Spring naar bijdragen

verschil in geloof


Aanbevolen berichten

Quote:

Waarom word er toch altijd met de vinger naar elkaar gewezen als het om verschillen gaat in iemands geloof.

Vind jij dat dat zo is? Kun je daar voorbeelden/toelichting bij geven?

Quote:
Kunnen jullie daar een antwoord op geven.

Het ligt vast in de menselijke aard.

Quote:
Met heel veel liefde en warmte voor iedereen op deze planeet.

Dat is lief. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste mensen zijn het spoor bijster,mensen moeten de universele boodschap achter de ware geloven herkennen.

Deze zien ze niet met als gevolg oorlogen,en andere narigheid.

Verschillende bevolkingsgroepen hebben elk hun profeten gehad.

Mohammed,Boedha,Jesus,Krishna zijn naar de aarde gekomen om een bepaalde bevolkingsgroep te bereiken.

Pas als dat word ingezien,is er plek voor de gouden eeuw,het koningrijk van god.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De boodschap van alle profeten (vzmh) was dezelfde.

Qur'an 16:

36. En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt Allah en vermijdt de boze." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars.

Islam, jodendom en christendom hebben veel gemeen, he.

Zou beter zijn als we de gelijkenissen aantoonden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als een groep mensen gelooft dat enkel zij kans hebben om na hun dood toegelaten te worden tot de hemel en de rest naar de hel gaat, en een andere groep juist weer gelooft dat enkel zij dat recht hebben.. ja.. dat botst..

Daartussen heb je natuurlijk grote grijze gebieden van 'gematigde' gelovigen die niet zo stellig (durven/willen) zijn en geen oordelen uitspreken over het lot van anderen.

Het blijft gewoon een wellus-niettus spelletje dat tot het (spreekwoordelijke) einde der tijden gevoerd zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een groep mensen gelooft dat enkel zij kans hebben om na hun dood toegelaten te worden tot de hemel en de rest naar de hel gaat, en een andere groep juist weer gelooft dat enkel zij dat recht hebben.. ja.. dat botst..

Daartussen heb je natuurlijk grote grijze gebieden van 'gematigde' gelovigen die niet zo stellig (durven/willen) zijn en geen oordelen uitspreken over het lot van anderen.

Ik hoor bij die tweede groep, maar ik zou mezelf toch geen gematigde gelovige willen noem, ik geloof hierin niets anders dan dat de Kerk gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De boodschap van alle profeten (vzmh) was dezelfde.

Qur'an 16:

36.
En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, "Aanbidt Allah en vermijdt de boze." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reist daarom op aarde rond en ziet wat het einde was der loochenaars.

Islam, jodendom en christendom hebben veel gemeen, he.

Zou beter zijn als we de gelijkenissen aantoonden.
smile.gif

Er zullen zeker weten veel gelijkenissen zijn in verschillende geloven maar Het christendom, heeft een iets andere benadering het enige wat je hoeft te weten/ geloven in theorie is

JOH. 3:16

en je zult behouden worden, Dat is wat er staat

Niemand komt tot de vader dan door mij, ook geen bepaalde levensstijl, houding, onthouding wat je er ook van wil gaan maken .....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De meeste mensen zijn het spoor bijster,mensen moeten de universele boodschap achter de ware geloven herkennen.

Deze zien ze niet met als gevolg oorlogen,en andere narigheid.

Verschillende bevolkingsgroepen hebben elk hun profeten gehad.

Mohammed,Boedha,Jesus,Krishna zijn naar de aarde gekomen om een bepaalde bevolkingsgroep te bereiken.

Pas als dat word ingezien,is er plek voor de gouden eeuw,het koningrijk van god.

Och, is dat weer van dat Maitreya-geneuzel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Och, is dat weer van dat
-geneuzel?

Onbegrijpelijk. verbaasd.gif

Afgezien van dat ik dit Maitreya bedenksel (van Creme) godslasterlijk vind en een belediging vind voor de ratio, blijven die esoterici me verbazen met dergelijke absurditeiten en dat er ook daadwerkelijk mensen zijn die er nog in geloven ook. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is nu wat ik bedoel jullie veroordelen deze maitreya terwijl deze man ervoor is om wereldvrede te brengen dat iedereen eten heeft een dak boven zijn hoofd en werk waar je goed in bent. wat in godsnaam is daar fout omdat hij uitspraken doet die stroken met wat jullie geleerd hebben, misschien kunnen jullie het opbrengen om eens wat meer te lezen over de dingen die hij zegt en er is heel goed over na te denken wat hij zegt, dan het bij voorbaat te verwerpen omdat het niet in de bijbel staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit is nu wat ik bedoel jullie veroordelen deze maitreya terwijl deze man ervoor is om wereldvrede te brengen dat iedereen eten heeft een dak boven zijn hoofd en werk waar je goed in bent. wat in godsnaam is daar fout omdat hij uitspraken doet die stroken met wat jullie geleerd hebben, misschien kunnen jullie het opbrengen om eens wat meer te lezen over de dingen die hij zegt en er is heel goed over na te denken wat hij zegt, dan het bij voorbaat te verwerpen omdat het niet in de bijbel staat.

Waarom ga jij er bij voorbaat van uit dat ik er niets over gelezen heb? Ik zou zeggen, verdiep je er zelf eens wat meer in, elk weldekend mens kan inzien dat het satanisch is tot op het bot.

Quote:
Do you accept the interpretation of Lucifer as the Fallen Angel of evil?

No, I do not. I think this is a complete misunderstanding of Lucifer by Christian teaching. The name ‘Lucifer’ means, literally, ‘light’. The word comes from the Latin root: lux, lucis — light; and fer, ferre — to bring. It means, therefore, light-bringing and is the name of the planet Venus as the morning star.

Far from being evil, it is pure light. In the esoteric teaching, Lucifer is the name for the great angelic Entity who embodies the human kingdom on the soul plane. As souls, we are each an individualized part of this great Oversoul. Difficult as it is for us to grasp, there is really no such thing as a separate soul. It does not exist.

The Christian teaching holds that Lucifer — the chief rebel angel, Satan — was thrown out of heaven for getting too big-headed and arguing with God. This is simplistic and shows a complete misunderstanding of the reality. It is also, of course, symbolic. It is symbolic of a very significant point in our human evolution which took place 18 1/2 million years ago.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit is nu wat ik bedoel jullie veroordelen deze maitreya terwijl deze man ervoor is om wereldvrede te brengen dat iedereen eten heeft een dak boven zijn hoofd en werk waar je goed in bent. wat in godsnaam is daar fout omdat hij uitspraken doet die stroken met wat jullie geleerd hebben, misschien kunnen jullie het opbrengen om eens wat meer te lezen over de dingen die hij zegt en er is heel goed over na te denken wat hij zegt, dan het bij voorbaat te verwerpen omdat het niet in de bijbel staat.

Kijk, nu veroordeel je zelf ook, zie je dat niet? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pius je hebt gelijk wat het oordelen betreft, waar ik hier achter kom is dat ik moeite heb met het niet open staan voor andere denkwijze wat geloof betreft, ik geloof op mijn manier in mezelf en een god die onvoorwaardelijke liefde is, word hier niet erg gewaardeerd, hoor hier blijkbaar niet. ik heb niet zoveel zin om constant een bepaald respect af te dwingen mijn idee was in de eerste instantie eens te zien hoe anderen met hun geloof omgaan. Wat ik hier op dit forum merk is dat een ander meer spiritueel geloof niet echt geaccepteerd word ik ga uitloggen en kom hier niet meer terug.

Ik wens jullie alle liefde en het beste toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pius je hebt gelijk wat het oordelen betreft, waar ik hier achter kom is dat ik moeite heb met het niet open staan voor andere denkwijze wat geloof betreft, ik geloof op mijn manier in mezelf en een god die onvoorwaardelijke liefde is, word hier niet erg gewaardeerd, hoor hier blijkbaar niet. ik heb niet zoveel zin om constant een bepaald respect af te dwingen mijn idee was in de eerste instantie eens te zien hoe anderen met hun geloof omgaan. Wat ik hier op dit forum merk is dat een ander meer spiritueel geloof niet echt geaccepteerd word ik ga uitloggen en kom hier niet meer terug.

Ik wens jullie alle liefde en het beste toe.

Er zijn op dit forum vele verschillende soorten christenen elk met andere ideeen en visies. Maar als iemand zich hier als christen voordoet, maar vervolgens op belangrijke punten rechtstreeks tegen het christendom (in zijn vele varianten) ingaat, dan kun je toch verwachten dat je een weer woord krijgt?

Vervolgens weiger je je punten te onderbouwen (het is immers jouw gevoel, en dat is juist) en ligt het aan ons onbegrip.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pius je hebt gelijk wat het oordelen betreft, waar ik hier achter kom is dat ik moeite heb met het niet open staan voor andere denkwijze wat geloof betreft

Is dat nu raar op een forum, waar het Christendom centraal staat? Wil je dat mensen alles open staan voor alle gedachten spinsels van mensen, dan is freethinker misschien iets voor je.

Quote:
ik geloof op mijn manier in mezelf en een god die onvoorwaardelijke liefde is, word hier niet erg gewaardeerd

Er wordt gevraagd om wat onderbouwing van het een en ander en dan kan je dat wel afschuiven op de ander, maar tegemoet komen daarin lijk je ook niet te doen.

Quote:
hoor hier blijkbaar niet.

Dat is jou conclusie.

Quote:
ik heb niet zoveel zin om constant een bepaald respect af te dwingen mijn idee was in de eerste instantie eens te zien hoe anderen met hun geloof omgaan.

Je vraagt naar het geloof van Christenen op een Christelijk forum, een geloof wat duidelijk aangeeft dat er geen andere God is dan God onze Heer. Wij kunnen niet twee goden dienen en al helemaal niet onszelf, daar wij niet God zijn. Je vraagt dus binnen een monoïtische godsbeeld om te kijken naar andere goden, terwijl dat in tegenstrijd is met de Christelijke leer. Verwijten dat je discussiepartners op het forum niet open zouden staan getuigd nu niet van argumentatie om je standpunten te onderbouwen.

Quote:
Wat ik hier op dit forum merk is dat een ander meer spiritueel geloof niet echt geaccepteerd word ik ga uitloggen en kom hier niet meer terug.

New-Age is niet echt een geloof als je het mij vraagt, het is zweven in de open ruimte, zonder vaste grond onder de voeten.

Quote:
Ik wens jullie alle liefde en het beste toe.

Van hetzelfde. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, je kan van alles geloven maar dan moet je op een forum niet verbaasd opkijken als mensen daar vragen over hebben. Als je dan niet duidelijk bent in je antwoorden, dan kan je met de staart tussen de benen ervandoor gaan of even nadenken WAT je nou precies gelooft.

En een meer spiritueel geloof is natuurlijk ook een nietszeggend hol begrip. Wie zegt dat jij spiritueler bent dan een ander? Hoe meet je dat? Maar goed, ik wens jou ook het beste en verder veel wijsheid toe. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is maar een god, die door iedereen op zijn manier bekeken word.

Ik loop toch nog niet weg. Het new age geloven hoeft niet fout te zijn. Als ik bij mezelf blijf en zie wat jullie schrijven kan ik uit jullie gezichtpunt niet anders zeggen dat jullie gelijk hebben wat betreft het onderbouwen van mijn argumenten. Zal wel angst zijn voor jullie oordeel. Zeer dom van mij.

Als ik zeg dat ik geloof in een god die niets van ons wil alleen maar ervaren en dat we niets nodig hebben niets moeten doen en niet moeten zijn, omdat god door ons ervaart wat het is om god te zijn.

Als ik geloof dat ik een stukje van god ben en een deel van zijn lichaam dus ook god. Als ik geloof dat gedachtens die wij hebben heel sterk zijn. En dat je je leven zelf kan scheppen met je gedachtens en gevoelens, wat vinden jullie daarvan. Maakt het eigenlijk uit hoe je bij god komt het gaat er volgens mij om dat je uiteindelijk bij god komt en weet dat je een deel van god bent die je ten aller tijden bij staat in donkeren en lichte dagen. Die je met zijn liefde bijstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is maar een god, die door iedereen op zijn manier bekeken word.

Daar zijn we het dan over eens. knipoog_dicht.gif

Quote:
Ik loop toch nog niet weg. Het new age geloven hoeft niet fout te zijn. Als ik bij mezelf blijf en zie wat jullie schrijven kan ik uit jullie gezichtpunt niet anders zeggen dat jullie gelijk hebben wat betreft het onderbouwen van mijn argumenten. Zal wel angst zijn voor jullie oordeel. Zeer dom van mij.

Niet dom, wel veel te onzeker. Als jij ergens voor staat, ergens echt in gelooft, dan hoef je daar niet onzeker over te zijn. Zeker niet op een forum waar anderen vaak ook maar wat brallen. Ik ben het faliekant met je oneens, geloof ik, maar laat je daar vooral niet door tegenhouden.

Aan de andere kant, beticht je mensen met een rotsvast orthodox-christelijk geloof er wel van met een vingertje te wijzen, veel te veroordelend te zijn. Zo'n aantijging kan je niet zomaar doen, zonder argumenten te leveren. Bovendien is die aantijging op zich ook een veroordeling, en moet je niet vergeten dat ook jouw houding er een is van "ik heb gelijk". Want ook zij die beweren "niemand heeft gelijk en wie dat wel denkt, heeft geen gelijk", zijn vaak bijzonder gelijkhebberig. knipoog_dicht.gif

Quote:
Als ik zeg dat ik geloof in een god die niets van ons wil alleen maar ervaren en dat we niets nodig hebben niets moeten doen en niet moeten zijn, omdat god door ons ervaart wat het is om god te zijn.

Met het eerste deel ben ik het oneens: m.i. wil God wel degelijk iets van ons, namelijk dat wij hem zoeken en naar zijn wil leven. Het tweede deel, dat God door ons ervaart wat het is om God te zijn, vind ik vrij vaag. Ik ben wel benieuwd waarom je dat denkt. Volgens mij is Gods ervaring van zijn Persoon niet van ons afhankelijk, als je denkt dat dat wel zo is, maak je God in principe afhankelijk van zijn schepsels, haal je Hem dus naar beneden en ik geloof niet dat dat correct is.

Quote:
Als ik geloof dat ik een stukje van god ben en een deel van zijn lichaam dus ook god.

Dan ben ik het daar ook mee oneens. Het is wishful thinking in mijn ogen. Door de geschiedenis heen heeft de mens niets liever gewild dan God zijn. Trieste realiteit is: we zijn mens. De mens zondigt en zeggen dat de mens een stukje God is, is dus zeggen dat God ook zondigt. In mijn ogen is dat, sorry voor mijn hardheid, godslastering.

Quote:
Als ik geloof dat gedachtens die wij hebben heel sterk zijn.

Dan heb je zonder meer gelijk. Ik krijg wel eens koppijn van mezelf.

Quote:
En dat je je leven zelf kan scheppen met je gedachtens en gevoelens, wat vinden jullie daarvan.

Dat vind ik vrij vaag klinken. Als je bedoelt dat je je eigen leven kunt beïnvloeden dan heb je zonder meer gelijk. Maar bepaalde zaken gaan toch buiten je om, soms moet je je erbij neerleggen dat je de zaak niet volledig kunt inrichten zoals je zelf wil.

Quote:
Maakt het eigenlijk uit hoe je bij god komt het gaat er volgens mij om dat je uiteindelijk bij god komt en weet dat je een deel van god bent die je ten aller tijden bij staat in donkeren en lichte dagen. Die je met zijn liefde bijstaat.

Als je "en weet dat je een deel van God bent" weglaat, ben ik het ermee eens. Maar aan de ontdekking van God koppel je hier alweer je eigen specifieke overtuiging, dat je een deel van God bent, en dat zie ik echt anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik denk dat we juist niet naar de verschillen moeten kijken, maar naar de overeenkomsten. Eigenlijk geloven we allemaal hetzelfde: Dat Jezus voor onze zonden is gestorven.

Maar nu on-topic: Mensen verschillen van mening, ze kijken allemaal anders tegen iets aan. God is niet voor niets een Persoonlijke God.

liefs,

Great = Ur Name

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid