Spring naar bijdragen

Kleding


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Alleen heb ik op zondag eigenlijk altijd een rok aan, maar daar houd ik me ook niet heel strikt aan.

Ik heb een heel groot probleem met kledingvoorschriften mbt kerk... Maar dr zijn vast al topics aan besteed? Zo niet.. bring it on! En de eerste die met t 'argument' ' maar als je bij de koningin op bezoek gaat draag je toch ook geen jeans?' komt krijgt serieus klappen!


Samengevoegd:

*kucht* dat was dus geen serieuze bedreiging.. *kijkt lief en onschuldig*

(voor ik n ban aan mn broek heb hangen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

' maar als je bij de koningin op bezoek gaat draag je toch ook geen jeans?'

Ik heb anders hele mooie jeans die ik met een gerust hart aan zou trekken naar de koningin smile.gif

Maar wat is dan je probleem?

Zoek anders op kleding, christen en kerk, misschien levert de zoekmachine nog topics op

* stomme link wil maar niet wat ik wil *

Nu wel flower.gif

Zo dan maar widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb een heel groot probleem met kledingvoorschriften mbt kerk... Maar dr zijn vast al topics aan besteed? Zo niet.. bring it on! En de eerste die met t 'argument' ' maar als je bij de koningin op bezoek gaat draag je toch ook geen jeans?' komt krijgt serieus klappen!

Ghe, ik zal niet met dat argument komen hoor flower.gif

Net zomin als ik anderen iets voor zal schrijven op gebied van kleding smile.gif. Ik vind het zelf gewoon netter staan, ik voel me niet prettig in totaal niet nette kleding in de kerk (hangt ook af van welke kerk, moet ik eerlijk zeggen engel.gif). Ik ben er niet zo strikt mee als de meeste mensen bij mij in de kerk, maar meestal zie ik er wel netjes uit, en heb ik iig een rok aan. Ik vind het eerbiediger, passender bij een dienst. Maar het is niet een wet van meden en perzen hoor, toen ik op eens op een mannenfiets naar een PKN-kerk moest fietsen, heb ik dat ook gewoon in een broek gedaan puh2.gif

Overigens, Jude, wist je wat voor kerk het was? En wist je van te voren dat het niet gewaardeerd zou worden wanneer je in jeans naar de kerk zou gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ghe, ik zal niet met dat argument komen hoor
flower.gif

Net zomin als ik anderen iets voor zal schrijven op gebied van kleding
smile.gif
. Ik vind het zelf gewoon netter staan, ik voel me niet prettig in totaal niet nette kleding in de kerk (hangt ook af van welke kerk, moet ik eerlijk zeggen
engel.gif
). Ik ben er niet zo strikt mee als de meeste mensen bij mij in de kerk, maar meestal zie ik er wel netjes uit, en heb ik iig een rok aan. Ik vind het eerbiediger, passender bij een dienst. Maar het is niet een wet van meden en perzen hoor, toen ik op eens op een mannenfiets naar een PKN-kerk moest fietsen, heb ik dat ook gewoon in een broek gedaan
puh2.gif

Overigens, Jude, wist je wat voor kerk het was? En wist je van te voren dat het niet gewaardeerd zou worden wanneer je in jeans naar de kerk zou gaan?

christelijk gereformeerde kerk

en ja, ik weet wel dat veel vrouwen daar n rok dragen.. En ik droeg ook zeker niet iets uitdagends of opvallends ofzo.. gewoon neutrale jeans.. maar ik vind het ronduit schandalig dat mensen je veroordelen op je kleding.. zegt ook iets over die mensen denk ik.. was zware teleurstelling!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
en ja, ik weet wel dat veel vrouwen daar n rok dragen.. En ik droeg ook zeker niet iets uitdagends of opvallends ofzo.. gewoon neutrale jeans.. maar ik vind het ronduit schandalig dat mensen je veroordelen op je kleding.. zegt ook iets over die mensen denk ik.. was zware teleurstelling!

Als je het wíst.... respecteer dat dan. Ik weet ook dat katholieken het niet respecteren als ik een hostie zou halen, dat ik op klompen een moskee binnenstap, of in een anglicaanse/orthodoxe/katholieke kerk in een hempje naar binnen stamp..

Respect..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je het wíst.... respecteer dat dan. Ik weet ook dat katholieken het niet respecteren als ik een hostie zou halen, dat ik op klompen een moskee binnenstap, of in een anglicaanse/orthodoxe/katholieke kerk in een hempje naar binnen stamp..

Respect..

En het is gewoon een goede gewoonte trouwens, net zoals hoofdbedekking door de vrouw, tot ver in de 20e eeuw was dat bij ons ook nog een goed gebruik. In meer katholieke landen zie je het nog wel. Hulde dat de Bevindelijken zich niet zo gauw laten afleiden door de tijdsgeest in dezen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind zeker dat je de voorschriften moet respecteren, maar wat als je het niet weet? lekker welkom voel je je dan! ik vind het ver gaan dat je er op aangesproken wordt! ik denk dat je als medechristen blij moet zijn dat iemand in de kerk is, wat voor kleren deze persoon ook aan heeft!

je kunt beter in een spijkerbroek in de kerk zitten en luisteren, dan in een degelijke lange rok met een hoed in de kerk zitten en in slaap vallen! widegrin.gif haal eerst maar eens de balk uit je eigen oog knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En het is gewoon een goede gewoonte trouwens, net zoals hoofdbedekking door de vrouw, tot ver in de 20e eeuw was dat bij ons ook nog een goed gebruik. In meer katholieke landen zie je het nog wel. Hulde dat de Bevindelijken zich niet zo gauw laten afleiden door de tijdsgeest in dezen.
flower.gif

Het is juist slecht dat ze niet een beetje met de tijd meegaan. Als iemand op je af komt stappen en je over Jezus verteld in een lange rok uit het jaar nul, dan luister je daar minder snel naar dan naar iemand in wat modernere kleding. Dus met het evangelie verkondigen kan het na mijn idee zeker helpen om een beetje bij de tijd te zijn. En verder ben ik het helemaal met hanna eens. Ze mogen blij zijn dat je er bent! Jezus ging ook naar de hoeren en tollenaars. Die gingen zich ook niet ff fatsoenlijk aankleden. puh2.gif Iedereen heeft het recht Gods woord te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je het wíst.... respecteer dat dan. Ik weet ook dat katholieken het niet respecteren als ik een hostie zou halen, dat ik op klompen een moskee binnenstap, of in een anglicaanse/orthodoxe/katholieke kerk in een hempje naar binnen stamp..

Respect..

onvergelijkbare situatie..

en ik herhaal nog maar eens even dat ik gewoon fatsoenlijke kleding aanhad.. niks te open, of te uitbundig ofzo.. Alleen was t geen rok..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

onvergelijkbare situatie..

en ik herhaal nog maar eens even dat ik gewoon fatsoenlijke kleding aanhad.. niks te open, of te uitbundig ofzo.. Alleen was t geen rok..

Vergelijkbare situatie.

Als je weet wat de kledingregels ergens zijn, respecteer die dan.

Daar staat ergens ook nog iets over in de Bijbel geloof ik, heeft Petrus daar niet iets over geschreven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

weten dat veel vrouwen een rok dragen vind ik iets anders dan weten dat het ongewenst is om een broek te dragen.

in de kerk waar ik opgegeroeid ben lopen veel vrouwen er ook netjes bij, maar wordt ik echt niet raar aangekeken als ik in m'n oude kloffie binnen kom zetten.

daarnaast vind ik dat je als kerk gastvrij moet zijn naar buitenstaanders toe. Wanneer iemand vaker komt zou je diegene best kunnen aanspreken op zoiets, maar als iemand de eerste keer komt lijkt het me dat je wel belangrijkere zaken te bespreken hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iets zegt me dat ze dat toch liever niet zien in de kerk, zelfs niet in zo'n kerk waar alle vrouwen rokjes dragen.

Anders moeten ze gewoon doen wat ze bij ons vormsel deden: allemaal een paterskleed aan! Je ziet er niet uit, maar je moet je tenminste niet meer afvragen wat je aan moet. widegrin.gif

Verder vind ik het toch ook wat overdreven om iemand die voor de eerste keer in een bepaalde kerk komt meteen aan te spreken over haar kledij, toch zeker wanneer die 'regel' niet offciëel is. Ik denk dat zoiets eerder een afknapper dan een uitnodiging vormt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Vergelijkbare situatie.

Als je weet wat de kledingregels ergens zijn, respecteer die dan.

Daar staat ergens ook nog iets over in de Bijbel geloof ik, heeft Petrus daar niet iets over geschreven?

maar er zijn helemaal geen kleding-regels :S Ik weet dat er daar mensen zijn die rok dragen, net als dat er mensen zijn die n hoedje dragen.. maar toch zeker niet iedereen...

Ik vind trouwes niet dat mensen 'respect geven' betekent dat je je er maar aan moet aanpassen.. Je hoeft ze niet voor de kop te stoten maar het betekent zeker ook niet dat je zomaar alles moet doen wat zij doen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid