht En zij, die achter zijn gebleven hebben op hun lippen een klacht Een klacht tot God, God, wij begrijpen U niet Is dit dan nu ons lot? Dit intense verdriet? Dan grijpt God in, Hij troost de Zijnen Ooit komt er een nieuw begin, waar alle verdriet zal verdwijnen Eigenlijk nog niet helemaal af. Hoorde vandaag op school dat er een jongen is verongelukt, vreselijk Ken hem niet, maar toch.. vandaar dit gedicht. Neergepend wat ik op dat moment dacht, vind hem zelf niet echt goed. Misschien komt er nog weleens een verbeterde versie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 28 november 2007 Rapport Share Geplaatst 28 november 2007 Elke traan is er één teveel Elke traan die ik laat ondanks mijn wil Elke traan die valt is er één te veel Elke traan die ik om je laat is er één teveel Elke traan die je me bezorgt tegen mijn wil Elke traan die jij laat vallen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 2 december 2007 Rapport Share Geplaatst 2 december 2007 Nice. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 2 december 2007 Rapport Share Geplaatst 2 december 2007 Mooi! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 12 december 2007 Rapport Share Geplaatst 12 december 2007 Je vingers dansend op de toetsen Klanken die mijn oren raken Mijn hoofd op hol laten slaan En het verblijdt me dat Mijn geplaag je niet deert Maar een enkel lief woord Je concentratie verbreekt Je vingers tokkelend op de snaren Klanken die mijn oren strelen Mijn hoofd op hol laten slaan En ik betreur het dat Ik niet kan blijven luisteren Maar op een zeker moment Je weer moet laten gaan Je handen op mijn rug Aanrakingen die mijn huid laten vlammen Mijn hoofd op hol laten slaan En ik weet dat Je verboden bent Maar mijn lippen herinneren, en verlangen Je nek weer te beroeren Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 13 december 2007 Rapport Share Geplaatst 13 december 2007 Opa elke dag van elke week, van mijn zes-jarig leven leek op elkaar, eentonig in een eindeloze rij ik keek naar de zondag uit, dat was niet moeilijk toe te geven de koffie of de taart bestonden dan niet eens voor mij een kerkdienst leek een jaar, of soms wel eeuwenlang te duren en ik weet eigenlijk ook zelf wel hoe dat kwam ik verheugde mij dan al op die kostelijke uren dat iemand eindelijk eens weer wel tijd voor me nam je was mijn moeders vader, dus ook jij kon uren praten en ik vertelde jou altijd mijn favoriete mop als jij iets zei verstreek de tijd, ik had niets in de gaten alsof het echt gebeurde riep jij bij mij die beelden op je vertelde over oma, of oorlog vijftig jaar geleden jij had meer meegemaakt dan ik ooit dromen kon ik wist dat er nog meer was, dus ik was nooit tevreden ik ben nog steeds benieuwd naar hoe het allemaal begon je vader was een visser, net als zijn vaders voor hem totdat het hele land een gevecht werd opgeschrikt je ging bij het verzet, en was net als de echte Friezen, je vader, ooms en broers, voor onderwerping niet geschikt maar door een stomtoevalligheid of door die foute buren ging het onomkeerbaar en vreselijk fout die nacht veertien mannen werden opgepakt in die nachtelijke uren niet iedereen heeft het er toen weer levend afgebracht dat je nooit alles vertelde had vast een goede reden het moet moeilijk zijn geweest, er over praten kon je niet een geheim is ook gestorven, toen jij bent overleden er is nu alleen een briefje wat jij oma achterliet wat daarin was te lezen was het belangrijkst in jouw leven 'zeg tegen mijn familie dat ik van hen allen hou we doen ons best, we komen om dit briefje af te geven' maar twee slechts overleefden; jij en het briefje voor je vrouw je was voor mij een voorbeeld en je was mijn favoriet maar wie liefde wil ontvangen krijgt uiteindelijk ook verdriet en wat er die nacht gebeurde weet niemand, ook ik niet maar de herinnering blijft leven, in mij en in dit lied het geheim is wel gestorven, toen jij bent overleden maar ik heb nog het briefje wat jij oma achterliet Uiteraard opgedragen aan mijn opa. Een geweldige en dappere man. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Zon Als het koud is in December en je zou zo graag de zon weer zien trek je je jas aan, loopt naar buiten want daar vind je hem misschien je kan uren blijven zoeken maar vaakt verbergt hij zijn gezicht je kan wel om een wonder roepen maar vaak blijft de hemel dicht en als de zon dan eindelijk van achter de wolken is gekomen staat hij laag dus altijd nog achter huizen, achter bomen hij gaat al bijna onder, steekt jouw horizon in brand maar geeft nog net, aan alles wat jij ziet een gouden rand Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Mooi en herkenbaar. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
GreenEyes 0 Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Paranoia Wrede wervels waterdamp hebben het op mij voorzien; in complot met randen, drempels, en computers bovendien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 19 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 * Dwarrel staat elke keer weer verbaasd om kenneth zijn acties... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
GreenEyes 0 Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Winter in Amsterdam Miniscule mice, dodge thundering trains, then forage some fries. Dizzying swarms, of swift-fleeing birds, cloud snap-frozen skies. Black solemn stems, with wisp-white tendrils, that claw at the sky. Half-sunken boats, house camouflaged swans, as herons traipse by. Scarf-obscured men, stroll past purple lights, spy window-trapped girls. Whereas I take, a keener int'rest, in ice-cream at Swirls. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 26 december 2007 Rapport Share Geplaatst 26 december 2007 Hm... het was me nog niet eens opgevallen, maar nu ik het zo lees lijkt het bijna een kerstgedichtje, dat is het dus (voor de goede orde) niet. Je weet wel, metaforen en beeldspraak enzo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 26 december 2007 Rapport Share Geplaatst 26 december 2007 ik voel een leegte een vreselijk koud gevoel niemand ziet mijn pijn en mijn nachtelijk gewoel ik zou wel willen schreeuwen en willen krijsen bovendien maar ik weet donders goed wat ik denk, wil niemand zien de pindakaas smaakt niet het beinvloed mijn humeur zo'n houdbaarheidsdatum dat verkomt een hoop gezeur dood,verderf en wreedheid ellende, grimmigheid alom ik zit wenend in een hoekje ik vertrek met stille trom Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Ik dicht ook maar meestal is het resultaat wat zwaarmoedig. Het geluid van de apocalyps Het gerommel komt nader De apocalyps komt er aan We moeten ons haasten Het is tijd om te gaan Breng naar buiten uw doden En wel nu meteen Ik verzamel de resten Van mijn leven bijeen 'k Sla een blik naar de hemel slaak vertwijfeld een zucht De apocalyps komt nu nader Met een vreeslijk gerucht Ik zie hem al komen over heuvels en dalen ik ren nu de straat op zou ik het nog halen? Oh, kommer en kwel Oh, ellende en pech Winterdips zuigen Maar het vuilnis is weg Marinus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Doet me denken aan: You may keep me as a sinner A servant for suffering I tore the skins from the liars And send them burning to the sea Now tear down all the liars We must make them pay for all We will rule and dominate you Your worthless soul belongs to us Now march Like a slave that's who you are Now run Before the beast is free No darkness for us all We pray for eternal night No darkness for us all We hope the sun will never shine Stand tall and mighty in front of your wife She will see when her family falls Your suffering will begin tonight There's no guiding light, it's the end for your light Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Quote: Op donderdag 27 december 2007 11:56:24 schreef Raido het volgende: Doet me denken aan: Ik zie wel wat overeenkomsten maar ik snap het gedicht niet helemaal; is het een schromelijke overdrijving van de huwelijksnacht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Nee ik vind het meer een soort van Apocalypsachtige tekst waar de mannen heel stoer voor de vrouwen ter bescherming staan Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 december 2007 Rapport Share Geplaatst 27 december 2007 Bij mij is het meer een verwijzing naar mijn winterdip waar de werkelijkheid soms word door vervormt wordt tot een melancholieke tranentrekkende karikatuur van zichzelf. Ik moest me vandaag haasten om de vuilnis buiten te zetten. De naderende vuilnisauto maakte zijn vuiniswagengeluid en ik dacht: Als de apocalyps een geluid maakt is het dit. Deze brainfart was zo idioot dat ik hem besloot vast te leggen voor het nageslacht. Maar het thema is dus: (winter)depressie en de surrealistische invloed die het soms heeft op de dagelijkse dingen (zoals het vuilnis buiten zetten) waar je normaal niet bij stilstaat en niet de apocalyps. Mocht iemand dat gemist hebben. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 5 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 zomaar opeens ben je daar voornamelijk als het niet uit komt meestal zie ik je al van verre maar soms zo heel soms verras je me enorm Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Draag me Wilt U me dragen Papa? want ik ben zo moe Ik moet verder, maar ik weet niet meer hoe Als ik vooruit kijk, zie ik hoge golven in een diepe zee En ik durf niet meer verder, krijg alleen maar heimwee Heimwee naar vroeger een onbezorgd kind Lachen om alles, dansen in de wind Maar nu is dat weg een hoofd vol met gedachten Die maken me moe slapeloze nachten Draag me Papa, hoor mijn bede Houd mij dicht bij U geef me Uw vrede Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Als je in plaats van Papa Vader had gezegd, had ik het een erg mooi gedicht gevonden . Je gebruikt namelijk vrij plechtige en beeldende woorden (vooral in de laatste strofe, maar ook het dansen in de wind, hoge golven in een diepe zee) en daar doet een plat 'papa' dan een beetje aan af vind ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 5 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 * Dwarrel is het niet met Karin eens ik vind hem mooi zo! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 ik vind hem heel mooi Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 5 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 Ik ook. Herkenbaar... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 5 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2008 zo "even" alle 40 krabbels die hier stonden maar nog niet op papier over geschreven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten