*nath* 0 Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Guilty words unspoken mouth still open want the words to come out so I can clear my mind my consience is eating me alive what can I do to commit my actions? where can I go to get away from guilt? I'm ashamed of what I've done Why the hell can't it be undone? Lost my honesty, lost my heart. Screaming the words in the air It feels like I'm screaming my heart out Lost my honesty, lost my heart. Close to the window, My heart is out there somewhere. words unspoken mouth still open want the words to come out so I can clear my mind my consience is eating me alive what can I do to commit my actions? where can I go to get away from guilt? I'm ashamed of what I've done Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Dat met Uw moeder toen, U weet wel, was dat nou nodig? U spreekt steeds duidelijker maar ook minder direct Van de week hoorde ik Uw stem weer en vrijdag het goede nieuws De laatste stappen, na al die jaren maar ik ben bang God, ik zal het niet kunnen U weet het, kan u niet zorgen dat het alsnog niet doorgaat, als ik niet durf? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Speelman Aan de stranden van het waterland, Loopt de troubadour van de eeuwigheid Met een mandoline in zijn hand Zo nu en dan, zo af en toe. Stap hij van zijn weg, In de berm van de tijd. De stilte huivert, zwijgt eerbiedig, wanneer de man speelt, de snaren streelt. Kom, laat je aanraken, door deze tonen. Minstreel, streel uw snaren! Luister, bemin zonder honen. Speel dan, Speelman! Al heb je, Een eeuwigheid van tijd. Speel, alsof je leven er van af hangt Speel de zeeën van tijd Speel je dood. door Raido Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Justidee 0 Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Een tijdje geleden had ik dit gemaakt: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 For a long time I stood there, waiting for a sign but then somehow, I couldn't bare this hurting heart of mine It all turned black before my eyes my lips met the taste of red and then they screamed: it dies it dies! no longer I felt dead I felt the sting of agony the warm embrace of blood and then my soul finally knew what I had never understood And I loved it for its emptiness was more then what filled my heart more then the rumbling in my head and the image? starring back at me in the bathroom mirror. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Yapie 0 Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Prachtige gedichten hier. Mijn complimenten Hier nog een mooie die ik zelf tegen kwam: -- Kruis Dragen -- Ben je bereid om je kruis te dragen, en bereid om Mijn weg te gaan? Ben je bereid om je leven te geven en om in Mijn dienst te staan? En wil je zijn wie Ik wil die je zijn zult, Wil je doen wat Ik wil dat je doet. En wil je gaan waar Ik wil dat je heen gaat ook al weet je niet waar naar toe. En al doet het pijn leg je trots naast je neer. Laat mij je vormen naar Mijn beeld meer en meer. En de angst om jezelf te verliezen leg het in Mijn handen neer. Ik was bereid om Mijn leven te geven en de weg van het kruis te gaan Ik was bereid om jouw zonden te dragen en om in jouw plaats te staan. Ben je bereid om jezelf los te laten ook al raak je alles kwijt om in Mij het leven te vinden en in Mij jouw zekerheid....? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Quote: Op woensdag 29 augustus 2007 13:03:48 schreef GreenEyes het volgende: Speeltuin De koele stilte is geen straf; Ik wieg heel zachtjes heen en weer - schaapachtig en behoedzaam - en vraag me ietwat droevig af: sinds hoe lang is het ook alweer, dat ik me op een schommel schaam? mooi!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Quote: Op donderdag 06 september 2007 20:55:00 schreef Yapie het volgende: -- Kruis Dragen -- ... Erg mooi!! En, uit m'n eigen profiel, hing op een gegeven moment bij mij op school, ik zou niet weten waarvan of van wie hij is en sommige woorden waren niet heel leesbaar, maar hij is erg mooi! Leer ons bidden lieve Heer Steeds liever, steeds meer Tot U die in de Hemel zijt In liefde en in Heiligheid Schenk ons Uw bewogenheid Voor alles wat ten Hemel schreit Geef ons een hart, een ziel en ogen Die met ontferming zijn bewogen Leer ons ook te danken Heer Voor hartevreugd? en hartezeer Voor alles wat Uw liefde doet In onze voor en tegenspoed Want aan de voet van het kruis Wordt Uw Koninkrijk ons thuis Daar bidden wij pas voor altijd In liefde en in heiligheid Onze Vader, die in de hemelen zijt.. Matth. 6:9-14 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Alsof ik mezelf geen geluk durf te geven... Alsof ik bang ben voor liefde... Alsof ik bang ben je te kwetsen... Alsof ik bang ben jou en mij pijn te doen Als je me maar geen pijn doet Als je me maar niet kwetst Als je maar niet te dicht bij komt Als je maar wel van me houdt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Mooi Taam, en diep ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 17 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 zie je wel taam jij =knapperd! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Ik ben tegenwoordig nogal gek op dit gedicht. Les habitants du soleil jettent sur nous un regard impassible: nous appartenons définitivement à la terre. Et nous y pourrirons, mon amour impossible, jamais nos corps meurtris ne deviendront lumière. Michel Houellebecq (Uit het hoofd opgeschreven, en mijn Frans is wat roestig tegenwoordig, dus misschien staat er wel een spelfoutje in, sorry daarvoor.) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Iria, zou je er even een vertaling bij kunnen zetten? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Ja, er zijn maar ontzettend weinig Nederlanders die Frans spreken Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Quote: Op maandag 17 september 2007 23:06:04 schreef Pius_XII het volgende: Ja, er zijn maar ontzettend weinig Nederlanders die Frans spreken Je parle un petite francais Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Quote: Op maandag 17 september 2007 23:06:46 schreef Liset het volgende: Je parle un petite francais Un petite peu, viola Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Oeps, sorry, ik wist niet dat dat in het gedichtentopic ook nodig was, ik zag hier wel meer anderstalige gedichten staan zonder Nederlandse versie bij, vandaar. Het is natuurlijk nooit zo mooi als het origineel, maar toch, mijn poging tot ietwat poëtisch klinkende vertaling: De bewoners van de zon werpen een onbewogen blik op ons: wij behoren onherroepelijk de aarde toe. En daar zullen wij ook bederven, mijn onmogelijk lief, nooit zullen onze vergankelijke lijven licht worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Quote: Op maandag 17 september 2007 23:11:13 schreef Iriacynthe het volgende: Oeps, sorry, ik wist niet dat dat in het gedichtentopic ook nodig was, ik zag hier wel meer anderstalige gedichten staan zonder Nederlandse versie bij, vandaar. Engels? ok, Latijn? mwah, Duits gaat ook nog wel, maar Frans? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Quote: Op maandag 17 september 2007 23:11:13 schreef Iriacynthe het volgende: Oeps, sorry, ik wist niet dat dat in het gedichtentopic ook nodig was, ik zag hier wel meer anderstalige gedichten staan zonder Nederlandse versie bij, vandaar. Dat is meer zodat ik het gedicht begrijp Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 17 september 2007 Rapport Share Geplaatst 17 september 2007 Schandalig, zo'n schone taal. Maar ik vergeet inderdaad wel eens dat jullie niet allemaal Franse les krijgen sinds jullie tiende - en dan nog zijn er genoeg Vlamingen wiens Frans weinig voorstelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 18 september 2007 Rapport Share Geplaatst 18 september 2007 ''Zelfvoldaan ter kerke'' Laten wij eens een moment stil zijn tijd maken voor gebed laten wij eens stil gaan bidden ja, bezinning tot en met wat heeft Piet een rare trui met allerlei rare strepen wat een bont gezelschap ja, wat een rare lui en Roderick heeft harige armen ik verbaas mij telkens weer nu weer gaan bezinnen nu weer tijd voor de Heer En die bril van Henk van Dalen wat een afschuwelijk montuur waar zou je zo'n ding halen? Een ww-er, vast niet duur Wat is Kees toch een bofkont met zo'n geweldig mooie vrouw kon ik maar scheiden ik ben ongelukkig trouw De bezinning is afgelopen ja, nu tijd voor de preek het moment is aangebroken ja, het toppunt van de week wat heeft broeder Arie toch een grote neus vast moeilijk te snuiten hij word dan vast nerveus de preek is afgelopen tijd voor zang en dank maar niet voor de buurman met zijn ondragelijke stank ah, de koffietafel daar is waar ik naar smacht de koffie is weer lekker juffrouw Marja is een schat Samengevoegd: Wat ben ik toch een prachtvent ik zit barstensvol talent verbaas mezelf niet meer ben genialiteit gewend Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
E.e 0 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Enkele gedichtjes van Geert Boogaard, een man die op latere leeftijd dominee werd en elk jaar tot zijn dood een gedichtenbundeltje uitbracht. Verdriet Dit is, voor wie recht predikt, een verdriet: wie luistert wil meestal geen heil om niet; men schettert om het luidst: er moet iets wezen, terwijl wat er moet zijn, reeds is geschied. Onder de preek De man deed onaandachtig, wat verveeld; o wee, dacht ik, ik heb zijn gunst verspeeld. Je kunt verkregen gunst vlug weer verspelen, vooral wanneer je zondaars ruim bedeelt. Gespijbeld Hij is die avond bij me weggebleven, woedend op mij omdat er staat geschreven: God wil dat alle mensen zalig zijn. Moge de man zijn woede overleven Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 20 september 2007 Rapport Share Geplaatst 20 september 2007 Ik vind dat je erg leuk schrijft, Thijs! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ThijsK 0 Geplaatst 21 september 2007 Rapport Share Geplaatst 21 september 2007 Geluk Het is een ongeschreven liedje de vogels zingen het uit het zit in de hoogste bomen en diep onder je huid TH Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten