Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben danny, en werk op de kermis.

Ik ben zelf niet gelovig, heb gelovige vrienden en die accepteren me gewoon zoals ik ben.

Op sommige plaatsen lopen er mensen op de kermis te zeggen dat wij de duivel zijn omdat we ook op zondag werken, en dat wij de dood van het geloof zijn noparty.gif (vaak wel mensen van rond de 50 a 60)

De mensen moeten eens iedereen in zijn/haar waarde laten.

Ik werk op de kermis, ik verdien gewoon me eigen eten, ik doe niets crimineels.

Dat ik niet geloof en soms op zondag werk wil nog niet zeggen dat ik slecht ben, toch?

Ik accepteer ieder zijn geloof en levenswijze, en dan mag ik het toch verwachten dat andere het ook doen lijkt me.

Behandel iemand zoals jezelf behandelt wil worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzin zeg.. Er zijn hier op Credible ook mensen die gelovig zijn en op zondag werken, omdat het gewoon niet anders kan.

Daarnaast schaam ik me voor die mensen dat ze je zo'n erge stempel durven te geven. Ik ben blij dat je ook christelijke vrienden hebt zodat je ziet dat niet alle christenen zo zijn..

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een organist in de kerk werkt ook op zondag...

Ik zou er voor de grap eens op school mee moeten aankomen zeg. 'Ik heb mijn huiswerk niet af. Het was zondag...'

Dan zou ik als je docent zeggen dat je dan maar vrijdag en zaterdag wat harder door had moeten werken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, en vrije tijd dan?!

Op vrijdag heb ik trouwens geen tijd. En op zaterdag soms idem.
knipoog_dicht.gif

Zondag heb je tijd om uit te rusten, vrijdag en zaterdag tijd om aan je huiswerk te zitten knipoog_dicht.gif Geen probleem hoor, 't is mij tot nu toe altijd nog gewoon gelukt smile.gif

Ik vind het jammer dat het tegenwoordig steeds meer 'verplicht' word om ook op zondag te werken nosmile.gif

Het is idd vreemd dat die mensen dat jou als niet-christen opleggen. Maar ze hebben inderdaad het recht om zulke dingen te zeggen, al vraag ik me af wat ze ermee willen bereiken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, en vrije tijd dan?!

Die heb je op zondag. Op vrijdag en zaterdag trouwens ook, naast je huiswerk. Als je die hele dag met je huiswerk bezig bent doe je iets verkeerds en moet je er eens met je mentor over praten. knipoog_dicht.gif

Quote:
Op vrijdag heb ik trouwens geen tijd. En op zaterdag soms idem.
knipoog_dicht.gif

Dan moet je tijd vrij maken. School is een plicht. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Beste Darkmania, je moet je niks van aan trekken van mensen die

jullie de duivel noemen. De duivelen zijn juist de mensen die elkaar

beledigen en elkaar geloofswijzen niet respecteren of accepteren.

In de Islam werken wij ook gewoon op een zondag, met het zweet

op de voorhoofd om onze brood ermee te verdienen, dit is juist

een teken van wilskracht en wat Allah ook wilt van mensen om te doen.

Een voorbeeld:

De moslims bidden 5 maal per dag, 7 dagen in een week om onze

contact met Allah niet te breken. Een dag zonder een gebed,

een dag zonder arbeid is een dag niet geleeft. Werk ze !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi darkmania,

Als eerste wil ik je vragen welk discussiedoel je hebt met dit topic. Wil je het expliciet over werken op zondag hebben of over de manier waarop mensen je aanspreken?

De manier waarop deze mensen op je reageren is denk ik een beetje vreemd, want het is niet aan ons mensen om over jou te oordelen. Wel denk ik dat mensen elkaar kunnen wijzen op bepaalde handelingen die zij vanuit hun gezichtsveld anders zouden kunnen, maar ja, dat vind ik geen reden om het dan op deze manier te doen. Zoals als Liset al zegt, om me voor te schamen dat "mede christenen" zo bezig zijn...

Persoonlijk zou ik niet op zondag willen werken, in het verleden werkte ik op de zondag in een bejaardehuis. Ik miste de kerk, de preek, de sociale contacten en de dag rust die ik nodig heb. Ik ben lichamelijk gezien wel toe aan een dag rust in de week, ben denk ik niet zo heel sterk en ga anders mezelf voorbij lopen. Dit zijn echter persoonlijke redenen, dus niet zozeer maatgevend voor mijn mede mensen.

Ik denk ook dat mensen die op zondag werken op een andere dag een "rustdag" kunnen houden, want volgens mij staat er dat je van de 7 dagen 1 rustdag nodig hebt. Ik ben persooonlijk er niet van overtuigd dat dit perse de zondag zou moeten zijn, maar in mijn situatie is dat wel het prettigst...

Als laatste: God oordeelt naar je hart, niet naar wat wij mensen denken te weten over een ander! flower.gif

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik doe/deed mijn schoolwerk niet op zondag, dat plan ik wel anders,

maar ik werk weleens op zondag, omdat die planten gewoon doorgroeien en als ze afgeleverd moeten worden is het alternatief om 3 uur 's morgens beginnen. Maar dat is dan meestal wel 's middags en maar een uur of 2 of 3

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, scheer lekker weer iedereen over één kam... Gelukkig zijn er ook mensen die genuanceerder denken - zie bovenstaande posts. En wat hun dat recht geeft? Iets over vrijheid van meningsuiting misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja hoor, scheer lekker weer iedereen over één kam... Gelukkig zijn er ook mensen die genuanceerder denken - zie bovenstaande posts. En wat hun dat recht geeft? Iets over vrijheid van meningsuiting misschien?

oke ik bedoelde niet elke christen. sorry. ik heb gewoon niet zulke goede ervaringen met christenen. er zitten natuurlijk ook mensen tussen die er anders over denken. en ja iedereen heeft vrijheid van meningsuiting maar ik denk dat je als christen toch een beetje beter moet nadenken over wat je zegt. het is tenslotte een geloof waarbij naasteliefde een grootte rol speelt, toch?dit soort uitspraken maakt het christendom niet echt populair. het is in ieder geval 1 van de redenen waarom ik en meerdere mensen die ik ken er niet bij willen horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Begrijpelijk, ik krijg ook de kriebels van zulke uitspraken. Ik kan er alleen maar op hameren dat echt lang niet alle christenen zo zijn. Natuurlijk moet iedereen, christenen net zo goed als alle anderen, opletten op wat hij/zij zegt. Da's niet minder dan fatsoenlijk.

Wat betreft de openingspost: als er nog eens mensen zulke dingen tegen je komen zeggen, vraag dan aan hun of ze als ze op zondag hun been breken ook wachten tot ze maandag naar het ziekenhuis gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
en ja iedereen heeft vrijheid van meningsuiting maar ik denk dat je als christen toch een beetje beter moet nadenken over wat je zegt. het is tenslotte een geloof waarbij naasteliefde een grootte rol speelt, toch?

Helaas zullen er altijd mensen zijn die zeggen dezelfde normen en waarde als mij te hanteren, die dat toch heel anders invulling aan geven, raar maar waar.

Quote:
dit soort uitspraken maakt het christendom niet echt populair. het is in ieder geval 1 van de redenen waarom ik en meerdere mensen die ik ken er niet bij willen horen.

Niet bij het christendom willen horen of niet bij God?

Ik ben geen christen omdat ik mij nou zo thuis voel tussen de meeste christenen, ik ben christen omdat ik bij God wil horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid