Liset 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 38% Jezuïten 31% Bedelorden 31% Actieve religieuzen Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 50% actief religieus 25% Jezuïet 19% Bedelorde 6% Contemplatief religieus Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 31% actief religieus 38% Jezuïet 25% comlematief religieus 6% bedelorden Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 63% actief religieus 25% Jezuïet 6% comlematief religieus 6% bedelorden Erg duidelijk Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 31% Jezuïet 44% Actief religieus 13% contemplatief religieus 13% Bedelorden Link naar bericht Deel via andere websites
everliving 0 Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 69% jezuïeten 13% bedelorde 19% actief religieus een contemplatief leven is waarschijnlijk nie voor mij weggelegd. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 13:50:31 schreef Hester het volgende: Ik verbaasde me eerst: ik actief religieus? Ik ben niet iemand die op een sinaasappelkistje op de markt gaat staan. Maar het is wel waar dat het in praktijk brengen van je geloof door andere te helpen voor mij een kernpunt is. Bij actief religieus dacht ik vooral aan daden en niet zozeer prediking. Ik verbaasde me vooral vanwege het feit dat ik 50% scoorde op jezuïet. Dacht eerder dat ik contemplatief religieus was. Ik zal er eens over gaan mediteren... Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 63% actieve religieuzen, 19% bedelorden en jezuïten ik had er totaal geen verstand van, dus ook geen idee wat eruit zou komen.. maar t klopt wel.. ik vind t vooral belangrijk om andere mensen ook te helpen vanuit het geloof Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Bij mij scoort actief religieus het hoogste. Dat actieve zie ik goed zitten, over het religieuze twijfel ik nog wat. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Welke ordes zijn er eigenlijk contemplatief religieus? Link naar bericht Deel via andere websites
everliving 0 Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Benedictijnen en trappisten? verder weet ik nie welke orden nog meer contemplatief zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Vergeet de karthuizers niet. Zij leiden een zeer streng en sober leven van stilte, eenzaamheid, (veel) gebed en arbeid. Strikt genomen vormen de karthuizers ook geen klooster, maar een zogenoemde laura, een gemeenschap van kluizenaars. Is ook de prachtige film Into the Great Silence over gemaakt. Alleen in die orde ontvangen ze (logischerwijs) geen gasten. De norbertijnen zijn volgens mij ook contemplatief, hoewel ze minder de nadruk leggen op stilte en wat opener zijn naar gasten toe. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 19:51:40 schreef RobertF het volgende: Vergeet de karthuizers niet. Zij leiden een zeer streng en sober leven van stilte, eenzaamheid, (veel) gebed en arbeid. Strikt genomen vormen de karthuizers ook geen klooster, maar een zogenoemde laura, een gemeenschap van kluizenaars. Is ook de prachtige film Into the Great Silence over gemaakt. Alleen in die orde ontvangen ze (logischerwijs) geen gasten. De norbertijnen zijn volgens mij ook contemplatief, hoewel ze minder de nadruk leggen op stilte en wat opener zijn naar gasten toe. Trappisten klonk mij aantrekkelijk genoeg. En Sion schijnt ook van de Trappisten te zijn, lekker dichtbij dus. (alleen maken ze daar geen bier.... wel Diepenveense kloosterbitter geloof ik..) Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 44% Jezuïeten 38% Actieve religieuzen 13% Contemplatieven 6% Bedelorden Link naar bericht Deel via andere websites
Leichim 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Haha, geweldig. ik ben 50% actieve religieuzen en 50% jezuit. Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 50% Jezuïeten 38% Actieve religieuzen 6% Contemplatieven 6% Bedelorden Link naar bericht Deel via andere websites
Spark 0 Geplaatst 6 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2007 56% Actieve religieuzen 31% Jezuïeten 13% Contemplatieve religieuzen Hm. Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 6 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2007 Quote: Op maandag 02 juli 2007 03:23:27 schreef everliving het volgende: OOk Jezuiet, maar ik weet nie of die kloosters hebben in Nederland, die ook openstaat voor publiek, om een retraite te houden. Jezuieten hebben geen kloosters, want ze wonen meestal in comunauteiten fo op zichzelf. Er zijn wel diverse retraitecentra, maar helaas dan weer niet in Nederland. De dichtstbijzijnde is in Drongen (bij Gent) in Belgie. link Link naar bericht Deel via andere websites
metatron 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Actieve religieuzen 69% Bedelorden 25% Jezuieten 6% Ik wil in de nabije toekomst een tijdje in een woongemeenschap gaan leven. Er is er tot nu toe eentje in het oog gesprongen,die franciscus van assisi als voorbeeld hebben. Het is een kleurrijk gezelschap,met een priester en zusters uit verschillende orden. Fransiscaner dus,al zie ik mezelf niet als katholiek. Gr Raymond Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Ik denk dat Fransiscaners misschien nog het meest te beschouwen zijn als een 'Evangelische' kloosterorde. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Ik ben gewoon geen monnik. Voor het einde van de test was ik al afgeknapt op de vragen. Hahaha. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Quote: Op maandag 16 juli 2007 22:41:00 schreef Ol Moth het volgende: Ik ben gewoon geen monnik. Voor het einde van de test was ik al afgeknapt op de vragen. Hahaha. Pssst! Opus Dei lidmaatschappie kopen dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Quote: Op maandag 16 juli 2007 22:47:13 schreef Pius_XII het volgende: [...] Pssst! Opus Dei lidmaatschappie kopen dan? Je kunt als leek ook een karmeliet worden zonder in een klooster te treden. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Wat is Opus Dei? En een lidmaadschap kopen nog wel? nee dankje. Samengevoegd: Ik ben de kluizenaar midden in het bos in een monnikspij, monnik genoeg voor mij. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Quote: Op maandag 16 juli 2007 22:54:04 schreef Ol Moth het volgende: Wat is Opus Dei? Lekenorganisatie Quote: En een lidmaadschap kopen nog wel? nee dankje. Ah toe, je krijgt er een paar aflaten gratis bij. Quote: Ik ben de kluizenaar midden in het bos in een monnikspij, monnik genoeg voor mij. Ok, maar dan ook geen gevoos meer met B17 he? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten